کار اند درایور چندین بار به خاطر پرفورمنس بامو M5 جدید سورپرایز شده است. به نظر میرسد قدرت و گشتاور تولیدی این خودرو کاملاً فراتر از آن چیزی است که باواریایی ها بهصورت رسمی اعلام کردهاند.
بهطور خلاصه باید گفت کار اند درایور فکر میکند بامو قدرت این خودرو را کمتر از حد واقعی اعلام کرده است. این خودرو قدرت ۶۰۰ اسب بخاری (قدرت ۶۱۷ اسبی در نسخه کامپتیشن) و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. اگرچه M5 از مزیت کشش بیشتر سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد اما با وزن بالای ۲ تنی هنوز هم خودروی سنگینوزنی محسوب میشود.
همهی این اعداد زمانی تعجب بیشتری ایجاد میکنند که بدانیم سوپر سدان آلمانیها در ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱ ثانیه طی میکند. در واقع M5 با این پرفورمنس به قلمروی سوپرکار وارد شده است. داشتن ۶۰۰ اسب بخار قدرت در میللنگ برای رقم زدن چنین رکوردهایی کافی نیست حتی اگر پای سیستم چهار چرخ محرک هم در میان باشد.
کار اند درایور M5 کامپتیشن جدید را به میشیگان آورده است. کمپانی لیورنویز موتور اسپورت به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین قطعات پرفورمنس خودروها شناخته میشود.
آنها خودروی موردبحث را در تست داینو شرکت دادهاند و البته از فهمیدن اینکه M5 قدرت ۶۱۷ اسب بخاری را به چرخها میرساند شوکه شدهاند. این دقیقاً قدرت اعلامی بامو برای M5 کامپتیشن در میللنگ است. این در حالی است که سوپر سدان بامو همین قدرت را به چرخها منتقل میکند.
همچنین گشتاور تحویلی به چرخها نیز ۸۲۲ نیوتون متر مشاهده شده است. این میزان گشتاور تقریباً ۱۰ درصد بیشتر از گشتاور اعلامی توسط سازنده است.
ما واقعاً از مشاهدهی این اعداد سورپرایز شدهایم. بسیار مشتاقیم بدانیم که بامو باز چه چیزی زیر آستین خود دارد؟!
منبع: Car and Driver
Amirferrari
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸اگه غیر از این بود تعجب میکردم…
مهدی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸M5 این نسل خیلی خیلی جذابه.
مهدی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸یکی از مجلات خودرویی عکس های جاسوسی جدیدی گرفته ازM5 و ادعا کرده که BMW داره مدلM5 CS رو تست میکنه.اگه اینطور باشه پس مدل های CS تبدیل به 4مدل میشن یعنی M4CS وM3CS وM2CS وM5CS
نویدی
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸بعضی وقتا پیش خودم فکر میکنم مهندسین و طراح هایی که توی همچین خودروسازیهایی مثل bmw و فراری مشغول بکارند شاید فرا زمینی باشن!!!
واقعا این سطح از نبوغ حیرت آوره.
فاصله ای که بین ما و اونا از نظر سطح دانش افتاده، تا ابد جبران شدنی نیست.
MoNsTeR
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸داداش من خودم عاشق بیمر و فراریم، به طوری که یکی از دوستام بهم میگه متعصب المانی ایتالیایی??، اما کاش فراری ای حجم از قدرت و دانش رو تو فرمول وان داشت.
واقعا هر هفته که به مرسدس میبازه، دچار شکست روحی میشم?
The R
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸در فرمول1 بحث فقط دانش فنی نیست. مهمترین موضوع بودجه تیم ها هست. مرسدس بودجه بیشتری داره پس میتونه افراد بهتریو استخدام کنه (مهندس، طراح، مدیر، راننده و …) و ماشینای بهتری تولید کنه. فراری دانش فنی لازم رو داره ولی احتمالا بودجه لازم رو نداره. وقتی افراد قوی بیان تو یک تیم، سینرژی ایجاد میشه.
عرفان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸مهمتر از همه استراتژیسته
وقتی بجای سبقت از رقبا بحث سر سبقت از هم تیمیه یا میبینن هر دور لکلرک دو ثانیه کند تره اما نمیارن چرخاشو عوض کنن
این ینی مخ استراتژیست معیوبه و باید ی فکری بحال اون کنن
Seyed.AMG
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸اینکه قدرت و گشتاور تولیدی رو کمتر اعلام کردن مثل مکلارن یک نکته منفی براشون به حساب میاد یجورایی دارن عوام فریبی میکنن که محصول ما با قدرت کمتری عملکرد بهتری داره اما اعلام شتاب ضعیف تر این نکته منفی رو تا حدی میپوشونه
مرسدس هم تو اعلام مشخصات AMG GT63S شیطنت کرده همونطور که GT63S هم تو تست داینو قدرت 660 hp و گشتاور 933 نیوتن متر رو چرخ ها رو ثبت کرده در حالی که مرسدس قدرتش رو میللنگ 630 hp و 900 نیوتن متر اعلام کرده .
Sajjad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸اره
حرفتون درسته
یه جورایی مثل تقلب تو وزن کشی مسابقات رزمیه
مثلا اگه طرف 80 باشه و وزنش رو 75 اعلام کنن، قطعا حریف 75 کیلویی واقعی ازش کم میاره. چون از نظر وزنی ظاهرا تو یه رده هستن ولی اینطور نیست.
توی مقایسه ها هم این ماشینا رو با ماشینای هم رده مقایسه از لحاظ قدرت موتور مقایسه میکنن ولی ماشینی که اعدادش تقلبی اعلام شده توی درگ یا پیست برنده میشه.
در ضمن گفته که اسب بخار سر چرخ با اسب بخار اعلامی سر میل لنگ برابره که همچنین چیزی غیر ممکنه و در هر صورت اتلاف نیرو وجود داره. این سیاست جذب مشتری رو نشون میده که به جای اینکه قدرت سر میل لنگ رو بگن، قدرت سر چرخ رو به عنوان قدرت سر میل لنگ بیان میکنن.
دوستان تقاضا دارم تعصبی با این قضیه برخورد نکنید. من کاملا آگاهم که بی ام و چه موتورهای خوبی میسازه و من حرفی از بد بودن محصولاتش نزدم.
صرفا دارم میگم این یه تقلب برای جذب مشتریه (البته مشتری که از موتور ماشینش چیزی نمیدونه)
Sajjad
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸حرفتون درسته
یه جورایی مثل تقلب تو وزن کشی مسابقات رزمیه
مثلا اگه طرف 80 باشه و وزنش رو 75 اعلام کنن، قطعا حریف 75 کیلویی واقعی ازش کم میاره. چون از نظر وزنی ظاهرا تو یه رده هستن ولی اینطور نیست.
توی مقایسه ها هم این ماشینا رو با ماشینای هم رده مقایسه از لحاظ قدرت موتور مقایسه میکنن ولی ماشینی که اعدادش تقلبی اعلام شده توی درگ یا پیست برنده میشه.
در ضمن گفته که اسب بخار سر چرخ با اسب بخار اعلامی سر میل لنگ برابره که همچنین چیزی غیر ممکنه و در هر صورت اتلاف نیرو وجود داره. این سیاست جذب مشتری رو نشون میده که به جای اینکه قدرت سر میل لنگ رو بگن، قدرت سر چرخ رو به عنوان قدرت سر میل لنگ بیان میکنن.
دوستان تقاضا دارم تعصبی با این قضیه برخورد نکنید. من کاملا آگاهم که بی ام و چه موتورهای خوبی میسازه و من حرفی از بد بودن محصولاتش نزدم.
صرفا دارم میگم این یه تقلب برای جذب مشتریه (البته مشتری که از موتور ماشینش چیزی نمیدونه)
Hemichan
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸پورشه ۹۱۱ جی تی ۲ هم ۶۸۳ اسب روی چرخها قدرت داره
یعنی یه چیزی بیشتر از ۸۰۰ اسب