همه روزه شاهد فراخوانهای کوچک و بزرگی در صنعت خودروسازی هستیم اما این یکی کوچکترین فراخوانی بوده که صورت گرفته است؛ و البته دیگر فراخوانی کوچکتر از این نمیتواند وجود داشته باشد زیرا جدیدترین فراخوان اعلام شده توسط ادارهی ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها تنها برای یک دستگاه خودرو است! بله تنها برای یک!
خودروی موردنظر یک دستگاه بامو X3 2017 از نوع xDrive 28i بوده که در ۷ ژوئن ساخته شده است (خودرویی که در تصویر مشاهده میکنید مدل یاد شده نیست).
ظاهراً پینهای ارتباطی واحد کنترل سیستم فرمان الکترونیکی خودرو ممکن است به درستی جوش نخورده باشند و همین امر میتواند ریسک آتشسوزی را افزایش دهد.
آتش گرفتن یک خودرو اصلاً خوب نیست و بامو به مالک خودرو اطلاع داده که به نزدیکترین نمایندگی مراجعه نماید تا سیستم EPS خودرو تعویض گردد. تصور نمیکنیم که زمان زیادی برای تکمیل این فراخوان صرف شود!
مصطفی
۲۵ مهر ۱۳۹۵چطوری می فهمن ماشینی که ساخته شده و رفته چه ایرادی داره ؟
شاهین
۲۵ مهر ۱۳۹۵سلام
تا جایی که من میدونم بعضی از مشکلات تو خط تولید معلوم میشه. بعضیشون رو مالکا متوجه میشن و شکایت میکنن و اداره ی ملی حمل و نقل ترافیک هم پیگیر میشه و…
البته این چیزیه که من میدکنم شاید درست نباشه و من از روند درستش اطلاعی نداشته باشم.
ارادتمندم
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ مهر ۱۳۹۵مرسی شاهین جان
شاهین
۲۵ مهر ۱۳۹۵مخلصم دوست عزیز
محمد حسین
۲۵ مهر ۱۳۹۵خب تمام اطلاعات خط تولید و مواد مصرفی و قطعات مورد استفاده در سیستم های یکپارچه کنترل تولید ثبت میشه !
به راحتی با مرور اطلاعات میشه محل وقوع اشتباه ، دلیل و تاریخش رو مشخص کرد
اما اینکه فقط یه دونه ماشین این خطا درباره ش بوجود اومده و این یکی رو تونستن پیدا کنن خیلی جالبه !
چون در جریان تولید وقتی یه خطایی اتفاق بیفته معمولا چند تا محصول درگیر میشن تا نشونه های خطا بروز کنه و اصلاح بشه
کامیاب
۲۵ مهر ۱۳۹۵خیلی جالبه که ماشینی که تیراژ بسیار بالایی داره،ایرادتو یکی رو هم معلوم میکنه.
زنده باد هر چیز با شرف تو دنیا
از مهندس بگیر تا کسی که پیچای خط تولیدو میبنده.
ممل
۲۵ مهر ۱۳۹۵در سیستم های تولیدی (به خصوص تولید خودرو) رویه ای به نام ردیابی و شناسایی جاری هستش. یعنی مشخصه در هر خودرو چه قطعه ای نصب شده.
سازنده قطعه کی بوده.
قطعه ساخته شده توسط کدام شرکت و با چه مشخصاتی ساخته شده.
قطعه ساخته شده توسط شرکت توسط کدام کارگر کدام داستگاه در چه تاریخی با کدام مواد اولیه ساخته شده.
دستگاهی که قطعه با اون تولید شده توسط چه مرجعی صحه گذاری شده؟
اموزش کارگر!؟ فروشنده مواد!>؟گرید مواد و …… همه و همه مشخصه.
حتی در تولیدات ایرانخودرو.
corvette z06
۲۵ مهر ۱۳۹۵احتمالا عمدا خود بی ام و این کار رو کرده و سپس فراخوان داده که بگه ما چقدر رو محصولمون دقت داریم و خوب میسازیم و خودشو خوب جلوه بده
madjid911 GT2
۲۵ مهر ۱۳۹۵.
فراخوان ندن شما ها میاین میگین کیفیت و وجدان ندارن !!
فراخوان بدن میاین میگین میخواستن محبوبیت بره بالا !!
.
با خودتون چند چندین ؟!؟
خودروسازان غیر آمریکایی به کدوم ساز شما باید برقصن ؟!؟
علي
۲۵ مهر ۱۳۹۵چون شرکت bmw یکی از قویترین سیستم رهگیری تولید و استفاده قطعات در جهانو داره و با نرم افزارهای بسیار پیشرفته که بصورت پروفایلی عمل میکنن میتونه قطعات بکار رفته در خودرو یا تقلبی بودن آنهارو و از همه مهمتر دزدی قطعات در نمایندگیهارو کنترل و تحت پیگرد قرار بده با داشتن سیستم حک بارکد بسیار قوی و همچنین سیستم ردیابی خودرو و سابقه جابجایی خودرو از طریق((( gps))) و زدن تست کردن با دستگاه دیاک . تمام اینا مدیون طراحی نرم افزار قوی الکترونیک ساخت bmw و سیستم connection هست. ضمنا شما با خرید هر bmw دفترچه مخصوص به خود همون خودرو را دریافت میکنید که تمام آپشنهای سفارش داده در همون دفترچه قید شده به همراه لوازم جانبی همراه مخصوص خودش نه اینمه مثل بیشتر شرکتها دفترچه راهنما بصورت کلی چاپ بشه و داخلش بنویسه سانروف (آپشن) .
با تچکر فراوان
آرش
۲۵ مهر ۱۳۹۵آها. سوال شما دقیقا نقطه شروع مبحث “کنترل کیفیته”. بشر بیش از 50 سال تلاش کرده تا به این سوال شما جواب بده. برای پاسخ دادن، علم مهندسی جدیدی به وجود اومده که تلفیق مهندسی و مدیریته (مهندسی صنایع). پاسخ هم به اندازه تاریخ این علم طولانیه ولی یکیش مانیتور کردن تمام فرایند تولیده، یکی دیگش سیستم نظارت پس از تولیده. هدف دیگه تفکیک فرایندهای تولیده و…. ولی نتیجه این شده که حتی یک ایراد تو فلان سیستم بهمان ماشین شناسایی و رفع میشه. جالبه نه؟ از نظر من که خارق العاده س. فکرشو بکنین، فقط 1 ماشین از ده ها هزار ماشین تولید شده
Erfan
۲۶ مهر ۱۳۹۵عمدا…….؟؟
هییییی….
واقعا چرا؟؟
فراخوان شمارم میبینیم کوروت جان…
مجید
۲۵ مهر ۱۳۹۵خدایا شکرت اونجا برای یک ماشین از هزاران مدل تولیدی فراخوان میدن ولی اینجا ماشین یراد داره و میری به نمایندگی میگی میگن: اینا طبیعیه!اگه چیزی باشه خود شرکت فراخوان میده!!!!!!لازم به ذکر که پدرم یه پارس LX مدل 94 داره که وقتی دنده عقب میگیره صدای دیسک ترمز و لنت ها در میاد به انضمام اینکه همیشه یکی از لامپ چراغ ها(همشون از چراغ های بزرگ تا چراغ پلاک ) میسوزه بردیم نمایندگی هیچ کاری نکردن بالای 10 تا نمایندگی مختلف تو استانمون بردیم اخر سر خود ایران خودرو بعد کلی تحقیق و تفحس!!!!!!!نامه کتبی داد و رفتیم یه نمایندگی درست کردن ولی مشکل صدای دیسک هنوز هست و میگن صبر کنید تا فراخوان بدیم!!!!!!!!! من اهل هیچ طرف(نه تولید کننده داخلی نه وارد کننده محصولات خارجی و نه مکانیک و قطعه فروش) نیستم و فقط مصرف کننده هستم وی بالای 100 مورد ایرادات مشابه رو تو این مدل به خصوص تو دور و اطراف دیدم امیدوارم یه روز این فجایع ریشه کن بشه
احسان
۲۵ مهر ۱۳۹۵من نمیدونم مردم چرا هنوز پارس میخرن وقتی که سالهاست تو جدول ارزیابی کیفیت جاش قعر جدوله
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۲۵ مهر ۱۳۹۵تفکر کمپپانی های ایرانی برای فراخوان نکردن ماشین //// (اینو تو مجله خوندم )
در ایران به دلیل انحصاری و غیر رقابتی بودن بازار خودرو، نه خودروسازان و نه واردکنندگان خودرو تعهد لازم را نسبت به کارکرد صحیح و حل عیب خودروهای فروخته از سوی خود ندارند.
واقعا که چون بازارشون رقابتی نیست ( یعنی مردم بیچاره که با بد بختی 20تومن جمع کردن و مجبورن بدن پراید و چاره ایی ندارن ) این ها هم تعهدی نسبت به ماشین ندارن ……
الان من سرمو کجا بکوبم مرگم طبیعی جلوه کنه ….
Erfan
۲۶ مهر ۱۳۹۵داداش شما چرا سرتو بکوبی؟؟
اون افرادی که با جون مردم دارن بازی میکنند باید سرشونو بکوبن….
باید خجالت بکشن….
در ضمن کی گفته ما اینجا رقابت نداریم؟
مگه ندیدی وقتی واسه ۴۰۵ سی سال پیش ایربگ گذاشتن و درعوض سایپا هم بیکار ننشستو یه تکیه آهن به ستون عقب پراید اضافه کرد که ایمنی ماشین بره بالا؟
رقابت تو ایران فراتر از سطح جهانیه فقط چون تحریم بودیم به چشم نمیومد….
كوروش
۲۵ مهر ۱۳۹۵احتمالا وجدانشون در عذاب بوده چون یکی رو زیر سری رد کردند :)
ولی اینایی که توی کشور ما ماشین سازند کی وجدانشون درد می گیره خدا می دونه
mojtabaaston
۲۵ مهر ۱۳۹۵واقعا چقدر به فکر مردم هستند
فرقون سازان داخلی هم یکم از این ها انسانیت یاد بگیرند
X5
۲۵ مهر ۱۳۹۵مرسی آقا شاهین
اینجاست که کیفیت آلمانی ها و سردمدارشون bmw مشخص میشه
mahdi
۲۵ مهر ۱۳۹۵این داستان مو و پیچش مز هست
اونا چی رو میبینن خودرو سازای ما چی رو .
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ مهر ۱۳۹۵خوشم اومد
تنها یک دستگاه
احمد باقری
۲۵ مهر ۱۳۹۵عجب دقتی.
madjid911 GT2
۲۵ مهر ۱۳۹۵👌👌👌
hamid3x
۲۵ مهر ۱۳۹۵توروخدا ببین،برای یک خودرو فراخوان دادن،ما اینجا سی تومن دادیم واس سمند صفر،از صد نقطش عیب و ایراد میزنه بیرون،تو هوای بیست درجه امپر رادیاتش میاد وسط، فن دورتند کار میکنه تازه همون چند دقیقه اول،اون گیربکسش که انگار گیربکس تراکتور از پس خشک و بد غلقه،مصرف سوختش که با چشم غیر مسلح حرکت امپرو میشه دید،داشبوردش که همون اول جیر جیر میکنه،چرا غ عقب اتاقشم که از کار افتاد،
میگم این چیزا رو نمیشه موقع مونتاژ تشخیص داد؟
من
۲۵ مهر ۱۳۹۵چرا این موارد خیلی هاش هنگام تولید مشخص هستن ولی چون هدف این است که خط تولید به بیشترین میزان تولید برسه (بهره وری بالا !!)و خط تولید برای چند مورد عیب پیش پا افتاده! متوقف نشه و به طور کلی قطعات موجود در خط تولید یا اصلا کار نمیکنن که بسته نمیشن یا اینکه سالم یا معیوب اند که چون کار میکنند بسته میشن رو ماشین و مصرف کننده بعد خرید به تعمیرگاه مراجعه میکنه تا قطعه تعمیر یا تعویض بشه
احسان
۲۵ مهر ۱۳۹۵حالا چند سال پیش ۴۰۵ آتیش میگرفت ایرانخودرو زیر بار نمیرفت…
سعید
۲۶ مهر ۱۳۹۵من فیلمهای مراحل تولید مدلهای مختلف جدید بنز و بی ام دبلیو رو توی یوتیوب دیدم، بی ام دبلیو توی تولید بیشتر از ربات و اتوماسیون استفاده میکنه.