لکسس با طراحی جسورانه مدلهای جدید خود، قصد دارد تا طیف جدید از خریداران جوان و امروزی را به سوی خود جذب کند. در سوی دیگر، ب ام و برای نمایش دینامیک ماشینهای خود، نیازی به طرحهای انتزاعی نمیبیند و هنوز روی استیل همیشگی و کلاسیک خود پایبند است.
ب ام و M4 کوپه، خودرویی است که به تازگی به خانواده باواریا اضافه شده، اما همچنان از طراحی آشنای سایر برادران خود بهره میبرد. در سوی دیگر، لکسس نیز با مدل RC F کوپه به میدان آمده که طرحی تهاجمی و چشمگیر دارد و سرهای بیشتری را در خیابان به سمت خود بر میگرداند. با این وجود طراحی ظاهری یک خودرو بدون در نظر گرفتن ویژگیهای آن و میزان کارایی خودرو، تا حد زیادی به سلیقه افراد مربوط میشود. برای طرفداران BMW، این خودرو متانت و اعتبار یک قهرمان پیروز را دارد و در عوض طراحی لکسس را مبتذل و سبک به نظر میرسد. طرفداران لکسس نیز ممکن است ب ام و را کهنه و تکراری بدانند و در عوض کوپه ژاپنی را خشن، وحشی و قابل اعتماد توصیف کنند.
پیش از این ما لکسس را بیشتر رقیبی برای مرسدس بنز میدانستیم و آن گونه که اینفینیتی، ادعا میکند، ب ام و را هدف این یکی میدانستیم. اما حالا همه شرکتها به سمت خودروهای اسپرت تر متمایل شدهاند و سازندگان خودروهای لوکس، مثل لکسس نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
ب ام و M4 کوپه دارای یک موتور ۳.۰ لیتری شش سیلندر است که با کمک توربوشارژر دوقلو ۴۲۵ اسب بخار نیرو تولید میکند. گشتاور این موتور نیز ۵۵۰ نیوتن متر است. یک گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک وظیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. این اتومبیل با گیربکس دستی در ۳.۹ ثانیه و با گیربکس DCT در ۴.۱ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
لکسس RC F کوپه به لطف موتور هشت سیلندر خورجینی ۵.۰ لیتری خود و بدون استفاده از توربوشارژر، بیش از ۴۵۰ اسب بخار قدرت دارد. این پیشرانه همچنین ۵۱۹ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. لکسس، شتاب این خودرو را برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت، ۴.۶ ثانیه اعلام کرده است. نهایت سرعت این مدل نیز ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت میباشد. بر خلاف ب ام و در لکسس از گیربکس دستی خبری نیست و یک گیربکس هشت سرعته اسپرت با امکان تعویض دستی (SPDS) وظیفه انتقال نیرو را بر عهده میگیرد.
در هر صورت نگاه ما در این مقایسه، بیشتر معطوف به طراحی دو خودرو است. امتیاز شما به طراحی این کوپهها چیست و کدام را برمی گزینید؟
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۲۹ دی ۱۳۹۲بسمه تعالی
عشق است بی ام و / عشق است آلمان
علی
۲۹ دی ۱۳۹۲من از طرفدارهای برند پورشه و مرسدس هستم و اصلا تعصبی روی بی ام و ندارم
توی این رقابت بی ام و از همه نظر از لکسوس سرتره و یه طراحی داره که 20 سال دیگه هم قدیمی نمیشه و هر روز چشم نوازتر هم میشه اما لکسوس به 2سال نکشیده چشم رو خسته میکنه
بی ام و این مقایسه به نظرم فقط توی طراحی صفحه آمپر از لکسوس ضعیف تر عمل کرده
ali
۱۰ مرداد ۱۳۹۳داداش محض اطلاعت بد نیست بدونی این هیولای لکسس به 1 سال هم نکشیده که رونمایی شده و به قول خودت تا 2 سال دیگه اونقدر به دیدنش عادت میکنی که تا آخر عمرت طراحیش خستت نکنه
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۵ مرداد ۱۳۹۴راستشو بخواین من رو ژاپن تعصب ندارم ولی خداییش لکسس خیلی قشنگ تره گیربکسش بهتر عمل میکنه و با کیفیت ترین برند خودرو و شتاب کمترش فقط بخاتره وزن خیلی بیشترشه تازه هم مگه نیم ثانیه چقدره. این دفعه باید باور کرد که لکسس سره.
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۵ مرداد ۱۳۹۴راستشو بخواین من رو ژاپن تعصب ندارم ولی خداییش لکسس خیلی قشنگ تره گیربکسش بهتر عمل میکمه و با کیفیت ترین برند خودرو و شتاب کمترش فقط بخواتره وزن خیلی بیشترشه تازه هم مگه نیم ثانیه چقدره. این دفعه باید باور کرد که لکسس سره.
محمد
۳۰ دی ۱۳۹۲M4 هنوز نتونسته ترمز دستیشو پدالی کنه ;)
Amin
۱۸ تیر ۱۳۹۳این مسخره ترین حرفی که مى شنوم لکسوس هم این قدر بدبخته که هشت سیلندرش از شش سیلندر بى ام و کمتر کشتاور تولید میکنه اکه بحث این جور حرف ها باشه لکسوس اصلا به بى ام و نمیرسه اصلا در حد اون نیست
ali
۱۳ مرداد ۱۳۹۳همین جا به همه دوستانی که ملاک نظر دادن در این صفحه رو گشتاور کمتر پیشرانه لکسس و هشت سیلندر بودن موتور لکسس در برابر پیشرانه 6سیلندر bmw و صفحه آمپر و طراحی بدنه و …. قرار دادن میگم نظر دادن به یک برند اصلا و ابدا به این حرفها بستگی نداره . لکسس فقط برای رقابت با bmw این خودرو را طراحی و تولید کرده
(( امین ))
۲۹ دی ۱۳۹۲دوستانی که میگن لکسوس توربو نداره و نباید موتورش رو با موتورای توربوشارژر مقایسه کنیم
فقط یه جمله بگم ……… هر شرکتی توانایی ساخت و استفاده از توربوشارژ رو نداره.
مگرنه این خیلی بهتره که با حجم و مصرف کمتر بازده بیشتری داشته باشیم
لکسوس برای این که توربوهای نداشتش رو جبران کنه اومده حجم موتورش رو زیاد کرده و اصلا کار مهندسی نکرده چون امروزه شرکتها در صدد اومدن که با کاهش حجم و تعداد سیلند ، بازده بیشتری بدن ……… مثل پورشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۹ دی ۱۳۹۲درود.
البته امین جان شرکتهای نام اوری هستند که به قدری تکنولوژی و نواوری
دارند که اقتصادی ترین موتور 12 سیلندر جهان رو میسازند.
از بس که خاص هستند ، دست به کارهای خاص هم میزنند که هیچ شرکتی نمیتونه
اون کارو انجام بده.
((( ایران و المان )))
علی عقیلی
۳۰ دی ۱۳۹۲میلاد میدونم منظورت S65 AMG هست
فقط بنز
حسین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳یه نگاهم به فراری بندازین که بدو توربو روی توربو دارها رو سیاه کرده.
قدرت ب ام و هم 431 اسب بخاره
ب ام و لایک
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲حرفت کاملا اشتباهه امین…لکسوس علاوه بر این که میتونه ماشین توربو شارژر بسازه ، ماشین با موتور سوپر شارژر هم میسازه…اگه به اونش باشه که ایران خودرو هم سمند توربو میسازه
طوفان
۳۰ دی ۱۳۹۲این دیگه چه حرفیه یعنی لکسوس توانایی ساخت تکنولوژی توربوشارژ رو نداره ؟ بعد شما رو چه حسابی میگی لکسوس کار مهندسی نکرده یعنس مدیر لکسوس از شما کمتر می فهمه ؟ چرا تا برندو میبینید تعصبی نظر میدید ؟ بابا دوره برند بازی دیگه گذشته به خدا دنیا دنیای رقابتی است و هیچ برندی از قبل برنده نیست اینو یادتون باشه . بچه های اینجا تا میان بدون فکر سریع به بی ام و رای میدن چرا ؟ چون ماشین دیگه ای رو نمی شناسن
K.O.D
۱۲ دی ۱۳۹۳لازم دیدم یاد آوری کنم تویوتا سوپرا توربوشارژه که ماله 20 ساله پیشه پس لکسس هم تواناییش رو داره و اینکه ازش استفاده نمیکنه دلیل دیگه ای داره.
مهدی
۲۹ دی ۱۳۹۲bmwاز یه موتور شش سیلندر 3 لیتری 425 اسب کشیده بیرون لکسس از 5لیتری 8سیلندر 450.اصالت bmw کجا لکسس کجا…
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲به اون توربو شارژر های دوقلوی بی ام و نگاه کنی بد نیست….
carbonado aventador
۲۹ دی ۱۳۹۲شما هم به حجم موتور لکسوس نگاه کنی بد نیست!!!!!!!!
امیر
۱۸ اسفند ۱۳۹۲همش 25 اسب بخار بیشتره طبیعیه که توربو شارژه بی ام و عملکردشو تقویت کرده
حسین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳یعنی لکسوس با 2 لیتر اضافه حجم، 25 اسب بیشتره
2 لیتر کجا؟ 25 اسب کجا؟
ali
۱۰ مرداد ۱۳۹۳باید بگم واقعا برای افرادی که با تعصب بیجا میان و bmw با سابقه بیش از 90 سال تولید وسایل نقلیه رو با لکسس با سابقه کمتر از 30 سال تولید خودرو مقایسه میکنن واقعا واقعا واقعا واقعا متاسفم . چون اگه به تعصب بیجا روی یک یا چند برند بود که من بدون هیچ تعارف یا تعصب و….. میگم نه bmw نه کل خوودروسازان اورپایی نه مال این حرفا هستن و نه در جایگاه و موقعیتی از اول تاریخ خودروسازی تا الان و آینده بودن و هستن و از این به بعد هم در جایگاهی نیستن که بیان و خودشون رو سرتر و برتر در کل بالاتر از ژاپنیها و آمریکاییها بدونن . چون آمریکاییها از اول تاریخ خودرو نه با تقلب یا دزدیدن طرح بنز برای تولید خودرو و تولید همون ماشینها با کمترین تغیر که با سعی و خطا و تجربه اندوزی و ….. اومدن و بدعت گذاریهای غیر قابل شمارشی در تولید خودرو کردن که اگر متعصبان خودروهای اروپایی در ایران و کشورهای دیگه بیان و اختراعات آمریکاییها رو ببینن حتما فکر میکنن این اختراعات رو آمریکاییها و کشورهای دیگه با چنگ و دندون و…. از خودروسازان اروپایی دزدین و به نام کشور خودشون به دنیا معرفی کردن . اگر چیزی غیر از این بود من دیروز با اعتماد به نفس کامل نمیومدم در بازی mid night club 3 dub edition remix با لکسس is300 تقویت شده با قدرت حدودا 400 یا 500 اسب بخار و سرعت نهایی 200 مایل بر ساعت بیام و با نه یکی بلکه با 6 مرسدس بنز slr mc laren مسابقه بدم و بعد از نه 20 بار یا 30 بار re start کردن مسابقه که همون بار اول تونستم گرد و خاک ماشینم رو به خورد راننده های بنز بدم و بتونم یه رکورد غیر قابل تکرار به نام خودم توی این بازی بزنم .
ali
۱۳ مرداد ۱۳۹۳اگه ملاک نظر دادن به یک برند تعداد سیلندر پیشرانه باشه چون bmw قدمت خیلی بیشتری در تولید خودرو از لکسس داره باید bmw به جای عدد ناامید کننده و فاجعه بار 425 اسب بخار حداقل 3000 اسب بخار از این پیشرانه 6سیلندر سه لیتری بیرون میکشید
محمد
۲۹ دی ۱۳۹۲مسلما Bmw
لکسوس و برندای ژاپنی هر روز باری به 1 جهتن ، طراحیشون هرروز 1 شکل و 1 فرمیه ، آدم تا لوگو کمپانیشون رو نبینه نمیتونه تشخصی بده لکسوسه تویوتاست هونداست سوزوکیه نیسانه و…
کلا بنظرم برندای ژاپنی اصالت ندارن و هروز گرایش به 1 سمتی پیدا میکنن.
یا حق
SALAR
۲۹ دی ۱۳۹۲انقدر نژاد پرستی خوب نیست
ehsan
۳۰ دی ۱۳۹۲داداشه گلم منم طرفدار پر پا قرص بی ام و هستم
و خیلی دوستش دارم
اما لکسوس رو با کره ای ها تو یه کفه ی ترازو قرار نده فدات شم
ali
۱۰ مرداد ۱۳۹۳داداش من دیگه حرف اصالت رو نزن که اگه پای اصالت وصط باشه خودروسازان اروپایی نه دست ژاپنیها که اومدن و دست آمریکاییها و…. رو از پشت بستن
مصطفی
۲۹ دی ۱۳۹۲واقعا دوتاش قشنگه و نمیشه یکی شو انتخاب کنی ولی در کل بی ام و هرچی نباشه اسما هم بهتره لکسوس هست
sajad
۳۰ بهمن ۱۳۹۲اقا اومدیم کل شهر بر لکسس شد ده یکم صبر کن
کیوان
۲۹ دی ۱۳۹۲bmwعشقست
ESI
۲۹ دی ۱۳۹۲درسته هر دو از لحاظ موتور و زیبائی در حد عالی هستند ولی M4 یه چیز دیگست
hero
۲۹ دی ۱۳۹۲با کمال احترام برای آلمان و ب ام و
ولی لکسس الان به حدی رسیده که ب ام و در مقابلش حرف زیادی برا گفتن نداره
عاشقان ب ام و ناراحت نشن این یه واقعیته
Amin
۱۸ تیر ۱۳۹۳لکسس مال این حرفا نیستش شتاب 4.1 ثانیه اى بى ام و کجا و 4.6 ثانیه اى لکسس کجا 550 نیوتن متر بى ام و کجا و 519 نیوتن متر لکسس بى ام و صد برابر بهتر از لکسس این یه واقعیت محض
ali
۱۰ مرداد ۱۳۹۳داداش من آخه وقتی نمیتونی بیای و موفقفیت لکسس رو ببینی چرا حرف چیزایی که به هم هیچ ربطی ندارن پیش میکشی
ali
۱۳ مرداد ۱۳۹۳آقا مصطفی bmw اسما چی داره که میگی از لکسس بهتره ؟؟؟
ali
۱۳ مرداد ۱۳۹۳آقا امین واقعیت محض و روشنتر از روز اینه که بحث چیزایی که اصلا به هم هیچ ربطی ندارن رو پیش میکشی . ملاک برتری bmw چیزای بی اهمیت و مسخره و خنده داری مثل شتاب و گشتاور نیست . اصلا یه سوال مهم چرا میگی لکسس مال این حرفا نیستش ؟ مگه لکسس چه هیزم تری به تو فروخته که این حرف رو میزنی ؟ روی چه حسابی میگی bmw صد برابر بهتر از لکسس ؟؟؟؟
50
۲۹ دی ۱۳۹۲ONLY LEXUS
alireza
۲۹ دی ۱۳۹۲طراحی ب ام و واقعا زیبا و موندگاره . فقط بیزحمت توضیح بدید که m4 و m2 چه فرقی دارن؟
حسین
۳۰ فروردین ۱۳۹۳ب ام و سری 2، کوپه ی سری یکه و سری 4 کوپه ی سری 3. سری 2 کوچیکتر از سری 4ه
فقط سری ۳
۳۰ دی ۱۳۹۲توی این مقایسه فقط میشه گفت که لکسوس داره سعی میکنه به بی ام و برسه ولی هنوز کار داره بی ام و خیلی سرتر از همه نظر
احسان
۳۰ دی ۱۳۹۲لکسس قابل احترامه ولی خب بی ام دبلیو یه چیز دیگه است
mory
۱ بهمن ۱۳۹۲حرفت کاری کرد که موس کامپیوترم ناخداگاه لایک رو بزنه
bmw
۴ تیر ۱۳۹۳طراحی لکسوس از طراحی 20 سال پیش ب ام و ضعیف تره