بی ام و

رونمایی از کانسپت ب‌ام‌و 3.0 CSL هامیج R

همان‌طور که انتظار داشتیم ب ام و مدل به‌روزرسانی شده‌ی کانسپت CSL هامیج را به همراه کانسپت M4 GTS به نمایشگاه پابل بیچ آورد. این خودروی ب ام و که ۳.۰ CSL هامیج R نامیده می‌شود برای جشن سالگرد ۴۰ سالگی ب ام و شمال آمریکا و سالروز موفقیت ب ام و ۳.۰ CSL در سال ۱۹۷۵ رونمایی شده است.

BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
این خودرو مشابه عینی ۳.۰ CSL هامیجی است که در نمایشگاه ویادست رونمایی شد، روح و ته‌نقش فاتح مسابقات IMSA یعنی ب ام و ۳.۰ CSL سال ۱۹۷۵ در این خودرو دمیده شده است.
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
با دیدن رنگ و گرافیک بکار رفته در این کانسپت، یاد ماشین‌های مسابقه‌ای کلاسیک می‌افتیم، در این پروژه حتی شماره‌ی (۲۵) انتخاب‌شده همان شماره‌ی مسابقات است. بر روی شیشه‌های جلو و عقب ب ام و ۳.۰ CSL هامیج R عبارت “Bavarian Motor Works” (صنایع موتوری باواریا) نقش بسته است. رینگ‌های ۲۱ اینچی طلایی مات با طرح تزئینی مشکی‌رنگ یکی دیگر از تغییرات این مدل است.
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
شکل آئرودینامیکی ۳.۰ CSL هامیج R بدنه‌ی کشیده‌ای دارد که با قابی متمایز هوا را هدایت می‌کند. طاق قدرتمند رینگ‌ها و اسپویلر برجسته‌ی عقب هم در طراحی بیرونی توجه شما را به خود جلب می‌کند. سیستم روشنایی این کانسپت با تکنولوژی لیزری و ال ای دی کار می کند که با طرح چراغ آبی X شکل همراه شده است. این چراغ X شکل درون سیستم روشنایی، هم وظیفه جداسازی عملکرد چراغ‌ها را به عهده دارد و هم وظیفه شکل دادن به چراغ‌های جلو در مسابقات.
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
کابین ۳.۰ CSL هامیج R کاملاً بر روی راننده متمرکز شده است. ب ام و اعلام کرده است که طراحان این کانسپت قبل از طراحی خطوط و سطوح داخلی این خودرو ابتدا کلاه، لباس و صندلی مسابقات را برای راننده در نظر گرفتند. برای این کلاه در دید بالا صفحه‌نمایشی در نظر گرفته‌شده است که روی صفحه‌نمایش و در دیدمستقیم راننده اطلاعات و شرایطی مثل سرعت، دنده و دور موتور قید شده است. لباس مسابقه‌ای که برای این خودرو در نظر گرفته‌شده است توسط کمپانی پوما طراحی‌شده و ارتباط میان راننده و خودرو را نشان می‌دهد. وقتی‌که راننده دو دست خود را روی فرمان می‌گذارد اتحاد آستین‌های این لباس با فرمان خودرو نمایان و برجسته می‌شود و اطلاعات و شرایط ستون فرمان در دید راننده و بر روی دستان راننده نقش می‌بندد.
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
روکش صندلی‌ها یک مسیر مورب شیب‌دار را نشان می‌دهد. خطی در پشت صندلی‌ها با ساختاری فیبر کربنی تا قسمت عقب خودرو امتداد یافته که سفتی پیچشی ۳.۰ CSL هامیج R را افزایش می‌دهد. سطوح سفید صندلی‌ها با طراحی توری شکل مشابه طراحی لباس این خودرو است و نوار امضای ب ام و موتوراسپرت در شش نقطه‌ی ایمنی خودرو با رنگی براق‌تر مشخص‌شده است.
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
BMW 3.0 CSL Hommage R Concept
طرفداران و مشتاقان دنیای خودرو همچنان در انتظار تولید این خودرو در تعداد محدود هستند. منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    بسیار خوب و عالی

    1. ارشیا.فقط ژاپن. فقط لکسوس

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (19 ديدگاه)

      به نظر من که لکسس LF LC از این بهتره. تو سایت سرچ کن لکسس LF_LC ببین که بهتره.هم خفن تره و تازه اون 600 اسب بخار تولید میکنه و حجم موتورش 5 لیتره.هشت سیلندر هم هست.خیلی هم نمی خواد واسه این ذوق کنید.توشم خفن تره.

      1. ارشیا.فقط ژاپن. فقط لکسوس

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (19 ديدگاه)

        چرا دیس میکنین??????خوب واقا لکسس قدرتش از این بیشتره .الکی دیس نکنین.برین ببینین که لکسس LF LS بهتره .تو همین سایت هست اطلاعاتش

        1. HILUX

          ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (251 ديدگاه)

          فقط قدرت مهمه؟؟؟

        2. Hamid...Audi

          ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (713 ديدگاه)

          واقعا موندم چی بگم؟!!!!
          بوگاتی ویرون 1001 اسب بخاره پس از لکسس بهتره!!!!!!
          مگه همه چی قدرته؟

      2. Jon Snow

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (146 ديدگاه)

        ارشیا
        لطفا فازه خودت رو با رسم شکل توضیح بده :D
        ONLY
        BMW

      3. امید

        ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (424 ديدگاه)

        تو کلا فازت لکسسه !! واقیعتم بگیم باز قبول نمیکنی !
        همه چی رو از دوربین لکسس میبینی
        اون دوربین رو وردار و واقعیت رو ببین
        از رو کانسپت نمیشه مقایسه کرد
        کانسپت اسمش روشه
        من میگم برو rcf و m4 رو مقایسه کن
        بعد بیا لکسس لکسس کن
        پسر بابا !!!!!

    2. آرماااان

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      چه رُخی داره لامصب
      فیس عقبش شبیه مدلای i بی ام دبلیو شده
      خیلی خفن شده

      1. وااااااای ی ی ی ی ..

        ۲۴ آبان ۱۳۹۴
        سوابق: (83 ديدگاه)

        چشاشو نگو…
        نگو که دلم کبابه…
        در اینجابا دیدن این لعبت دلربا حس عاشقانه ای به بنده دست داد که به سرودن یه دو بیتی نا قابل به محضرش منجر گردید…

        چشای خمارت رو دیدم شدم اسیرت .. اجازه بده برم زیرت بشم حصیرت
        تو نگفتی دیوونم میکنی با این نگاهت؟!.. میخام ببوسم همین الان اون روی ماهت
        بگذار بیوفتم به خاک و خون برایت .. تا که افتندی به من شاید چشایت
        گر پراید باشد زنم در این امانت .. از برت با جان و دل کنم خیانت
        دلربا، با یک نگاه کردی خرابم .. از چه روی دیگر رود شبها من خوابم؟..
        خواهم تورا روزی بگیرم من در آغوش.. کز رود آن روز ز من هم جان و هم هوش..
        هی…..
        تف.

    3. asa

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (569 ديدگاه)

      زیبا و اینده نگر ، این تنها چیزی هست که این افسانه رو میتونه وصف کنه.

  2. AHMADREZA

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    عجب چیزی عجب عکسایی عجب ماشین خفنی

  3. SOOFI

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلی خوبه >3

  4. سجاد

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (203 ديدگاه)

    وااااااااااااااااااااای خدا … جونم تکنولوژی .. رویا های ما و ب ام و داره به حقیقت تبدیل میشه ..
    یادمه چند سال پیش یه همچین ماشینی تو مجله ماشین از طرف ب ام و معرفی کرده بود که یه طرح کاملاً مقدماتی بود و حتی نسخه کانسپت هم نبودش ( یعنی فقط به شکل نقاشی بود )
    جالبه که همون موقع هر کس این طرح هارو میدید ، میخندید و میگفت مگه چنین چیزی میشه آخه !!!
    البته وقتی i8 رو دیدم ، این رو متوجه شدم .. این حرکتی بود که آینده روشن ب ام و رو نوید میده
    مرسی از آقا مهدی عزیز

  5. وحید

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    دمشون گرم خوشگله

  6. وینسنت پرایس

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    این کانسپت کابین پیشرفته ای داره . بسیار عالیه . از طرفداران bmw سوالی داشتم . آیا این خودروساز تصمیم داره از سبک جدید طراحی چراغ عقب در خودروهای قابل خرید توسط مشتری استفاده کنه ؟ لطفا مختصر توضیح بدید تا وقتتون گرفته نشه. با تشکر از آقا مهدی .

  7. mds

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    درود..

    بنظرم جلو پنجرش خیلی زشته شبیه سوراخای دماغ فیل میمونه

  8. m.tn

    ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (32 ديدگاه)

    وینسنت پرایس:نه.این طرح مخصوص همین مدله و اخرین طرح چراغای عقب روی سری هفت جدید پیاده شده و برای بقیه هم همینه با یکم تغیرات.البته فعلا
    بالاخره دماغه جلو رو تغییر دادن و به قشنگ ترین حالت هم تغییر دادن
    طراحی بیرونی ادم رو قفل میکنه
    طراحی داخلیش هم.چی بگم.طرح فرمونش طرح فرمونش
    رینگااااااااش رینگاش
    سیستم فنی بی ام و رو با هیییییییچ ماشینی مقایسه نکنید.هییییییییچوقت

  9. Archi KHAN

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    این ماشینِ یا سفینه ؟!!
    طراحی داخلیش انصافا مهیجِ…

  10. صادق

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درود
    بسیار بسیار عالی

    ولی کماکان جای خالی حضور یه BMW GT توی بازار حس میشه

    یه نکته ی دیگه هم اینکه خیلی خیلی حیفه که عکسای ب این قشنگی کیفیتشون پایینه
    لطفا اگه امکانش هست عکس ها رو با کیفیف فول چ دی یا حداقل با کیفیت 768*1366 قرار بدید ک لااقل بشه بک گراند استفاده کنیم

    ارادت

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      به به داداش صادق عزیز.
      خوبی داداش؟خیلی کم پیدایی؟
      خیلی خوشحال میشم دوباره کامنتت رو مشاهده میکنم.
      ارادتمندم

      1. صادق

        ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        خدمت داش باربد عزیز هم ارادت ویژه داریم

        خیلی ممنون باربد جان، راستش یکم مشغولیات زیاد شده، رو همین حساب کمتر میرسم ک کامنت بذارم ولی از کامنتای شما و باقی دوستان استفاده میکنم

        بازم یک دنیا ممنون :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا