بی ام و

آینده تکنولوژی پیشرانه‌های ب‌ام‌و

ب‌ام‌و برنامه‌ی خود برای نسل آینده‌ی پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر خود را اعلام نموده است اما این پیشرانه‌های جدید در سری ۵ جدید مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.

BMW TwinPower Turbo 4-Cylinder
BMW TwinPower Turbo 4-Cylinder
پیشرانه‌های ۳ و ۴ سیلندر دینامیک بنزینی و دیزلی این خودروساز کاراتر، نرم‌تر و قدرتمندتر از هر زمان دیگری خواهند بود.
BMW TwinPower Turbo 3-Cylinder Diesel motor
BMW TwinPower Turbo 3-Cylinder Diesel motor
برخلاف گمانه‌زنی‌های قبلی مبنی بر اینکه ب‌ام‌و این پیشرانه‌ها را در سری ۵ جدید معرفی خواهد نمود اما باید گفت که چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. مدیر بخش قوای محرکه‌ی ب‌ام‌و می‌گوید:

در بحث توسعه‌ی این پیشرانه‌ها صحبت از چند ماه نیست بلکه سال‌هاست که روی آن‌ها کار می‌کنیم. سری ۵ جدید از نسخه‌های به روز شده‌ی پیشرانه‌های فعلی استفاده خواهد کرد.

شایان ذکر است که نسل جدید سری ۵ در سپتامبر رونمایی شده و در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.

BMW-5-Series-2018-Render
بنابراین انتظار می‌رود که خانواده‌ی پیشرانه‌های مدولار ب‌ام‌و در نسل آینده‌ی سری ۳ که در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود بکار گرفته شود و پس‌ازآن راه برای استفاده از این پیشرانه‌ها در دیگر مدل‌های این خودروساز و مینی هموار خواهد بود. ب‌ام‌و ادعا می‌کند که این نسل از پیشرانه‌ها ۵ درصد کمتر آلاینده‌تر بوده و به‌طور متوسط افزایش ۷ اسب بخاری و ۲۰ نیوتون متری را در قدرت و گشتاور خواهند داشت.

bmw-3-series-006
شاید با اندازه‌گیری‌های مرسوم این بهبودها چندان چشمگیر نباشند اما کمپانی مدعی است که به لطف سیستم خنک‌کنندگی هوشمند سیلندر و بهینه‌سازی‌های صورت گرفته در سیستم اگزوز، میزان آلاینده‌های نیتروژن اکسید و دیگر آلاینده‌ها به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

نسخه‌های ۳ سیلندر دیزلی دارای قدرت ۹۵/۱۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۰/۲۷۰ نیوتون متری خواهند بود. پیشرانه‌های ۴ سیلندر نیز با خروجی‌های ۱۴۷،۱۸۸ و ۲۳۱ اسب بخاری و گشتاورهای ۳۵۰،۴۰۰ و ۴۵۰ نیوتون متری خواهند بود. میزان قدرت تولیدی پیشرانه‌های بنزینی هنوز اعلام نشده است.

2015 BMW 1-Series
BMW 1-Series
در نهایت این پیشرانه‌های جدید در همه‌ی مدل‌های ب‌ام‌و از سری ۱ گرفته تا سری ۵ و احتمالاً در مینی کانتری من مورد استفاده خواهند گرفت.

mini-twinpower-turbo-engine
پیشرانه‌های ۴ سیلندر همچنین از سیستم توربوی توئین اسکرول نیز بهره می‌برند که برای دست‌یابی به عملکرد بالاتر ضروری هستند. یک دریچه برای کنترل جریان هوا در سرعت و فشار پایین پیشرانه مورد استفاده قرار می‌گیرد و دیگری نیز در سرعت‌های بالاتر وارد مدار می‌شود. در این پیشرانه‌های جدید فشار تزریق سوخت نیز افزایش یافته که حداکثر آن ۲۷۰۰ بار است. همچنین استفاده از شفت‌های متعادل‌کننده‌ی جدید نیز باعث کاهش لرزش، صدا و ناهنجاری پیشرانه‌ها گردیده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. uss zumwalt DDG-1000

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    حالا باید شاهد بود تا رونمایی ببینیم چیکارمیکنن.ایول به این برنامه ریزی

  2. pony car

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    خدایا تا کی باید منتظر نمایندگی رسمی برندهای المانی و انگلیسی باشیم

  3. علی"mf"

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    منتظر سری پنجم ببینم چی تو چنته داره برا e کلاس

  4. امین

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    مطمئنا BMW اگه بهترین خودرو ساز نباشه، بهترین پیشرانه هارو میسازه.

  5. احمد باقری

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    اینکه بهترین پیشرانه ها رو میسازه هم حرف درستی نیست، چون هر سال می بینید که در هر سبکی و در هر حجم خاصی، موتورهای مختلف از شرکتهای مختلف، بهترین میشن.

    1. شاهین

      ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      شما محبت کن یه جست و جویی بکن درباره ی لیست جوایز بهترین پیشرانه های جهان.
      اونوقت میبینی که ب ام و به تنهایی در صدر لیست قرار داره و این عنوان کاملا برازنده اش هست.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        بی ام و همیشه در لیست جز بهترین ها بوده

      2. حبیب

        ۲۰ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (169 ديدگاه)

        درسته شاهین جان bmw برترین پیشرانه هارو میسازه شکی درش نیست

  6. سعید

    ۱۹ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    پیشرانه های بی ام دبلیو از نظر تکنولوژی و بهره وری و تناسب قدرت و مصرف و آلایندگی بهترین هستن و جوایز هم برای همینا بهشون تعلق می گیره و صحبت الانم نیست و خیلی وقته ولی از نظر استهلاک و قابلیت اطمینان و خرابی زیاد متاسفانه لنگ میزنن و اینم صحبت الان نیست و خیلی وقته اینطوریه…، امیدوارم توی این نسل جدید به این موارد هم توجه بیشتری کرده باشن.

  7. مسعود

    ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    چرا هیچ اطلاعاتی از حجم موتور ندادن.
    یعنی BMW میخواد غافلگیرمون کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا