پس از یک دورهٔ بسیار طولانی آزمایش و تستهای جادهای، سرانجام کراساوور فول سایز بامو X7 رسماً معرفی شد. این غول سه ردیفه در بازار با رقبای متعددی چون مرسدس بنز GLS، لکسس LX و کادیلاک اسکالید مواجه است؛ اما با معرفی X7، دیگر مدل X5 که از سال ۱۹۹۹ به سبد محصولات بامو اضافه شد، تاج پادشاهی و پرچمداری خانوادهٔ X را بر سر نخواهد داشت؛ اما بااینحال نسل جدید X5 هم اوایل سال جاری رونمایی شد و خودروی کاملاً تازهنفسی است؛ بنابراین آیا X5 کوچکتر میتواند برای کسانی که خواهان یک بامو خانوادگی هستند انتخاب مناسبتری نسبت به X7 باشد؟ برای دریافتن پاسخ این سؤال، در ادامهٔ این مطلب این دو برادر باواریایی را باهم مقایسه کردهایم.
جلو
تردیدی وجود ندارد که X7 خودروی بزرگتری است اما بااینحال ممکن است از تفاوت ابعاد جزئی این دو خودرو شگفتزده شوید. X7 ارتفاعی برابر با ۱.۸۰ متر دارد درحالیکه X5 حدود پنج سانتیمتر کوتاهتر بوده و ۱.۷۵ متر ارتفاع دارد؛ اما نکتهٔ تعجبآور اینکه X5 درواقع عریضتر از X7 است. البته این تفاوت بسیار جزئی است بهگونهای که عرض X5 برابر با ۲ متر و عرض X7 معادل ۱.۹۹ متر است؛ بنابراین X7 به دلیل جلوپنجرهٔ کلیوی شکل بزرگتر و همینطور دماغهٔ عمودیتر، به نظر بسیار بزرگتر از X5 میرسد اما در حقیقت X5 از لحاظ ابعاد بیرونی بسیار به برادر بزرگترش نزدیک است.
پروفیل جانبی
در این نما اما اختلاف بیشتری بین این دو کراساوور وجود دارد زیرا درحالیکه طول X7 برابر با ۵.۱۵ متر است، X5 طولی برابر با ۴.۹۲ متر دارد؛ بنابراین اختلاف طول این دو ماشین حدود بیست سانتیمتر است که شاید چندان به چشم نیاید اما همین طول بیشتر در X7 تأثیر بسزایی در میزان فضای پا و راحتی سرنشینان ردیف سوم صندلیها دارد. این در حالی است که ردیف سوم صندلیها در X5 سفارشی بوده و بیشتر مناسب نشستن کودکان است. بااینحال فاصلهٔ محوری دو خودرو بسیار به هم نزدیک است. این عدد در X5 برابر با ۲.۹۷ و در X7 معادل ۳.۱۰ متر است که تنها حدود ۱۳ سانتیمتر باهم تفاوت دارد.
عقب
تا اینجا تنها ابعاد این دو بلندقامت لوکس باواریایی را باهم مقایسه کردیم اما بهتر است در اینجا طراحی قسمت عقبی آنها را باهم قیاس کنیم. در این نما، X7 کمی بلندتر به نظر میرسد که این ویژگی میتواند فضای سر بیشتری را برای سرنشینان عقب به همراه داشته باشد. این در حالی است که X5 هم کمی عریضتر است. فرم چراغهای هردو خودرو نیز باریک است اما طراحی چراغهای X7 عکس X5 به نظر میرسد.
داخل
برای شوکه شدن آمادهاید؟ پس نگاهی به کابین X5 و X7 بیندازید زیرا طرح داخلی دو خودرو تقریباً یکسان است که این موضوع حداقل در طراحی داشبورد کاملاً مشهود است. در اینجا در هردو خودرو صفحه آمپر دیجیتالی دیده میشود که صفحهنمایش سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به آن متصل شده است. در زیر این نمایشگر نیز دریچههای تهویه تعبیه شدهاند؛ اما علاوه بر این موارد، در کابین این دو کراساوور باواریایی فرم غربیلک فرمان، دریچههای تهویهٔ جانبی، کنسول میانی، همه و همه بسیار به هم شباهت دارند؛ اما مهمترین تفاوت بین کابین X5 و X7 در ردیف سوم صندلیهای آنها است. همانطور که گفته شد، درحالیکه صندلیهای ردیف سوم در X7 استاندارد هستند، این صندلیها در X5 بهصورت سفارشی ارائه میشوند و مطمئناً فضایی به اندازهٔ پرچمدار جدید خانوادهٔ X ندارند.
پیشرانهها و قیمت
بامو برای X7 چهار پیشرانهٔ مختلف بنزینی و دیزلی را ارائه کرده که تمامی آنها دقیقاً با پیشرانههای نسل جدید X5 یکسان هستند؛ بنابراین X7 در بخش فنی هم کاملاً با برادر کوچکترش یکسان است اما بااینحال در مدل X50i که مشخصات آنرا در جدول زیر ملاحظه میکنید، حدود ۱۷ هزار دلار گرانتر از X5 XDriveX5i است که این اختلاف قیمت چشمگیر میتوانند خریداران را با تردید مواجه کند.
X5 XDriveX5i | X7 XDriveX5i | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 | ۴.۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۴۶۰ اسب بخار | ۴۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۷ ثانیه | ۵.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
قیمت | ۷۵,۷۵۰ دلار | ۹۲,۶۰۰ دلار |
پس از قرار دادن این دو کراساوور در کنار هم و دریافتن اینکه X5 و X7 چقدر شبیه به هم هستند، اگر بخواهیم صادقانه قضاوت کنیم، آیندهٔ X7 کمی نگرانکننده به نظر میرسد زیرا غیر از برخورداری از فضای بیشتر در عقب، X7 در بسیاری از قسمتها کاملاً با X5 یکسان است اما اختلاف قیمت بسیار زیادی با آن دارد؛ بنابراین برای بسیاری از خریداران، X5 میتواند انتخاب بهتری باشد زیرا بسیاری از ویژگیهای X7 را در پکیجی کوچکتر و با قیمتی کمتر ارائه میکند.
منبع: Motor1
sina
۲۷ مهر ۱۳۹۷بعد ما میگیم X5 یه سر و گردن بالاتره از X7 دوستان منفی میدن!
البت من معتقدم بیش از یه سر و گردن بالاتر هست X5.
Reza
۲۷ مهر ۱۳۹۷عزیزان من، به کجا چنین شتابان آخه .
دارین به عکس نگاه میکنین نظر میدین بعدم میگین نشده فلان و بهمان.
بابا اینا فقط عکس هستن عکس.
از تکنولوژی های مورد استفاده تو هر دو نسخه هیچ اطلاعی نداریم که. با نگاه کردن به کابین یا چراغ ها که نمیشه همینطوری نظر داد.
X7 حتما یه چیزایی اضافی نسبت به X5 داره که شده برادر بزرگترش .
sina
۲۷ مهر ۱۳۹۷رضا جان
قیافه رو داریم می بینیم و از دید من و خعلی ها دیگه تو همین سایت هم ایکس 5 زیباتر هست.
مشخصات هم که اومده بیرون و یکی هستن.
برا چند سانتیمتر بیشتر ردیف سوم 17 هزار دلار اضافه شده قیمتش.
Reza
۲۷ مهر ۱۳۹۷همه نسخه های BMW خاص هستن اینو همه میدونن.
ابهت X7 یه چیز دیگه هستش ، حالا شما یه سلیقه دیگه ای دارید، ولی من عاشق هر دو تاشون هستم
sina
۲۷ مهر ۱۳۹۷منم دوستش دارم البت رضا جان
من بر اساس اعداد و ارقام و چیزایی که داریم می بینیم نظر دادم و بنظرم با گفتن اینکه هر مدل بی ام و خاص هستش و ابهت داره و اینا توجیه نمیشه این عدم برتریش بر X7.
موفق باشید :)
Trx (taimaz)
۲۷ مهر ۱۳۹۷نظر شما برای خودتون محترم هست ولی مقایسه ی یه ماشین اسپرت خانوادگی با یه ماشین کاملا رسمی و لاکچری غلط هست ، همونطور که کسی سیویک رو با آکورد مقایسه نمیکنه. X5 رو هم نمیشه با x7 مقایسه کرد.
sina
۲۷ مهر ۱۳۹۷والا اینکه دیگه نشه یه کراس اوور میدسایز و یه فول سایز رو مقایسه کرد دیگه از اون حرفاس.
آکورد هم اگه قدرتش هم اندازه سیویک بود و قیمتش هم 20 درصد گرون تر بود مطمئن باشه من میگفتم سیویک بهتره.
کما اینکه این جوری نیست و من باز میگم سیویک بهتره :)
TRX(Taimaz)
۲۷ مهر ۱۳۹۷مشکل شما همینه دیگه فقط به ظاهر قضیه نگاه میکنید چند روز پیش یه فیلم از بررسی یه ۷۵۰i سال ۲۰۰۱ میدیدم نسل e38 که تفاوت زیادی با سری ۵e39 از لحاظ ظاهر داره ولی بخاطر کشیده بودن e38 از لحاظ ظاهری ویژگی اسپرت بودنش کمتر از سری ۵ هست. به داخل ماشین که میریم شاهد دو تا دنیای متفاوت هستیم که کلا تفاوت e39 و e38 هست.
داخل e38 یه سری آپشن مثل تنظیم قسمت بالایی تکیه گاه ، وجود موبایل ماهواره ای bmw ( دقت کنید موبایل نه تلفن) تنظیمات کولر و ماساژور برای صندلی های عقب که در اون زمان بی نظیر بود و در سری ۵ این آپشن ها موجود نبود.
اینها تفاوت دو خودروی متفاوت از bmw هست.
شما میتونید گرمکن و سردکن صندلی های ردیف سوم رو در X7 بصورت استاندارد داشته باشید در صورتی که وجود صندلی های ردیف سوم در X5 بصورت سفارشی هست.
sina
۲۷ مهر ۱۳۹۷خب دوست عزیز ما بر اساس همین چیزایی که ازش اومده بیرون داریم نظر میدیم دیگه. یعنی بر اساس همین عکس ها و مشخصات فنی که نشون میده برتری خاصی به ایکس 5 نداره.
بله ممکنه بعدها یه چیزهایی راجبش مشخص بشه که ما بفمیم که ارزش 22 هزار یورو بیشتر رو داره.
ولی فعلا بر اساس همین اطلاعات اینجوری نیست بنظر من.
Mohammad
۲۷ مهر ۱۳۹۷هیچ فرقی با هم ندارن همه چی کپی همه به غیر قیمت چون اون ۷ این ۵ اون گرون تره اونم ۲۰ هزار تا مشخصات نگاه عکس ها رو نگاه
خدایا توبه
Trx (taimaz)
۲۷ مهر ۱۳۹۷محمد جان من به عنوان کسی که توی شاسی بلند های آمریکایی عاشق لینکلن هستم یک سوال فنی ازت میپرسم بنظرت تفاوت NAVIGATOR با AVIATOR چیه؟
به جز تغییراتی در کابین که AVIATOR رو برای قشری که دنبال ماشین اسپرت تر کوچکتر و با قیمتی مناسبتر میگردند تفاوت دیگه ای بینشون هست؟
Mohammad
۲۷ مهر ۱۳۹۷من حتی خودمم واسه تعریف اویاتور گفتم داداش کوچیکتر نویگیتور اومد
ولی این ماشین قرار بود یه ماشین مجزا باشه ولی نیست
mahdy
۲۷ مهر ۱۳۹۷محمد باز از اون حرفا بود
داج هلکت و دیمن رو من فقط از طریق حجم محفظه رو کاپوت تشخیص میدم چون هیچ فرق دیگه ای ندارن
http://www.donyayekhodro.com/old/wp-content/uploads/36a85c7c-74f3-4045-93ea-be5a620d8bc8.png
https://cdn.khodrobank.com/Reviews/75003_Dodge-Challenger_SRT_Demon-2018-800-0f.jpg
دوستان اگه تفاوت دیگه ای میبینین منم از گمراهی در بیارین
Mohammad
۲۷ مهر ۱۳۹۷خوب یه ماشینین متفاوت نیستن
دیمن و هلکات یه ماشینن با مشخصات متفاوت والا
mahdy
۲۷ مهر ۱۳۹۷بدون شرح :
https://auto-net.ir/images/News/129_378.png
https://scontent-atl3-1.cdninstagram.com/vp/dff37812d09ba5a9f9c362beb916f8e1/5C57FFEC/t51.2885-15/e35/39744560_2347060035310606_3125590234083885056_n.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/06/DodgeChallengerHellcat-Widebody-09.jpg
mahdy
۲۷ مهر ۱۳۹۷ببینید دوستان من یه چیزی رو بگم
X7 فوق العادست
اما ما ایرانی ها به جای این که اونو با رقباش یا به صورت مجزا بررسی کنیم میاییم با نسل جدید ایکس 5 که به نظر من بهترین شاسی بلند تاریخ بی ام وس مقایسه میکنیم
طبیعتا یکم تو ذوق میزنه چون ایکس فایو از ماشین هایی هست که باید تو تاریخ ماندگار بشه
Khosrow
۲۷ مهر ۱۳۹۷لعنتی حداقل یه گلدون تو 7 میزاشتی یه فرقی میکرد با 5 / واقعا خسته نباشید / مرسدس و — ب ام و — شدیدا رفراندوم لازم ن و قطعا رای نمیارن / چی فرض کردن مردم رو / شایدم درست فرض کردن ..
علی
۲۷ مهر ۱۳۹۷طراحی عقب X7 خیلی شبیهه سری ۷ میمونه و این قابل تحسینه . به نظر من فضای بزرگتر X7 خودش ی نقطه قوته برای پر کردن خلع نبود رقابت با ماشینهای آمریکایی و رقیبای قدیمی که خیلی جلوتر روانه بازار شدن و موفق هم بودن. فقط تنها ایرادی که میتونم بگیرم که اونهم صلیغه ایی است نه اینکه نظر من درست باشه اونم اینه خیلی دوست داشتم طراحی خارجی X7 کمی عضلانی تر و پهن پیکر تر بود . البته بازم میگم همینشم خیلی خوبه و مطمئننا باید منتظر سری X8 و X9 هم در آینده نه چندان خیلی دور باشیم که همین عضلانی تر در اونها بیشتر رعایت بشه.
با تچکر
Khosrow
۲۷ مهر ۱۳۹۷X8 X9 ? الانشم خیلی X داره / خیلی ..
علی
۲۷ مهر ۱۳۹۷شک نکن سری((( X)))ادامه خواهد پیدا کرد .
این تنوع نشان از فروش بالای شرکت bmw است که تمام صلیغه هارو پوشش میده . با اینکه برای مرسدس بنز خیلی زیاد احترام قائلم ولی باید به جرأت گفت بی ام وه خیلی منظمتر و هدفمند تر به جلو حرکت میکنه. طوری که خریدارهای مدلهای قبلی زیاد دلخورده و نا امید از طراحی ماشینشون نمیشن و این باعث میشه همیشه ی ثبات دائمی و رضایت کلی از محصولاتشون باقی بمونه .البته این شیوه تو تمام برندهای اتومبیل سازی آلمان کاملا مشهوده ولی بی ام و خیلی آهسته تر و پیوسته تر و سنتی تر حرکت میکنه.
با تچکر
Amir
۲۷ مهر ۱۳۹۷X5 خیلی زیباتر و متناسب تره X7 از بعضی زوایا اصلا جالب نیست و بخش عقب هم زیاد چنگی به دل نمیزنه.به نظرم جذابترین suv هفت سرنشین در حال حاضر ولوو xc90 هست.
:::فرشاد:::
۲۷ مهر ۱۳۹۷قرار بود یه محصول خیلی لوکس، نه در حد کولینان، اما یه پله پایینتر باشه اما اصلا در حد مانورهایی که روش میدادن نیست؛ عملا یه X5 با ابعاد کمی بزرگتره، نکته خیلی خاص و متفاوتی نداره متاسفانه؛ به نظرم ارزش خرید X5 بالاتره و حالا کار بنز برای مغلوب کردن دوباره بامو با نسل جدید GLS راحتتر شد.
Trx (taimaz)
۲۷ مهر ۱۳۹۷فرشاد جان یک ویدیو در کانال Carbuyer هست GLS 2018 رو بررسی کرده حتما نگاه کن.
جدا از اینکه امکانات رفاهی خیلی خوبی داره ولی سیستم اینترتیمنتش یکمی قدیمی شده قابل رقابت با حتی GLE هم نیست و بد ترین قسمتش جنس داشبرت هست که اصلا شایسته ی پرچمدار شاسی بلند های لوکس بنز در حال حاضر نیست. نیاز خیلی جدی به تغییر نسل داره.
:::فرشاد:::
۲۷ مهر ۱۳۹۷گفتم نسل جدید GLS نه فعلی؛ منتظر معرفیش هستیم؛ نسل فعلی زیادی قدیمی شده.
Trx (taimaz)
۲۷ مهر ۱۳۹۷به عنوان یکی از کاربرهای خیلی قدیمی سایت احترام خیلی زیادی برات قائلم همینطور هم به عنوان یکی از طرفدارای شش دنگ مرسدس که همیشه یه کل کل هایی بین ما بمیری ها و شما مرسدس باز ها هست ، بنز نشون داده که تخصص خاصی توی ساختن ماشین ها اشرافی داره ولی به نظر نمیرسه ظاهرا حالا حالاها به فکر GLS جدید بیوفته
Trx (taimaz)
۲۷ مهر ۱۳۹۷متاسفانه مقایسه ی این سایت فقط از روی عکس و ابعاد بروشوری هست و اصلا بار فنی نداره،
در اصل هدف تولید X7 این که یک پله متریال به کار برده در فضای داخلی را بالاتر ببره و با افزودن آپشن های رفاهی بیشتر مثل پانروماتیک سه تیک ، سیستم ایرکاندیشن برای ردیف سوم و آپشن های دیگه یک انتخاب لوکس در سبد suv ها یا کراس اور های bmw داشته باشه.
در پستی که از عکساهای لو رفته ی X7 بود هم کامل توضیح دادم قرار نیست پیشرانه ی متفاوتی برای X7 در نظر گرفته بشه.
هر کسی انتظاری غیر از این از X7 داشته به طور قطع با سیاست محصولات بی ام و آشنا نیست.
shirko
۲۷ مهر ۱۳۹۷واقعا یکی از یکی جذابتر ، ولی هنوز زوده قضاوت در موردشون ، حداقل باید یکی دو بار ازموده بشن تا دید چه فرقی باهم دارن .
King918
۲۷ مهر ۱۳۹۷X5 x6 هردو از این قشنگتر و متناسب ترن …
این بی ام و انگار قصدساختن یه کابین جدید رو نداره همش همین طرح رو دارن انگار
net
۲۷ مهر ۱۳۹۷چراغ باریک جلو و چراغ باریک عقب و پروفایل جانبی و سقف بزرگ سانروف x7قشنگتره نسبت به x5=عیبهایx7 اگر دوردیف صندلی داشت و طول ماشین کمتر میشد و جلو پنجرش کوچکتر بود و صندلیها چرم مشکی بود و طراحی داخلی یکپارچه مشکی بود و از چوب در داشبورد استفاده نمیکرد و داشبورد مشکی بود قشنگتر میشد
Adak
۲۷ مهر ۱۳۹۷یه چیزی تو مایه های سانتافه اسپرت 2018 ، نه ؟!؟!؟
net
۲۷ مهر ۱۳۹۷رینگ هر دو ماشین جالب نیست و اگر خط اطراف شیشه دربهاx7 سرتاسر نازک بود و در قسمت صندلی عقب کلفت نمیشد قشنگتر میشد
دانیال روشنی
۲۷ مهر ۱۳۹۷اینکه یه عده چشم بسته توجیه کنن و دیس بزنن عجیب نیست . پشت ترول بازی که منطق نیست!
بدون شک x7 یک کپی از x5 است با کابینی که حتی برای x5 هم جدید نیست .
۲۳ سانت طول بیشتر رو بیمر چجوری حساب کرده ؟سانتی متری ۸۵۰ دلار؟کیلویی ؟
سیستم سرگرمی ، پیشرانه ،گیربکس … که مشترکه !
یه عده میگن متریال بهتر!
میتونن توضیح بدن مثلا چی؟ مثلا توی حالت مقایسه ای که پایه بوده ، از کربن استفاده شده؟چرم آلکانترا استفاده شده؟سواری بهتری قراره ارائه بده؟
X5 یه خودروی اسطوره ای و عالیه و x7 به شدت یه کپیه گرون و غیر قابل توجیحه که هر قسمتش رو از یه محصولش وامگرفته .
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۷دوستان چندتا عکس ازاین دوکوه جذابیت براتون میفرستم.مطمعن باشیداین دوقراره جزو کم نقصترین suvهای بازار باشن
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۷https://s1.dmcdn.net/svK-D.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-X7-M50d-Quadturbo-Diesel-M-Performance-Mineralweiss-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-X7-M50d-Quadturbo-Diesel-M-Performance-Mineralweiss-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-X7-G07-Design-Pure-Excellence-Arktikgrau-Live-Fotos-01.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-X7-G07-Design-Pure-Excellence-Arktikgrau-Live-Fotos-03.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2018/10/2019-BMW-X7-G07-Interieur-Cockpit-Live-Fotos-04.jpg
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۷https://www.largus.fr/images/images/bmw-x7-2019-dric-01.jpg?width=612&quality=80
https://images.carscoops.com/2018/10/f959e1c4-2019-bmw-x5-paris-live-sb.jpg
https://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2018/09/28/15381348987796.jpg
https://article-imgs.scribdassets.com/3zgxyns2tc6h7a8s/images/fileE6NB5WTT.jpg
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۷https://scontent-atl3-1.cdninstagram.com/vp/3096569c36de1d464cc0f3864285cb9a/5C5D723A/t51.2885-15/e35/41152737_1965659783731208_2623900298805692961_n.jpg
https://scontent-atl3-1.cdninstagram.com/vp/e0fdbce6fc75f194b620a18edc428bd9/5C566456/t51.2885-15/e35/40496143_240244396657522_7413198644243282814_n.jpg
https://scontent-frt3-2.cdninstagram.com/vp/c3659f60d35874bfb14893d5392924c1/5C4C427E/t51.2885-15/e35/41715052_2160407763969722_8942627781697393782_n.jpg
https://scontent-sjc3-1.cdninstagram.com/vp/c825fc71ac09602bac7bbfa48dc8fb83/5C34D36F/t51.2885-15/e35/s480x480/40705761_894486000742070_8426238681274687503_n.jpg
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۷https://www.autoportal.hr/images/image_92203.jpg
https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/vp/c692af86d0f5638c3ad57cb04f34e685/5C3C7179/t51.2885-15/e35/c180.0.720.720/s480x480/41983235_2090146994632106_5956812640722339010_n.jpg?ig_cache_key=MTg4MzMzMjA4NzEyMjE4NTMxMg%3D%3D.2.c
Bilbo
۲۷ مهر ۱۳۹۷اصلا ایکس ۷ چیزی نبود که من انتظار داشتم، هیچ چیزی برای مانور دادن نداشت، چیزی که فراتر از ایکس ۵ باشه، بنظرم ایکس ۵ بجز بحث فضا، از هر نظر برتر از ایکس ۷ هست و بنظرم در بین رقبا هم یک اثر فوق العاده هست و مطمئنم که فروش فوق العاده ای هم خواهد داشت، اما تو موفقیت ایکس ۷ خیلی اطمینان ندارم، البته چون بازارش به بزرگی ایکس ۵ و ایکس۳ نیست، شکست خوردنش هم خیلی لطمه بزرگی به شرکت وارد نمیکنه، اما بنظرم میتونست با یک پله پایینتر بودن از کولینان یه قدم رو به جلوی واقعی برای کمپانی باشه، مگر اینکه یک پله پایینتر بودن از کولینان رو گذاشته باشند برای ایکس ۹ که خب مسلما یک نقشه احمقانهی واقعیه
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۷https://www.motor1.com/photo/3275976/2019-bmw-x5-xdrive40i/
https://www.motor1.com/photo/3275990/2019-bmw-x5-xdrive40i/
https://www.motor1.com/photo/3275992/2019-bmw-x5-xdrive40i/
https://www.motor1.com/photo/3275981/2019-bmw-x5-xdrive40i/
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-18.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-03.jpg
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۷https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-22.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2018/06/New-BMW-X5-real-life-images-24.jpg
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۷دوستانی که ایراد میگیرن اول یه سربه سایت های خارجی بزنن.فعلاکه نیومده دربحث کیفیت کابین ازچندتا ازرقبا بهتر بوده.درموردلذت رانندگی هم بهترین خواهد بود.ظاهرش هم فوق العاده تنومند وجذابه.کمتر ماشینی بااین جسه حس اسپرت بودن روداره ودر مورد لوکس بودن هم توعکس هاش مشخصه اما ایکاش یه فرمون جدیدبراش طراحی میکردن.حالا یه مدت صبر کنید تاببینیدزمان رقابت بارقباچطورجزو بهترین هاخواهد بود.مثل سری ۵که ازش ایراد میگرفتئد اما الان درتمام رقابت ها اول میشه حتی آیودیA6جدید هم دراولین مقایسه اش درکنارسر۵ شکست خورد
مهدی
۲۷ مهر ۱۳۹۷دوستان چندتا عکس جدید ازاین دوخودروفرستادم یکی دوساعت دیگه احتمالاتایید بشن.جذابن
V
۲۸ مهر ۱۳۹۷خود ایکس ۵
بهنام
۲۸ مهر ۱۳۹۷چرا یه سریا میان میگن از روی عکس قضاوت نکنین؟ مگه همین دوستان سری 8 رو از نزدیک دیدن که به به و چه چه کردن؟ بابا ب ام و ایکس 7 در همه جای دنیا بابت این طراحی و اون جلو پنجره ی مسخره مورد انتقاد قرار گرفته. حالا شما بیاین بگین از روی عکس قضاوت نکن. یه سریا هم میگن متریال ال شده و تکنولوژی بل شده. پ ن پ میخواست بیاد تو این قسمتها هم تر بزنه 18 هزار دلار هم بزاره رو قیمت ایکس 5. قبول کنین اگه رینگ و لاستیک گنده رو این ایکس 7 نمیزاشن از این هم مزخرف تر میشد.