از زمان معرفی نسل جدید بامو M550d xDrive تاکنون ما این پرسش را بارها و بارها پرسیدهایم: چه تعداد توربو برای یک پیشرانه کافی است؟! خودروی مورد بحث از قویترین پیشرانه ۶ سیلندر دیزلی بازار استفاده کرده و نه تنها یک، دو و یا سه بلکه دارای چهار توربو است! این پیشرانه ۳ لیتری قدرت ۴۰۰ اسبی خود را در دور ۴۴۰۰ پیشرانه و گشتاور قابلتوجه ۷۶۰ نیوتون متری را نیز تنها از دور ۲۰۰۰ پیشرانه در دسترس داده و بنابراین این سری ۵ دیزلی تواناییهای زیادی دارد.
M550d در روی کاغذ بسیار بسیار سریع است. در واقعیت حتی سریعتر هم احساس میشود! ویدئوی جدیدی که توسط AutoTopNL منتشر شده نگاهی مستقیم به شتاب گیری و حداکثر سرعت این خودرو داشته و البته به منظور ایجاد ذهنیتی بهتر، نسل جدید این خودرو در مقابل نسل قبلی هم قرار گرفته است.
هر دو خودرو در واقع از یک پیشرانه استفاده میکنند اما نسل جدید دارای یک توربوی بیشتری است. شاید این یک بهبود جزئی به حساب آید اما در واقعیت نسل جدید M550d شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را سریعتر پر میکند. در حالت اسپورت و با لانچ کنترل فعال، نسل جدید تنها در ۴.۴ ثانیه شتاب میگیرد درحالیکه نسل قبلی ۰.۳ ثانیه کندتر است.
اما از نظر سقف سرعت هر دو خودرو تقریباً شرایط برابری دارند. نسل جدید در حدود ۳۵ ثانیه به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر در ساعتی میرسد درحالیکه نسل قبلی با قدرت ۳۸۱ اسبی چند ثانیه کندتر بوده و سقف سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت را ثبت میکند.
به عنوان یادآوری باید گفت M550d از سیستم چهار چرخ محرک xDrive استفاده کرده و همچنین در دل آن گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک قرار دارد. BMW ادعا میکند مصرف سوخت متوسط این سدان اسپورت در ۱۰۰ کیلومتر تنها ۵.۹ لیتر است اما شما قطعاً برای ثبت این مصرف سوخت باید در سرعتهای پایینتری رانندگی کنید.
Danial
۱ فروردین ۱۳۹۷میدونی از چ کسایی خیلی بدم میاد.
از اونایی که بهشون میگی سری جدید BMW رو خریدم بعد میگن ب چ درد میخوره تو این جاده ها ک نمیتونی باهاش بری.
راستی میدونستین تو ی سری از بزرگراه های آلمان یک لاین مخصوص سرعت وجود داره و اگر با هر سرعتی داخلش رانندگی کنید کسی بهتون کاری نداره تفاقاً چند وقت پیشا بچه های پدال در بارش مقاله هم گذاشتن.
https://www.pedal.ir/%D8%A8%D9%86%D8%B2/%D8%A7%D8%AA%D9%88%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%E2%80%8C-%D9%85%D8%B1%D8%B3%D8%AF%D8%B3-%D8%A8%D9%86%D8%B2/
فرامرز
۱ فروردین ۱۳۹۷نه یه سری بلکه همه اتوبان ها. تو آلمان جاده های بین شهری دو دسته هستن.
۱) بوندس اشتراسه (خیابان فدرال) که با حرف ب و یک شماره یکتا نشون داده میشه و محدود سرعت ۱۰۰ کیلومتر داره (در صورت عدم اعلام صریح محدودیت سرعت در نزدیکی ورودی/خروجی و …).
۲) آئوتوبان که با حرف آ و یک شماره یکتا نشون داده میشه و در صورت عدم اعلام صریح محدودیت سرعت تو هیچکدوم از باندها محدودیت نداره.
البته این هم بگم که متاسفانه اکثر اوقات امکان رسیدن حتی به سرعت ۲۰۰ فراهم نیست چون:
۱) راهسازی آلمان مرتب اتوبان رو تعمیر و نگهداری میکنه و اغلب اوقات تا ۳۰ درصد مسیر اتوبان تخت نگهداری هست که در این صورت یک لاین (از ۲ تا ۴ لاین) رو میبندن و محدودیت سرعت ۸۰ کیلومتر اعمال میشه
۲) به علت قرار گرفتن آلمان تو بخش مرکزی اروپای غربی تردد تریلرهای ترانزیت تو اتوبان ها به صورت خیلی گسترده هست بطوریکه در طول روز لاین راست کاملاْ توسط تریلرها اشغال میشه.
به عنوان مثال چند وقت پیش دم غروب با یک ب ام و ۱۲۰ آی حدود ۳۰۰ کیلومتر تو اتوبان رانندگی کردم ولی بالاترین سرعتی که ثبت کردم ۱۹۵ بود. البته شاید نیمه شب فرصت تخته گاز رفتن هم باشه. یه چیزی هم که هست اینه که بعد از یه مدت اشتیاق سرعت از سر آدم میپره و حتی تو جاده خالی هم بالای ۱۵۰ نمیره
فرامرز
۱ فروردین ۱۳۹۷یه مورد دیگه این که چند وقت پیش یه مستند آمریکایی میدیدم از ساخت اتوبان های آلمان. مستند برای حدود ۲۰ سال پیش بود و مجری رفته بود آلمان تا مقایسه ای با اتوبان های آمریکا داشته باشه. میگفت علت این که اتوبان های آلمان هیچ ناهمواری و موجی ندارن اینه که زیرسازی عالی دارن و کلفتی آسفالت حدود ۸۰ سانت هست (اون موقع تو آمریکا حدود ۴۰ سانت بوده). کسایی که اتوبان قزوین/تهران (ساخت قبل انقلاب) و قزوین/تبریز (نو ساز) رانندگی کردن میدونن زیرسازی اتوبان چقدر مهمه. اتوبان قزوین/تبریز درسته چال و چوله زیاد نداره اما پر از موج هست که حتی تو سرعت های زیر ۱۰۰ هم ملموس و آزاردهنده هست
بهراد
۱ فروردین ۱۳۹۷بله، کاملا درسته، تبریز قزوین اتوبانش جوریه که انگار مال ۱۰۰ ساله پیشه و اصلا هم تعمیر یا نگهداری نشده، فک کنم یه لایه جلدی آسفالت زدن رفتن،
خیابونای ژاپن، که اون همه از اتوبانای ما بهتره باز هم یهو نشست میکنه، یا یه گودال وسطش پیدا میشه که دو روزه پرش میکنن، یا مثلا فک کنم تو سوئد بود دقیق نمیدونم ،ولی شبانه از وسط جاده یدونه زیر گذر درست کردن، یا تو ژاپن یه پل بتونی عرضی روی جاده رو شبانه تخریب کردن، با چند تا لودر و قیچی و آخرشم کاور هارو از رو جاده برداشتن همه چی تر و تمیز انگار اصلا پلی در کار نبود، اما ما ۲۰ ساله یه اتوبان نمی تونیم احداث کنیم، بعضی جاها فقط ادعا و حرف داریم،از درون تهی و در عمل هیچی
نا گفته نمونه که همین اتوبان تازه احداث تبریز قزوین رو هم چن جاشو دوباره آسفالت ریختن وصله زدن ولی باز هم همونه، هی باید نگاهتون رو جاده باشه که از قسمتی برین که آسفالت وضع بهتری داشته باشه نسبت به اونیکی ها
بهراد
۱ فروردین ۱۳۹۷مهم نیس میشه با اینا رانندگی کرد یا نه
مهم لذت سواری ماشینه، برعکس ماشین خودم که همیشه یه خورده سریع میرم، اگر یه ماشین آلمانی یا انگلیسی مثل جاگوار سدان ،منطقه آزاد بگیرم همیشه آروم میرونم، هم استرس و اضطراب به نسبت کمتری داره، هم اینکه مدت بیشتری تو ماشین میشینمو هم از ماشین و هم از جاده لذت میبرم
رانندگی که همش سرعت نیس که،
تصور کن یه جاده ی شمال دو نفرى، آروم و خلوت، دو طرفتم باغ و درخت و طبیعت و حیووون هاش، با یه بنز 280 زرشکی یا طوسی ،قدیمی ،تمیز و بی صدا ، و یه موزیک آروم یکمم صدای پرنده های آواز خون?
چی میشه!!!! رسیدی ?هم میری ویلا? یدونه جوج ?میزنی باااااا نوشابه?!
خودمم همین الان هوس کردم