از آنجایی که بامو آماده وارد شده به فاز بعدی استراتژی الکتریکی سازی خود است بنابراین در آینده نزدیک شاهد تولید محصولات پلاگین هیبرید و الکتریکی جدید همچون i4 و iX3 خواهیم بود. آمار فروش منتشر شده توسط ژرمنها نشان میدهد بازار محصولات الکتریکی شده بامو کاملاً داغ است.
تا به اینجای سال ۲۰۲۰ خودروهای پلاگین هیبریدی یا تمام الکتریکی سهم ۷.۹ درصدی از کل فروش بامو داشتهاند. دادهها همچنین نشان میدهند بامو دومین برند محبوب بازار آلمان است که خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی را تولید میکند. در بازه زمانی ژانویه تا می ۲۰۲۰، محصولات این برند سهم ۱۲ درصدی از کل فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی در آلمان داشتهاند. رتبه اول این جدول هم به فولکسواگن با سهم ۱۷ درصدی از بازار این خودروها در آلمان اختصاص یافته است.
در رتبههای بعدی آئودی (۱۱ درصد)، مرسدس بنز (۱۰ درصد)، رنو (۸ درصد)، تسلا (۶ درصد)، ولوو (۵ درصد)، میتسوبیشی (۴ درصد)، هیوندای (۴ درصد)، کیا (۳ درصد)، اوپل (۳ درصد)، اشکودا (۳ درصد) و اسمارت (۳ درصد) قرار دارند.
البته سهام خودروهای پلاگین هیبریدی بامو از کل فروش این برند در آمریکا ۴.۵ درصد بوده که پایینتر از میزان متوسط ۵.۱ درصدی بازار است. بامو در اروپا جلوتر از رقبا بوده و ۱۰ درصد از بازار خودروهای الکتریکی شده را به همراه فولکس به خود اختصاص داده است. این امر به معنی جلو بودن از تسلایی است که ۹ درصد سهم بازار این خودروها را در اختیار دارد، البته این موضوع جای تعجب ندارد زیرا تسلا فقط خودروهای الکتریکی را به فروش میرساند. در بحث فروش جهانی خودروهای الکتریکی شده (شامل مدلهای پلاگین هیبریدی و تمام الکتریکی) تسلا بدون تعجب پیشروی بلامنازع بوده و سهم ۲۲ درصدی را در اختیار دارد. بامو تنها ۷ درصد این بازار را به خود اختصاص داده اما بیشک این میزان با عرضه محصولات تمام الکتریکی افزایش خواهد یافت.
بامو i3 همچنان فروش خوبی داشته و ۸ درصد از فروش کل خودروهای الکتریکی کامپکت را به خود اختصاص داده است. البته نیسان لیف و فولکسواگن گلف الکتریکی به ترتیب سهم ۱۵ و ۱۹ درصدی از بازار را داشتهاند. محبوبترین خودروی الکتریکی و کامپکت سال ۲۰۲۰ رنو Zoe است که سهم ۲۸ درصدی از بازار را در اختیار دارد.
اما نروژ محبوبترین بازار خودروهای الکتریکی بامو بوده و سهم ۸۵ درصدی از فروش این محصولات را به خود اختصاص داده است. پس از آن نیز کشورهای بریتانیا، آلمان و آمریکا قرار دارند. به غیر از آمریکا، میزان فروش خودروهای الکتریکی شده بامو در سال ۲۰۲۰ بیشتر از مدلهای درونسوز بوده است. تا سال ۲۰۲۳ بامو سبد محصولات الکتریکی شده خود را به ۲۵ مدل افزایش خواهد داد که بیش از نیمی از آنها از نوع تمام الکتریکی خواهند بود.
ارشیاsvj
۱۱ تیر ۱۳۹۹نروژیا چه قد الکتریکی بازن ۸۵ درصد??
MAHDI
۱۱ تیر ۱۳۹۹وقتی خودروهای مورد علاقه ام الکتریکی بشن، عشق به ماشین رو میبوسم میزارم کنار واسه همیشه. چیه آخه!!!
سینا BMW
۱۱ تیر ۱۳۹۹من هنوز به اون حرف بامو درباره تعهد به موتور های درونسوز امید دارم
parvaz
۱۱ تیر ۱۳۹۹خدارو شکر ما تو ایرانیم و حالاحالاها صدای موتور های xu7 tu5 tu3 ef7 رو خواهیم شنید ??♂️
مزدا
۱۱ تیر ۱۳۹۹عین این سلبریتی ها حرف میزنی!!
گاهی جو میگیره از تلویزیون خداحافظی میکنن بعد چند ماه دیدی دارن تو تلویزیون برنامه اجرا میکنن یا سریال شرکت کردند
ماکان
۱۱ تیر ۱۳۹۹سلام.انشاالله که از مدل های سری ۷ ،سری ۸ ، سری ۵ ، X6 ، X5 و X7 بی ام و یک نسخه ی پلاگین هیبرید با مجموع قدرت حد اقل ۷۰۰ اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند .با تشکّر . درسته که حالا شاید خودروهای الکتریکی شده صدای اگزوز یا کلاً موتور شان به اندازه ی خودروهایی که فقط موتور درون سوز دارند جذاب نباشد اما بهتره که بیشتر به فکر این باشیم که یک خودرویی داشته باشیم که تا جایی که می شود آلایندگی کمتری داشته باشد و با این کار کم و زیاد از آلوده شدن بیشتر هوا پیشگیری کنیم و بعد هم حالا هرچقدر هم که بعضی از موارد دیگر مثل مکان های صنعتی و…. هم در آلوده شدن هوا نقش داشته باشند ولی باز هم بهتره که ما با خریدن خودروهای الکتریکی شده کاری کنیم که تا جایی که امکان دارد هوا کمتر از اینی هم که هستش آلوده شود .پیشگیری کردن از آلوده شدن بیشتر هوا بهتر و مهمتر از لذت بردن از صدای موتور خودرو است .هرکسی هم که نمی تواند خودش را به خودروهای الکتریکی شده عادت دهد بهتره که هرجور شده از یه طریقی خودش را به اینجور خودروها عادت دهد . باور کنید که با خریدن اینجور خودروها اقلاً اگر که حالا کمک خیلی زیادی هم به سلامتی خودتان نباشد اقلاً در حد کم یا متوسط را به سلامتی خودتان بیشتر کمک می کنید.
دانیال روشنی
۱۱ تیر ۱۳۹۹بی ام و به خاطر پرفورمنس بالا همیشه هزینه های حیلی زیادی روی دست مشتری میذاره و تنها نقصش همینه .
تصور کنید بی امو با این پرفورمنس ، خودروهای الکتریکی با هزینه های جانبی و تعمیرات بسیار پایین تولید کنه . واقعا میت نه موفق باشه بی ام و