این کانسپت تک ساخت بامو X5 لمانز در دورهای متولد شده که مهندسان باواریا آزادی عمل بیشتری برای استفاده از پیشرانههای حجیم داشتند. در حقیقت کانسپت موردبحث جزو هیجانانگیزترین شاسی بلندهای تاریخ محسوب میشود. X5 لمانز دو دهه بعد از تولید هم جذاب و فوقالعاده به نظر میرسد. این خودرو دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی مشترک با مک لارن F1 مشهور میباشد.
بامو هماکنون نگاهی دوباره به این محصول مفهومی خود داشته تا حدود ۱۰ سال پیش از عرضه نسل اول X5 M تجدید خاطرهای با X5 لمانز داشته باشد.
دلیل استفاده از پسوند لمانز در این خودرو به پیشرانه ۶.۱ لیتری قرض گرفته شده از نسخه مسابقهای مک لارن F1 مربوط میشود که در مسابقات ۲۴ ساعته سال ۱۹۹۵ حضور داشت. موضوع جالب اینکه پیشرانه بکار رفته در X5 لمانز قویتر است زیرا بامو اجباری برای هماهنگی با قوانین آن زمان نداشته است.
به همین خاطر این قدبلند مفهومی قدرت فراتر از ۷۰۰ اسب بخار داشته که بیش از ۱۲۰ اسب بخار فراتر از قدرت تولیدی F1 مسابقهای میباشد. با وجود گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری، این خودرو یک موشک محسوب میشد. X5 لمانز کانسپت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیهای داشت و در یکی از بخشهای پیست نوربرگ رینگ به سرعت ۳۱۱ کیلومتر در ساعت دست یافت که برای شاسیبلندی با وزن بیش از ۲ تن و آئرودینامیکی نه چندان درخشان رکورد بسیار خوبی محسوب میشود.
خب صحبت از جهنم سبز شد و باید گفت این خودرو یک دور نوربرگ رینگ را توانست در ۷ دقیقه و ۴۹ ثانیه طی کند که فقط ۷ ثانیه کندتر از آئودی RS Q8 رکورددار میباشد. X5 لمانز احتمالاً نزدیکترین چیز به شاسیبلند خیالی مک لارن میباشد.
اما همهچیز این کانسپت به پیشرانه آن محدود نمیشود چراکه دارای سیستم انتقال قدرت به چرخ های عقب و گیربکس ۶ سرعته دستی میباشد. رینگهای طلایی BBS نیز جزو شاخصههای جذاب X5 لمانز هستند. به این لیست باید اگزوز نصب شده در وسط و صندلیهای سطلی کابین را اضافه کرد. حتی با وجود پیشرانهای سنگین در بخش جلو نیز این خودرو توزیع وزن بسیار خوب ۵۱ به ۴۹ داشته است.
[دانلود ویدئو]
RezaRs
۲۸ فروردین ۱۴۰۰اوووووووووو
RezaRs
۲۸ فروردین ۱۴۰۰یاد آهنگ جل الخالق جل الخالق ماشالاه افتادم
محمد رستمی نژاد
۲۹ فروردین ۱۴۰۰بچه ها سلام
من تاحالا فرصت نکردم برنامه گرند تور رو با حوصله ببینم
برای همین هم میخوام که بشینم و با حوصله نگاهش کنم
اما میخوام با کیفیت ببینم و زیرنویس هم باشه
از کجا ببینم که خوب باشه
گفتم شماها که دیدن نظرتون رو بگید
ممنونم
taha malek
۲۹ فروردین ۱۴۰۰کارتور
ae86
۲۸ فروردین ۱۴۰۰زمان خودش که نه حتی برای الان هم اعجوبه و اسطوره هست خیلی جوان پسند و اسپرت هست
BMW
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ایکاش تولید محدود میشد ولی تولید میشد واقعا یه جواهری هست که میتونه توی تاریخ ب ام و بدرخشه
به به اون V12 دوست داشتنی
به به اون ۷۰۰ اسب
واقعا عالیه
Maximilian
۲۸ فروردین ۱۴۰۰طراحی های حال بی ام وِ ، واقعاً اُبُهت بی ام وِ رو با خاک یکسان کرد ، اما هی هات که طراحان به داد این خودرو ساز گرانبها نمیرسند ?
MAHDI
۲۸ فروردین ۱۴۰۰کانال Track Day دیشب درگ ب ام و X5 M و پورشه کاین توربو کوپه و ب ام و X6 M50i رو انجام داده هم درگ و هم درگ رولینگ اگه پدال مطلبش رو بزاره.
همینطور مجله TOP GEAR درگ تویوتا سوپرا و تویوتا یاریس GR و هوندا سویک تایپ R
( BENJAMIN-A (ENGLAND LOVER
۲۸ فروردین ۱۴۰۰الله اکبر این همه جلال…..
وقتی بیامو رو محدود نکنی و از قفس آزادش کنی میشه خلق همچین چیزی.پرفورمنسش حتی نسبت به ماشین های امروزی هم چیزی خیلیییی غولیه!
یه ثانیه فرض کن،انجین وی۱۲ اف۱ توی یه شاسی بلند!تاپ اسپید ۳۱۱ کیلومتر بر ساعت توی نوربرگ،شتاب ۴.۷ ثانیه ای،عملکردش در حد متشینای اسپرت و سوپراسپرت زمان خودش بوده.
Maximilian
۲۸ فروردین ۱۴۰۰و این هم افسانه های با میم و(بی ام دبلیو)?
علی turbo s
۲۸ فروردین ۱۴۰۰توهمین گاراژ یه bmw m3e46gtr وجودداره .
همین دوهفته پیش کانال یوتیوبی پارس جی تی که ایرانی یه فیلم ازش گذاشت برید ببینید چه اعجوبه ایه.
mahan
۲۸ فروردین ۱۴۰۰این مدل بی ام و هنوزم که توی 2020 هستیم توی روسیه اَجر و قُرب داره و رنگ مشکیش مافیایی هست.شما فقط طراحی رو ببینید شبیه روباه هستش.ایکاش تو کشور x5 های بیشتری عرضه میشد.
محمد رستمی نژاد
۲۸ فروردین ۱۴۰۰2646 جان
من که میدونم این کامنت هایی که مینویسی
(لطف میکنی) رو با گوشی نمیشه نوشت
پس بگو چه طور چنین کامنت های طولانی بدون غلط و با نگارش عالی مینویسی ؟؟؟
مهردادکمال
۲۸ فروردین ۱۴۰۰بهترین اس یو وی تاریخ؟؟؟؟
شاید
Amirreza
۳۰ فروردین ۱۴۰۰خیلی سخته این تصمیمو بگیریم ولی اگه قرار باشه یکیشون رو انتخاب کنم
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
هیچکدومو انخاب نمیکنم چون امکان نداره بشه انتخاب کرد
گربه سرابی
۲۹ فروردین ۱۴۰۰311 کیلومتر تو نوربرگ رینگ ?