آیا تاکنون به این نکته دقت کردهاید که چرا گیربکسهای دوکلاچه محصولات M پرفورمنس بامو فاقد موقعیت پارک هستند؟ این خودروساز آلمانی به سادگی خواسته گیربکس استایلی نزدیکتر به گیربکسهای دستی عادی داشته باشد؛ اما خب چگونه از امن بودن خودرو در حالت ایستا مطمئن میشوید؟ تنها کافی است خودرو را در حالت درایو خاموش نمایید و گیربکس بهصورت خودکار در حالت پارک قرار خواهد گرفت.
این همان چیزی است که از ویدئوی آموزشی جدید BMW یاد میگیریم. بامو تلاش داشته تا استفاده بهتر از گیربکسهای دوکلاچه محصولات M خود را به ما آموزش دهد. این برند میگوید گیربکسهای DCT بهترینهای هر دو جهان یعنی تغییر وضعیت خودکار و تعویض دستی را با یکدیگر ترکیب کردهاند.
اما چیزهای دیگری را نیز میتوانیم از این ویدئو یاد بگیریم. برای مثال گیربکس از سیستم سرعت پایین هوشمندی استفاده میکند. به خاطر اینکه گیربکس DCT اساساً بر پایه گیربکس دستی ساخته شده بنابراین فاقد مبدل گشتاور بوده و زمانی که پا را از روی پدال ترمز برمیدارید خودرو شروع به حرکت نمیکند. شما باید همانند خودروهای مجهز به گیربکس دستی به آرامی پدال گاز را فشار دهید و اشارهای کوتاه به پدال برای فعال کردن سیستم سرعت پایین کافی است. اگر پای خود را از روی پدال گاز برداشته و ترمز نگیرید خودرو با سرعت حدود ۴ تا ۵ کیلومتر در ساعت حرکت خواهد کرد.
آیا آن دکمه کوچک پایین اهرم تعویض دنده را میبینید؟ این دکمه درایو لوجیک نام داشته و سرعت تعویض دنده را کنترل میکند. زمانی که در شهر رانندگی کرده و نیازی به بالاترین پرفورمنس گیربکس ندارید با فشار دکمه حداکثر راحتی ایجاد میشود. زمانی که در پیست باشید سه بار این دکمه را فشار دهید تا میلههای کوچک در پشت آمپر و زیر نشان دهنده گیربکس ظاهر شوند. هماکنون آماده محو کردن رقبا هستید!
مزدا
۷ خرداد ۱۳۹۷فعلا لیاقت سوار شدن بر ماشین دوکلاچه رو پیدا نکرده ام و با این وضع هم فک کنم هیچ وقت نخواهم کرد??
شاهین
۷ خرداد ۱۳۹۷گیربکس دوکلاچه مزیت های زیادی داره ولی من توی یکی از محصولات مونتاژ داخل که تجربه اش کردم زمین تا آسمون با تصوراتم فرق داشت.
وقتی پر گاز میرفتی، دنده یک که میخواست بره ۲ انگار ماشینو کشیدی از عقب نگهش داشتی! کلا تجربه جالبی مخصوصا تو دنده ۱ و ۲ نبود اما باز بقیه دنده ها بهتر می شد.
morteza
۷ خرداد ۱۳۹۷مونتاژ داخله دیگه.احتمالا تولید کنندش یه چیزاییشو احتیاج داشته ازش کم کرده.مثلا زه شو برمیدارن.چند وقت دیگه میتونی ماشین بخری بدون فرمون.اصن احتیاج نیست اصن اصن
کوروش
۸ خرداد ۱۳۹۷داداش باید رو پاسات تستش کنی عالیه عالی بخصوص یه نیمچه گازی می ده بعد دنده عوض می کنه
Maximus
۷ خرداد ۱۳۹۷تیگو۷ هم گیربکس ۲ کلاچه داره
سیستم خیلی کمیاب و نابی نیست که آرزوی داشتنش رو داشته باشی
مهم اینه که با مهندسی کدوم شرکت ساخته شده باشه ،
شاهین
۷ خرداد ۱۳۹۷اتفاقا منظور من هم تیگو ۷ بود. هرچند دوکلاچه داریم تا دوکلاچه…
علی
۷ خرداد ۱۳۹۷پدال چون پدال دو کلاجه چیه آخه واسه ما از نحوه بستن کمربند پراید بگو
Genius
۷ خرداد ۱۳۹۷صدای ما را از تعمیرگاه مرکزی ویران خودرو میشنوید که در پی تعمیر کلاچ منسوخ و درجه 4 وطنی چینی هندی BE3 کار گذاشته روی محصولات ویرانخودرو هستیم! ما رو چه به اینکه کار با کلاچ BMW رو یاد بگیریم؟!؟!؟!؟
(جمعی از مردمان غیور و همیشه در صحنه ایران)
Mehdi
۷ خرداد ۱۳۹۷پراید مام ی کلاج داره ولی بیشتر وقتا کار نمیکنه با ارحم الراحمین نگهش میداریم ترمزاشم خودکار دوست داشت میگیره دوست نداشت نمیگیره تازه هر بار سوییچ میچرخونی ی برف پاک کن میزنه بت ولکام میگه چی فک کرده بی ام و یاد بگیر.
مهدی
۷ خرداد ۱۳۹۷واقعا ابداعش خلاقیت میخواست
هر کی اسم این ادم خلاقو بلده بگه لطفا
Hamid.Hellcat
۷ خرداد ۱۳۹۷یه لحظه صبر کن برم تو پارکینگ امتحان کنم ببینم همینطوریه یا نه…
رضا
۸ خرداد ۱۳۹۷امتحان کردی؟ همینجوری بود؟ اگه اینجوریه منم برم تا عصر بخرم