فولکسواگن پاسات GTE در مصافی پلاگین هیبریدی به مصاف بامو 330e رفته است. کدامیک انتخاب هوشمندانهتری است؟
رسوایی پر سروصدای دیزل گیت سال ۲۰۱۶ خوبی را برای فولکسواگن رقم نزد؛ اما هیچیک از خودروهای جدید این شرکت بهطور مستقیم تحت تأثیر این قضیه قرار نگرفتهاند و فولکس در حال توسعهی قوای محرکهی جایگزین است تا با خودروهایی پاکتر به میدان بیاید. به همراه پیشرانههای کممصرف بنزینی و دیزلی، خودروهای الکتریکی up! و گلف به همراه گلف GTE پلاگین هیبرید نیز در طیف محصولات این شرکت دیده میشوند.
شاخبهشاخ
شارژ شدن
فولکسواگن سوکت پاسات را در دماغه قرار داده بنابراین شارژ کردن این خودرو در هنگام پارک کردن آسان است. محل شارژ بامو نزدیک بال جلو بوده بنابراین شارژ کردن آن شاید کمی سختتر باشد.
هر دو خودرو درپوش سوخت داخلی دارند که همین امر تضمین میکند که دریچه شارژ و درپوش سوخت در یک زمان باز نمیشوند. این موضوع ریسک آتش گرفتن بخار بنزین را کاهش میدهد.
پیشرانهی ۱.۴ لیتری پاسات جابجا شده و کابلهای نارنجی سیستم هیبریدی در بخش راست دیده میشود. طراحی منظمتری زیر کاپوت بامو دیده میشود و سیستم الکتریکی 330e پشت پیشرانهی ۴ سیلندر طولی و همراه گیربکس قرار گرفته است.
هرچند با وجود این مشوقها GTE پایه ۳ هزار پوند گرانتر از پاسات R Line با پیشرانه ۲ لیتری TDI با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گیربکس DSG است.
قضاوت نهایی
رتبهی اول: فولکسواگن پاسات GTE
به خاطر سیستم هیبرید موثرتر فولکسواگن، پیروزی لب مرزی از آنِ پاسات GTE است. شما میتوانید مدت بیشتری را نسبت به بامو با حالت کاملاً الکتریکی رانندگی کنید و البته سیستم آن منعطفتر هم هست. این خودرو همچنین کاربردی بوده و تجهیزات بیشتری دارد. هرچند بهمانند تمامی مدلهای پلاگین، اگر خواهان این خودرو باشید باید به همخوانی آن با سبک زندگیان توجه کنید. اگر مسافرتهای زیادی میروید، پاسات دیزلی همچنان گزینهی بهتری است.
رتبهی دوم: بامو 330e
سیستم هیبریدی 330e خوب است و تأکید زیاد روی پرفورمنس آن را به انتخاب برتر رانندههای حرفهای و دوستدار محیطزیست تبدیل میکند. همچنین عملکرد آن به تیزی سری ۳ نرمال است درحالیکه مصرف سوخت کمتر برای بسیاری از افراد جذاب است. این خودرو کمی ارزانتر هم هست. هرچند بامو کاربرد کمتری از پاسات داشته و به اندازهی سیستم هیبریدی فولکس مناسب نیست همچنین در بحث راندمان فولکس دست برتر را دارد.
مرسدس بنز C 350e
قیمت: 38899 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری هیبرید ۲۹۳ اسب بخاری
ولوو V60 D5
قیمت: 38105 پوند
پیشرانه: 5 سیلندر ۲.۴ لیتری هیبرید ۲۲۷ اسب بخاری
این خودرو پیشگام فرمول پلاگین هیبرید در کلاس خود است و ولوو اخیراً V60 سطح پایهی جدید را عرضه کرده است. این خودرو چهارچرخ محرک است اما فضای بار آن برای یک استیت خیلی کوچک است و پیشرانهی دیزلی آن نیز تشنه نشان میدهد.
فولکسواگن پاسات GTE Advance | بامو 330e M Sport | |
قیمت مدل تست شده (پوند) | ۴۱۱۰۰ | ۴۲۶۳۵ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۷۶۷/۱۸۳۲/۱۴۵۶ | ۴۶۳۳/۱۸۱۱/۱۴۲۹ |
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی، ۱۳۹۵ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۸ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۲۱۵ | ۲۴۹ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۴۰۰ | ۴۲۰ |
گیربکس | ۶ سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل جلو | ۸ سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل عقب |
حجم باک سوخت (لیتر) | ۵۰ | ۴۱ |
ظرفیت محفظه بار (لیتر) | ۴۰۲/۱۶۱۳ | ۳۷۰/اعلام نشده |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۷۲۲ | ۱۷۳۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۱ | ۶.۲ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۲۵ | ۲۲۵ |
مصرف سوخت ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵ | ۵.۴ |
ELEMENTO
۳ آبان ۱۳۹۵.
پاسات خیلی قشنگ و باوقاره.
مخصوصا از جلو
فنی هم که چیزی کم نداره.
پس انتخاب من پاسات GTE.
king 918 [پادشاه اشتوتگارت ]
۳ آبان ۱۳۹۵کیلومتر شمار پاسات خیلی زیباست
ادم دوست داره هی رانندگی کنه و مدام کیلومتر شمار رو نگاه کنه اصلا یه وضی……….
در کل ظاهر بی ام و از پاسات بهتره ولی کابین پاسات قشنگتره
موتور بی ام و قوی تره گشتاورش بیشتره شتابش بهتره گیر بکس 8 سرعتش هم اصلا دیوانه واره
ولی قیمتا یکم بالاس
سیاوش
۳ آبان ۱۳۹۵پاسات نمای جلوش خیلی خوبه ولی چرا نمای پشتش انقدر بده
نمی دونم نظر شما چیه
فرشاد سجادیان
۳ آبان ۱۳۹۵بین خودروهای نام برده شده، مرسدس کاملا حس یک خودروی کلاس بالاتر رو میده در بحث طراحی و کیفیت
سامان اذری
۳ آبان ۱۳۹۵نتایج نظر سنجی گویای همه چیز هست
كوروش
۳ آبان ۱۳۹۵جان !!!
پاسات اول شد ؟
چیزی از ارزش های بیمر کم نمی شه :) بله
VOLVO FH
۴ آبان ۱۳۹۵قرار بود ب ام و با فولکس مقایسه بشه,برای چی بنز وارد شد تو نظر سنجی.باید دو تا تو نظرسنجی بودن,نه چهارتا.
فولکس بهتر از بی ام و است.
احمد باقری
۵ آبان ۱۳۹۵از هیچ کدوم نمیشه گذشت.