آلپینا حداکثر سرعت جدیدی را برای سدان اسپرت لوکس B7 خود که بر اساس نسل جدید سری ۷ ساخته شده اعلام کرده است. در مشخصات نهایی این سوپرسدان، حداکثر سرعت بسیار قابلتوجه ۳۳۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده که افزایش چشمگیری را نسبت به عدد ۳۱۰ کیلومتر در ساعت که در اولین نمایش آلپینا B7 در نمایشگاه ژنو اعلام شده بود نشان میدهد. بدین ترتیب میتوان آلپینا B7 را سریعترین سدان لوکس دنیا دانست.
نیروی این سدان اسپرت از نسخهٔ بهشدت تجدیدنظر شدهای از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی بامو تأمین میشود که حالا ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه به توربوشارژرهای توئین اسکرول جدید مجهز شده که بهطور خاص برای B7 توسعه پیدا کردهاند و بوست توربو را تا ۱.۲ بار افزایش دادهاند؛ بنابراین آلپینا B7 نزدیکترین خودرو به یک بامو M7 واقعی محسوب میشود.
آلپینا همچنین یک سیستم اینترکولر جدید را هم به این پیشرانه اضافه کرده که از نوع هوا/آب/هوا است. این سیستم دارای یک اینترکولر اصلی است که دو اینترکولر بزرگ و نزدیک به هم را به همراه رادیاتورهای اضافی تغذیه میکند تا اطمینان حاصل شود که پیشرانهٔ V8 توئین توربوی خودرو در هر زمانی ترمودینامیک پایداری داشته باشد. همچنین گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک خودرو هم با خنککنندهٔ بیشتر و اصلاحات دیگری شامل چرخدندههای تقویتشده و مبدل گشتاور بزرگتر، ارتقاء پیدا کرده است.
آلپینا B7 بایتوربو از نوع فاصله محوری کشیده بوده و از انتقال قدرت دیفرانسیل عقب استفاده میکند درحالیکه به سیستم تعلیق بادی، تثبیتکنندهٔ فعال و سیستم فعال فرمان گیری چرخهای عقب آلپینا هم مجهز شده است. همچنین فرمان نیز از سیستم ضریب متغیر الکتریکی سود میبرد. این سوپرسدان آلمانی با تکیه بر این تجهیزات میتواند ظرف تنها ۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
مدیر برند آلپینا آقای «Gary Lott» در رابطه با این خودرو میگوید:
«اگر شرایط جاده اجازه دهد، مالکین B7 میتوانند مسیرهای طولانی را با سرعتهایی فوقالعاده همراه با دوستان و خانوادهٔ خود با راحتی قابلملاحظهای بپیمایند. همچنین نکتهٔ قابلتوجه در مورد B7 این است که آلپینا در این خودرو کیفیت سواری فوقالعاده را در کنار پالایش و راحتی در سرعتهای پایین، با قیمت فقط ۱۱۵ هزار پوند ارائه میکند».
منبع: carscoops
ونوم اف ۵
۱۳ مرداد ۱۳۹۶پس راکت برابوس با ۳۶۰ کیلومتر سرعت چی میشه
Hamid.Hellcat
۱۳ مرداد ۱۳۹۶رکورد چارجر هلکت رکورد ۳۲۸.۵ کیلومتر در ساعت هست اونم با قیمتی کمتر از نصف این ماشین.
سارا
۱۳ مرداد ۱۳۹۶سواری چارجر هلکت چه ربطی به بی ام و داره
AMIR SCHUMACHER
۱۳ مرداد ۱۳۹۶.
دوج چه ربطی بهBMW داره ؟؟؟؟!!!!
از بعضی کامنت ها آدم خندش میگیره
Hamid.Hellcat
۱۴ مرداد ۱۳۹۶شاید شما یکم خوشحالی که از هر چیزی خندت میگیره . موضوع فارغ از لوکس بودن صرفا بحث سریعترین سدان هست. الان کجاش خنده داره؟
AMIR SCHUMACHER
۱۴ مرداد ۱۳۹۶خنده داریش به اینه که شما چلنحر هلکت رو یک سدان لوکس میدونی و با آلپینا بیسون مقایسه میکنی و نتیجه میگیری قیمت آلپینا زیادی گرون یا چلنجر زیادی ارزونه ????
خودت یکم بیشتر فکر کنی خندت میگیره
محسن
۱۴ مرداد ۱۳۹۶چارجر سدّان هست ؟؟؟؟
Hamid.Hellcat
۱۴ مرداد ۱۳۹۶یه بار دیگه تیتر و بخون نگفته آلپینا سریعترین سدان لوکس گفته سریعترین سدان بنابراین سرعت شو اینجا میشه با هر سدان دیگه ای مقایسه کرد. خیلی ساده است
shahab
۱۴ مرداد ۱۳۹۶آلپینا حداکثر سرعت جدیدی را برای سدان اسپرت لوکس B7 خود که بر اساس نسل جدید سری 7 ساخته شده اعلام کرده است.
دو خط اول
shahab
۱۴ مرداد ۱۳۹۶داداش مطلب راجب سدان لوکسه
چارجر سدان لوکس نیست
Hamid.Hellcat
۱۳ مرداد ۱۳۹۶منظور سریعترین ماشین در حال تولید هست.
PaRHaM
۱۳ مرداد ۱۳۹۶علاوه بر اون
کادیلاک CTS-V تقویت شده توسط هنسی ک البته هنسی سقف سرعتشو اعلام نکرده و فقط گفته بالاتر از ۲۲۰ مایل ک میشه بالاتر از ۳۵۴ کیلومتر در ساعت چیشد؟
یا چارجر پایه با حداکثر سرعت ۳۲۸؟
حالا دیگه تقویت شده توسط هنسی اش بماند
با این رکوردی ک جدیدا لوسید زد؟
منطقی نیس
AMIR SCHUMACHER
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ماشین تیون شده و تولید محدود حساب نیست.
الان بعضی تیونر ها سدان ها رو به سقف سرعت تا ۴۰۰ تا هم رسوندن ولی ارزش رکوردی نداره کارشون
PaRHaM
۱۴ مرداد ۱۳۹۶اولین چیز اینه ک
آلپینا هم ی شرکت تیونینگه?
غیر اینه؟
پس آلپینا B7 هم ی ماشین تیون شده اس!(مشابه کار هنسی با CTS-V)
دومین چیز هم اینه ک
لوسید تیون شده نبودا!
ونوم اف ۵
۱۴ مرداد ۱۳۹۶پرهام جان اون کادیلاک ۳۹۰ تا سرعت داره و بالای ۱۲۰۰ اسب رکورد دوج هم صحیح هست و نگفته فقط سدان لوکس
aston martin
۱۴ مرداد ۱۳۹۶چقد مردم ما متعصبن
همین علت اینه که به هیچجا نرسیدیم
کوروش
۱۳ مرداد ۱۳۹۶اندکی از توان بیمر در خودروسازی با کمی تغییر بوست توربو و کیت بدنه اینطور نتیجه می گیرند اگر تیون سنگین پیاده بشه انوقت ببین چی میشه
ارش
۱۴ مرداد ۱۳۹۶با تیون سنگین به سرعت 375km رسیده .
فقط فرانسه فقط بوگاتی
۱۳ مرداد ۱۳۹۶حیف ایران که این ماشینارو با بهترین کیفیت ممکن تولید کنه ولی از این خبرانیست
ایران میتونست با خرید پونتیاک متحول شه که نشد
حمید رضا
۱۳ مرداد ۱۳۹۶ایران بخواد بخره هم بهش نمیفروشن. تحریمیم مثلا
افشین زنوزی
۱۳ مرداد ۱۳۹۶یادم میآید زمانی که اولین سری از مدل 535 آی به بازار عرضه شد در یک مقاله در مجله ایران اتومبیل نوشته بودند که با این ماشین میتوانید ساعتهای متمادی با سرعت 190 کیلومتر بر ساعت برانید بدون آنکه به موتور آن فشاری بیاید.
Hemichan
۱۳ مرداد ۱۳۹۶“این سوپرسدان آلمانی با تکیه بر این تجهیزات میتواند ظرف تنها 4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.”
واقعا ؟ سریعترین ؟
Charger SRT Hellcat
Zero to 60 mph: 3.4 sec
Top speed (drag limited, mfr’s claim): 204 mph
“با قیمت فقط 115 هزار پوند ارائه میکند».”
Charger SRT Hellcat
BASE PRICE
$68,740
منبع : Car And Driver
AMIR SCHUMACHER
۱۳ مرداد ۱۳۹۶.
اولا ۲۰۴ مایل میشه ۳۲۸/۳ کیلومتر ، نه ۳۳۰ تا
ثانیاً همه چیز فقط عدد و رقم نیست
آخه بامو کجا دوج کجا؟
دوج هیچ وقت با BMW مقایسه نمیشه.
مقایسه ی بامو با دوج مثل مقایسه ی فولکس با کادیلاکه.
با پول کادیلاک شاید بشه ۵ تا فولکس خرید اما کسی که بخواد کادیلاک بخره به این چیزا فکر نمیکنه.
چون شخصیت برند های مثل بامو یا کادیلاک هیچ وقت به هیچ عنوان اصلا و ابدا در دوج وجود نداره.
آلپینا B7 ماشین یک جنتلمن جاافتاده و حرفهایه که به سرعت هم علاقه داره ، این جور آدمی پول ۱۰ تا چلنجر رو به ۱ بامو میده و هیچ احساس پشیمانی هم نمیکنه.
Hemichan
۱۴ مرداد ۱۳۹۶اوه جدیدا ۴ ثانیه از ۳.۴ سریعتر شده
بله اصلا قابل قیاس نیستن نباید داج رو تا سطح ب ام و پایین آورد
داج نماد پرفورمنسه بعد مثل فولکس با کادیلاک ؟؟؟ فولکس!!!
حالا بگذریم از این موضوع که از نظر شتاب میانی هم داج خیلی سریعه
AMIR SCHUMACHER
۱۴ مرداد ۱۳۹۶.
یعنی نکردی یک دور مقاله رو بخونی ?
هیچ کس به خاطر شتاب سریع ترین نمیشه. سقف سرعت مهمه نه شتاب ۰تا۱۰۰.
الان شیرون سریع ترین سوپراسپرت دنیاست نه پورشه۹۱۸ .
فولکس رو با کادیلاک مقایسه مردم تا نگین فقط برند های آلمانی رو بالا میبره ، هر چند که شما کلا در یک عالم دیگه ای هستی و متوجه حرف های من نمیشی.
داج در برابر BMW یک کلمه نمیتونه راجع به پرفورمنس حرف بزنه.
بحث کردن با شما وقت تلف کردنه.
کوروش
۱۴ مرداد ۱۳۹۶الان داداش لگن داج رو با بی ام و مقایسه کردید یعنی یک خودرو با داشبورد زباله بازیافتی رو که یک بچه تیونر هم می توانست تقویت کنه با کسی که داج اجدادش هم کیفیت سواری و هندلینگ بی ام و رو توی خواب هم نمی بیند مقایسه کردید
(ali(CHEVY NOVA
۱۴ مرداد ۱۳۹۶کوروش
لگن بازىافتى شرف داره به بى ام و پر استهلاک
shahab
۱۴ مرداد ۱۳۹۶ببین من خودم از عشاق چلنجر هلکتم
ولی مث اینکه شما نمیدونی سدان لوکس چیه
alirezaasg5
۱۵ مرداد ۱۳۹۶داج نماد پرفورمنسه ؟عجب خیلی وقت بود نخندیده بودم جالبه تو خاک خودشونم آلمانیا از آمریکاییا بیشتر میفروشن .
سخن بزرگان : نباید داج رو تا سطح ب ام و پایین آورد!!!!
(ali(CHEVY NOVA
۱۵ مرداد ۱۳۹۶بى ام و خداى استهلاک و خرابى
ارش
۱۳ مرداد ۱۳۹۶یه سدان فوق العاده . تعظیم به این شاهگار.
حامد
۱۴ مرداد ۱۳۹۶دقیقا. ظرافت، کیفیت، وعملکرد به بهترین شکل ممکن در یک سدان فول سایز.
Nima
۱۴ مرداد ۱۳۹۶الان این حریف e63 s میشه دیگه
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱۴ مرداد ۱۳۹۶استون مارتین رپید amr با موتور 6لیتری 12سیلندر تنفس طبیعی و قدرت 600اسب نهایت سرعتش 340کیلومتربرساعته!