عضو تازه وارد و پرقدرت خانواده کادیلاک، با قلب شورولت کوروت برای شکست دادن هر حریفی آماده است. کمتر خودرویی برای دوئل با کادیلاک CTS-V به خود جرئت حضور در این دوئل را می دهد.
دوئل شماره ۷: کادیلاک CTS-V در برابر بامو M5
بامو M5 با این که از لحاظ مشخصات پیشرانه نمیتواند بهترین انتخاب تلقی شود، ولی از نظر چابکی، نهایت یک سدان اروپایی دیفرانسیل عقب میشود. این خودرو با وجود مدلهای قدرتمند دو دیفرانسیلی که از آئودی و مرسدسبنز ارائه میشوند، باز هم سالها به عنوان یکی از سرآمدهای دنیای اتومبیل مطرح بوده است.
بنابراین، با این توضیحات، M5 یک رقیب کامل برای کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۱۶ محسوب میشود؛ این مدل، قدرتمندترین کادیلاکی است که تاکنون ساخته شده است. قدرت این خودرو، از همان پیشرانهای نشأت میگیرد که در کوروت Z06 نیز استفاده شده است؛ یعنی موتور LT4 جنرال موتورز با حجم ۶/۲ لیتر و به صورت سوپرشارژر V8 که ۶۴۰ اسببخار قدرت و ۸۸۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. CTS-V، چه از بیرون و چه در داخل، خودروی فوقالعاده زیبایی است. داخل کابین با چرم با کیفیت بالا آراسته شده و ظاهری مجلل دارد؛ درست همان طور که از یک «کادیلاک» انتظار داریم. وقتی ستایش شما از کیفیت ساخت داخلی CTS-V به پایان رسید، میتوانید پای خود را بر روی پدال گاز قرار داده و با اطمینان به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت برسید. در مورد آمار شتاب، مخصوصاً برای کادیلاک، زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت اعلام میشود، چون مردم سایر نقاط جهان خیلی دوست دارند که شتاب تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را بدانند! در هر حال، شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت برای CTS-V برابر ۳/۷ ثانیه است که در نتیجه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میتواند حدود ۳/۹ ثانیه باشد. به هر حال، این خودرو، سریع و چابک است و از هر نظر آماده است. در طرف دیگر، بامو M5 ایستاده که برای خود دارای جایگاه است. هنگام رانندگی با M5 متوجه میشوید که سیستم گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته چقدر سریع است و چابکی بسیار مناسبی در مانورها دارد. ولی آیا باید در هنگام خرید، آن را به CTS-V مدل ۲۰۱۶ ترجیح دهیم؟ البته که نه! این خودرو هم قدرت کمتر (۵۶۰ اسببخار) و هم گشتاور کمتری دارد (۶۸۰ نیوتنمتر). شتاب آن هم نسبت به کادیلاک سریع نیست (۴/۱ ثانیه) و حداکثر سرعت آن هم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. از طرف دیگر، میتوانیم در مورد اینکه کدامیک کابین بهتری دارند، بحث کنیم.
فن بازی در نیارید
۱۳ بهمن ۱۳۹۳تعصب آلمانیا تو حلقم شکستم میخورن میان بحث میکنن تنها به جمله آخربسنده میکنم
برنده: کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۱۶
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود .
شما برو فرق فولکس و با بنز و ب ام و ائودی رو یاد بگیر ، بسنده کردن پیشکش .
فن بازی در نیارید
۱۳ بهمن ۱۳۹۳چه ربطی داره کم اوردی توهین میکنی دلیل بیار من کامنتام ده تا نمیشه ولی با هیمن ده تا نشون دادم به کسی توهین نمیکنم شما با این سابقه واقعا متاسفم برات شما طوری رفتار میکنی انگار سهامدار بنزی
در ضمن لطفا فرق فولکس و بی ام و آئودی بگید فقط دلیل بچهگانه نیارید
PlayStation
۱۳ بهمن ۱۳۹۳این مقایسه یکی از مزخرفترین مقایسه هایی بود که دیدم.
هنوز کادیلاک CTS-V امتحان نشده و تو تست های معتبر شرکت نکرده ولی بی ام و چند ساله داره امتحان میده.
حتی کریس هریس هم نمی تونه بگی برنده کیه در صورتی که کنار هم امتحان نشدن
همینطوری الابختکی که نمیشه بگیم برنده فلان
جی تی ار
۱۳ بهمن ۱۳۹۳با اینکه این همه دوستان هم میگن که بسیاری از این دوىل های مطرح شده ازاساس مشکل دارند,نمی دانم چراسایت پدال هنوز هم برادامه ی آنها اصرار دارد.اون هم وقتی که اطلاعات نادرست باشند.m5 حداکثر سرعتش 250تا است? پس فرقش با قدرت بیشتر نسبت به 535 چیه??????!!!! ضمنا این خودرو با پک competition شتاب 3.5 داره وحداکثر سرعت 350 البته باچهار چرخ متحرک. ضمنا همه چی سرعت وقدرته???m5 جمیع شکوه وچابکی است. ازهمون اول گزافه گویی ها نشان می دادند دراین مقاله به دلایل واهی کادیلاک برنده است. 6.2 لیتر حجم موتور.من دیگه نمی دونم باید چی بگم…
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود. شتاب M5 با پکیج Competition، برابر 3.8 ثانیه هستش و سیستم چهار چرخ محرک (X-Drive) احتمالا روی نسل آینده M5 نصب بشه و روی این نسلش وجود نداره
PlayStation
۱۳ بهمن ۱۳۹۳جی تی آر سرعت بی ام و رو 250 محدوده اینش درسته ولی مقایسه با خودرویی که اصلا تست نشده غلط
جی تی ار
۱۵ بهمن ۱۳۹۳سلام.
من ازخودم این حرف رونزدم. توی یه مقاله تو مجله ماشین بودند.بعدشم محدود کردن سرعت برای یه خودروی تیون شده که معمولی شش سیلندرش رو روی 250محدودکردن,اصلا منطقی نیست.اون مجله ماشینه هم یادم نیست شمارش چند بودولی همونی بود که توش فیس لیغت clsیاهمون cls 2015 رومعرفی کرده بود,بود. توی یه مقاله ای که ده خودروی غیرمسابقه ای سریع رو معرفی کرده بود که توش جی تی ارواستون ونتیج وe63 وگلفR وچندتا ماشین دیگه هم بودند. می توانید مراجعه کنید…
afshin
۱۳ بهمن ۱۳۹۳آقا من یجا خوندم قیمته cts-v حدوده 65هزار دلار بود…شاهکاره این ماشین هم از نظر طراحی هم موتور و انتقال نیرو
Chevo
۱۳ بهمن ۱۳۹۳من نمیدونم شرکت bmw که واقعا اگه نگیم بهترین ،یکی از بهترین خودروسازهای جهان هست تا چه زمانی میخواد فرمون خودروهاشو رو از جنس پلاستیک سخت بسازه ؟؟؟؟! چرا یک تجدید نظر نمیکنه ؟
قاتل خودروها کوروت
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اره پلاستیک خشک شکننده
Mclaren
۱۳ بهمن ۱۳۹۳بی ام و رو دوست دارم اما کادیلاک چه کرده :D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود بر باربد عزیز .
نمیدونم شما تا چه حد به شخصیت من اگاهی . ولی من این جواب رو در جواب احمد گفتم
که که میگه رسما المان هارو مات کرد . این مات کردن در حالیه که مرسدس بنز E
و ب ام و سری 5 روزهای اخرشون رو دارن طی میکنند . باید منتظر نسل جدیدشون
باشیم .
دوم اینکه من هم میدونم که زیر مجموعه ی جنراله ولی میتونست موتور خودشو ارتقا
بده . در ضمن باربدجان من نگفتم ضعفه ، گفتم موتور یک نیمچه سوپر اسپورت رو
برداشته . اون موتور برای اون ماشین برنامه ریزی شده بود نه کادیلاک .
من هم منتظر میمونم تا نتایج تست و پیست بیاد . اما من اینجور کامنت رو در
جواب اهلش میذارم .
اما این حرف شما رو در مورد کادیلاک قبول ندارم که میگی یک میگ میگ هم گفته .
از نظر من سکان دار مجموعه ی کادیلاک اینو بهتر از من و شما میدونه .
تو پست قبلی هم نوشتم با ذکر سند که کادیلاک در کشور خودش با کاهش تقاضا رو به رو
هست و به همین دلیل کادیلاک قیمت مدلهاشو کاهش داده . نمیدونم برداشت شما ازین
مطلب چیه .
بقیه جوابم بعدا میگم باربد جان . الان یذره کار دارم . بر میگردم جواب میدم .
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۳ بهمن ۱۳۹۳میلاد جان داداش من راستش خیلی جا خوردم وقتی اون کامنت رو دیدم چون شما به نظرم یه خرده تندروی کردی در این خصوص اما دلخور نشو داداش.شرمنده چون من واقعاً ناراحت شدم وقتی شما گفتی نتونسته در مقابل رقیب قد علم کنه و …و این که گفتم این روش جنرال موتورز هست آره میتونست ارتقا بده ولی فعلاً قصد این کار رو نداشت.حتی این موتور به احتمال زیاد تو کاماروی 2016 هم استفاده میشه و هم چنین موتور 2 لیتری توربو با 272 اسب که از کادیلاک به عاریت گرفته شده یا مثلاً موتور 7 لیتری Z28 که از کوروت گرفته شده و هم چنین موتور سوپرشارژر LSA کامارو ZL1 که با CTS V مشترک بود و…مثال خیلی زیاده و اگه همه ی اینا که از پیشرانه های هم استفاده کردن رو بخوایم یک ضعف هرچند کوچک در نظر بگیریم که دیگه رقابت معنا نداره.
بازم میگم داداش شما دوست مایی و حرفت برای بنده قابل احترام و من اگر اون جا لفظ میگ میگ رو استفاده کردم به خاطر حرف شما بود که گفتی تلاشتون رو برای رسیدن به ژرمن ها تحسین میکنم.
اگرم در جواب دوست دیگه ای بوده که من حرف دیگه ای ندارم چون میدونم میلاد جان شما جزو معدود کسایی هستی که منطقی صحبت میکنی.
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳درود بر میلاد و باربد عزیز
راستش من رو این زمینه خیلی حساس نیستم و از نظرم عیبی نداره که موتور کوروت رو برای کادیلاک بزارن
به هر حال هم خانواده بودن باید یه جایی به درد بخوره
هر چند منم میگم اگه موتور خودش بود بهتر بود
ولی خب الان اصلا مورد بدی نیست
P.G
۱۳ بهمن ۱۳۹۳میلاد جان ارادت
با عرض معذرت باید بگم که E63 AMG S قدرتش 588 اسب بخاره و گشتاورش 800 اسب و وزنش هم 1940 کیلوگرم هست و با این وجود شتابش 3.6 ثانیه است
E63 AMG معمولی هم وزنش 1845 کیلوگرم در مدل دیفرانسیل عقب و 1920 کیلوگرم در مدل 4MATIC و شتاب هم به ترتیب 4.2 ثانیه برای مدل معمولی و 3.7 ثانیه برای 4MATICاست
بنابرین این عددها با 2040 کیلوگرم و شتاب 3.4 ثانیه که شما ادعا کردید تفاوت فاحشی داره و این اشتباه از شما بعید بود!
با در نظر گرفتن عددهای بالا که منبعم هم برای این اعداد خود سایت مرسدس بنزه که لینکش رو هم براتون میذارم،میبینید که حتی در قوی ترین مدل E63 که S باشه،با وجود سیستم فرماتیک اختلاف شتاب با کادیلاک تنها 0.1 ثانیه است،بنابرین نه تنها بنز کار فضایی انجام نداده بلکه باید به کادیلاک تبریک گفت که با وجود اینکه چهارچرخ محرک نیست از اکثر نمونه های E63 شتاب بیشتری داره و از قوی ترین E63 که S باشه تنها 0.1 ثانیه عقب میمونه!
هرچند به هیچ وجه نمیشه منکر قابلیت های فوق العاده بنز شد اما بعضی از دوستان طوری راجب بنز صحبت میکنند که انگار گروهی از امامزادگان مقیم آلمان با توصل به ذات لایتزال الهی و با گرفتن امدادهای غیبی از حضرت جبرئیل این ماشینو ساختن و هیچ چیزی هرگز نمیتونه سمتش بیاد و خدشه ای بهش وارد کنه!
http://www.mercedes-amg.com/e63.php?lang=eng
http://www.mercedes-amg.com/e63s.php?lang=eng
Tesla ,Silicon Valley,
۱۳ بهمن ۱۳۹۳دقیقا.
از پاراگراف آخرت خیلی خوشم اومد
Reza.045
۱۳ بهمن ۱۳۹۳جناب P.G شرمنده ولی اطلاعاتت مورد داره ;)
.
.
.
اول اینکه عدد 3.7 مربوط به شتاب 0-60 مایل بر ساعت کادیلاک هست ولی عدد 3.6 مربوط به شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت بنز هست
شتاب 0-60 مایل بر ساعت بنز میشه یه عددی نزدیک 3.44 که خب نه میشه گفت 3.5 و نه 3.4 ولی تقریب 3.4 درست تره در حالی که من بیشتر مواقع میگم 3.5 تا یه وقت بحث این چنینی پیش نیاد
.
.
.
در مورد گشتاور هم خدمتت بگم که اصل عدد 800.2 نیوتون-متر هست که میلاد احتمالا حواسش نبوده ولی خب بازم 85 نیوتون-متر از کادیلاک کمتره که مقدار کمی نیست
عددی که میلاد گفت (720) گشتاور E63 AMG هست
.
.
.
توان موتور بنز E63 AMG-S برابر ارقام زیره:
430 کیلو وات
584.6 اسب بخار متریک (PS)
576.6 اسب بخار مکانیکی (HP)
که مورد آخر هم واحد سنجش توان کادیلاک و بقیه ماشین ها در صنعت خودرو هست و اون حساب میشه
.
.
.
در مورد E63 AMG معمولی هم اعداد زیر برقراره:
توان مینیمم= 386 کیلووات = 524.8 پی اس = 517.6 اسب بخار مکانیکی
توان ماکزیمم = 410 کیلو وات = 557 پی اس = 549.8 اسب بخار مکانیکی
عدد اسب بخار در قویترین مدل E63 AMG حدود 27-28 اسب از AMG-S ضعیفتره
.
.
.
عدد 4.2 ثانیه برای E63 AMG هم شتاب 0-100 کیلومتر بر ثانیه است که 0-60 مایل میشه 4.03 ثانیه
.
.
.
میلاد فقط عدد گشتاورو اشتباه گفت که اونم عدد مربوط به E63 AMG بود ;)
.
.
.
و اما در مورد پاراگراف آخر
در مورد تمام خودرو ساز ها چنین بحث هایی میکنن بچه ها
شما دیگه مسلما میدونی به حرف های کی باید توجه کنی
رو هر موردی حساس نشو
.
.
.
ارادتمندیم!!!
P.G
۱۴ بهمن ۱۳۹۳رضا جان با وجود ارادتى که نسبت به شما و میلاد جان دارم اما با چند قسمت از کامنت شما و میلاد مخالفم و نمى تونم قبولش کنم!
اول اینکه اشتباه شما دو بزرگوار اینه که شتاب ماشین رو خطى فرض میکنید و سعى دارید با ایجاد یک تناسب ریاضى ساده شتاب صفر تا صد رو خیلى راحت تبدیل کنید به شتاب صفر تا ۹۶/۶ (یا همون صفر تا شصت مایل) و براى این کار طبیعتاً اتفاقى که میوفته اینه که زمان شتابگیرى رو تقسیم به سرعت میکنید و این باعث میشه تا بازه هاى سرعتى یکسان به ازاى زمان شتابگیرى به دست بیاد که این درست نیست!شما عواملى مانند اصطکاک خودرو در هنگام شروع حرکت و تأثیرى که در زمان شتابگیرى خودرو میذاره رو نادیده گرفتید که در واقع بیشترین زمان شتابگیرى رو به خودش اختصاص میده،یعنى شروع حرکت از حال سکون که خودرو میخاد با اصطکاک مقابله کنه بیشترین قسمت از زمان شتاب گیرى رو در برمیگیره و بعد که خودرو حرکتش شروع شد در زمان سریعتر و بازه ى زمانى کوتاه ترى سرعتش رو افزایش میده ،بنابرین شما نمیتونید به خاطر اختلاف ۳/۴کیلومتر بین این دوتا مقیاس اندازه گیرى شتاب(مایل و کیلومتر)یه دفه شتاب یک ماشین رو ۰/۲ یا ۰/۳ ثانیه کاهش بدید و در اصل شاید اختلاف زمان این دو مقیاس در حدود چند صدم ثانیه باشه نه چند دهم ثانیه و به همین دلیله که هیچ منبع رسمى به خودش اجازه نمیده که با این تناسب بندى ها شتاب اعلامى سازنده رو از ۶۰ مایل به ۱۰۰ کیلومتر یا بالعکس تبدیل کنه.اگر به تناسب بندى باشه پس طبیعتاً شما باید بتونى بین شتاب صفر تا صد و صفر تا دویست یک خودرو هم تناسب ببندى ولى آیا میتونى این کار رو بکنى؟!هزار درصد جواب خیر هستش چون شتاب ماشین در سرعت هاى مختلف متفاوته،بنابرین نمیشه تناسب بست.امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم…
دوم اینکه من این کامنت رو در پاسخ میلاد جان گذاشتم که در صفحه ى اول همین مطلب اعدادى رو اعلام کردن که با واقعیت جور درنمیومد.ایشان هم وزن E63 رو به اشتباه ۲۰۴۰ کیلو اعلام کرد که صحت نداره و در سنگین ترین مدل که S باشه وزنش ۱۹۴۰ کیلوگرمه،بنابرین E63 در بعضى از مدل هاش تقریباً با cts-v هم وزنه و در سنگین ترین مدلش که البته قوى تر هم هست حدود ۶۰ کیلو سنگین تر از کادیلاکه نه ۱۶۰ کیلو!همچنین شتاب ۳/۴ ثانیه سواى توضیحاتى که بالاتر دادم با فرمول تناسب بندى خودتون هم درست نیست،چون:3.48=100%96.6*3.6 نه 3.44 که شما فرمودید که باز تأکید میکنم این روش محاسبه کاملاً غلطه!
در ضمن میلاد جان وقتى داره عدد ۳/۴ ثانیه رو اعلام میکنه طبیعتاً داره در مورد E63 AMG S صحبت میکنه بنابرین باید قدرت و گشتاور مربوط به همون مدل رو هم اعلام کنه نه اینکه بیاد قدرت و گشتاور مدل معمولى رو بگه و بعد نتایج مدل قوى تر S رو پشتبندش بیاره که باعث تصور اشتباه خواننده بشه!اگر ایشون میخاست مدل معمولى رو بگه که شتابش ۳/۸ ثانیه براى مدل فرماتیک و ۴/۲ ثانیه براى مدل دیفرانسیل عقب هست که هر دوى این خودروها در شتاب از کادیلاک پایینتر هستن!
در هر حال در لینک هاى رسمى مرسدس که قرار دادم همه چیز صراحتاً اعلام شده
ارادت:)
Reza.045
۱۴ بهمن ۱۳۹۳P.G جان اصلا با حرف های شما موافق نیستم
آونتادور شتاب 0-100 کیلومترش 3 ثانیه و شتاب 0-60 مایلش 2.9 ثانیه هست که کاملا به حرف های شما مغایره
دوما خودتون هم میگین که عدد 3.6 شتاب 0-100 مرسدس هست
به لینک زیر یه نگاه بندازین:
http://www.caranddriver.com/mercedes-benz/e63-amg-4matic
شتاب ب ام و هم اینجا 3.7 اعلام شده و شتاب مرسدس 3.4
اگه علاقه ای به پذیرش این موضوع ندارید منم اصراری ندارم :)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۵ بهمن ۱۳۹۳درود .
p.g عزیز من رو این حساب گفتم :
http://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%B3%D9%88%D9%BE%D8%B1-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%A8%D9%86%D8%B2-%DA%86%D8%A7%D8%B1%D8%AC%D8%B1-m5/
یک نگاهی به مشخصات بنز و کادیلاک بنداز . من از روی این
لینک مقایسه کردم .
آرش آمریکایی
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ایول کادیلاک ایول
خب احتمالا تو دوئل بعدی تسلا رو در مقابل پورش 918 قرار میدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
و تسلا میبازه و 4-4 موازی میشن خب نتیجش معلوم شد
حالا نخود نخود هرکه رود خانه خود :-)))))))))
شروین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳P.G جان کارت درسته.
آرش آمریکایی
۱۳ بهمن ۱۳۹۳ولی مقاله باحالی بود خیلی چقدر ما باحال طرفداری میکنیم انگار مثلا سخنگو یا وکیل یا سرمایهگذار فلان شرکتیم :-)
ولی مرام این اروپایی ها که جایی نرفته آخر سر به من و باربد کامارو میدن به میلادم بنز میدن به فریا هم کادیلاک میدنو…. مافیا رو هم که احتمالا چنتا پدر خوانده دنبالشن میخوان ترورش کنن (بخاطر همین کم پیذاس گفتم در جریان باشین) دراگون رو هم احتماملا با ماشین زیرش میکنن از بس ایراد گیره
و در آخر من طرفدار ماشینای آمریکاییم خیلی سرسخت ولی اگرم بخوان بهم یه چیز دیگه بدن ناراحت نمیشم :-)
mohsen
۱۳ بهمن ۱۳۹۳من نمیدونم از چه لحاظ فکر مقایسه سرتون زده ولی BMW برندس رو کاغذ هیچ چی اثبات نمیشه
امیر
۱۳ بهمن ۱۳۹۳اگه اشتباه نکنم این عکسی که گذاشتید مربوط به نمای داخلی m6هست و نه m5
ارادت
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳انشاله دوستداران هر کدام از این ماشینا صاحب هر کدوم که خواستن بشن نوش جونشون هر دو عالی هستن اما کادیلاک حرف نداره یه چیز دیگه است غوغا
Behnam
۱۴ بهمن ۱۳۹۳این مقایسه جالبه ولی فقط میتونه جنبه سرگرمی داشته باشه ، اینکه دوستان میان بر اساس این مطلب M5 رو میبرن زیر سوال کاملا غلطه ،مثلا به نظر شما این هنره خاصیه که GM اومده موتوره Z06 رو گذاشته رو CTS ؟؟! البته من نمیگم کاره بدی کرده ،اتفاقا خیلیم خوبه ، من میگم با اتکا به قدرت موتور مقایسه کردن کاره درستی نیست ، وگرنه به نظره شما BMW نمیتونه موتوره 12 سیلندر رولز رویسُ ، رو M5 بذاره ؟؟!!
امیدوارم مفهوم رو خوب رسونده باشم :)
شروین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اولا نه که نمیتونه!! چرا که فقط مهم این نیست چه موتوری بذاری. جنرال موتورز هم میتونه 4 تا موتور رو به هم کوپل کنه و ببنده و بذاره روش!! اما نتیجه این میشه که تو خط مستقیم مثل موشک شتاب بگیره اما تو جاده فقط دور خودش بچرخه! جدا از اینکه اینجا گیربکس هم نقش داره و شما که میگی موتور رولزرویس میذاره گیربکس چی؟! رو هوا که نمیشه موتور ماشینا رو عوض کرد.
بعدشم این برای چندمین بار که نه تنها دوستان گفتن منم میگم. کسی موتور کس دیگه رو نذاشته رو چیزی. سیاست جنرال موتورز اینه که برای شرکت های زیر مجموعه اش موتور تولید میکنه. حالا میخواد کادیلاک باشه میخواد کوروت.
مثل اینه منم بیایم بگیم موتور مینی ماینر مال بی ام دابلیو هست یا بگیم موتور آئودی مال فولکس!!
درسته که فولکس مالکیت آئودی رو داره اما موتورش که مال فولکس نیست که!!!!
payam
۱۴ بهمن ۱۳۹۳سلام به همه ی دوستان
هر کسی طرفدار یه کمپانی هست و هیچ عیبی نداره ولی جدا از علاقه شخصی ماشین باید از لحاظ فنی و نه فقط از روی اعداد مقایسه کنیم باید تو وااقعیت تست و مقایسه بشن ولی الان که نمیشه این کارو کرد اما…….
ببینید m5 یه موتور v8 4.4 لیتری داره که 580 اسب بخار قدرت تولید می کنه
و cts-v یه موتور v8 6.2 لیتری داره که 640 ااسب بخار قدرت تولید می کنه
با یه محاسبه ی خیلی ساده متوجه میشید که m5 به ازای هر لیتر از حجم موتورش 131 اسب بخار قدرت تولید می کنه در صورتی این مقدار برای cts-vدر حدود 103 اسب بخاره!
حالا شما فرض کنید قرار بااشه m5 موتورش 6.2 لیتری باشه و cts-vموتورش 4.4 لیتری باشه خیلی راحت مشخص میشه که قدرت m5 به 812 اسب میرسه و قدرت cts-v میشه یه چیزی حدود 453 اسب و این یعنی بی ام دبلیو از لحاظ فنی رسما کادیلاک رو له می کنه
اما از نظر نسبت قدرت به وزن ماشین ها…..متاسفانه وزن هیچ کدوم از ماشین ها رو نمیدونم هر کی میدونه حساب کنه ببینه کدوم بهتره
و اما از نظر هندلینگ هم که اتومبیل های بی ام دبلیو زبان زد خاص و عام اند
و در اخر ااین m5 تا حالا با همه ی رقیباش رقابت کرده و ثابت کرده که از همه بهتره حتی از audi rs7 و mercedes e63 اما باید منتظر تست و مقایسه رسمی این دو اعجوبه موند
مسئولین سایت لطفا ماشینی که هنوز به بازار نیومده رو مورد مقایسه قرار ندید
با تشکر
payam
۱۴ بهمن ۱۳۹۳در ضمن در مورد حداکثر سرعت یادم رفت بگم
کادیلاک لیمیتد نداره و سرعتش به 322 km/hمیرسه اما بی ام دبلیو محدود کننده داره که نمیذاره سرعتش از 250km/hبیشتر بشه به خاطر قانون المان!
اما ثابت و تست شده اگه لیمیتد رو از روش بردارن سرعتش به 340km/hمیرسه یعنی یه چیزی در حد f12!!!!!!!
شروین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نه بابا!! ثابت شده؟! توروخدا؟! تاحالا اصلا داشته مدلی که 340 تا بره که حالا ثابت شده؟! جل الخالق!!
داره با 2 تا توربو 580 اسب تولید میکنه مرد مومن. توربو نداشته باشه فاتحه. اما همیمن انجین GM بدون توربو بالای 400 اسب داره. اگرم میگید حجمش بالاست، آره بالاست اما مصرفش کمه پس مشکلش چیه؟!
به حق چیزای نشنیده…
شروین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اصلاح میکنم: GM بدون سوپر شارژر.
فریا
۱۴ بهمن ۱۳۹۳جدا از مصرف کمش ، دور موتوری هم که گشتاور و قدرت رو توش ارائه
میده خیلـــی کمتره !
این یعنی استهلاک کمتر
دمای موتور کمتر
مصرف کمتر
و …
ehsan
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اخه ام فایو به سی تی اس وی میخوره. باید با یه چی دیگخ مقیسه میشد.
armin
۲۸ اسفند ۱۳۹۳کادیلاااااااااک لایک لایک
mahya
۳ تیر ۱۳۹۴اول آلمانی
دوم آمریکایی
car lover
۳ شهریور ۱۴۰۳کادیلاک ابهت، اصالت، قدرت، شکوه