تا پیش از معرفی کیا استینگر، بازیگران بخش سدانهای فستبک متوسط بسیار کم بودند اما حالا کیا هم به این سگمنت وارد شده و قصد دارد با حاضران اصلی این کلاس یعنی آلمانها رقابت کند؛ اما آیا کیا استینگر میتواند با آئودی A5 اسپرتبک و بامو سری ۴ گرن کوپه به رقابت بپردازد؟ به هر صورت قصد داریم در ادامه طراحی این سه سدان فستبک را با یکدیگر مقایسه کنیم.
شاید بتوان گفت که بامو و آئودی در طراحی سدانهای فستبک خود تا حدودی محافظهکارانه عمل کردهاند اما کیا با بهکارگیری دریچههای روی کاپوت و دیگر عناصر اسپرت در سراسر بخش بیرونی استینگر، به دنبال ارائهٔ طراحی جسورانهای بوده است. در قسمت جلویی این خودرو جلوپنجرهٔ پوزهٔ ببر بهعنوان امضای کیا و چراغهای LED منحصربهفردی به چشم میخورند درحالیکه آلمانها در این بخش خشونت کمتری دارند.
مانند سری ۴ گرن کوپه، استینگر هم دارای یک دریچهٔ هوا در طرفین خود است که درست قبل از درهای جلو قرار گرفته است. در سوی دیگر ممکن است که خطوط شخصیت کیا مشابه خطوط جسورانهٔ بامو نباشد اما رینگهای آن بسیار هیجانانگیزتر از دو رقیب خود است. همچنین بهعنوان خودرویی در کلاس فستبک، استینگر دارای یک سقف شیبدار است درحالیکه از یک تریم نقرهای هم در آینههای جانبی، ورودی هوای طرفین و امتداد بالایی پنجرهها سود میبرد؛ اما درحالیکه هم سری ۴ گرن کوپه و هم A5 اسپرتبک در بخش جانبی خود دارای لچکی هستند، استینگر فاقد آن است.
در نمای عقب اما استینگر دارای سر اگزوزهای دوبل در هر طرف است و چراغهای عقب آن نیز با نواری نازک که زیر اسپویلر عقب پنهان شده است به یکدیگر متصل شدهاند. همچنین در گوشههای پایینی سپر هم دو ورودی هوا تعبیه شده است. مجموعهٔ ابن عوامل موجب شده که کیا استینگر در بخش عقب نمایی غیرمعمول داشته باشد درحالیکه رقبای آلمانی و خصوصاً آئودی در این قسمت حرفهای زیادی برای گفتن دارند.
اما نگاهی هم داشته باشیم به نمای داخلی این سه سدان کوپهٔ اسپرت. در داخل کیا یک نمایشگر لمسی بزرگ به چشم میخورد درحالیکه پوشش چرم ناپا هم برای صندلیهای آن در دسترس است. همچنین صفحهنمایش مرکزی کیا مشابه آئودی در بالای داشبورد قرار گرفته است درحالیکه دریچههای تهویهٔ گرد آن ما را به یاد محصولات مرسدس بنز میاندازد. هرچند که دیگر قسمتهای کنسول مرکزی کیا کاملاً یک کیا را تداعی میکند.
با بیان این موارد و مشاهدهٔ تصاویر، شما طراحی کدامیک از این سه سدان فستبک اسپرت را برتر و زیباتر میدانید؟ بامو سری ۴ گرن کوپه، آئودی A5 اسپرتبک یا کیا استینگر؟
منبع: MotorTrend
مهراب
۳۰ دی ۱۳۹۵اخه جا نوشابه کجا
این شاهکارا کجا
مهرشاد
۳۰ دی ۱۳۹۵اگر هر سه تو یک رنج قیمت باشن که بعید میدونم من آئودی رو انتخاب میکنم چون واقعا با شخصیت و شیک درآورده و اصلا ایرادی نمیشه بهش گرفت که بگی مثلا اگر قسمتی از ماشین شکل دیگری بود قشنگتر بود ولی در مورد بی ام و من این چراغای جلو جدیدیشو اصلا دوست ندارم چون هیچ حس زیبایی و اسپرتی رو به بیننده منتقل نمیکنه ولی چراغای عقب بی ام و با اینکه زیباتر از دو رقیبشه ولی حس اسپرتیش کمه و زیاد هیجان انگیز نیست ولی اگه از لحاظ قیمتی مقایسه بشن 100درصد استینگر گزینه بهتریه ولی یه مسئله ای که وجود داره اینه که کیا تجربش در خودروهای اسپرت و لوکس(با کیفیت) کمتره و همچنین هدفش اقتصادیتر بودن محصولاتشه و چون مشتریان این کلاس خودرو به این سه مورد توجه میکنن باید اطمینان داشته باشن که لذت،آسایش،هندلینگ،پرستیژ،دوام و کیفیت کیا نمیتونه با آئودی و بی ام و برابری کنه
(پهلوان مک لارن)new great britain
۳۰ دی ۱۳۹۵کیا استینگر رو ستایش میکنم.چون واقعا قشنگه.
ولی رک بگم اول آئودی.
آئودی a5 تو طراحیه خارجی و داخلی به پختگی کامل رسیده.
طراحیه داخلیش حرف نداره.
شاید انتخاب بین طراحیه داخلی ب ام و و استینگر سخت باشه.ولی آئودی صد در صد اوله از این لحاظ.
Parker
۳۰ دی ۱۳۹۵مجبورم کردی تا 3 ماه هر وقت کامنتات رو دیدم بهت لایک بدم.
رامین
۳۰ دی ۱۳۹۵مشهوده آئودی زیباتره. پشت کیا افتضاحه.
علی
۱ بهمن ۱۳۹۵پشت کیا منو یاده سمند کوپه میندازه ک پارسال مجله ماشین معرفی کرده بود
Khan
۳۰ دی ۱۳۹۵خب شما که سوالتون رو پرسیدین یه زحمت هم میکشیدین نظرسنجیش میذاشتین…
m4
۳۰ دی ۱۳۹۵دمش گرم واقعا!
اما تا ببینیم تولید انبوهش چه ظاهری پیدا کنه
Parker
۳۰ دی ۱۳۹۵به نظر من چیزی که آئودی و ب ام و دارند و کیا نداره طراحی اصیل و سنگین هست.
هر 3 زیبا هستند. اما کیا استینگر قیافه ی تهاجمی تر ، پرشور تر و افراطی تری داره. این هم میتونه برای یک عده خوب باشه و برای یک عده هم بد. وقتی یک جوان 20 ساله با کوهی از هیجان و شور و شوق هستی از این قیافه ی پرحرارت خوشت میاد. اما وقتی از 35 سال عبور میکنی، تشکیل خانواده میدی، یک ماشین اسپورت به یاد آرزوهای گذشته میخری و میری مدرسه دنبال فرزندت دوست داری یک شخصیت اصیل و جاافتاده به نظر بیای و صد درصد اون موقع انتخابت بنز و آئودی یا BMW خواهد بود
us army
۳۰ دی ۱۳۹۵شما کیارو بخر بچت رو هم بگو پیاده بیاد معنى ندارھ برى دم مدرسه
Parker
۳۰ دی ۱۳۹۵جالب نبود.
نخندیدم 😐😕😑
.
عرض تسلیت به هم وطنای عزیزمون. مخصوصا خانواده های آتش نشانان زیر آوار مونده که امشب تا صبح نخواهند خوابید.
خدا خودش حفظشون کنه و زیر اون همه آوار جسم و روحشون رو قوی و محکم نگه داره.
از عمق قلبم دعا میکنم خبر نجات همه ی زیر آوار مونده ها رو بشنویم.
Efk
۳۰ دی ۱۳۹۵مقایسه بفرمایید…
طراحی شلوغ و خطوط بی دلیل بخصوص از بغل
چراغ قورباغه ای جلو چراغ پشتم که افتضاح
نیمه جلویی استیل اپتیماست فقط از نمای پشتی ی ذره خوبه (البته باز چراغاش خرابش کرده)که اونم همه ماشینای اسپرت بک همینطورین
حميد
۳۰ دی ۱۳۹۵من ناشکر نیستم به ترتیب هر کدوم مال من باشه خوبه
اول ا یو دی دوم بی ام دبلیو و سوم کیا
انگلستان = سلطان مکلارن
۳۰ دی ۱۳۹۵آفرین به کره ای ها .
آفرین به کیا.
انگلستان = سلطان مکلارن
۳۰ دی ۱۳۹۵ولی اگر جمع بندی بخوام بکنم که همه چیز رو با هم داشته باشه
بدون شک آئودی طراحی داخلی و خارجی و همه چیز تموم هست.
فقط انگلستان
۳۰ دی ۱۳۹۵منم آوودی رو بیشتر دوست دارم بعد کیا بعد بی ام و.
us army
۳۰ دی ۱۳۹۵چرا جو میدین اعودى در اصل دف جلوست به اسینگر نمى خوره
نویدی
۳۰ دی ۱۳۹۵نمای جلو BMW
نمای قب آئودی
نمای داخلی و داشبورد کیا استینگر
sunmartin
۳۰ دی ۱۳۹۵طراحی کلی و زیبایی بخصوص نمای جانبی و بغل و اصول آیرودینامیک تر رینگ های فوق حرفه ای و 3d دیزاین کیا استینگر نمای روبرو و هنگ آور زیباتر دریچه های ورودی و هدلایت های جلو بازهم کیا اما تریم داخلی زیباتر آئودی و بعد کیا و سپس بی ام دبلیو در نهایت نمای سطحی (نما از بالا) و حالت چسبیدگی بیشتر بازهم کیا و سپس آئودی و بی ام دبلیو در کل کیا استینگر حریفان قدری داشت اما در نهایت در بخش برترین طراحی بین 6 خودروی اول 2017 و در بخش انتخاب کلی دیترویت در بین 9 خودرو انتخابی اول شد بنظر من چاشنی شلوغ تر بودن طراحی بخاطر جناب GG است چون شرایر عزیز کمی محافظه کاری را از آئودی و فولوکس در کارنامه دارد این خودرو یک طراحی شاهکار تابو شکن است
mohsen.b
۳۰ دی ۱۳۹۵با تمام احترامی که به audi دارم باید بگم که audiخیییلی از نمای جلو چاق به نظر میرسه و به نظرم افراد سن بالا و خانوداه ها بیشتر طراحی اونو میپسندن و به سمتش میرن-طراحی کیا جسورانه تر و اسپورتی تره با چاشنی اغراق-اما طراحی ب ام و چیزی مابین این دو تاس بنابراین به نظرم هم جوان پسنده و هم جذاب برای افراد مسن تر و خانواده ها هستش-نمای داخلی هر سه خودرو عالی و قطعا میتوان بلوغ و تکامل طراحی دو آلمانی رو دید در حالی که کیا تاثیر بسیار زیادی از مرسدس بنز گرفته-در بحث کم استهلاک بودن هم قطعا ب ام و کم استهلاک ترین خودرو هستش و در وهله ی بعدی آیودی و کیا- اگر بخواییم این خودرو ها رو ب سامانه ی دو دیفرانسیلشون با هم مقایسه کنیم آیودی بهتره از سه تای دیگه.س..در آخر هم باید گفت هیچکسی بجز مشتریای این خودرو ها خودروی برتر و پر فروش رو تعیین نمیکنند بجز مشتری ها و خزیداران این خودروها.
Saied
۳۰ دی ۱۳۹۵کیا خیلی پیشرفت کرده که با اینا مقایسه میشه
ش
۳۰ دی ۱۳۹۵والا آئودی و بی.ام.و که از بزرگان دنیای لوکسی و پرفرمنس هستن ولی شما فقط پیشرفت کیا رو ببین. سال 2010 اگه میگفتن کیا قراره ماشین بسازه که تا حدی قابل رقابت با پیرای خودروسازی دنیا باشه شاید خیلی کسی باور نمیکرد. ولی الان فقط نگاه کن!
احسان(احسان سابق)
۳۰ دی ۱۳۹۵ائودی از همه زیباتر و با این وجود زیباتره. کیا داخلش رو زیادی شلوغش کرده و حس ارزونی نسبت به دو تا رقیب داره اما بیرونش خوبه
sunmartin
۳۰ دی ۱۳۹۵احسان عزیز با تمام احترام باید عرض کنم طی تماسی که با دوستان مراجعه کننده در نمایشگاه داشتم کیفیت ترین داخلی استینگر بطرز قابل توجهی از آئودی و بی ام دبلیو لاکچری تر و بهتر است با تمام احترامی که هم به شما و هم به برند مورد علاقه ام بی ام دبلیو و آئودی دارم اما حقیقت نمیشه کتمان کرد کیا موتورز و این طراحان بی نظیر آلمانی با ساخت این خودرو چه بلحاظ پرفورمانس و چه طراحی و دیزاین داخلی و خارجی بسیار خوب و در حد بین المللی عمل کردند?
آئودی
۱ بهمن ۱۳۹۵آقای سان مارتینه عشقه کره که همه سایت های دیگه هم پر کردی از این توهماتت نسبت به کره بس کن این خزعبلاتتو جمع کن خودتو
just bentley continental
۳۰ دی ۱۳۹۵از نظر ضاهر واقعا به نظرم کیا خیلی قشنگه حتی به جرعت می تونم بگم حس اسپرت تری نسبت به بی ام و و a5 داره خیلی قشنگه ولی خوب المانیا خودشونو ثابت کردن در کل a5 رو بیشتر می پسندم ولی تو قیافه کیا
Bavaria
۱ بهمن ۱۳۹۵من نمیدونم ب ام و، به مشکل مالی برخورده که طراحی جدید نمیکنه؟! ی ماشین جدید تولید میکنه، باقی ماشین هارو کپی پیست میکنه از روش
سری هفت رو طراحی کرد،پنج از روی سری هفت،بعد فیس سری چهار از رو سری پنج!!!!
بسه دگ ب ام و جان،داری کاری میکنی بیام باواریا
کجایی بنگل جان
با این که طرفدار ب ام و ام ولی قبول میکنم آئودی از هر نظر طراحی بهتره
طراحی کیا رو قبول ندارم،فقط هیجانیه در ضمن نا متناسب
فرامرز
۱ بهمن ۱۳۹۵خودروهای آلمانی رو بیشتر دوست دارم چون برای طراحی مسائل ایمنی، کاربردی بودن و خیلی چیزای دیگه رو فدا نمیکنن. همین سری ۳ با این که یه سدان اسپرت هست فضای سرنشین عقب و دید اطراف عالی داره و ایمنی بیشتری از خودروهای بزرگتر از خودش داره
علیرضا
۱ بهمن ۱۳۹۵زمانی که به سری 4 نگاه میکنم میتونم هنر طراحی bmw ببینم و اونو تحسین کنم ولی زمانی که سری 4 کنار رقبایی مثل A5 قرار میگیره نسبت به اونا کسل کننده به نظر میاد. استینگر طراحیش جالب از آب در اومده و باید به کیا تبریک گفت ولی هنوز کار داره تا به طراحی پخته آلمانی ها برسه ولی با وجود سرطراحی مثل شرایر که سابقا طراح کمپانی های مطرح آلمانی بوده میشه اینو با اطمینان گفت که در آینده نزدیک میشه طراحی کره ای ها رو شونه به شونه آلمانی ها قرار داد.
احمد باقری
۱ بهمن ۱۳۹۵کیا هم خوب کار کرده، هر چند بی ام و و آئودی یکی از بهترین طراحی های خودشون رو در این سبک دارن.
مهران
۱ بهمن ۱۳۹۵ازش نمیگزرم اونی که اسم این ۳ تا ماشینو کنار هم نوشته اون دنیا جلوشو میگیرم
واقعا چطور تونستی اسم اون کره ای رو کنار دوتا ژرمن …… زبونم بند اومد
پناه بر خدا
TSHDN
۲ بهمن ۱۳۹۵دوستان چرا نمیخواید پیشرفت کره ای هارو قبول کنید ؟ ببینید اونا با اینکه دیرتر از ما خودروسازی رو شردع کردن ولی الان به کجا رسیدن ؟دارن ماشینایی میسازن که برای بزرگای صنعت خودروسازی از جمله همین آئودی و بی ام و شاخ و شونه بکشه .اونوقت ما هم هر روز داریم از روی پلتفرم 30 سال پیش 405 یه ماشین جدید میزنیم و با افتخار میگیم خودروی ملی!هر وقت تونستیم ماشینایی در این سطح بزنیم اونوقت بیاید از این ماشین کیا استینگر بد بگید
10 سال دیگه بیاید آمار فروش کیا رو ببینید که به آلمانی ها رسیده اونوقت ماهم داریم ماشین های شرکت های نوپای چینی رو مونتاژ میکنیم?
البته همین چینی هاهم در آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت
كيان
۲ بهمن ۱۳۹۵بنظرمن خب معلومه هر سه جذابن
اما برخلاف خیلی از دوستان بنظر من طراحی داخل آئودی اصلن خوب نیست و طراحی داخل سری ۴ خیلی از هردوشون مناسبتر و معقولتره?? و بعد از اونم استینگر
طراحی جلو بنظرم آئودی خیلی قشنگتر کار کرده
در مورد طراحی های عقب ب ام و کلا جدیدن طراحی هیجان آوری انجام نمیده
برعکس شما استینگرو با ب ام و مقایسه کن
خیلی بهتره
حالا یک سری ایراد میگیرن چراغای عقبش زشته اما بجاش اون اگزوزای دوبلشو ببینین چقد تناسب داره باهاش
ب ام و فقط تو سری ام عقب ماشینو خوب در میاره
یک نکته دیگه هم در مورد این سه تا هست اونم اینکه آئودی و ب ام و رو داریم تو رنگهای سنگینتری میبینیم
مطمئنن اگر استینگر هم با رنگ مشکی یا نقره ای کنار این دو بود از اینم بهتر بود
باید بگم که صرفنظر از هر قیمتی اگه سه تاشونو جلوم بذارن متاسفانه باید اعتراف کنم استینگر بنظر من از اون دوتا خیلی جذابتره
و اگر استینگرو انتخاب نکنم صرفا ب دلیل بحث آلمانی کره ای بودن هستش