آلپینا، تیونر رسمی و مورد اعتماد بامو در نمایشگاه ژنو امسال نسل جدید مدل B5 بایتوربو خود که بر اساس نسل جدید بامو سری ۵ ساخته شده است را رونمایی کرد. خودرویی که مثل همیشه زیبا، ظریف و پرقدرت است. این اتومبیل در دو نسخهٔ سدان و استیشن عرضه میشود و تمامی ویژگیهای دوستداشتنی ساختههای آلپینا را میتوان در آن دید مانند کیت بدنهٔ ظریف و آئرودینامیک با طراحی فوقالعاده، رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی و کالیپرهای آبیرنگ ترمز.
B5 مثل همیشه با رنگ آبی منحصربهفرد آلپینا عرضه میشود اما خریداران میتوانند رنگ سبز متالیک را هم به قیمت ۲۴۱۱ یورو برای آن سفارش دهند درحالیکه امکان سفارش نوارهای نقرهای یا طلایی نیز بهصورت اختیاری فراهم شده است؛ و درنهایت ویژگی آخر طراحی بیرونی این ماشین ورودیهای هوای بزرگتر درون سپر آن است که با بالهٔ منقش به نام Alpina تزئین شده است.
اما آلپینا غیر از ظاهر به داخل سری ۵ هم توجه داشته است بهگونهای که در این قسمت شاهد فضای لوکسی هستیم که بهصورت استاندارد در آن روکش چرم ناپا، سیستم تهویهٔ چهار منطقهای، غربیلک فرمان جدید با طراحی خاص آلپینا و… ارائه شده است. لیست تجهیزات استاندارد B5 بسیار گسترده است و شامل همهچیز از رکابهای چراغدار تا پلاک انحصاری شمارهٔ تولید هر دستگاه میشود. همچنین خریداران میتوانند از میان دو تریم چوبی و یک تریم مشکی پیانو یکی را انتخاب کنند.
اما به بخش اصلی این سوپرسدان تقویتشده یعنی قبل تپندهٔ آن میرسیم. جایی که در آن یک نیروگاه ۴.۴ لیتری V8 بایتوربو آلپینا با ۶۱۰ اسب بخار قدرت و گشتاور عظیم ۸۰۰ نیوتن متر خفته است. این نیروی ویرانگر از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند تا آلپینا B5 دستکمی از نسل جدید بامو M5 نداشته باشد. بدین ترتیب این خودرو در نسخهٔ سدان تنها در ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند درحالیکه نسخهٔ استیشن به خاطر وزن بیشتر به یکدهم ثانیه زمان بیشتری برای این کار احتیاج دارد. در بخش حداکثر سرعت نیز سدان B5 توانایی دستیابی به سرعت ۳۳۰ کیلومتر را دارد درحالیکه همتای کاربردیترش نهایتاً به سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند. بدین ترتیب آلپینا B5 کاملاً توانایی رقابت با مرسدس بنز E63 AMG را خواهد داشت.
قیمت آلپینا B5 بایتوربو در نسخهٔ سدان از ۹۴,۱۱۸ یورو در آلمان آغاز میشود درحالیکه شروع قیمت نمونهٔ استیشن از ۹۶,۸۹۱ یورو است؛ اما کسانی که مایل به پرداخت مبلغ بیشتری هستند میتوانند مجموعهای از آپشنهای گرانقیمت مانند دیفرانسیل لغزش محدود به قیمت ۲۷۷۳ یورو، ترمزهای عملکرد بالا به قیمت ۱۴۹۵ یورو و نمایشگر سربالا به قیمت ۱۰۰۰ یورو را برای B5 خود سفارش دهند. بااینحال کسانی که هنوز هم M5 جدید را بر آلپینا B5 ترجیح میدهند باید تا ماه سپتامبر و برگزاری نمایشگاه فرانکفورت منتظر بمانند اما به یاد داشته باشید که M5 صرفاً بهصورت سدان عرضه میشود.
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵یعنی واقعا عیبی هم میشه در سری 5 پیدا کرد ؟!؟!؟!؟!
به نظر من که یک محصول بی نقصه.
.
نظر سنجی:
Alpina B5 : لایک
BMW M5 : دیسلایک
.
هدف: مشاهده ی محبوبیت و اعتبار آلپینا در نزد کاربران به عنوان یک تیونر (آیا اندازه ی BMW قبولش دارید؟)
Bavaria
۱۸ اسفند ۱۳۹۵انتخاب بین Mpower و آلپینا کاملا دو مسیر مختلف هست
Mpower از لحاظ لوکس کردن ماشین به اندازه آلپینا خوب عمل نمیکنه و بیشتر تمرکزش قابلیت رانندگی هست
.
درضمن من بادی کیت تُپُل و مخصوص Mpower رو با هیچ چیز عوض نمیکنم?
.
در عوض این آلپینا ی سری تریم رنگ و ریزه کاری هایی داره که نمیشه بدون حسرت ازش رد شد و Mpower رو انتخاب کرد(عاشق اون رنگ قهوه ایی شاه بلوطی آلپینا برای سری ۷ شدم)
Madjid
۱۸ اسفند ۱۳۹۵درسته ، ولی پرفورمنس آلپینا هم خیلی خوبه.سقف سرعت داره کم کم به سوپراسپرت ها میرسه و شتابش هم که عالیه.
تفاوت هاشون اونقدر جدی نیست که بگی 2 مسیر کاملا متفاوت. قبول دارم سبک کارشون با هم زاویه داره.
فرامرز
۱۹ اسفند ۱۳۹۵آلپینا بیشتر دنبال لوکس بودن و استفاده از مواد خاص و به قول دوستمون ریزه کاری هاییه که بتونه نظر مشکل پسندان رو جلب کنه. و البته کدوم ماشین لوکسی مثل بنتلی و رولزرویس هست که پرفورمنس بالا نداشته باشه. ولی آلپینا براش زمان طی کردن پیست، کرنرینگ (پیچش) خارق العاده، چابکی درون شهر و وزن پایین مهم نیست، بلکه میخواد تجربه یه رانندگی خیلی سریع و خیلی راحت تو اتوبان رو ممکن کنه. شما با گلف آر میتونید ۲۵۰ تا برید ولی آیا همون بی سر و صدایی و آرامش آلپینا ب۷ رو داره تو این سرعت؟
نوید جهرمی
۲۷ اسفند ۱۳۹۵من قطعا آلپینا رو انتخاب میکنم. مخصوصا که تمرکزش به جز پرفورمنس روی لوکس کردن ب ام وس.