چندین دهه است که بازوی پرفورمنس بنز یعنی ایامجی و M اسپورت بامو نبردی سخت با یکدیگر دارند. هر دو برند توانایی تبدیل نسخههای استاندارد به هیولاهای اسپورت را دارند بنابراین ما در تازهترین نبرد مرسدس-ایامجی C63 S کوپه را در برابر بامو M4 قرار دادهایم تا ببینیم هر یک چه چیزی برای ارائه دارند.
M4 حد نهایی کارایی را در فرم یک کوپهی اجرایی کامپکت به نمایش میگذارد. همین کار برای C 63 نیز تکرار شده است. از نظر ظاهری نیز هر دو خودرو دارای قوس چرخهای پهنتر و البته بهبودهای آئرودینامیکی هستند.
تکنولوژی شاسی بهبود یافته در هر دو خودرو به منظور اطمینان از وجود چسبندگی کافی و تحت کنترل درآوردن مقدار زیاد قدرت به چشم میخورد. هرچند به لطف طراحی سیستم دیفرانسیل عقب مرسوم هر دو خودرو، اگر شما در حالت مخصوص خود باشید هندلینگی درگیر کننده و قابل تنظیم در دسترس شما قرار دارد.
شاخبهشاخ
پیشرانهها
همهچیز خودروهایی شبیه این دو پیشرانه است اما این دو نسخهی کارا اولین موج از دریای خودروهایی هستند که از واحدهای تنفس طبیعی بزرگ به پیشرانههای کوچک توربو کوچ نمودهاند.
مرسدس انتقال مؤثرتری را به توربو داشته زیرا پیشرانهی ۸ سیلندر آن در دورهای پایین به دور باورنکردنیای توانا است. اگرچه که دور پیشرانه همانند نسخهی تنفس طبیعی بالا نمیرود اما C 63 هنوز هم افزایش سرعت خطی دوستداشتنیای داشته و در این میان صدای بارقه دار آن نیز گوشها را نوازش میدهد.
ایامجی سخت در تلاش بوده تا سیستم اگزوز غرشهای کاریزماتیک پیشرانهی ۸ سیلندر را داشته باشد حتی اگر دو توربو در پیشرانه کار کنند. این خودرو با غرشهای خاص خود میتواند یک خودروی عضلانی اروپایی لقب بگیرد.
پیشرانهی بامو نیز به همان اندازه انفجاری است اما شاید برخی افراد بگویند که صدای آن به خاطر وجود توربو عوض شده و برخی اوقات مزاحم است. درحالیکه این سیستم اگزوز جذابیت ویژهای را به M4 اضافه میکند اما در سواریهای روزانه غرشهای این اگزوز بیشتر وزوز گونه به نظر میرسد زیرا صدای افزایشیافتهی پیشرانه از طریق استریو به کابین انتقال مییابد.
در مقام مقایسه، غرشهای ملودی گونهی پیشرانهی ۸ سیلندر مرسدس در پسزمینه جذابتر است. از یکچیز مطمئنیم: روی آوردن به توربو باعث شده هر دو خودرو حتی وحشیتر شوند.
قضاوت
رتبهی اول: مرسدس-ایامجی C 63 S کوپه
M4 از نظر کارایی مطلق بر C 63 S سایه میافکند اما مرسدس جذابیتهای شخصی بیشتری دارد و این همان چیزی است که مرسدس بنز پیشنهاد میدهد. ایامجی به لطف بالانس هندلینگ خود دسترسی آسانتری دارد و البته به خاطر پیشرانهی ۸ سیلندر خود کاراکتر توانگرتری دارد. رفاه و آسایش این خودرو در سفرها نیز مثالزدنی بوده و درحالیکه مرسدس گرانبهاتر است اما در برابر پول خود چیز بیشتری به دست میآورید.
M4 هنوز هم یک خودروی پرفورمنس فوق العاده است که در برابر پورشه ۹۱۱ خصوصاً از نظر قیمتی حرفهای زیادی برای گفتن دارد. هرچند در مقایسه با C 63، در این سطح خودرویی این فاصلهی قیمتی برای خریداران کمتر مهم است و M4 همان مقدار از تواناییهای ارائه شده توسط ایامجی را نشان نمیدهد.M4 هنوز هم خودرویی تیز است اما احساس روانی یا درگیر کنندگی مرسدس را ندارد.
دیگر گزینهها در این کلاس
جدید: لکسوس RC F
قیمت: 59995 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۵ لیتری ۴۷۰ اسب بخاری
اگر ایدهی یک خودروی پرفورمنس دو درب مجهز به پیشرانهی توربو را دوست ندارید پیشرانهی ۸ سیلندر ۵ لیتری تنفس طبیعی لکسوس که قدرتمند و با تکنولوژی بالا است میتواند نظر شما را جلب کند. اگرچه که به اندازهی دو رقیب این مقایسه سریع نیست اما میتواند آلترناتیوی جذاب باشد.
کارکرده: مزراتی گرن توریسمو ۴.۷ اسپورت
قیمت: 63 هزار پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۷ لیتری ۴۵۴ اسب بخاری
یک مزراتی گرن توریسموی کارکرده از نظر قیمتی جدا کنندهی تفاوتهای بین C 63 S و M4 است که ظاهر یک کوپهی ۴ سرنشینه را با صدای جذاب پیشرانهی ۸ سیلندر تنفس طبیعی ترکیب کرده است. این خودرو به خوبی ایامجی عمل نمیکند اما هنوز هم دوستداشتنی است.
مرسدس-ایامجی C 63 S کوپه | بامو M4 DCT | |
قیمت مدل تست شده (پوند) | ۷۶۶۱۵ | ۶۹۵۶۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۷۵۰/۱۸۷۷/۱۴۰۰ | ۴۶۷۱/۱۸۷۰/۱۳۸۳ |
پیشرانه | ۸ سیلندر،۳۹۸۲ سیسی | ۶ سیلندر خطی، ۲۹۷۹ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۵۰۳ | ۴۲۵ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۷۰۰ | ۵۵۰ |
گیربکس | ۷ سرعته ی DCT، دیفرانسیل عقب | ۷ سرعته ی DCT، دیفرانسیل عقب |
حجم باک سوخت (لیتر) | ۶۶ | ۶۰ |
حجم صندوق بار (لیتر) | ۳۵۵ | ۴۴۵ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۸۰۰ | ۱۶۱۲ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۴.۹ | ۴.۵ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۵۰ | ۲۵۰ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۱۱.۴/۶.۹/۸.۶ | ۱۱.۱/۶.۷/۸.۳ |
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵واقعا نمیدون کدوم بگم بهتره.درکل هردو بی نظیر و حرفه ای
رای گیری ببینیم دوستان به کدوم رای بیشتر میدن
مجید
۲۵ شهریور ۱۳۹۵دراینکه هر دو عالی هستن شکی نیست ولی هنوز هم کل کل های الکی به خاطر واقعیتی که عوض نمیشه بنز لوکس و با وقار و BMW وحشی و اسپرت ولی این متن کاملا خلاصه و کوتاه شده ش و نظرش هم کاملا غیر منطقی!من رای ام به M4 ولی اصلا هم برام مهم نیست که رای بنز بالا باشه چون هنوز هم تو هندلینگ و کارایی عددی در برابر سلطان باواریا نیست
محمدرضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۵صفرتا صد ها فک کنم اشتباه باشه درست میگم اگه اشتباه میگم بهم بگین دوستان
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۵قبل 2014 وشروع نسل جدید طراحی های بنز چقد بنظر من زشت بودن ماشیناشون وبی ام دبلیو خوشگلتر بود الان بنز کلا همه مدلاشو نو کرده وچقد شیک تروبهتر شدن وجذابتر اما بنزاسب بخاروگشتاور بالاتری داره ولی شتاب صفرتاصدش کمتره
LamboMercedes
۲۴ شهریور ۱۳۹۵BWM دو سیلندر و 1 لیتر حجم موتور کمتر از BenZ داره و BMW شتاب بهتری داره ..
البته وزن کمتری نسبت به BENZ داره .. BWM ارزونتره و پرشتاب تره .. اما بنز یه چیز دیگه اس /
مهدی
۲۴ شهریور ۱۳۹۵شتاب صفر تا صد مرسدس اشتباه درج شده.حدودا ۴ ثانیه هست. البته در بعضی سایتها مدل کوپه اس حتی ۳.۸ ثانیه هم ذکر شده که با توجه به قدرت و گشتاور و وزن خودرو کاملا منطقی هم بنظر میاد
LamboMercedes
۲۴ شهریور ۱۳۹۵بنده هم شک کردم که با وجود موتور قدرتمندی که بنز داره چطور شتاب صفر تا صد کمتری داره ولی نظرم رو دادم .. ممنون از اطلاع دهی .. آقای شاهین اگه میشه لطفا اصلاح کنید ..
شاهین
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سلام
توی منبع اصلی که لینکش هم موجوده همین اعداد نوشته شده.به احتمال خیلی زیاد این اعداد عملی هستن.
ارادتمندم
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ شهریور ۱۳۹۵منم قبول دارم اعداد عملی هستن
سعید
۲۵ شهریور ۱۳۹۵فکرکنم به خاطر وزن بیشتر بنز شتابش ضعیف تر شده
علي تبريزي
۲۴ شهریور ۱۳۹۵شاهین مرسی از ترجمه ات.
کسی میدونه منظور از DCT در بی ام و چیه؟
آیا نسخه M4DCT با نسخه M4 فرق میکنه؟
شتاب هردو ماشین اشتباه گفته شده یا چیه داستان؟
mehran911
۲۴ شهریور ۱۳۹۵DCT چیز خاصی نیست!
فقط مخفف گیربکس دوکلاچه است
( dual clutch transmission )
عمده تفاوت گیربکس های دو کلاچه با دستی در کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان شیفت دنده است که موجب بهبود شتاب گیری میشه توضیح بیشتر خواستی بگو
دلیل اصلی اختلاف شتاب هم وزن کمتر bmw هستش
و البته ضریب دنده ها در مرسدس بشکلی طراحی میشن که در سرعت های ثانویه بهتر عمل میکنن در ضمن گشتاور بالای مرسدس در شتاب ثانویه تاثیر مستقیم داره که همه اینها ناشی از سیاست های کمپانی سازنده ی خودروست
محمد
۲۴ شهریور ۱۳۹۵چه مقایسه جامعی…
LamboMercedes
۲۴ شهریور ۱۳۹۵https://www.mbusa.com/mercedes/vehicles/model/class-C/model-C63CS
در این لینک مشخصات فنی Mercedes-AMG C 63 S Coupe نوشته شده که شتاب 0 – 100عرض 3.8 ثانیه نوشته شده ..
از دیدگاه اولی بنده که گفتم BWM دو سیلندر و 1 لیتر حجم موتور کمتر .. عذر خواهی میکنم
mohammadrr
۲۴ شهریور ۱۳۹۵پدال جان اگه اشتباه نکنم صفر تا صد کیلومتر توی بنز 3.9 ثانیه باشه!
mans
۲۴ شهریور ۱۳۹۵فدایه همتون بشم خواهشا اینقدر تعصبی نباشید
تا بوده همین بوده که موتور های bmw نه فقط از بنز بلکه از همه بهتر بوده واسه مثال بهتون میگم که من خودم بنز E300 که 6سیلندر هست و با 528i انداختیم بنز رو محو کرد با اینکه 4 سیلندر هست و اسب بخاره کمتری داشت از لحاظ فنی bmw خیلی سره تو خوده مطلب هم اشاره شده ولی بنز 8 سیلندر هست و صدایه بهتری داره
در کل انتخاب هز این دو برند کاملا سلیقه ای هست
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ شهریور ۱۳۹۵هرکی نظرشخصی داره
احمد باقری
۲۴ شهریور ۱۳۹۵هر دو عالین، ولی مرسدس بهتره. این لکسوس هم ماشین خیلی خوبیه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ شهریور ۱۳۹۵افرین
HADI
۲۴ شهریور ۱۳۹۵من مازراتی دوست دارم چرا گزینشو نزاشتید
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ شهریور ۱۳۹۵کدوم مدل؟؟؟؟؟
mohammad fm480
۲۵ شهریور ۱۳۹۵من کلا معتقدم تو مدل های کوپه پروفرمنس بنز از بی ام و بهتره هم از نظر موتوری همم ظاهری
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ شهریور ۱۳۹۵من معتقدم هردو در زمینه های خودشون حرفه ای میباشند
mohammad fm480
۲۵ شهریور ۱۳۹۵الان با این حرفت یه جورایی داری میگی بی ام و در حد بنزه یا از بنز بتهره .
منظورت همینه دیگه؟؟
ارمان
۲۵ شهریور ۱۳۹۵با این احوال با اینکه amg بسیار ماشینه عالیی هست اما به نظرم یک معیار کلی رو برای ماشینهای اسپورت میشه تعیین کرد اونم زمانیه که در پیست ثبت میکنن که به نظرم بی ام و تو این زمینه موفق تره اما خوب باید قبول کرد که با این مرسدس راحت تر میشه با صداشو دود لاستیکاش یا شهر رو به هم زد
uss zumwalt DDG-1000
۲۵ شهریور ۱۳۹۵هردو خوبن
مسعود
۲۵ شهریور ۱۳۹۵من C63 سدان 2 نسل پیش رو از نزدیک دیدم . و باور کنید گیرایی بسیار بالاتری از M3 هم نسل خودش داشت چه برسه به نسخه کوپه.
میثم
۲۸ شهریور ۱۳۹۵هردو عالی هستن انتخاب من بنز