بی ام و

گزارش عملکرد سال 2019 ب‌ام‌و و برنامه‌های آینده

ب‌ام‌و نتایج مالی سال ۲۰۱۹ خود را منتشر کرد. در این گزارش چندین موضوع جالب درباره آینده این برند به چشم می‌خورد.

از آنجایی که توسعه خودروهای الکتریکی هزینه سنگینی می‌طلبد بنابراین ب ام و به دنبال اجرایی کردن برنامه‌ی کاهش هزینه‌ها بوده و هدف آن نیز صرفه‌جویی بیش از ۱۲ میلیارد یورویی تا پایان سال ۲۰۲۲ می‌باشد.

به همین خاطر ب‌ام‌و در حال کاهش یک‌سوم زمان توسعه خودروهای جدید خود می‌باشد. مهم‌تر اینکه باواریایی ها تا ۵۰ درصد از قوای محرکه سنتی خود را از سال ۲۰۲۱ به بعد حذف خواهند کرد تا به این ترتیب پلتفرم‌های هوشمند و بهتر بسازند.

ب‌ام‌و چیز زیادی درباره نوع قوای محرکه حذف شده نگفته اما به نظر می‌رسد پیشرانه‌های درون‌سوز جزو اولین گزینه‌ها باشند. البته این دگرگونی طی یک شب رخ نخواهد داد و این برند آلمانی گفته که تأثیر کامل این اقدامات از سال ۲۰۲۲ به بعد دیده خواهند شد.

جدای از کاهش قوای محرکه سنتی، ب‌ام‌و اقدام به کاهش پیچیدگی محصولات خود نیز خواهد کرد. به نظر می‌رسد احتمال قطع عرضه برخی محصولات با فروش کم نیز وجود دارد.

اما این خودروساز آلمانی علیرغم این اقدامات در حال برنامه‌ریزی برای معرفی محصولات جدیدی است که اگرچه اطلاعات چندانی از آن‌ها نداریم اما انتظار داریم خودروهایی در کلاس‌های سودده تولید شوند. از جمله این خودروها می‌توان به X8 احتمالی اشاره کرد.

اگرچه ب‌ام‌و در انتشار جزئیات خساست به خرج داده اما تأکید نموده به دنبال تولید ۲۵ محصول الکتریکی شده تا سال ۲۰۲۳ می‌باشد. بیش از نیمی از این خودروها محصولات تمام الکتریکی همچون iX3، iNext و i4 خواهند بود.

ب‌ام‌و امیدهای زیادی به این خودروها دارد زیرا گفته تقاضا برای خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۲۱ دو برابر خواهد شد. این برند سپس انتظار رشد زیاد تقاضا تا سال ۲۰۲۵ را داشته و می‌گوید از آن به بعد شاهد افزایش تقاضای بیش از ۳۰ درصدی در هر سال خواهیم بود.

اما برسیم به نتایج مالی ب‌ام‌و که در آن سود خالص با افت ۲۸.۹ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ به ۵ میلیارد یورو رسیده است. علیرغم این نتایج ناامیدکننده، گروه ب‌ام‌و تقریباً در اکثر بخش‌ها رشد فروش را تجربه کرده است. رولزرویس به لطف تقاضای زیاد برای کولینان بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشته و هر دو شرکت موتوراد و ب‌ام‌و هم افزایش تقاضای خوبی را داشتند. البته مینی استثنا بوده و با افت فروش ۴.۶ درصدی به فروش ۳۴۷,۴۷۴ دستگاه رسیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. Bilbo

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (516 ديدگاه)

    این 5 سال پیش رو برای کمپانی هایی که دارن تغییر هویت میدن از درون سوز به الکتریکی احتمالا یکی از مهمترین برهه های تاریخ شون هست که اگه از اون با موفقیت عبور کنن میتونن نقش مهمی رو در آینده ایفا کنن. احتمالا قواعد بازی تو سال 2026 با چیزی که الان هست خیلی تفاوت داره.
    تسلا با وجود همه موانعی که بر سر راهش بود و مشکلات مالیش، ولی با اراده راسخ آقای ماسک اونقدر فعلا خوب جلو اومده که در درجه اول خودش رو کاملا خوب جا انداخته تو اذهان عمومی و یکی از بازیگر های اصلی آینده هست قطعا. اما نکته خوبی که تسلا برای بقیه کمپانی ها داشت عبور اذهان عمومی از تردید به الکتریکی ها بود، مسلما تسلا بیشتر از همه سود میبره از این قضیه و این از شواهد فعلی کاملا مشخصه.

    منتظر رونمایی از دستاورد ب‌ام‌و تو i4 و خصوصا تو iNext هستم. کمپانی بطرز بسیار ویژه ای روی این خودرو داره تبلیغات انجام میده و اگر اون چیزهایی که تو اخبار هست واقعا حقیقت داشته باشه، قدم اول رو خیلی محکم برداشته…

  2. ماکان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام.انشاالله که بی ام و i7 و X8 را حتماً تولید کنند.

  3. ماکان

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام.من خیلی دوست دارم که انشاالله بی ام و i7 و X8 را تولید کنند.

  4. Sina Barca

    ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    ولی بی‌ام‌و چند وقت پیش گقته بود که تا چند دهه ی دیگه از بنزینی ها حمایت میکنه ، برنامه های خوبی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا