پس از افشای تصاویر مختلف، سرانجام بامو بهطور رسمی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان پرچمدار سری ۷ خود را رونمایی کرده است. طراحان باواریایی با الهام از محصولات جدیدتر بامو، بخش جلو و عقب سری ۷ را بازطراحی کردهاند تا ظاهر آن به فرزندان جدیدتر بامو نزدیک شود. بزرگترین و بحثبرانگیز تغییر ظاهری سری ۷ جدید اما جلوپنجرهٔ کرومی بسیار بزرگ آن است که انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.
این جلوپنجرهٔ کلیوی شکل نسبت به پیش از فیسلیفت ۴۰ درصد بزرگتر شده و دورتادور آنهم تریم کرومی یکتکه کار شده است. با وجود این جلوپنجره، ارتفاع دماغهٔ سری ۷ پنج سانتیمتر بیشتر شده است. این جلوپنجرهٔ جدید با چراغهای بازطراحی شدهای احاطه شده است که باریکتر از قبل بوده و بهصورت استاندارد به تکنولوژی LED تطبیقی مجهز هستند. در همین حال، چراغهای لیزری هم برای سری ۷ جدید قابل سفارش است. سپر جدید و گلگیرهای عضلانیتر هم از دیگر تغییرات نمای جلویی این ماشین هستند.
در نمای عقبی، چراغهای جدیدی دیده میشود که ۳.۵ سانتیمتر باریکتر از قبل شده و با یک نوار بسیار باریک LED که در عرض خودرو کشیده شده به هم متصل شدهاند. علاوه بر این، در اطراف سر اگزوزها نیز تریم کرومی ضخیمتری کار شده است. طی این فیسلیفت، طول سری ۷ به میزان ۲.۲ سانتیمتر افزایش پیدا کرده اما عرض و ارتفاع آن تغییری نداشته است. این سدان لوکس همانند قبل در دو نسخهٔ معمولی و کشیده عرضه میشود که دومی با ۱۴ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتر، در عقب کابین فضای بیشتری را ارائه میکند.
کابین لوکس سری ۷ به لطف انجام بازنگریها و اصلاحاتی در اطراف گلگیرهای عقب، ستونهای B و کاور کمربندهای ایمنی عقب، ساکتتر از قبل شده است درحالیکه در پنجرههای جانبی و عقب هم از شیشههای ضخیمتری استفاده شده است. علاوه بر این، سری ۷ مدل ۲۰۲۰ به غربیلک فرمان جدیدی مجهز شده که از کنترلرهای اصلاحشدهای برخوردار است.
در این سدان پرچمدار جدید، صفحهنمایش لمسی ۱۰.۲ اینچی میانهٔ داشبورد حالا جدیدترین نسخه از سیستم اطلاعاتی-سرگرمی بامو را ارائه میکند و از دستیار شخصی هوشمند نیز برخوردار است. در همین حال، جدیدترین نسل صفحه آمپرهای دیجیتالی بامو که پیشازاین در مدلهای سری ۸ و X5 دیده بودیم هم در قالب یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای سری ۷ جدید ارائه شده است. برای سرنشینان عقب نیز دو نمایشگر ۱۰ اینچی فول HD با بلوری پلیر قابل سفارش است.
در بخش پیشرانهها، بامو در مدل 750i XDrive نسخهٔ بازمهندسیشده از موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی که پیشازاین در سری ۸ ارائه شده بود را جایگزین موتور قبلی کرده است. این پیشرانه ۵۳۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که ۸۰ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتن متر بیشتر از قبل است. این نیرو که از طریق سیستم XDrive به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند، 750i را ظرف تنها ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
مدل پلاگینهیبریدی 745e هم بهروزرسانی مهمی را تجربه کرده است زیرا یک قوای محرکهٔ هیبریدی جدید با موتور بنزینی شش سیلندر خطی جایگزین نمونهٔ چهار سیلندر قبلی شده است. این پیشرانهٔ شش سیلندر ۲۸۰ اسب بخار قدرت دارد که در کنار ۱۱۳ اسب بخار قدرت موتور الکتریکی، مجموع خروجی سیستم را به ۳۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور میرساند. 745e جدید برای اینکه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به ۴.۹ ثانیه زمان نیاز دارد و با استفاده از پکیج باطریهای لیتیوم یون جدید خود میتواند بین ۵۴ تا ۵۸ کیلومتر را بهصورت تمام الکتریکی طی کند.
پیشرانهٔ صدرنشین خانوادهٔ سری ۷ یعنی مدل M760Li اما بدون تغییر باقیمانده و هنوز هم از همان نیروگاه ۶.۶ لیتری V12 توئین توربو استفاده میکند که فقط فیلتر ذرات بنزین آن بروز شده است. این موتور با ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور، سری ۷ را ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت را هم برای آن فراهم میکند.
خریداران اروپایی اما غیر از این سه مدل، میتوانند نسخههای دیزلی را هم انتخاب کنند. سری ۷ در سه مدل دیزلی مختلف عرضه میشود که همگی به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی با تعداد توربوشارژرهای متفاوت مجهز هستند. مدل دیزلی اول یا پایه که 730d نام دارد، از نسخهٔ تک توربوی این موتور با ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. مدل دوم با نام 740d، به نسخهٔ توئین توربو با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است و نهایتاً در قویترین عضو خانوادهٔ دیزلیهای سری ۷ یعنی 750d نیز نسخهٔ چهار توربوی این موتور با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور ارائه میشود.
تمامی مدلهای سری ۷ جدید هنوز هم بهصورت استاندارد به همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک قبلی مجهز هستند اما در این گیربکس اصلاحاتی صورت گرفته و حالا تعویض دندهها را نرمتر و سریعتر انجام میدهد. همچنین همهٔ مدلهای این سدان پرچمدار بهصورت استاندارد به سیستم تعلیق تطبیقی مجهز هستند درحالیکه بهمنظور چابکی و هندلینگ بهتر، امکان سفارش سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم برای آن وجود دارد. بامو سری ۷ مدل ۲۰۲۰ از ماه آوریل امسال راهی نمایندگیهای فروش خواهد شد و قیمت مدلهای مختلف آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام میگردد.
Majidsh
۲۶ دی ۱۳۹۷جلو پنجره چرا انقدر بزرگ؟
Mohammad
۲۶ دی ۱۳۹۷اون کاریکاتور ایکس هفت با سدان بی ام و که جلو پنجر مثل دماغ غول داره رو الکی نساختن که فکر کنم کل دنیا دید اون عکس
Reza
۲۷ دی ۱۳۹۷بعضی ها حتی یه X1 رو از جلو ندیدن اونوقت میان به جلوپنجره سری 7 اشکال درمیارن .
یعنی شرکت به این بزرگی که داره واسه چند ده ساله دیگه برنامه ریزی میکنه نمی تونه قد شما فکر کنه؟
vahid evo
۲۷ دی ۱۳۹۷خیلیم قشنگه هم این هم x7 مطمئنم از نزدیک قشنگ تر هم بنظر میاد سلایق هر فرد فرق میکنه
صدای موتور LFA
۲۶ دی ۱۳۹۷به نظرم اتفاقا قشنگه
یه جورایی شبیه رولزرویس شده
- A M I R -
۲۷ دی ۱۳۹۷به نظر منم زشت نیست ، اما زیباهم نیست !
فرم کلیش خیلی شیک و لوکسه اما تو اندازش واقعا اغراق شده ، تو بعضی عکسا فک میکنی با فتوشاپ بزرگش کردن !! البته که از نزدیک احتمالا خیلی جذاب تر به نظر برسه .
بی ام و الان توی آزمون و خطای زبان جدید طراحیشه ، تا چند سال آینده این سبک به بلوغ میرسه و دوباره طراحیای بی نقص بی ام و شروع میشه و دیگه حرف و حدیثی باقی نمیمونه ، هرچند الانم توی سری ۳ جدید و سری ۸ بسیار قوی عمل کردن …
آریا
۲۷ دی ۱۳۹۷والا قبل فیس لیفت قشنگ تر و با اباهت تر بود از این جلو پنجره جدید و چراغای باریک خوشم نیومد
sina
۲۷ دی ۱۳۹۷من خوشم اومد
جلو پنجره بزرگ محصولات بی ام و به جز X7 تو بقیه مدلها جواب داد. بخصوص همین مدل
محمد
۲۷ دی ۱۳۹۷چرا جلو پنجره انقدر بزرگ نه؟؟؟
مثلا رولزرویس جلو پنجره کوچیکی داره؟؟؟
اتفاقا جلو پنجره کروم کاری شده اش ابهت بیشتری بهش داده
اما قسمت کروم کاری شده اگزوزهای عقب که به هم وصل هم شده جالب در نیومده
بجز اون واقعا بی عیب و نقصه
اما غیر قابل انکاره که سری ۷ و سری s هنوز هم پادشاهان خودروهای مجلل روزمره هستن پس ایراد زیادی نمیشه بهشون گرفت
مجید
۲۶ دی ۱۳۹۷قشنگ داره راه پژو رو میره
پژو هم چراغ ها رو فقط بزرگ میکرد آخر هم متضرر شد
armin
۲۷ دی ۱۳۹۷فکر کن بی ام و راه پژو رو بره ?
احمد
۲۶ دی ۱۳۹۷زیبا تر و باشکوه تر از همیشه…..
Elmiraj
۲۶ دی ۱۳۹۷جلو پنجره هم جلو پنجرههای قدیم …..!!!!
.
ولی باز از X7 بهتره…
مهزیار
۲۶ دی ۱۳۹۷اینا تناسبات ماشیناشونو بهم میزنن اسمشو میذارن فیس لیفت
کورش
۲۷ دی ۱۳۹۷باید بیان از ایران خودرو یاد بگیرند. هنوزه که هنوزه فیس لیفت پژو 405 یعنی پژو پارس بهترینه. اما باید به بی ام و گفته بشه که از سایپا یاد نگیره چون فیس لیفت زانتیا خیلی زشت بود
Morteza tii
۲۶ دی ۱۳۹۷همیشه وقتی ب ام و یه مدل جدید میزنه خیلیا انتقاد میکنن ازش اما کم کم عاشقش میشن.. این باواریایی ها کارشونو خوب بلدن. ب ام و عشقه?❤
Khosrow
۲۶ دی ۱۳۹۷جلو پنجره ش و کلا طراحی جلوش از اوناست که بعد چندسال مضحک به نظر بیاد / نگاش میکنم خسته میشم ..
net
۲۶ دی ۱۳۹۷طراحی داخلی جالب نیست و صندلی های کرم که حجمش کلفت هست زشته و دوخت لوزی مانند که روی صندلی هست خیای زشته و اگر صندلی نازک تر بود و رنگ چرمی مشکی ساده بود قشنگتر بود مثل ایودیa8 .جلوپنجره خیلی بزرگ و زشته و رنگ جلو پنجره که رنگ کرومی هست قشنگه و اگر جلوپنجره مثل جلوپنجره بی ام و سری ۸ کوچک بود خیلی قشنگتر میشد .ال سی دی ذوذنقه ای روی داشبورد مثل ماشینهای دیگر بی ام و با حاشیه زیاد زشت هست .من قبلا به چراغ قوص دار بی ام و سری ۷ قبلی انتقاد کرده بودم که بزرگ و زشته و چسبیده بود به جلو پنجره و حالا بی ام و تغییرش داده این چراغ جلو و این چراغ جلو باریک که مثل چراغ جلو باریک بی ام و x7 و چراغ جلو بی ام و سری ۸ هست خیلی قشنگه .سپر جلو و عقب که ساده هست و سوراخ نیست قشنگه .چراغ عقبش که مثل بی ام و سری ۸ باریک هست قشنگه و چراغ عقبش که به هم متصل شده از زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ کپی کرده .سر اگزوزش هم از زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایود a8 کپی کرده.این مدل رینگهای بی ام و که پره های خیلی نازک داره جالب نیست و اگر پره ها یه کم کلفت تر بود و پره ها کمتر بود قشنگتر بود
net
۲۶ دی ۱۳۹۷در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایودیa8 هست
Amir
۲۶ دی ۱۳۹۷جلو پنجره ی به شدت بزرگ،چراغ های جلو باریک…طراحان بیمر دارن چه کار می کنن؟؟!!!
طراحی داخل هم که هیچی واقعا فشار روشون بوده!تنها تغییرش صفحه آمپر دیجیتال.در کل به نظرم در فیس لیفت جالب عمل نکردن.
ایمان
۲۶ دی ۱۳۹۷تنها ایرادش فقط جلو پنجره خیلی بزرگش هست
چراغ های به این ظریفی و خوشگلی ولی ….
جنگ سه پرچمدار لوکس آلمان ها دیدن داره
A۸ ?? S Class ?? ۷ Series
بهنام
۲۶ دی ۱۳۹۷فقط یه متعصب به برند ب ام و میتونه اون جلو پنجره با اون چراغهایی که حتی از قبل فیس لیفت هم بدتر دراومده با اون سپری که یه لبخند مضحک رو تداعی میکنه رو بگه زیبا. اصلا نمای جلوی این ماشین شبیه اونایی که قراره ثروتمندان یا سیاسیون رو جابجا کنه نیست.
net
۲۷ دی ۱۳۹۷بهنام
سیاسیون و ثروتمندان سوار ایودی a8 مدل ۲۰۱۹ میشن نه بنز سری اس و نه بی ام و سری۷ و نه لکسوس ls
علی رضا
۲۶ دی ۱۳۹۷طراحی سپر جلو خیلی خاص و جذابه و به نظرم باز هم راه داره جلو پنجره رو بزرگ کنن اما نمیتونن رکورد تویوتا اوالون رو بشکن
troy
۲۶ دی ۱۳۹۷طراحیش میتونست بهتر باشه از ب ام و بیش از اینا انتظار میرفت
emad1990
۲۷ دی ۱۳۹۷چه به سر طراحی های بی ام و اومده=net
net
۲۷ دی ۱۳۹۷هرسه چراغ جلو باریک بی ام و x7 و بی ام و سری ۸ و و بی ام و سری ۷ مثل هم هستند و زیبا هستند
ستار
۲۷ دی ۱۳۹۷اول فک کردم رندره
ولی بهتر شده
در کل من که اگه پول داشتم برای خرید سدان لوکس بین اس کلاس و رقیباش هیچوقت شک هم نمیکردم
مطمینا مرسدس میخریدم
m40
۲۷ دی ۱۳۹۷خیلی زیباست،واقعا عالیه،بهتر شده به نظرم
hosseinbimmer
۲۷ دی ۱۳۹۷به جز جلوپنجره اش در کل بهتر شده. درباره جلو پنجره هم درباره x7 هم اول همینطور بود کلی انتقاد داشت. ولی وقتی عکسای واقعی تو خیابون و در حال تست رو دیدم الان بنظرم x7 خیلی ابهت داره. سری ۷ هم همینجوریه.
شاهین
۲۷ دی ۱۳۹۷یه مدت میزدیم تو سر بنز با اون زبان طراحی جدیدش
اینم داره خودشو لوس میکنه
ولی باز خوبه فقط جلوپنجرش یقوره مثل بنز چراغاش رو تغیر نداده
MjM
۲۷ دی ۱۳۹۷چرا تمام برندها گیردادن به خراب کردن سپر جلو؟؟!! این چ سپریه با این هواکش های عمودی با گوشه های فرو رفته همه دارن اینجوری طراحی میکنن!! کی اینو مد کرد آخه؟؟؟!!!
AMANTE
۲۷ دی ۱۳۹۷اولین بار که عکس های سری ۷ فیس لیفت رو دیدم یاد اون آدم هایی افتادم که ( ابرو های چسبیده دارن و چشاشون رو نازک کردن و با یه لبخند ملیح اون دندون های خرگوشی شون رو دادن بیرون. ) ( قصد توهین یا مسخره کردن کسی رو ندارم و نداشتم. )
ولی الان که چند ساعتی میگذره به نظرم طراحیش بد نیست البته خوب هم نیست.
در کل طراحی های جدید BMW طوری شدن که با همون نگاه اول دوست شون نداری و باید یه مدت بگذره تا عادت کنی و دوسش داشتی باشی.
مهدی
۲۷ دی ۱۳۹۷به نظر من خیلی باشکوه تر شده.مرسدسsکلاس نسل جدید هم قراره جلوپنجره بزرگی داشته باشه.چیزی که سالهاست در مولسان وفانتوم میبینیم.البته آئودی a8هم همینطور شده در نسل جدید.حالاسری7 کامل تر شد.در مدلM760 ومدل آلپیناB7 خیره کننده شده. مخصوصا آلپیناB7
Danial
۲۷ دی ۱۳۹۷جلو پنجره جلو رو هر نسل میگزره بزرگتر میشه آقا این چیز بدی نیست من خودم خیلی با جلو پنجره حال میکنم تو اون یکی مقالم اینو گفتم همه منفی دادید ولی خدایش نگاه کنید هر نسل که رد میشه یا حتی فیس لیفت ها این جلو پنجره هی گنده تر میشه بله درسته بقیه جاها هم زیبا تر میشن ولی اینم گنده میشه دیگه حالا قبول نکنید بگید نه اندازه کوچیک شده والا
net
۲۷ دی ۱۳۹۷خط سفید زشت زیر دربها چی هست؟کاربردش چیه؟?
shirko
۲۷ دی ۱۳۹۷خیلی با ابهت و لوکس تر شده ، ولی نمای داخلش حرفی واسه گفتن در برابر بنز اس و حتی ائودی ای ۸ نداره !!
مهدی
۲۷ دی ۱۳۹۷اتفاقا کابین سری7حتی قبل فیس لیفت باکیفیت تر ازکابین کلاسSبودش.الانم که جذاب ترهم شده.اگه منظورت طراحیشه که کابین کلاسs حالت لوکس تری داره.آیودیa8 مدرن هستش وکابین سری7 لوکس ومدرن.ولی چیزیکه در کابین سری7 جایگاه بالاتری نسبت به دورقیب داره ارگونومی بالای کابین هستش.ولی این رنگ به کابین نمیاد
مهدی
۲۷ دی ۱۳۹۷https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-7er-G11-G12-Facelift-LCI-China-Weltpremiere-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-7er-G11-G12-Facelift-LCI-China-Weltpremiere-02.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-7er-Facelift-G12-LCI-Interieur-Studio-Fotos-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-7er-Facelift-G12-LCI-Licht-Technik-Studio-Fotos-07.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-7er-Facelift-G12-LCI-Licht-Technik-Studio-Fotos-08.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-7er-Facelift-G12-LCI-Licht-Technik-Studio-Fotos-05.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-7er-Facelift-G12-LCI-Licht-Technik-Studio-Fotos-06.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-7er-Facelift-G12-LCI-Licht-Technik-Studio-Fotos-09.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/2019-BMW-7er-Facelift-G12-LCI-Interieur-11.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/01/BMW-7er-Facelift-2019-M760Li-xDrive-G12-LCI-01.jpg
سامان
۳۰ دی ۱۳۹۷مطمئنم با دیدن فیس لیفت این شاهکار از نزدیک دیدگاه همه عوض میشه .در نگاه اول طراحی جلوی سری 7 جدید خیلی تو زوق می زد ولی رفته رفته وقتی زوایای پنهان طراحی رو بررسی می کنید باید بگید براوو. طوری که طراحی قبل فیس لیفت کنار مدل جدید اصلا جلوه ای نداره. توصیه میکنم سری 7 جدید رو با عکس های سایز بزرگ ببینید چون در سایز موبایلی جالب نیست. طراحی عقب هم که دیگه در نهایت زیبایی و خیلی بهتر از قبل شده.
یک نکته بسیار هوشمندانه در فیس لیفت جدید تبدیل بعضی خطوط تیز مورب و تهاجمی به خطوط ایستاده و رسمی می باشد. بدین معنی که به قول جیمز می آسمان هفتم ب ام و واقعا میخواد آقای رئیس باشد. اتو کشیده و رسمی و در عین حال مدرن و با شکوه.