بی ام وفولکس واگن

دو هم‌وطن! فولکس‌واگن پاسات GTE در برابر ب‌ام‌و 330e

فولکس‌واگن پاسات GTE در مصافی پلاگین هیبریدی به مصاف ب‌ام‌و 330e رفته است. کدام‌یک انتخاب هوشمندانه‌تری است؟

vw-passat-gte-vs-bmw-330e-01
رسوایی پر سروصدای دیزل گیت سال ۲۰۱۶ خوبی را برای فولکس‌واگن رقم نزد؛ اما هیچ‌یک از خودروهای جدید این شرکت به‌طور مستقیم تحت تأثیر این قضیه قرار نگرفته‌اند و فولکس در حال توسعه‌ی قوای محرکه‌ی جایگزین است تا با خودروهایی پاک‌تر به میدان بیاید. به همراه پیشرانه‌های کم‌مصرف بنزینی و دیزلی، خودروهای الکتریکی up! و گلف به همراه گلف GTE پلاگین هیبرید نیز در طیف محصولات این شرکت دیده می‌شوند.

جدیدترین عضو این خانواده پاسات GTE است که از همان پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۴ لیتری TSI و واحد الکتریکی سود می‌برد. پاسات پلاگین هیبرید در هر کیلومتر ۳۹ گرم دی‌اکسید کربن تولید کرده و در دو نسخه‌ی سدان و استیت عرضه می‌شود. این خودرو رقیبی برای ب‌ام‌و 330e است هرچند که ب‌ام‌و در هر کیلومتر ۴۹ گرم دی‌اکسید کربن آزاد می‌کند. 330e بیش از آنکه مدلی مجزا باشد با همان تریم های سایر مدل‌های سری ۳ ارائه می‌شود. بهای پاسات GTE از ۳۶۵۲۵ پوند و ب‌ام‌و 330e از ۳۳۹۳۵ پوند آغاز می‌شود. آیا بهای بالاتر پاسات با تجربه‌ی بهتر رانندگی هیبریدی توجیه می‌شود؟

شاخ‌به‌شاخ

شارژ شدن
فولکس‌واگن سوکت پاسات را در دماغه قرار داده بنابراین شارژ کردن این خودرو در هنگام پارک کردن آسان است. محل شارژ ب‌ام‌و نزدیک بال جلو بوده بنابراین شارژ کردن آن شاید کمی سخت‌تر باشد.

vw-passat-gte-vs-bmw-330e-02
هر دو خودرو درپوش سوخت داخلی دارند که همین امر تضمین می‌کند که دریچه شارژ و درپوش سوخت در یک زمان باز نمی‌شوند. این موضوع ریسک آتش گرفتن بخار بنزین را کاهش می‌دهد.

سیستم رانندگی
پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری پاسات جابجا شده و کابل‌های نارنجی سیستم هیبریدی در بخش راست دیده می‌شود. طراحی منظم‌تری زیر کاپوت ب‌ام‌و دیده می‌شود و سیستم الکتریکی 330e پشت پیشرانه‌ی ۴ سیلندر طولی و همراه گیربکس قرار گرفته است. خریداران شخصی هنوز هم می‌توانند از مشوق‌های دولتی برخوردار شوند.

هرچند با وجود این مشوق‌ها GTE پایه ۳ هزار پوند گران‌تر از پاسات R Line با پیشرانه ۲ لیتری TDI با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گیربکس DSG است.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: فولکس‌واگن پاسات GTE

به خاطر سیستم هیبرید موثرتر فولکس‌واگن، پیروزی لب مرزی از آنِ پاسات GTE است. شما می‌توانید مدت بیشتری را نسبت به ب‌ام‌و با حالت کاملاً الکتریکی رانندگی کنید و البته سیستم آن منعطف‌تر هم هست. این خودرو همچنین کاربردی بوده و تجهیزات بیشتری دارد. هرچند به‌مانند تمامی مدل‌های پلاگین، اگر خواهان این خودرو باشید باید به همخوانی آن با سبک زندگیان توجه کنید. اگر مسافرت‌های زیادی می‌روید، پاسات دیزلی همچنان گزینه‌ی بهتری است.

vw-passat-gte-17

رتبه‌ی دوم: ب‌ام‌و 330e

سیستم هیبریدی 330e خوب است و تأکید زیاد روی پرفورمنس آن را به انتخاب برتر راننده‌های حرفه‌ای و دوستدار محیط‌زیست تبدیل می‌کند. همچنین عملکرد آن به تیزی سری ۳ نرمال است درحالی‌که مصرف سوخت کمتر برای بسیاری از افراد جذاب است. این خودرو کمی ارزان‌تر هم هست. هرچند ب‌ام‌و کاربرد کمتری از پاسات داشته و به اندازه‌ی سیستم هیبریدی فولکس مناسب نیست همچنین در بحث راندمان فولکس دست برتر را دارد.

bmw-330e-21

دیگر گزینه‌ها…

مرسدس بنز C 350e

قیمت: 38899 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری هیبرید ۲۹۳ اسب بخاری

2016 Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
۲۰۱۶ Mercedes-Benz C350e plug-in hybrid
این خودرو در هر کیلومتر ۴۸ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند اما از نظر قیمتی بین دو خودروی موردبحث ماست. بنا به گفته‌ی مرسدس این خودرو در کمتر از ۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همانند پاسات، C 350e نیز به‌صورت استیت عرضه می‌شود اگرچه که فضای باری به اندازه‌ی آن ندارد.

ولوو V60 D5

قیمت: 38105 پوند
پیشرانه: 5 سیلندر ۲.۴ لیتری هیبرید ۲۲۷ اسب بخاری

volvo-v60-plug-in-hybrid
این خودرو پیشگام فرمول پلاگین هیبرید در کلاس خود است و ولوو اخیراً V60 سطح پایه‌ی جدید را عرضه کرده است. این خودرو چهارچرخ محرک است اما فضای بار آن برای یک استیت خیلی کوچک است و پیشرانه‌ی دیزلی آن نیز تشنه نشان می‌دهد.

 

فولکس‌واگن پاسات GTE Advance

ب‌ام‌و 330e M Sport

قیمت مدل تست شده (پوند)

۴۱۱۰۰

۴۲۶۳۵

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۷۶۷/۱۸۳۲/۱۴۵۶

۴۶۳۳/۱۸۱۱/۱۴۲۹

پیشرانه

۴ سیلندر خطی، ۱۳۹۵ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۸ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۲۱۵

۲۴۹

گشتاور (نیوتون متر)

۴۰۰

۴۲۰

گیربکس

۶ سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

۸ سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل عقب

حجم باک سوخت (لیتر)

۵۰

۴۱

ظرفیت محفظه بار (لیتر)

۴۰۲/۱۶۱۳

۳۷۰/اعلام نشده

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۷۲۲

۱۷۳۵

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۱

۶.۲

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۲۵

۲۲۵

مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵

۵.۴

[polldaddy poll=9560073] منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. ELEMENTO

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    .
    پاسات خیلی قشنگ و باوقاره.
    مخصوصا از جلو
    فنی هم که چیزی کم نداره.
    پس انتخاب من پاسات GTE.

  2. king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    کیلومتر شمار پاسات خیلی زیباست
    ادم دوست داره هی رانندگی کنه و مدام کیلومتر شمار رو نگاه کنه اصلا یه وضی……….
    در کل ظاهر بی ام و از پاسات بهتره ولی کابین پاسات قشنگتره
    موتور بی ام و قوی تره گشتاورش بیشتره شتابش بهتره گیر بکس 8 سرعتش هم اصلا دیوانه واره
    ولی قیمتا یکم بالاس

  3. سیاوش

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    پاسات نمای جلوش خیلی خوبه ولی چرا نمای پشتش انقدر بده
    نمی دونم نظر شما چیه

  4. فرشاد سجادیان

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بین خودروهای نام برده شده، مرسدس کاملا حس یک خودروی کلاس بالاتر رو میده در بحث طراحی و کیفیت

  5. سامان اذری

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    نتایج نظر سنجی گویای همه چیز هست

  6. كوروش

    ۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    جان !!!
    پاسات اول شد ؟
    چیزی از ارزش های بیمر کم نمی شه :) بله

  7. VOLVO FH

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    قرار بود ب ام و با فولکس مقایسه بشه,برای چی بنز وارد شد تو نظر سنجی.باید دو تا تو نظرسنجی بودن,نه چهارتا.
    فولکس بهتر از بی ام و است.

  8. احمد باقری

    ۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    از هیچ کدوم نمیشه گذشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا