بی ام و

آلپینا B7 بای‌توربو، سریع‌ترین سدان دنیا

آلپینا حداکثر سرعت جدیدی را برای سدان اسپرت لوکس B7 خود که بر اساس نسل جدید سری ۷ ساخته شده اعلام کرده است. در مشخصات نهایی این سوپرسدان، حداکثر سرعت بسیار قابل‌توجه ۳۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده که افزایش چشمگیری را نسبت به عدد ۳۱۰ کیلومتر در ساعت که در اولین نمایش آلپینا B7 در نمایشگاه ژنو اعلام شده بود نشان می‌دهد. بدین ترتیب می‌توان آلپینا B7 را سریع‌ترین سدان لوکس دنیا دانست.

نیروی این سدان اسپرت از نسخهٔ به‌شدت تجدیدنظر شده‌ای از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ب‌ام‌و تأمین می‌شود که حالا ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه به توربوشارژرهای توئین اسکرول جدید مجهز شده که به‌طور خاص برای B7 توسعه پیدا کرده‌اند و بوست توربو را تا ۱.۲ بار افزایش داده‌اند؛ بنابراین آلپینا B7 نزدیک‌ترین خودرو به یک ب‌ام‌و M7 واقعی محسوب می‌شود.

آلپینا همچنین یک سیستم اینترکولر جدید را هم به این پیشرانه اضافه کرده که از نوع هوا/آب/هوا است. این سیستم دارای یک اینترکولر اصلی است که دو اینترکولر بزرگ و نزدیک به هم را به همراه رادیاتورهای اضافی تغذیه می‌کند تا اطمینان حاصل شود که پیشرانهٔ V8 توئین توربوی خودرو در هر زمانی ترمودینامیک پایداری داشته باشد. همچنین گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک خودرو هم با خنک‌کنندهٔ بیشتر و اصلاحات دیگری شامل چرخ‌دنده‌های تقویت‌شده و مبدل گشتاور بزرگ‌تر، ارتقاء پیدا کرده است.

آلپینا B7 بای‌توربو از نوع فاصله محوری کشیده بوده و از انتقال قدرت دیفرانسیل عقب استفاده می‌کند درحالی‌که به سیستم تعلیق بادی، تثبیت‌کنندهٔ فعال و سیستم فعال فرمان گیری چرخ‌های عقب آلپینا هم مجهز شده است. همچنین فرمان نیز از سیستم ضریب متغیر الکتریکی سود می‌برد. این سوپرسدان آلمانی با تکیه بر این تجهیزات می‌تواند ظرف تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

مدیر برند آلپینا آقای «Gary Lott» در رابطه با این خودرو می‌گوید:
«اگر شرایط جاده اجازه دهد، مالکین B7 می‌توانند مسیرهای طولانی را با سرعت‌هایی فوق‌العاده همراه با دوستان و خانوادهٔ خود با راحتی قابل‌ملاحظه‌ای بپیمایند. همچنین نکتهٔ قابل‌توجه در مورد B7 این است که آلپینا در این خودرو کیفیت سواری فوق‌العاده را در کنار پالایش و راحتی در سرعت‌های پایین، با قیمت فقط ۱۱۵ هزار پوند ارائه می‌کند».

منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. ونوم اف ۵

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    پس راکت برابوس با ۳۶۰ کیلومتر سرعت چی میشه

    1. Hamid.Hellcat

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      رکورد چارجر هلکت رکورد ۳۲۸.۵ کیلومتر در ساعت هست اونم با قیمتی کمتر از نصف این ماشین.

      1. سارا

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (217 ديدگاه)

        سواری چارجر هلکت چه ربطی به بی ام و داره

      2. AMIR SCHUMACHER

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        دوج چه ربطی بهBMW داره ؟؟؟؟!!!!
        از بعضی کامنت ها آدم خندش می‌گیره

        1. Hamid.Hellcat

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1198 ديدگاه)

          شاید شما یکم خوشحالی که از هر چیزی خندت میگیره . موضوع فارغ از لوکس بودن صرفا بحث سریعترین سدان هست. الان کجاش خنده داره؟

        2. AMIR SCHUMACHER

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          خنده داریش به اینه که شما چلنحر هلکت رو یک سدان لوکس میدونی و با آلپینا بی‌سون مقایسه میکنی و نتیجه میگیری قیمت آلپینا زیادی گرون یا چلنجر زیادی ارزونه ????

          خودت یکم بیشتر فکر کنی خندت میگیره

      3. محسن

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (170 ديدگاه)

        چارجر سدّان هست ؟؟؟؟

      4. Hamid.Hellcat

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1198 ديدگاه)

        یه بار دیگه تیتر و بخون نگفته آلپینا سریعترین سدان لوکس گفته سریعترین سدان بنابراین سرعت شو اینجا میشه با هر سدان دیگه ای مقایسه کرد. خیلی ساده است

        1. shahab

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (647 ديدگاه)

          آلپینا حداکثر سرعت جدیدی را برای سدان اسپرت لوکس B7 خود که بر اساس نسل جدید سری 7 ساخته شده اعلام کرده است.
          دو خط اول

      5. shahab

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (647 ديدگاه)

        داداش مطلب راجب سدان لوکسه
        چارجر سدان لوکس نیست

    2. Hamid.Hellcat

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1198 ديدگاه)

      منظور سریعترین ماشین در حال تولید هست.

    3. PaRHaM

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      علاوه بر اون
      کادیلاک CTS-V تقویت شده توسط هنسی ک البته هنسی سقف سرعتشو اعلام نکرده و فقط گفته بالاتر از ۲۲۰ مایل ک میشه بالاتر از ۳۵۴ کیلومتر در ساعت چیشد؟
      یا چارجر پایه با حداکثر سرعت ۳۲۸؟
      حالا دیگه تقویت شده توسط هنسی اش بماند
      با این رکوردی ک جدیدا لوسید زد؟
      منطقی نیس

      1. AMIR SCHUMACHER

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        ماشین تیون شده و تولید محدود حساب نیست.
        الان بعضی تیونر ها سدان ها رو به سقف سرعت تا ۴۰۰ تا هم رسوندن ولی ارزش رکوردی نداره کارشون

        1. PaRHaM

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (741 ديدگاه)

          اولین چیز اینه ک
          آلپینا هم ی شرکت تیونینگه?
          غیر اینه؟
          پس آلپینا B7 هم ی ماشین تیون شده اس!(مشابه کار هنسی با CTS-V)

          دومین چیز هم اینه ک
          لوسید تیون شده نبودا!

      2. ونوم اف ۵

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1274 ديدگاه)

        پرهام جان اون کادیلاک ۳۹۰ تا سرعت داره و بالای ۱۲۰۰ اسب رکورد دوج هم صحیح هست و نگفته فقط سدان لوکس

        1. aston martin

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1346 ديدگاه)

          چقد مردم ما متعصبن
          همین علت اینه که به هیچجا نرسیدیم

  2. کوروش

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    اندکی از توان بیمر در خودروسازی با کمی تغییر بوست توربو و کیت بدنه اینطور نتیجه می گیرند اگر تیون سنگین پیاده بشه انوقت ببین چی میشه

    1. ارش

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      با تیون سنگین به سرعت 375km رسیده .

  3. فقط فرانسه فقط بوگاتی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (218 ديدگاه)

    حیف ایران که این ماشینارو با بهترین کیفیت ممکن تولید کنه ولی از این خبرانیست
    ایران میتونست با خرید پونتیاک متحول شه که نشد

    1. حمید رضا

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (60 ديدگاه)

      ایران بخواد بخره هم بهش نمیفروشن. تحریمیم مثلا

  4. افشین زنوزی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (9 ديدگاه)

    یادم می‎آید زمانی که اولین سری از مدل 535 آی به بازار عرضه شد در یک مقاله در مجله ایران اتومبیل نوشته بودند که با این ماشین می‎توانید ساعتهای متمادی با سرعت 190 کیلومتر بر ساعت برانید بدون آنکه به موتور آن فشاری بیاید.

  5. Hemichan

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    “این سوپرسدان آلمانی با تکیه بر این تجهیزات می‌تواند ظرف تنها 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.”
    واقعا ؟ سریعترین ؟
    Charger SRT Hellcat
    Zero to 60 mph: 3.4 sec
    Top speed (drag limited, mfr’s claim): 204 mph
    “با قیمت فقط 115 هزار پوند ارائه می‌کند».”
    Charger SRT Hellcat
    BASE PRICE
    $68,740
    منبع : Car And Driver

    1. AMIR SCHUMACHER

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      اولا ۲۰۴ مایل میشه ۳۲۸/۳ کیلومتر ، نه ۳۳۰ تا
      ثانیاً همه چیز فقط عدد و رقم نیست
      آخه ب‌ام‌و کجا دوج کجا؟
      دوج هیچ وقت با BMW مقایسه نمیشه.
      مقایسه ی ب‌ام‌و با دوج مثل مقایسه ی فولکس با کادیلاکه.
      با پول کادیلاک شاید بشه ۵ تا فولکس خرید اما کسی که بخواد کادیلاک بخره به این چیزا فکر نمیکنه.
      چون شخصیت برند های مثل ب‌ام‌و یا کادیلاک هیچ وقت به هیچ عنوان اصلا و ابدا در دوج وجود نداره.

      آلپینا B7 ماشین یک جنتلمن جاافتاده و‌ حرفه‌ایه که به سرعت هم علاقه داره ، این جور آدمی پول ۱۰ تا چلنجر رو به ۱ ب‌ام‌و میده و هیچ احساس پشیمانی هم نمی‌کنه.

    2. Hemichan

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      اوه جدیدا ۴ ثانیه از ۳.۴ سریعتر شده
      بله اصلا قابل قیاس نیستن نباید داج رو تا سطح ب ام و پایین آورد
      داج نماد پرفورمنسه بعد مثل فولکس با کادیلاک ؟؟؟ فولکس!!!
      حالا بگذریم از این موضوع که از نظر شتاب میانی هم داج خیلی سریعه

      1. AMIR SCHUMACHER

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        یعنی نکردی یک دور مقاله رو بخونی ?
        هیچ کس به خاطر شتاب سریع ترین نمیشه. سقف سرعت مهمه نه شتاب ۰تا۱۰۰.
        الان شیرون سریع ترین سوپراسپرت دنیاست نه پورشه۹۱۸ .
        فولکس رو با کادیلاک مقایسه مردم تا نگین فقط برند های آلمانی رو بالا میبره ، هر چند که شما کلا در یک عالم دیگه ای هستی و متوجه حرف های من نمیشی.

        داج در برابر BMW یک کلمه نمیتونه راجع به پرفورمنس حرف بزنه.

        بحث کردن با شما وقت تلف کردنه.

      2. کوروش

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        الان داداش لگن داج رو با بی ام و مقایسه کردید یعنی یک خودرو با داشبورد زباله بازیافتی رو که یک بچه تیونر هم می توانست تقویت کنه با کسی که داج اجدادش هم کیفیت سواری و هندلینگ بی ام و رو توی خواب هم نمی بیند مقایسه کردید

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          کوروش
          لگن بازىافتى شرف داره به بى ام و پر استهلاک

      3. shahab

        ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (647 ديدگاه)

        ببین من خودم از عشاق چلنجر هلکتم
        ولی مث اینکه شما نمیدونی سدان لوکس چیه

      4. alirezaasg5

        ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (283 ديدگاه)

        داج نماد پرفورمنسه ؟عجب خیلی وقت بود نخندیده بودم جالبه تو خاک خودشونم آلمانیا از آمریکاییا بیشتر میفروشن .
        سخن بزرگان : نباید داج رو تا سطح ب ام و پایین آورد!!!!

        1. (ali(CHEVY NOVA

          ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          بى ام و خداى استهلاک و خرابى

  6. ارش

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    یه سدان فوق العاده . تعظیم به این شاهگار.

    1. حامد

      ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (188 ديدگاه)

      دقیقا. ظرافت، کیفیت، وعملکرد به بهترین شکل ممکن در یک سدان فول سایز.

  7. Nima

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (26 ديدگاه)

    الان این حریف e63 s میشه دیگه

  8. ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»

    ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    استون مارتین رپید amr با موتور 6لیتری 12سیلندر تنفس طبیعی و قدرت 600اسب نهایت سرعتش 340کیلومتربرساعته!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا