وقتی اولین بار مدل ام پاور نسل دوم بامو X5 در سال ۲۰۱۰ رونمایی شد، استانداردهای جدیدی را در کلاس شاسیبلندهای اسپرت وضع کرد و حالا مدل ام پاور نسل سوم بامو x5 به همراه مدل ام پاور نسل دوم بامو X6 در نمایشگاه اتومبیل لسآنجلس رونمایی خواهند شد و در اوایل سال ۲۰۱۵ وارد نمایندگیهای فروش این شرکت میشوند.
هر دوی این اتومبیلها بهبودهای فراوانی در عملکرد فنی داشتهاند. زیر کاپوت هر دوی آنها موتور ۴.۴ لیتری V8 توربوشارژ قرار دارد که اکنون ۵۶۷ اسب بخار قدرت تولید میکند که تنها ۳ درصد افزایش نسبت به موتور نسل قبلی داشته اما روی دیگر داستان افزایش ۷۱ نیوتن متری گشتاور است که در نهایت باعث تولید ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور میشود. دلیل دیگر بهبود عملکرد این خودروها گیربکس جدید ۸ سرعته STEPTRONIC است که نسبت به گیربکس ۶ سرعته نسل قبلی قدرت را بهتر منتقل میکند و رفتاری کاملاً مشابه گیربکسهای دوکلاچهای که در دیگر مدلهای M پاور استفاده شده است دارد. این گیربکس دندهها را خیلی سریع عوض میکند و باعث کاهش مصرف سوخت میشود. تمام این بهبودها، باعث شدهاند تا این دو خودرو بسیار سریع باشند. شاید باعث تعجب بشود ولی باید باور کرد که شتاب گیری ۰ تا ۹۶ کیلومتر این دو خودرو تنها در ۴ ثانیه انجام میگیرد. که حتی قابل رقابت با بامو M3 سدان و ۰.۵ ثانیه از مدل قبلی سریعتر است. برای مقایسه لازم به یادآوری است که شورولت کوروت استینگری و مرسدس AMG GT شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر را در ۳.۹ ثانیه به ثبت میرسانند. سرعت هر دو مدل X5 M و X6 M هم به صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر محدود شده است. میشود گفت نیمی از لذتی که این دو خودرو به انسان منتقل میکنند مربوط به سیستم اگزوز جدید آنهاست. مهندسان بامو با اگزوزهای کاملاً بهروزآوری شده و جدید سعی کردهاند تا این دو خودرو صدایی بهمراتب اسپرت تر نسبت به نسل قبلی داشته باشد. با مقدار کمی رانندگی، راننده بهخوبی بهتر شدن هندلینگ این ماشینها نسبت به نسل قبل را درک میکند. سیستم تعلیق بازنگری شده باعث میشود این خودروها، سر پیچها بسیار قاطعانه و استوار به نظر برسند. بامو X5 M جدید اکنون به سیستم تعلیق بادی عقب که قابلیت تنظیم دلخواه را دارد مجهز شده و در سرعتهای بالا، ۱ سانتیمتر ارتفاع خودرو را کم میکند. همچنین راننده میتواند با فشار کلیدی در داخل از بین حالتهای SPORT ،COMFORT و SPORT + یکی را به دلخواه انتخاب کند. هم چنین سیستم چهارچرخ متحرک قابل تنظیم این خودرو به شما این امکان را میدهد تا در هر شرایطی تقسیم نیروی مناسب بین محور عقب و جلو داشته باشید. بیشتر قطعات آیرودینامیکی که روی این خودرو سوار شدهاند به طور مستقیم روی عملکرد ماشین تأثیر میگذارند. ورودیهای هوای جلو علاوه بر بهبود ضریب آئرودینامیکی باعث سریعتر خنک شدن موتور میشوند. با این شرایط بامو تخمین میزند که مصرف سوخت هر دوی این مدلها نسبت به نسلهای قبلیشان حدود ۲۰ درصد بهبود داشته باشد و با یک بار سوختگیری این خودروها توانایی پیمایش ۷۶۰ کیلومتر راه را داشته باشند. قطعات آئرودینامیکی استفاده شده در این خودروها علاوه بر بهبود عملکرد، باعث میشوند تشخیص دادن مدلهای ام پاور از مدلهای معمولی این خودروها سادهتر شود. همچنین در مدلهای ام پاور هر دو خودرو ۴ خروجی اگزوز در عقب وجود دارد.درب صندوق عقب برقی، چراغهای جلو با قابلیت شستشو، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیهای، دوربین دید عقب، چراغهای جلو زنون با قابلیت تطبیق با اتومبیل روبهرویی، سیستم صوتی حرفهای Harman–kardon ، نمایشگر سربالا و …
ابزارهای استاندارد ایمنی هم شامل موارد زیر میشود:ایربگ های جلو و جانبی برای سرنشینان ردیف اول، ایربگ سر برای تمام سرنشینان، کمربندهای ایمنی سه نقطهای و سنسور ضربه.
همانطوری که ذکر شد قرار است این خودروها در نمایشگاه لس آنجلس رونمایی شده و در اوایل سال ۲۰۱۵ هم به بازار عرضه بشوند. قیمت مدل استاندارد بامو x5 m 2015 از قرار ۹۹.۶۵۰ دلار و قیمت مدل استاندارد بامو x6 m 2015 هم ۱۰۳.۰۵۰ دلار میباشد که البته این قیمتها شامل ۹۵۰ دلار هزینه تحویل در مقصد میشوند. [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۹۲۷۲۴″]
Ahmad
۱۱ آبان ۱۳۹۳خداییش از هر لحاظ که نگاه میکنی عالین و نمیشه ازشون ایرادی گرفت.
کیا
۱۱ آبان ۱۳۹۳بازم آلمانیها و بازم بهترین آلمان هنر خودش و نشون داد .
بی شک تو ترکیب طراحی شاسی بلند + چاشنی اسپرت بودن عالی عمل کرده
مثه همیشه خشن و عصبانی و پر ابهت تر از هر زمان دیگه
RH - MB - DE - RM
۱۱ آبان ۱۳۹۳آقا ببخشید الان میگین این باز اومد از طراحی بی ام و ایراد بگیره ولی به مولا هرجور نگاه میکنم اون عکس اولی اون دوتا عین همن….نمیدونم شاید چشام اشکال داره :|
Ahmad..F12
۱۱ آبان ۱۳۹۳دقیقاً همینطوره
من هم هیچ تفاوتی ندیدم
حتی سایه روشن نور که روی بدنه افتاده یکیه، ینی خطوط هم هیچ فرقی نمیکنه
شاهین
۱۱ آبان ۱۳۹۳با سلام و عرض ارادت خدمت دوستان عزیز
اینکه این دو تا خودرو شبیه همن شاید از نظر شما ایراد به حساب بیاد ولی در کل به خاطر کاهش هزینه ها و همچنین حفظ هویت کمپانی به این صورت هستش (نظر شخصی)
یه نگاهی به این دو تا عکس بندازید ;)
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2015-c-class/800×600/wallpaper_1d.htm
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2014-s-class/800×600/wallpaper_02.htm
amir
۱۱ آبان ۱۳۹۳محصولات بی ام و دیگه بیش از حد دارن شبیه هم میشن .اینکه هزینه ها کاهش داده بشه قبول ولی دیگه نه تا این حد. جلوی هر دوخودرو و همین طور داخل دوتا ماشین کاملا یکیه!!
شاهین
۱۱ آبان ۱۳۹۳امیر جان نه تنها این دو تا،بلکه اکثر خودروهای BMW نمای داخلی کم و بیش شبیه به همی رو دارن.(اکثر برندهای معروف همینطورن) ولی من اینو مطمئنم که چند سال دیگه BMW دوباره یه طوفانی رو توی طراحی خارجی و داخلی محصولاتش به پا میکنه.(درست مثل سری 5 نسل قبل)
یه نکته ای رو هم دوستانه بگم،خداییش چرا به آئودی یا حتی بنز اینقدر گیر نمیدین؟! اکثر مدل های آئودی که خیلی خیلی شبیه همن؛یا بنز هم همینطور.الان چراغای جلوی اکثر بنز ها یه جور طراحی میشه.
از نظر من که این شباهت ها نقطه ی ضعف نیست.
ارادت
BMW4ever
۱۱ آبان ۱۳۹۳آقا ببخشید که جلوی اینها شبه هم هست اولا بخاطر اینکه پلت فرم ایکس 6 بر اساس ایکس 5 یعنی کوپه اش هست اگه اونجوری من هم میگم جلوی e coupe چه قدر شبیه e هستش هم اونطور که جلو اس کوپه شبیه اس سدانه همینطور هم هست که کوپه ی سری سه سری چهار نامگذاری شده پس ایرادی به بی ام و نیست چون بنز هم اینکار رو می کنه و سوما با این فکر میشه گفت جلو تمام بنز ها شبیه همه از اس کلاس بگیر تا a
خاوری
۱۱ آبان ۱۳۹۳وجودت شاهین جان غنیمته در این صحرای لم یزرع دوستی
شاهین
۱۱ آبان ۱۳۹۳خاوری جان من خاک پای دوستان عزیزی مثل شما هستم.
ارادتمندم
RH - MB - DE - RM
۱۳ آبان ۱۳۹۳درود شاهین جان
شبیه هم بودن با عین هم بودن فرق داره … من نمیگم محصولات بنز شبیه هم نیستن ولی دیگه خدایی بی انصافیه شباهت اس و سی رو با این دوتا مقایسه کنی…بعدشم من فقط این دوتا مدل رو دارم میگم کاری با بقیه ندارم… ;)
.
BMW4EVER جان شما چرا دعوا داری؟!؟!؟!
من دارم میگم این دوتا از جلو عین همن نگفتم که BMW باید بره تو سطل آشغال!!!
خدایی خودت بگو نیستن؟!
بعدشم این دو تا که هردو 4 درن من کوپه ای نمیبینم
این دوتا از نظر عملکرد هم عین همن هم موتورشون هم شتابشون …
بعدشم این که میگی همه مرسدسا عین همن…مرسدس چن تا کلاس داره؟!
من میگم…کلاسای بی ام و رو ضرب در 2 کن به اضافه هر عدد یک رقمی خواستی بکن شاید شد تعداد کلاسای مرسدس…اگه این دوتا مدل جدا هستن پس ای و ای کوپه هم دو تا کلاس جدا دارن!
شما 5 تا کلاس دارید اونم 2 تاش کوپه نسخه های دیگن اینقدر شبیه همن…اگه بخواین به اندازه بنز بزنین دیگه میخواین چیکار کنین؟!؟!؟!
امیر
۱۴ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز اولا سیاست نامگذاری فرق داره چرا مغلطه میکنی؟!
خب بنز دوست داره e class کوپه همچنان e class بمونه BMW دوست داره مدل کوپه رو جدا کنه
بعدشم این 2 تا مدل شاسی و پلتفرمشون یکیه همونطور که دوستان هم گفتن
Coupe هم که الزاما معنیش دو در بودن نیست
X5 یک شاسی بلند Midsize هست و X6 یک SAC
مثلا CLS هم کوپه جساب میشه اما 4 درب هست
بعدشم بنز اونقدرا هم مدل بیشتر از BMW نداره…
هر سری یه مدل میزنه بعد تولیدشو متوقف میکنه مثل SLR و SLS و حالا هم AMG GT که مثلا رقیب 911 هست ولی اصلا در حد و اندازه 911 نیست
RH - MB - DE - RM
۱۴ آبان ۱۳۹۳امیر عزیز اصلا بحث این حرفا نیست
من مغلطه نمیکنم
دوستان یه طوری رفتار میکنن انگار قاتل زنجیره ای گرفتن
والا انصاف هم خوب چیزیه
آدم دیگه جرات نداره نظر خودشو راجع به یه ماشین بگه
من فقط گفتم اون دو تا عین همن
نه گفتم خوبه و نه بده…
فقط گفتم از جلو عین همن
حالا ملت میان یه کمپانی 130 ساله رو کلن میندازن تو سطل آشغال!
همه مدلای مرسدس عین همن؟!
این چه طرز حرف زدنه؟
اصلن گیرم هم که باشن چه ربطی به موضوع داره؟
اصلا فرض کن من طرفدار بنز نیستم اون موقع چی میگفتین؟!
از یه کمپانی دیگه ایراد میگرفتین؟
واقعا عادت زشتیه که فک میکنین با کوبیدن کمپانی رقیب کمپانی مورد علاقتون رو میتونین بزرگ کنین…
من برای BMW احترام خیلی زیادی قائلم ولی ظاهرا اینجا ملت به خون مرسدس تشنه ان !!!
بعدشم جواب شما
من اصلا در مورد SUV های بی ام و اطلاعی ندارم و یکی از دوستان خیلی راحت و نرمتر میتونست اینو بیان کنه…
در مورد CLS هم بهش میگن کوپه 4 چون 4 دره و به سبک کوپه طراحی شده ولی با این حال این عبارت غلطه
مثل همون کچل موفرفری!!!
در مورد مدلای بنز هم من میگم شما بشمر:
A/B/C/CL/CLS/CLK/CLA/E/F/G/GL/GLA/GLK/ML/R/S/SL/SLK/SLS/SLR/V
تازه اگه بنز بخواد مدلای کوپه و نمیدونم یک در و دو در رو جدا حساب کنه اون موقع باید این تعدادو در 3-4 ضرب کرد
دیگه در مورد کامیون و کامیونت هاش حرف نمیزنم،تو فرمولا وان دهنمو میبندم،در مورد هلیکوپتر و هواپیماهشم دیگه واقعا بهتره که هیچی نگم،yacht و super yacht هاشم دیگه بمانند.
من اصلا نمیخوام بنز و بی ام و رو الان مقایسه کنم ولی در کل میگم این کارتون درست نیست.
والسلام.
AHMADREZA
۲ تیر ۱۳۹۴عزیزم x6 کوپه ی x5 هست تازه فعلا این اسب بخارش از amg gts هم بیشتره با موتور توربو نه تویین توربو
امیر
۱۴ آبان ۱۳۹۳دوست عزیز اولا سیاست نامگذاری فرق داره چرا مغلطه میکنی؟!
خب بنز دوست داره e class کوپه همچنان e class بمونه BMW دوست داره مدل کوپه رو جدا کنه
بعدشم این 2 تا مدل شاسی و پلتفرمشون یکیه همونطور که دوستان هم گفتن
Coupe هم که الزاما معنیش دو در بودن نیست
X5 یک شاسی بلند Midsize هست و X6 یک SAC
مثلا CLS هم کوپه جساب میشه اما 4 درب هست
بعدشم بنز اونقدرا هم مدل بیشتر از BMW نداره…
هر سری یه مدل میزنه بعد تولیدشو متوقف میکنه مثل SLR و SLS و حالا هم AMG GT که مثلا رقیب 911 هست ولی اصلا در حد و اندازه 911 نیست
BMW4ever
۱۴ آبان ۱۳۹۳داش رضا ببخش مارو اگه ناراحت شدی شما پرسیدی چرا انقدر شبیه همن این دوتا من هم توضیح دادم وچون شما benz رو خیلی میشناسی چند تا مثال از benz واست زدم در ضمن من هیچ وقت توهین نکردم که بحث منحرف شه
AHMADREZA
۱۵ شهریور ۱۳۹۴مهندسا جلوی gle و gle cope فرق میکنه حالا کار ندارم که
Cope همش کپیه x6 هست
EMPEROR OF THE WORLD
۱۱ آبان ۱۳۹۳من مدل M6 رو بیشتر از بقیه مدل ها دوست دارم.
mahdi
۱۱ آبان ۱۳۹۳آقا فرید کاشکی مشخصات کامل وانتهای مطلبت مینوشتی .بهرحال ممنون عالی بود .بنظرم x5تو کلاس خودش بهترینه
parseh net30
۱۱ آبان ۱۳۹۳این X6 رو از نزدیک ببینیم فکر کنم سکده کنیم.نمای پشتش دیوانه کنندس
نیما
۱۱ آبان ۱۳۹۳من در دوران خدمتم هر روز این ماشینو(x6) جلوی چشمام میدیدم همه میومدن باهاش عکس مینداختن لامصب برقش هنوز تویه چشمامه بعده چند سال باور کن فقط رینگش 40 50 میلیون میرزه ابهتی داره که نگو نپرس
Frankenstein
۱۱ آبان ۱۳۹۳750 نیوتون متر؟؟؟؟
مگه تریلیه…ماشالله. (شوخی )
یکی دیگه از شاهکار های بی ام و..
از یه چیز بی ام و خوشم میاد…
این که مثل کمپانی هایی مثل تویوتا یا مرسدس بنز تو هر زمینه ای تولید نکرده مثل کشنده ها یا کامیون های نظامی یا مثلا وانت پیک آپ ها و قایق ای تفریحی و ….
تو چند تا کلاس میزنه ولی انصافا همیشه نوآوری و طراحی حرفی واسه گفتن داشته..
(تو این مطلب اصلا قصد توهین به هیچکسی رو نداشتم…صرفا یه نظر شخصی بود… )
++ فکری بزرگ در سر داشته باش و به هیچ کس نگو ++
e36
۱۱ آبان ۱۳۹۳این مطلبو سایتای دیگه 2 روز پیش زده بودن!
خیلی ناراحتم که جلو X5 و X6 مثل همدیگس…
امین
۱۱ آبان ۱۳۹۳منم هر چه قدر نگاه کردم به عکس اولیه نتونستم تشخیص بدم کدوم X5ه کدوم X6 !!
انگاری یکین !
RH - MB - DE - RM
۱۴ آبان ۱۳۹۳از این حرفا نزنین الان میان میدنتون دست داعش سرتونو میبرن…
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۱ آبان ۱۳۹۳با تشکر از مطلب زیبای جناب حنیفه زاده.
آلمانی باز نیستم ولی هیچ ایرادی نمیتونم از این دوتا BMW بگیرم.
حسین
۱۱ آبان ۱۳۹۳مشکل ب ام و اینه که هر نسلش طوری طراحی و ساخته میشه که آدم میگه برا نسل بعد میخوان چکار کنن مگه میشه از اینم بهتر بشه اونم با این سنت دست و پا گیر اما هر بار همه رو شگفت زده میکنه و یه دنبالۀ فوق العاده برا نسل قبلش معرفی میکنه این ترکیب مدرنیته و مد در چارچوب قواعد همیشگی من یکیو که به وجد میاره
hrf
۱۱ آبان ۱۳۹۳میدونم اکثر شماها خیلی از x6 خوشتون میاد و میگین زیباترین شاسی بلند ب ام و هس ولی ب نظر من شاهکار اصلیه ب ام و x5 هس واقعا متین و باوقار هست عالیها عالی :). از لحاظ قابلیت های رانندگی هم بهتر هست
پیکان جوانان
۱۱ آبان ۱۳۹۳خیلی باابهت هستن ولی در مورد اینکه نظر خریدار چی باشه خیلی مهمه اگه نظر شما یه اس یو وی سریع باشه و شهری پورشه کاین توربو اس بهتره ولی اگه شما یه اس یو وی پرقدرت با قابلیت های بیابانی بخواید بهترین گزینه رنجروور بدون رقیبه.
حسین
۱۱ آبان ۱۳۹۳خیلیا با ظاهر کاین مشکل دارن خیلی اوناییم که دوسش دارن پولشو ندارن یسری اوناییم که پولشم دارن از پس هزینه هاش بر نمیان این چیزاس که باعث میشه پورشه بازار خاصی داشته باشه حتی اگه کاین رقیب همین X5 باشه، X6 هم که تو این فرمفکتور فعلا بی رقیبه
ESI
۱۱ آبان ۱۳۹۳20
Frankenstein
۱۱ آبان ۱۳۹۳تو عکس های شماره 5، 13 و 14 ببینید پشت کیلومتر رو چه قدر جالب و ساده در عین حال زیبا طراحی کردن….
خیلی بی آلایش…
نه مثل بعضی از ماشینا که روشنشون میکنی انگار میخواد صفحه دسکتاپ کامپیوتر رو لود کنه…خخخخخخخخ
هیچ ایرادی وارد نیست به این دو خودرو…
راستی کسی مصرف سوخت حدودی اینا رو نمیدونه چنده؟؟؟
فکر کنم بین 7 تا 8 باشه…
re8889
۱۱ آبان ۱۳۹۳x6همون x5کوپس.
جای مه شکن ها خیلی بده باید عوض شه.تو شهرمون 3تاx6هست رد میشن انگار تانکن
خاوری
۱۱ آبان ۱۳۹۳همه چی تمومه بی ام و…دمت گرم…صلابت..کیفیت…شکوه..قدرت
Behnam
۱۱ آبان ۱۳۹۳چی بگم ؟؟؟ که اگر هر چی بگم کم گفتم ….
REZA . JUST TOYOTA
۱۱ آبان ۱۳۹۳x6 عالیه حالا فکر کنین سری m این ماشین چی باشه
سرعتش در برابر وزنش خیلی خوبه
وزن این نسبت به مدل قبلی کمتر شده /امروزه تمرکز همه ی کمپانی ها روی وزن و مصرف سوخته/
این طور که من در تست های مختلف شنیدم . هندلینگ این ماشین فوق العاده و همین طور ایروندینابیک
طراحی هر دو هیچ مشکلی نداره /مثل همیشه/
به نظر من ابهت x5 یه خورده بیشتره و x5 کلاسیک تر هست
در اخر می خوام بگم هر دو کم نظیر و شاید هم بشه گفت بی نظیر هستن
احسان آرسنالی
۱۱ آبان ۱۳۹۳شاهین کجایی که پست مختص شماست :-D
شاهین
۱۱ آبان ۱۳۹۳سلام احسان جان
دمت گرم یادی از من کردی 3> خیلی مخلصم.
تشکر ویژه هم از آقای حنیفه زاده دارم.آواتارتون حس خوبی به آدم میده ;)
hrf
۱۱ آبان ۱۳۹۳پدال چند روزه مطلبهای خیلی کمی میذاره. این روزا ک بیکاریم نمیذاره اینجوره. کافیه یک روز من نباشم 10 مطلب میذاره :(
REZA . JUST TOYOTA
۱۱ آبان ۱۳۹۳درسته
به تازگی مطالب سایت پدال مقداری کم شده
و دور به دور مطلب جدیدی میاد
Ahmad..F12
۱۱ آبان ۱۳۹۳فرید جان ممنون عالی بود
همه چیزشون عالیه
فقط دوتا نکته
یکی اینکه از نمای جلو کاملاً شبیه همند
دوم اینکه حس میکنم قیمتشون نسبت به رقبای دیگه بالاتره
EMPEROR OF THE WORLD
۱۱ آبان ۱۳۹۳بی ام و همیشه بهترین طراحی ها رو داشته
MjM
۱۱ آبان ۱۳۹۳چیزی برای گفتن نمیمونه….سکوت وتنها نگاه!
پوری پوریا!
۱۱ آبان ۱۳۹۳واقعا suv های خوبی هستند. تو جلو طراحییاشون با هم هیچ فرقی نداره ولی در عقب چرا.
یاسین
۱۱ آبان ۱۳۹۳چه ابهتی ! چه کیفیتی !
h112
۱۱ آبان ۱۳۹۳به نظرم x5 از x6 بهتره…
امیر علما
۱۱ آبان ۱۳۹۳نه دیگه به بهانه اصالت ولی در اصل برای کاهش هزینه ها بیای 2مدل کپی هم بزنی چندان جالب نیست واسه کاهش هزینه میان پلتفرم مشترک استفاده میکنن نه طراحی مشترک. تفاوت نسل قبل هردو مشخص و چشم نواز بود و مشتری میتونست انتخاب کنه ولی الان چی ؟ فقط از شیب انتهای سقف و زاویه ستون سی.!!!
X5 طراحیش خوب بود و بهتر شد اما X6 عالی بود ولی افت کرد. داخلشون از اول یکی بود کاملا شباهت داشت که پذیرفتنی هست (ولی هیجان انگیز نیست منظورم شباهته نه طراحی) اما بیرونشون نه نمیشه کنار اومد
فرید
۱۲ آبان ۱۳۹۳این دوتا که شبیه هم هستند که…حتی جلوی ماشین یه تغییر کوچکی نداره…
خداوکیلی اگه دوتا از مدل های تویوتا شبیه هم بود این دوستان تویوتارو بیچاره میکردند…بخاطر این چیزاست که من به بعضی از دوستان میگم متعصب…من دلیل دارم الکی نمیگم…
ماشین های خوبی هستش ولی چرا اینقدر شبیه هم آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فرید
۱۳ آبان ۱۳۹۳دوستان جوری دیسلایک دادن انگار شبیه هم نیستن…بعد هم انتظار دارن بهشون نگیم متعصب…واقعا متاسفم واسه این آدما…
BMW4ever
۱۴ آبان ۱۳۹۳فرید جان من که توضیح دادم که چرا انقدر شبیه همن بعدم این که شما خودت رو ناحت نکن toyota هم شبیه هم داره دلیل خاص خودشم داره
امیررضا
۱۲ آبان ۱۳۹۳خدا شاهده محو این ماشینا شدم. ینی اینا از سانتافه بهترن؟؟؟؟؟؟!!!!!! عمدا این حرفو زدم.آخه بعضیا همش سنگ اونا رو به سینه میزنن.
حالا من موندم بین این دوتا برادر کدومو انتخاب کنم!! شایدم یه ام5 ورداشتم!!!!!
امین
۱ آذر ۱۳۹۳تو ایران بیاد چقدر میشه؟! X6؟!
من با دلار26,685 ریال حساب کردم شد…2,749,889 ریال
من متوجه نمیشم یعنی قیمت واقعیش چقدر میشه؟
2,749,889,250
محمد
۲ دی ۱۳۹۴سلام به همه دوستان
آقا امیر رضا خدا کنه پولشو داشته باشی و بخری
به قول ی دوست فرهیخته ای “انشاالله که این دروغ راست باشه……”