متأسفانه بامو i3 هرگز نتوانست به آن هدفی که از نظر میزان فروش داشت دست پیدا کند. علیرغم اینکه i3 خودرویی گیراست اما فروش نسبتاً کمی داشته است. بخش اعظمی از این موضوع به نگرانیها دربارهی محدودهی حرکتی خودرو مربوط میشود زیرا i3 در این بخش کمی لنگ میزند. به همین خاطر میزان فروش i3 کمتر از برخی رقبای خود است. در این نوشتار میتوان میزان فروش ماهانهی هر خودرو را مشاهده نمود.
در سراسر سال ۲۰۱۶ تنها ۷۶۲۵ دستگاه از بامو i3 فروخته شده است. با توجه به اینکه بامو در یک هفته بیشتر از این میزان سری ۳ میفروشد، پس میزان فروش i3 کاملاً کم است. تنها خودرویی که عملکرد بدتری از i3 داشته آئودی A3 e-tron است. هر دو رقیب دیگر و اصلی بامو یعنی شورولت ولت و نیسان لیف فروش بیشتری داشتهاند. نیسان تعداد ۱۴۰۰۶ و شورلت تعداد ۲۴۷۲۹ دستگاه از ساختههای الکتریکی خود را تحویل مشتریان دادهاند. این میزان فروش به ترتیب دو و سه برابر فروش i3 است.
بامو i3 سال پیش محدودهی الکتریکی کاملاً الکتریکی ۱۳۰ کیلومتری داشت که کمتر از برد لیف و ولت است. همین موضوع منجر به ایجاد این تفکر شده که i3 یک خودروی الکتریکی نامرغوب است مخصوصاً زمانی که بهای این خودرو را در نظر بگیرید تفکر یاد شده تشدید خواهد شد. البته باید به این نکته اشاره کرد تسلا مدل S و X که تقریباً دو برابر i3 قیمت دارند از نظر فروش بهتر از کوچولوی الکتریکی بامو عمل کردهاند. تسلا مدل S و X در سال ۲۰۱۶ به ترتیب فروش ۲۸۸۹۶ و ۱۸۲۲۳ دستگاهی داشتهاند. تسلا مدل S در سال ۲۰۱۶ پرفروشترین خودروی الکتریکی بوده است.
در سه ماههی ابتدایی سال ۲۰۱۷ نیز بامو i3 از نظر فروش کاملاً پایینتر از رقبا بوده و تنها ۱۴۰۳ دستگاه فروش داشته است. تسلا مدل S همچنان پرفروشترین خودروی الکتریکی آمریکا باقی مانده و بیش از ۴ برابر i3 فروخته است. لیف و ولت بار دیگر پرفروشتر از باواریایی کوچک بودهاند.
برنامهی امسال بامو فروش یکصد هزار دستگاه خودروی الکتریکی و پلاگین هیبریدی است. تا به اینجا باواریایی ها شروع فوقالعادهای در آمریکا نداشته اما نباید از مدلهای پلاگین هیبریدیای چون 330e، X5 xDrive40e و 530e غافل شد.
Madjid
۲۲ فروردین ۱۳۹۶.
حالا میفهمم چرا بنز از ورود کامل به بازار خودروهای الکتریکی طفره میره…
هنوز وقتش نرسیده…
hamid
۲۲ فروردین ۱۳۹۶وحالا میفهمیم تکنولوژی ژاپن وآمریکا جلوتر از اروپاست و بخاطر همینه مهندسان آلمانی التماس میکنن برن آمریکا وژاپن دوره ببینن.آلمان فقط بره بمب شیمیایی بسازه بهتره
Madjid
۲۲ فروردین ۱۳۹۶.
من که نفهمیدم شما چی میگی.
در سال 1899 فردیناند پورشه اولین اتومبیل هیبریدی جهان رو ساخت.
آندریاس فلوکر آلمانی ، در سال 1888 اولین خودروی الکتریکی رو در آلمان ساخت.
امریکایی ها و ژاپنی ها چندین سال بعد موفق به انجام این کار شدن.
.
نقطه سر خط
asa
۲۳ فروردین ۱۳۹۶از کی تا حالا فردیناند پورشه اتریشی آلمانی شده ؟
reza-a
۲۲ فروردین ۱۳۹۶hamid چی میگی برای خودت
ب ام و سلطان
۲۳ فروردین ۱۳۹۶باشه فقط همین که اینجا داری این حرف و میزنی یعنی تکنولوزی آلمان سالهاست جلوتر از بقیست اگر به علم روانشناسی کمی آگاهی داشته باشی این حرفمو و میفهمی
رامکال
۲۳ فروردین ۱۳۹۶حمید یک جای دیگه هم حرف عجیب غریب زده بودی که جوابتو دادم.
این جور موقع ها کاربران مشهور هزار اکانته دست به کار میشن .
بگذریم.
اما بد نیست یک نگاهی به خبر آزمایش نسل جدید باطری های ساخت ب ام و بندازی که تا چند سال آینده به بازار میان.
در مورد بمب شیمیایی هم بد نیست اسم چند تا کشور دیگه رو هم بهشون اضافه بکنی.
راستی بعضی از کشور ها هم بهتر برن بمب اتمشون رو بسازن.
جواب های هویه.
asa
۲۳ فروردین ۱۳۹۶رامکال
اون کشور های دیگه به اندازه تک تک آلمانی ها بمب اتم و شیمیایی دارن .
از لحاظ اتومبیل هم که حیاطی ترین و انقلابی ترین کارها رو آمریکایی ها انجام دادن . از تولید انبوه ، گیربکس اتوماتیک، abs بگیر تا تولید ماشین های انبوه با چاپگر سه بعدی و پیشتازی در زمینه خودرو های خودران و همچنین همگیر کردن ماشین های الکتریکی و ساخت تکنولوژیک ترینشون .
بحث کردن سر تعداد و میزان اختراعات و نوآوری های آمریکا یکی از احمقانه ترین کارهایی هست که میشه انجام داد. همین بس که حدود ۳۰ درصد جوایز نوبل متعلق به آمریکاست.
اگر انیشتن بزرگ ترین دانشمند قرن ، ادیسون بزرگ ترین مخترع .
نقطه سر خط ????
رامکال
۲۴ فروردین ۱۳۹۶آس آ
…
اینایی که گفتی اتفاقا کشورهای دیگه مثل ژاپن و آلمان هم اگر نگم بیشتر ولی به همون قدر انجاش دادند.
در ضمن حرف های تو و رفقات در تضاد کامل با آمار فروش در آمریکا و اروپا و ژاپنه.
جالبه که توی ژاپن بنز اسمش بالاتر از لکسوس دیده میشه اما خبری از کادیلاک و غیره نیست.
و همینطور در خود آمریکا.پس بیخود نیست که گفتم بعضی ها وقتی که آمار های جهانی فروش رو میبینند دچار افسردگی میشند.
خوش باشی.
راستی همیشه از همین یکی اکانتت استفاده کن.
:))))))))))
حسین M
۲۲ فروردین ۱۳۹۶خب بزرگ ترین مشکل هیبریدیا و برقیا باتریشونه که یا قدرت کافی ندارن یا تکنولوژی شون اینقدر جدیده که خیلی گرونه در میان مثل نانو فلوسل از شرکتی مثل بنز انتظار نمیره شتابزده عمل کنه
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۲۲ فروردین ۱۳۹۶(دوستان پدالی به کامنت من زیاد توجه نکنید فقط میخوام رئیس پدال و زیرمجموعه هاش توجه کنن)
آقا اگه قراره درباره ی خودروسازی انگلیس اینقدر دیر اخبار رو پوشش بدین یا اینکه بی توجهی کنید و اصلا نذارید به من بگید من دیگه سایت پدال نیام.
من اصلا اهل آه و ناله نیستم تا الانم خیلی صبوری کردم و پیش خودم گفتم درست میشه و سایت پدال قطعا با خودروسازی انگلیسی مشکلی نداره.
ولی انگار مشکل داره واقعا.
خیلی اخبار رو پوشش ندادین(مثل سوپر اسپرت کیتینگ یا تکنولوزی خودران جگوار لندروور یا عملیات مک لارن برای تولید 15 مدل مختلف تا سال 2022 و خیلیای دیگه که دوستان مطلع هستن و تعدادشون هم واقعا زیاده) الانم واقعا مایه ی شرمساریه که سایت دیجیاتو اخبار مروبط به کارخانه استون مارتین تو ولز رو زودتر از سایتی که ادعای تخصصی بودن تو این حوزه رو داره پوشش داده موارد این چنینی زیاده.
اول بهانتون این بود که اخبار خودروسازی انگلیس کمه(شاهین احمدزاده اینطوری میگفت)
حالا که هست چرا اینطور بد(بخوانید افتضاح) پوشش میدید.
لابد بنزین خودروسازای دیگه رنگین تر از خودروهای انگلیسیه؟؟؟؟
اگه مرسدس بنز خیلی به گردن خودروسازی حق داره(چون اولین خودروساز بوده اونطور که دوستان میگن). پس اسپرت سازی انگلیس هم خیلی حق داره به این رده و باید اخبار بیشتری ازش بذارید.(چون اولین خودروی اسپرت و سوپر اسپرت جهان رو انگلیسی ها ساختن)
فقط همین کافیه بدونید که جگوار xkss تولید سال 56 چطوری با یه انجین 6 سیلندرخطی چطوری تو شتاب ماشین Iso Grifo GL 365 رو با یه انجین 8 سیلندر و تولید سال 63 جا میزاره(شتاب 5.2 به گفته ی سایت رود اند تراک) در مقابل 0تا 60 مایل 6 ثانیه ای ماشنی که گفتم….(اونم با قدرت کمترجگوار)
باور کنید همیشه تو سایت میام پیش خودم میگم :خدایا یعنی میشه امروز پدال یه چیزی درباره ی خودروهای انگلیسی بزاره؟؟؟?
به هر حال زیاد حرف زدم .
من دیگه سایت نمیام تا زمانی که پدال حداقل روزی یک مقاله درباره ی خودروهای انگلیسی بذاره.(البته همچین تحفه ای هم نیستم ولی به هر حال سایتی که ارزش به علاقه های من نمیزاره ارزش نداره بیام)
بدرود…………………
شاهین
۲۲ فروردین ۱۳۹۶سلام پهلوان مک لارن عزیز (12 سال گارانتی)
نمیدونم این بدبینی شما از کجا نشات می گیره ولی باور کن اینجوری که شما فکر می کنی نیست!
من بیشتر از 2 هزار تا مقاله و خبر رو ترجمه کردمو و نوشتم. باور کن اصلا واسم مهم نیست که خبر مربوط به کدوم کمپانی هستش. توی فیدی که من دارم خبرهای روزانه میاد و اونایی رو که اهمیت بیشتری دارن انتخاب می کنم.
فکر می کنم چون شما علاقه ی زیادی به خودروهای انگلیسی داری این حساسیت واست به وجود اومده.
سعی من و تمامی دوستان اینه که به روزترین مطالب “دنیای خودرو” تو کمترین زمان و با بهترین کیفیت به دست شما عزیزان برسه.
بازم ممنون که این نکات رو میگی. با جان دل پذیرای انتقادها هستیم و تلاش می کنیم هر روز بهتر از قبل باشیم.
مخلصم
پهلوان مک لارن(12 سال گارانتی)
۲۳ فروردین ۱۳۹۶سلام شاهین جان.
بله من حساس هستم در واقع خیلی علاقه دارم.
ولی انصافا به من حق بده.
مثلا شما از تکنولوژی های خودران هر شرکتی مطلب گذاشتین به جز جگوار-لندروور.
یا مثلا درباره ی مدل های مک لارن که گفتم.
خیلیای دیگه هست که نذاشتین.
به نظرتون اینا مهم نیست؟؟؟
ربطی به حساسیت من نداره.سایت های مثل زومیت و دیجیاتو اینا رو پوشش میده.در حالی که تخصصی نیست تو زمینه خودرو.ولی شما که تخصصی هستید تو این زمینه ما انتظار داریم این اخبار رو پوشش بدین.
اگه بیشتر اهمیت بدین ممنون میشم.
Matin
۲۲ فروردین ۱۳۹۶۱۳۰ کیلومتر برد واقعا فاجعست
آریا
۲۲ فروردین ۱۳۹۶i3 و i8 فعلا یه نقطه شروعن.
به یاد بیارین که اولین خودروهای هیبریدی قیمتی 2 برابری و عملکردی ضعیف داشتن اما الان برای مثال کمری هیبریدی فقط چند هزار دلار گرونتره و عملکرد بهتری هم نسب به نمونه بنزینی داره.
شاید تا 10 سال آینده به جای بنز و بی ام و های 4 سیلندر شاهد حرکت نمونه های تمام برقی با توانایی های حرکتی بالا باشیم.
خلاصه باید از یه جایی شروع بشه…
Madjid
۲۳ فروردین ۱۳۹۶کاملا درسته.
Milad
۲۳ فروردین ۱۳۹۶امیدوارم خودروهای برقی بی گمرک به ایران هم بیان.
دیوونه شدیم از این همه دود و سر و صدا