بامو بهطور همزمان مدلهای اسپرت و قدرتمند X3 M و X4 M را معرفی کرده است. این کراساوورهای عملکرد بالا به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی جدید مجهز شدهاند که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک M استپترونیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور، به هر چهارچرخ انتقال پیدا میکند. X3 M و X4 M با تکیه بر این قوای محرکه ظرف ۴.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسند درحالیکه توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارند.
ولی کسانی که به قدرتی حتی از این هم بیشتر نیاز دارند میتوانند نسخهٔ کامپتیشن را خریداری کنند. در این نسخه، قدرت پیشرانه به ۵۱۰ اسب بخار افزایش پیدا میکند اما گشتاور آن بدون تغییر باقی میماند. تعجبی ندارد که نسخهٔ کامپتیشن کمی سریعتر بوده و زمان رسیدن آن از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۴ ثانیه کاهش پیدا میکند. در این نسخه همچنین امکان سفارش پکیج M Driver هم وجود دارد که در این صورت حداکثر سرعت خودرو به ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا میکند.
ازآنجاییکه X3 M و X4 M خودروهای M واقعی هستند، علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند از ارتقاءهای عملکردی دیگری هم برخوردار شدهاند. بررسی این ارتقاءها را با سیستم تعلیق آغاز میکنیم یعنی جایی که مهندسان M پاور آنرا به بلبرینگهای چرخان و بازوی گشتاور مجهز کردهاند. بخش عقبی سیستم تعلیق نیز در کنار این ارتقاءها، از آنتی رول بار بزرگتر، بوشهای سفارشی و دیگر قطعات ویژه برخوردار شده است.
علاوه بر این، برای هماهنگی با افزایش قدرت، مهندسان M پاور روی تقویت شاسی هم تمرکز داشتهاند و بهعنوانمثال، بهمنظور افزایش استحکام پیچشی، محور عقب را به بازوهای کنترلی ویژهای مجهز کردهاند. تمامی مدلهای X3 M و X4 M به دیفرانسیل فعال M، سیستم تعلیق فعال M و سیستم فرمان M با ضریب متغیر مجهز شدهاند. بامو همچنین برای این کراساوورهای اسپرت سیستم ترمز عملکرد بالایی با دیسکهای ۱۵.۶ اینچی در جلو و ۱۴.۶ اینچی در عقب را طراحی کرده است. کمکفنرهای این خودروها نیز بهصورت الکترونیکی کنترل میشوند و به سه حالت راحت، اسپرت و اسپرت پلاس مجهز هستند.
بهمنظور متمایز کردن X3 M و X4 M از مدلهای دیگری مثل X3 M40i و X4 M40i، این مدلهای پرچمدار از دماغهای تهاجمیتر با جلوپنجرهٔ مشکیرنگ و ورودیهای هوای بزرگتر برخوردار شدهاند. وظیفهٔ ایجاد این تمایز در نمای عقبی خودروها نیز بر یک عهدهٔ دیفیوزر منحصربهفرد و چهار سر اگزوز گذاشته شده است. ازجملهٔ دیگر تغییرات بیرونی این مدلهای اسپرت نیز میتوان به قاب آئرودینامیک آینههای جانبی، اسپویلر ویژهٔ M و رینگهای ۲۰ اینچی با تریم خاکستری اشاره کرد.
نسخههای کامپتیشن نیز در ظاهر تا حد زیادی با نمونههای معمولی یکسان هستند اما بااینحال از چند ویژگی خاص خود نیز سود میبرند. برجستهترین این ویژگیها شاملتریم مشکی براق، رینگهای ۲۱ اینچی و سیستم اگزوز M با سر اگزوزهای کرومی مشکی میشود. علاوه بر این، در آینده امکان سفارش پکیج بیرونی فیبر کربنی هم برای این دو ماشین وجود خواهد داشت که قطعاتی مثل دیفیوزر و قاب آینههای جانبی را از جنس فیبر کربن تقویتشده با پلاستیک ارائه میکند.
X3 M و X4 M در داخل هم از ویژگیهای خاصی مثل صندلیهای چرمی اسپرت، تریم آلومینیوم کربنی، غربیلک فرمان اسپرت با روکش چرمی، صفحه آمپر ویژهٔ M، شیفتر دندهٔ منحصربهفرد و پد زانو در کنسول مرکزی برخوردار هستند. در نسخههای کامپتیشن نشانهای خاص و صندلیهای M اسپرت استاندارد با روکش چرم مرینو هم به این موارد اضافه میشوند. این دو کراساوور اسپرت آلمانی در ایالاتمتحده با چراغهای جلوی LED، ناوبری و سیستم صوتی هارمن کاردون اراده میشوند.
علاوه بر این تجهیزات، خریداران میتوانند آپشنهای مختلفی مثل تریم فیبر کربنی، نمایشگر سربالا و شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند را هم برای کراساوور اسپرت خود سفارش دهند. همچنین پکیجی بنام Executive هم برای این دو ماشین قابل سفارش است که گرمکن غربیلک فرمان و گرمکن صندلیهای عقب و جلو را ارائه میکند. X3 M و X4 M از مجموعهای از سیستمهای کمکراننده مثل سیستم محافظت فعال، دستیار فعال رانندگی و هشدار برخورد جلو با قابلیت جلوگیری از تصادفهای شهری بهره میبرند. به گفتهٔ بامو، تولید این دو خودرو از ماه آوریل در کارخانهٔ اسپارتانبورگ در کارولینای جنوبی آغاز خواهد شد.
Ferrari Fxx K Evo
۲۵ بهمن ۱۳۹۷باز هم از بی ام و شاهد جلوداشبورد قدیمی
و دریچههای کولر نهچندان دلچسب هستیم
–
Mercedes GLC 63S هر دوی این ها رو قورت میده
فرامرز
۲۵ بهمن ۱۳۹۷بله با ۱۰ هزار یورو قیمت بیشتر و لذت رانندگی کمتر!
علی رضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۷نمیدونم چرا طرفدار های بی ام و اینقدر تعصب دارن و نمیخوان قبول کنن از نظر پرفورمنس اینا در برابر glc63s هیچی نیستن و دیسلایک میدن و مغالطه میکنن
علی رضا
۲۵ بهمن ۱۳۹۷در ضمن x4 یک صدم از جذابیت glc کوپه رو نداره و طراحی glc خیلی اسپرت تر در جواب به اون افرادی که همیشه میگن فقط طراحی ماشین های بی ام و اسپرت
ADAK
۲۵ بهمن ۱۳۹۷ولله بعضیا بیمارن
اومده نظر میده !
این اونو قورت میده ، اون اینو فلان میکنه …
اون در برابر این چیزی نیست
اون لذتش بیشتره و …
داداش بحث فنی نمیکنی جهنم . دعوا به پا نکن
مانی
۲۵ بهمن ۱۳۹۷تو پیست رکورد به اون خوبی زده و هرکی هم باهاش رانندگی کرده
گفته ماشین خیلی سرگرم کننده یی هست
GLC63s سه دهم ثانیه ۰تا۱۰۰ بهتری از کامپتیشن داره و موتور ۸سیلندر AMG
باید هم گرونتر باشه
مهدی
۲۵ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیزکابین X4وX3 خیلی باکیفیت تر ومدرن تر از کابین بنزGLCهستش.سندحرفم بورو رقابت های بینX4وGLC رو مطالعه کن که حتی پدال هم مطلبش رو گذاشت
مهدی
۲۵ بهمن ۱۳۹۷همین حرفارو در موردM5 هم میزدید ولی در عمل کاملا برعکس شد. اینا توهم شماست
Cadillac
۲۵ بهمن ۱۳۹۷فقط اون عکس که ایکس۴ام نارجی رو از بغل نشون میده
چقد قشنگه لامصب
sina7
۲۵ بهمن ۱۳۹۷آینه بغلارو…
عرفان
۲۵ بهمن ۱۳۹۷بنظرم مشکل اصلی شاسی بلندای bmw وزن بالای اونهاس والا از جهت کیفیت ساخت حرف اولو میزنن..
Amir
۲۵ بهمن ۱۳۹۷واقعا نمیدونم چرا اینقدر از طراحی x4 جدید بدم میاد به نظرم خیلی بد قواره اس به هیچ وجه جذابیت نسل قبل رو نداره اما x3 جذاب شده.x3 m میتونه مهم ترین رقیب پورشه ماکان توربو باشه.
emad1990
۲۵ بهمن ۱۳۹۷قیافه x4 نسل جدید یه پسرفت رو تجربه کرده نسبت به نسل قبل
مهدی
۲۵ بهمن ۱۳۹۷https://cdn2.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/styles/article_main_image/public/2019/02/02_22.jpg?itok=-k80xOGs
https://cdn1.autoexpress.co.uk/sites/autoexpressuk/files/2019/02/01_22.jpg
https://cdn2.carbuyer.co.uk/sites/carbuyer_d7/files/2019/02/04_0.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/BMW-X3M-X4M-wallpapers-download-01.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/BMW-X3M-X4M-wallpapers-01.jpg
مهدی
۲۵ بهمن ۱۳۹۷الحق که گل کاشتهbmw.طراحی خشن واسپرت باعملکرد بسیار قدرتمند.در مورد کابین که بحث نمیشه کرد.کیفیت کابینx3وx4باکیفیت تراز تمام رقبا بودن والان خیلی لوکس ترهم شدن(دوستانی که جزاین فکرمیکنن رقابت های قبلا x3وx4 باتمام رقبا رو مطالعه کنن تا متوجه حقیقت بشن.bmwبازم گل کاشته مثلM5
M
۲۵ بهمن ۱۳۹۷مگه داریم گیراتراز MX3
مهدی
۲۵ بهمن ۱۳۹۷یعنی میشه زودتر X5MوX6M وهمینطورM8هم معرفی بشه زودتر.آخه آدم کدومM رو انتخاب کنه. دوستان الان چندتاعکس جدید ازآلپیناB7هم براتون میفرستم
مهدی
۲۵ بهمن ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-19.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-18.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-20.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2020-ALPINA-B7-Facelift-22.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-Alpina-B7-Facelift-G12-LCI-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-Alpina-B7-Facelift-G12-LCI-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-Alpina-B7-Facelift-G12-LCI-04.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-Alpina-B7-Facelift-G12-LCI-02.jpg
حسین وی
۲۵ بهمن ۱۳۹۷چقدر x3 جذاب شده مخصوصا با این رنگ ?
Ferrari Fxx K Evo
۲۵ بهمن ۱۳۹۷من دارم با چشمای خودم کلی پلاستیک داخله
کابیناش میبینم این هی میگه کیفیت کابین فلان…
M
۲۵ بهمن ۱۳۹۷این دوستمون رو هوا نمیگه
بی ام دابلیو در کلاس های خودش توسط هرررر مجله ای بررسی شده بهترین کیفیت کابین رو داشته !
حتی سری هفت کیفیت کابینش از اس کلاس با اون عظمت بیشتره
اینو دیگه تو مجلات خارجی که سهله تو بررسی که Car.ir روی 730Li انجام داد هم میشه فهمید
مهدی
۳۰ بهمن ۱۳۹۷دوست عزیزMجان در آخرین بررسی بینX4جدید وبنزGLCکوپه که پدال هم مطلبش رو گذاشت ازنظرمجله اتواکسپرس کابین X4خیلی باکیفیت تر ومدرن تر از کابین GLC کوپه بود.جالب اینه میگه GLCکوپه کابینش کاملا سطح پایین تر از کابینX4هستش.حتی اونجا در نقاط قوتGLCمیگه:طراحی شبیه بهX4
اینا خودشون اون بررسی ها رو خوندن اما بخاطر تعصب انکار میکنن حتی زیر اون رقابت کامنت هاشون هست.
ADAK
۲۵ بهمن ۱۳۹۷فقط اُبهت
بهاري
۲۶ بهمن ۱۳۹۷واقعأ برایه ادم انتخاب بین این دو ماشین خیلی سخته هرکدوم و انتخاب کنی یه جورایی به خودت و اون یکی ماشین خیانت کردی واقعأ بی ام و یه چیزه دیگه است واقأ لوکسن