دو شرکت خودروسازی نیسان و بامو از این بعد بجای گزارش فروش ماهانه خود اقدام به انتشار گزارش فروش سهماهه خواهند کرد. پیش از این خودروسازانی همچون پورشه، جنرال موتورز، فورد و فیات-کرایسلر نیز چنین رویهای را در پیش گرفتهاند.
اگرچه نیسان از اول آوریل چنین کاری را استارت خواهد زد اما بامو از هماکنون گزارش سهماهه خود را بکار گرفته و اولین آمار فروش سهماهه در آمریکا را در ماه آوریل منتشر خواهد کرد. این تصمیم بامو برای برند مینی نیز الزامی است.
سخنگوی بامو در آمریکای شمالی گفته است:
گروه بامو همچنان روی رشد سودده و پایدار تمرکز دارد. برای تأکید بیشتر روی تمرکز بر سوددهی، گروه ب ام و تصمیم گرفته تمامی گزارشهای فروش و مالی خود را بهصورت سهماهه ارائه کند.
سخنگوی نیسان نیز در اظهاراتی مشابه گفته است:
ما فکر میکنیم گزارش فروش سهماهه روشی خوب برای ارائه تصویری واضحتر از عملکرد فروش در بازهای طولانیتر است. واریانسهای زیادی در گزارش فروش ماهانه وجود دارد و فکر میکنیم تغییر این روند بهتر خواهد بود.
تصمیم بامو برای ارائه آمار فروش سهماهه ارتباطی به دستکاری احتمالی آمار فروش در آمریکا ندارد. مدیر بامو ادامه داده است:
تصمیم شرکت برای تغییر روند گزارش دهی از ماهانه به سهماهه در سطح کلان گروه بامو اتخاذ شده و تمامی برندها و آمارهای دیگر را شامل میشود. اعلام این تصمیم هماکنون با سال مالی جدید همزمان شده است.
اما دیگر رقبای بامو همچون پورشه هم همین روش را اتخاذ کردهاند اما مرسدس بنز آمریکا فعلاً به همان روش قبلی آمار فروش خود را اعلام میکند. رئیس پورشه آمریکای شمالی گفته است:
آمار فروش ماهانه به ندرت تصویری کلی از پیشرفت تجارت شما را ارائه میکند.