بامو برنامهی خود برای نسل آیندهی پیشرانههای ۳ و ۴ سیلندر خود را اعلام نموده است اما این پیشرانههای جدید در سری ۵ جدید مورد استفاده قرار نخواهند گرفت.
پیشرانههای ۳ و ۴ سیلندر دینامیک بنزینی و دیزلی این خودروساز کاراتر، نرمتر و قدرتمندتر از هر زمان دیگری خواهند بود. برخلاف گمانهزنیهای قبلی مبنی بر اینکه بامو این پیشرانهها را در سری ۵ جدید معرفی خواهد نمود اما باید گفت که چنین چیزی اتفاق نخواهد افتاد. مدیر بخش قوای محرکهی بامو میگوید:در بحث توسعهی این پیشرانهها صحبت از چند ماه نیست بلکه سالهاست که روی آنها کار میکنیم. سری ۵ جدید از نسخههای به روز شدهی پیشرانههای فعلی استفاده خواهد کرد.
شایان ذکر است که نسل جدید سری ۵ در سپتامبر رونمایی شده و در اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.
بنابراین انتظار میرود که خانوادهی پیشرانههای مدولار بامو در نسل آیندهی سری ۳ که در اواخر سال ۲۰۱۷ معرفی میشود بکار گرفته شود و پسازآن راه برای استفاده از این پیشرانهها در دیگر مدلهای این خودروساز و مینی هموار خواهد بود. بامو ادعا میکند که این نسل از پیشرانهها ۵ درصد کمتر آلایندهتر بوده و بهطور متوسط افزایش ۷ اسب بخاری و ۲۰ نیوتون متری را در قدرت و گشتاور خواهند داشت.
شاید با اندازهگیریهای مرسوم این بهبودها چندان چشمگیر نباشند اما کمپانی مدعی است که به لطف سیستم خنککنندگی هوشمند سیلندر و بهینهسازیهای صورت گرفته در سیستم اگزوز، میزان آلایندههای نیتروژن اکسید و دیگر آلایندهها بهطور قابلتوجهی کاهش مییابد.
نسخههای ۳ سیلندر دیزلی دارای قدرت ۹۵/۱۱۴ اسب بخاری و گشتاور ۲۲۰/۲۷۰ نیوتون متری خواهند بود. پیشرانههای ۴ سیلندر نیز با خروجیهای ۱۴۷،۱۸۸ و ۲۳۱ اسب بخاری و گشتاورهای ۳۵۰،۴۰۰ و ۴۵۰ نیوتون متری خواهند بود. میزان قدرت تولیدی پیشرانههای بنزینی هنوز اعلام نشده است.
در نهایت این پیشرانههای جدید در همهی مدلهای بامو از سری ۱ گرفته تا سری ۵ و احتمالاً در مینی کانتری من مورد استفاده خواهند گرفت.
پیشرانههای ۴ سیلندر همچنین از سیستم توربوی توئین اسکرول نیز بهره میبرند که برای دستیابی به عملکرد بالاتر ضروری هستند. یک دریچه برای کنترل جریان هوا در سرعت و فشار پایین پیشرانه مورد استفاده قرار میگیرد و دیگری نیز در سرعتهای بالاتر وارد مدار میشود. در این پیشرانههای جدید فشار تزریق سوخت نیز افزایش یافته که حداکثر آن ۲۷۰۰ بار است. همچنین استفاده از شفتهای متعادلکنندهی جدید نیز باعث کاهش لرزش، صدا و ناهنجاری پیشرانهها گردیده است.
uss zumwalt DDG-1000
۱۹ مرداد ۱۳۹۵حالا باید شاهد بود تا رونمایی ببینیم چیکارمیکنن.ایول به این برنامه ریزی
pony car
۱۹ مرداد ۱۳۹۵خدایا تا کی باید منتظر نمایندگی رسمی برندهای المانی و انگلیسی باشیم
علی"mf"
۱۹ مرداد ۱۳۹۵منتظر سری پنجم ببینم چی تو چنته داره برا e کلاس
امین
۱۹ مرداد ۱۳۹۵مطمئنا BMW اگه بهترین خودرو ساز نباشه، بهترین پیشرانه هارو میسازه.
احمد باقری
۱۹ مرداد ۱۳۹۵اینکه بهترین پیشرانه ها رو میسازه هم حرف درستی نیست، چون هر سال می بینید که در هر سبکی و در هر حجم خاصی، موتورهای مختلف از شرکتهای مختلف، بهترین میشن.
شاهین
۱۹ مرداد ۱۳۹۵شما محبت کن یه جست و جویی بکن درباره ی لیست جوایز بهترین پیشرانه های جهان.
اونوقت میبینی که ب ام و به تنهایی در صدر لیست قرار داره و این عنوان کاملا برازنده اش هست.
uss zumwalt DDG-1000
۲۰ مرداد ۱۳۹۵بی ام و همیشه در لیست جز بهترین ها بوده
حبیب
۲۰ مرداد ۱۳۹۵درسته شاهین جان bmw برترین پیشرانه هارو میسازه شکی درش نیست
سعید
۱۹ مرداد ۱۳۹۵پیشرانه های بی ام دبلیو از نظر تکنولوژی و بهره وری و تناسب قدرت و مصرف و آلایندگی بهترین هستن و جوایز هم برای همینا بهشون تعلق می گیره و صحبت الانم نیست و خیلی وقته ولی از نظر استهلاک و قابلیت اطمینان و خرابی زیاد متاسفانه لنگ میزنن و اینم صحبت الان نیست و خیلی وقته اینطوریه…، امیدوارم توی این نسل جدید به این موارد هم توجه بیشتری کرده باشن.
مسعود
۲۸ مرداد ۱۳۹۵چرا هیچ اطلاعاتی از حجم موتور ندادن.
یعنی BMW میخواد غافلگیرمون کنه؟