سیستمهای انتقال نیرو به چهار چرخ میتوانند کارایی خود را در شرایط سخت و زمینهای ناهموار یا لیز بهخوبی نشان دهند. در اینجا دو خودروی آلمانی با سیستمهای منحصربهفرد انتقال نیروی چهار چرخ خود به مسابقه طنابکشی روی آوردهاند. در یک طرف بامو F30 سری ۳ و در سوی دیگر آئودی A3 قرار گرفتهاند.
بامو از سیستم انتقال نیروی معروف xDrive و آئودی از سیستم انحصاری کواترو سود میبرند. البته محصول بیمر، بیش از ۱۰۰ کیلوگرم سنگینتر از رقیب آئودی خود است. این دو اتومبیل در کلاسهای متفاوت و وزن متفاوت هستند. در حالی که BMW از تایرهای پیرلی P7s چهار فصل استفاده میکند، مشخص نیست که آئودی رقیب چه تایری به پا دارد. بعلاوه در اینجا اهمیت قدرت و گشتاور پیشرانه نیز در حد پایینی است چون در هر صورت چرخها روی مسیرهای لغزنده در حال سرخوردن هستند و نه در حال چنگ زدن زمین. نکته شایان ذکر دیگر سیستم کنترل کشش آئودی است که در بامو وجود نداشت و این موضوع و اهمیت آن در پایان کلیپ مشخص میشود.۱۹ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
هادی
۲۰ بهمن ۱۳۹۴کنترل پایداری چجوری میگین خاموشه ؟ تو جفتشون انحراف وجود داره تو بی ام و بدلیل گشتاور بیشتر خودشو نشون داد
پویان
۲۰ بهمن ۱۳۹۴فکر میکنی مثلا ماشین کنترل پایداریش روشنه دیگه نباید تحت هیچ شرایطی کنترلش بهم بخوره؟؟!!
arman
۲۰ بهمن ۱۳۹۴همه شرایط ب نفع بی ام و بود ولی با این حال ائودی تو نتیجه بهتر بود
من قبل دیدن کلیپ گفتم ائودی اما شرایط بی ام و رو خوندم یکم دو دل شدم
اون همه قهرمانی ائودی تو مسابقات رالی که الکی نیس یه جاهایی از اون تجربات استفاده میکنن دیگه
shahab
۲۱ بهمن ۱۳۹۴نکته شایان ذکر دیگر سیستم کنترل کشش آئودی است که در بامو وجود نداشت و این موضوع و اهمیت آن در پایان کلیپ مشخص میشود.
میشه دقیقا بگی این چجوری به نفع بی ام وست؟؟
sina
۲۰ بهمن ۱۳۹۴میگه وجود نداشت کجا گفت خاموشه ؟
محمد علي
۲۰ بهمن ۱۳۹۴جالب بود وزن ایودی بنظرم بیشتر بود که چسبندگی ایش بیشتر می شه و bmw رو می کشه
king 918
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ماشالا ائودی . خیلی خوب بود ……………
ali ayat
۲۰ بهمن ۱۳۹۴آئودی پایدار تر بود پس آئودی
امین
۲۰ بهمن ۱۳۹۴وقتی شرایط آزمایش استاندارد نیست نمی توان یک استدلال منطقی بیان کرد
هرچند خیلی هامون کاری به منطق نداریم!
moein
۲۰ بهمن ۱۳۹۴نه دیگه اینا دارن پاشونو از گلیمشون دراز تر می کنن بکشین کنار دیگه تا یه خدای آفرود واساده دو تا بچه نمی پرن وسط طناب کشی کنن کار بزرگ تراس
علی
۲۰ بهمن ۱۳۹۴مثل همیشه آئودی بهترینه…?
ارمان
۲۰ بهمن ۱۳۹۴از برد audi خوشحالم اما اگر لاستیک زمستانی روش بود که یه جورایی دپینگ حساب میشه
حميد
۲۰ بهمن ۱۳۹۴من زنگ زدم نمایندگی ds و در رابطه با ds6 پرسیدم که دو دف هست گفت نه ولی ایکس درایو هست مگه میشه دو دفرانسیل نباشه و ایکس درایو باشه
tv
۲۱ بهمن ۱۳۹۴عزیزم اینجا ایرانه … کمتر کسی از ماشین سر در میاره اونم تو نمایندگی که همه واسه پول وچاپیدن ملت دست به دست هم دادن…
arash66
۲۰ بهمن ۱۳۹۴این تست ها بیشتر جنبه fun دارن تا تست های اصولی و علمی …
ولی خب quattro شایستگی خودش رو دهه هاست که ثابت کرده …
Rouzbeh
۲۰ بهمن ۱۳۹۴اصلا طناب کشی هیچ ملاکی نداره . بستگی به شگرد رانندش داره . یه کیلیپ دیدم یه داج رم قدیم یه کامیون جفت محور رو میکشه در حالی که اون کامیون ممکنه سه برابر اون داج وزنش باشه.
احمد باقری
۲۰ بهمن ۱۳۹۴آئودی خیلی عالی بود.
نوید جهرمی
۲۱ بهمن ۱۳۹۴هر چند باید با A4 این آزمایشو انجام میدادن اما ایول ب آئودی.
علی
۲۲ بهمن ۱۳۹۴چندی پیش در سوئد و در شرائط برابر یکی از مجله های معروف اینجا ازمایشی منحصر به فردی رو در این باره انجام داد که در ان سوبارو اول و ولوو دوم شد.