در حوزه طراحی خودرو معتقدیم که هیچ طراح دیگری به اندازه طراح نسل جدید بامو سری ۴ جنجالی عمل نکرده است. نام این طراح دوماگوج دوکک است که هدایت بخش طراحی این برند باواریایی را بر عهده دارد. کاری که او کرده تا مدتها در ذهن طرفداران باقی خواهد ماند و همین حالا نیز بحثها درباره طراحی محصولات اخیر بامو داغ است. دوکک اخیراً درباره ریزهکاریهای حوزه طراحی خودرو صحبت کرده است.
همانند پدری که از فرزند خود تعریف میکند دوکک در مصاحبه خود از سری ۴ دفاع کرده است. او گفته که طراحی این خودرو به اندازهای که اصحاب رسانه میگویند رادیکال نیست و سری ۴ خودرویی بسیار ظریف با تناسباتی بسیار خوب است.
او میافزاید مردم نباید فقط به جلوپنجره این خودرو نگاه کنند بلکه باید کلیت سری ۴ را در نظر بگیرند؛ اما چیزی که به نظر میرسد دوکک درباره سری ۴ فراموش کرده به اشتباه طراحان در جلوپنجره بزرگ آن مربوط نمیشود. همانگونه که یکی از طراحان اسبق بامو در ماههای پیش گفته، زاویه خط کمر افزایش یافته این خودرو و حذف ویژگی طراحی مشهور بامو یعنی Hofmeister kink بر میزان انتقادات از طراحی این خودرو افزودهاند.
اما بازگردیم به مصاحبه دوکک که میگوید طراحی خوب یک خودرو فقط به زشتی و زیبایی آن خلاصه نمیشود زیرا زشتی و زیبایی مباحثی شخصی هستند. او همچنین با تکرار سخنان قبلی خود گفته که راضی کردن همه افراد در بحث طراحی ممکن نیست. دوکک در ادامه نتیجه گرفته که هدف بامو این است که مردم حس نزدیکی و عاطفی با خودروی خود داشته باشند.
در برخی بخشها با نظرات دوکک موافق هستیم. شما واقعاً نمیتوانید همه افراد را تحت تأثیر قرار دهید مخصوصاً برای شرکتی که در سراسر جهان میلیونها طرفدار دارد.
البته اگر عموم مردم واکنشی منفی به این حرکت نشان دهند، چیزی که خود بامو به مطلع بودن از آن اعتراف کرده پس به نظر میرسد که خطایی رخ داده است.
دانیال
۱۸ اسفند ۱۳۹۹پاراگراف آخر کل مطلب رو سر و سامون داد
جناب ب ام و عزیز
مگه چه اشکالی داره اون جلو پنجره های زیبا و دوستداشتنی رو دوباره بزنی؟ برا مردم ماشین میسازی یا برا دل خودت؟ خب مردم که این طراحی رو دوست ندارن
Alireza
۱۸ اسفند ۱۳۹۹تازه این وقتی بهتر خودشو نشون میده که با طراحی نسل قبلی اش مقایسه بشه. چطور اون همه رو راضی میکرد ولی این نه؟ نمیگه شاید یه جای کارم میلنگه؟
انگار که مثلا یه خودرو سازی بیاد اسم بچه اشو بزرگ تایپ کنه رو بدنه خودرو بگه خودم دوست دارم بقیه مهم نیستن
R@m!n
۱۸ اسفند ۱۳۹۹یکی از منفور ترین ادم های صنعت خودرو شده
Hosseinbimmer
۱۸ اسفند ۱۳۹۹“راضی کردن همه افراد در بحث طراحی ممکن نیست” درسته ولی نباید جوری هم طراحی کرد که اکثرا خوششون نیاد. نمیشه همه رو راضی کرد ولی باید سعی کرد حداکثر باز خورد مثبت رو کسب کرد
hssn
۱۸ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا ممکنه ، کی از E46 بدش میاد؟ هیییچکس
این اقا فق داره اشتباهشو توجیح میکنه ، دقیقا همونجوری که گفته شد مث پدری که از فرزندش دفاع میکنه
ویژگی مهم فافمیستر هم حذف شده ، رسما خراب کرده!
Sina10
۱۸ اسفند ۱۳۹۹البته با اینکه از طرفدارای دو آتیشه بامو هستم ولی برعکس همه از طراحی E46 خوشم نمیومد?
البته نسخه CSL اش رو خیلی خیلی دوست دارم اما طراحیش یه جوری انگار یه خنده احمقانه داره که به نظرم خوب نشده بود
دیگه هر کسی یه سلیقه ایه داره ولی خب عمدتا طرفدارای E46 خیلی زیاد بود (بجز من که فقط CSL رو دوست داشتم ) اما این سری ۴ تقریبا هیچ کسی دوستش نداره
hssn
۱۸ اسفند ۱۳۹۹خب این هیییچکسی که گفتم بدون شک مبالغس?سلیقه شما هم بدون شک محترمه
ولی خب نظر اکثریت بهش جلب میشد ولی این نسل واقعااا افتضاحه،
کمترین محبوبیتو بین کوپه های کل تاریخ bmw داره بنظرم?♂️
Hosseinbimmer
۱۹ اسفند ۱۳۹۹خب دیگه طراحی e46 دقیقا طوری بود که تونست اکثر افراد رو راضی کنه (بجز sina10?) و جاودانه شد
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹توجه کردین bmw به چالش کشیده شده از وقتی که جلوپنجرهها رو بزرگ کرده !
سری۴ یه افتضاح به تمام معناست که نه طراحی جلوی خوبی داره و نه عقب و دیدید که یکی از تیونرها اومد با جلوپنجرهی معمولی و کوچکتر تیونش کرد و چقدر زیبا شد !
BMW یا بنز که مثل ژاپنیها یا کرهای و آمریکایی نیست که ، باید یه اصالتی را همراه با تمایز حفظ کنند و نه اینکه بزنند از بیخ نابود کنند !
RezaRs
۱۸ اسفند ۱۳۹۹یعنی آمریکایی ها و ژاپنی ها اصالتی ندارند که حفظ کنند خجالت بکش آقا نوید همین حرفاتون میشه دعوا تو سایت همه خودروسازا یه اصالتی دارند که باید حفظ بشه این حرفتون توهینه دیگه
ali (chevy nova)
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نوید
یه سابربن با 85 سال سابقه تولید اصالتش میارزه به 95 درصد کل طراحی های بنز و بی ام و که اینروزها همه دارن به طراحیهاشون انتقاد میکنن
Muty
۱۸ اسفند ۱۳۹۹دوست عزیز
مثل اینکه شما اصلا آقای “”نوید احمدی نژاد نسب اصل”” رو نمیشناسی !!!
( استاد فرافکنی ، تعصب و بطور خلاصه حرفهای صد من یه غاز)
کارش نداشته باش
بزار هر چه دل تنگش میخواد بگه…
.
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نکته ی جالب تر اینه که ایشون همیشه و بدون استثنا و کاملا بی ربط از گزینه ی پاسخ استفاده میکنند و ترتیب کامنت هارا بهم میریزند
هرکسی هم در هر پستی مطلب یا کامنت مفید و غیرسمی داشته باشه کامنتش میره ته صفحه و اون بالا همیشه جر و بحثه و ادمین های محترم سایت هم کامنت های بنده رو پاک میکنند همیشه به جای کامنت هایی از این دسته
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹خطاب به کاربر (ali (chevy nova عزیز .
مطمئناً سابربن اصیل و باسابقه هست اما در بحث اصالت و ماندگاری طراحی هیچ شرکتی ، تاکید میکنم هیچ شرکتی به گرد پای آلمانیها و بخصوص بنز نمیرسه که تا به امروز هرچی تولید کرده ماندگار شده به جز این اواخر که همه شدن شبیه همدیگر از کوچکترین بنز گرفته تا بزرگترینش یا حتی bmw و آئودی و فقط پورشه فعلاً متمایز عمل میکنه و البته او هم داره همپِیک بقیه میشه یواش یواش !
لندکروزر تویوتا هم بالای ۶۰ ساله داره تولید میشه و بسیار اصیل و با اصالت هست در اسم و تاریخچهی تولید اما ماندگاری طرح اصلاً و ابدا ((( توجه کنید که ماندگاری را با نوستالژی جابجا نگیرید ))) !
وقتی سابرن یا لندکروزر نسل عوض میکنند ، همه منتظر یه کار جدید و چهرهای جدید هستند اما در خودروهای آلمانی ظرافت بسیار اهمیت داره که نسل به نسل ارتقاء پیدا کنه و خودرو از دور باید داد بزنه برای چه شرکتی هست در حالی که در آمریکاییها یا کرهایها و ژاپنیها چنین نیست !
البته جدیداً شرکتهایی مثل کیا و لکسوس دارند هویت سازی مخصوص خودشان را میکنند که امیدوارم پابرجا بمانه و تغییر نکنه تا در آینده ارزش چنین کاری را بفهمند که چقدر نگاهها و انتطارها دقیقتر میشه !
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹دوستان و عزیزان دل !!!
این نظر شخصی من هست ، هر کسی هم ناراحته خودش خجالت بکشه و دنبال بحث نگرده که توپ را بندازه در زمین من !
من نگفتم آمریکا یا ژاپن بیاصالته و هدف حرف من اینه که انتظارها از آلمانیها بسیار متفاوت از بقیه خودروسازان هست ، پس چرت نفرمایید و دنبال تخریب نگردید !
قشنگ دنبال کامنت من هستید تا سریع واکنش منفی نشان دهید و اگر نه چنین مُنقلب نمیشدید و جواب نمیدادید و دیس میدادید بدون پرخاشگری !
نظر من ، نطر من هست و نظر شما هم برای شما و همه محترم !
غیر از این باشه ، نا را بردارید و راحت را بگذارید !
Hadi
۱۸ اسفند ۱۳۹۹دقیقاً مثل بعضی پدر ها داره از رو تعصب ازش حمایت میکنه…
واقعاً این چه طراحی دماغه جلوییه خدایی…
نادر فقیه زاده سری 6 و سری 8 فوق العاده مخصوصاً سری 6 رو خیلی بی نقص طراحی کرد این چی داره طراحی میکنه…
کریس بنگل که خودش یک اسطوره بود…
نمیشه نظر همه رو جلب کرد درست ولی نظر عموم مردم رو که میشه
خواهشاً به خودتون بیاید…
شاهین
۱۸ اسفند ۱۳۹۹سلام وقت بخیر
افتضاح بودن یک طراحی رو (فرقی نمیکنه اصلا ماشین باشه یا هر چیز دیگه) بازار تعیین میکنه نه ما از پشت مانیتور.
اگه سری ۴ تو بازار شکست خورد بله حق با شماست…
مازیار
۱۸ اسفند ۱۳۹۹آخه مشکل اصلی همینجاست
فقدان صبر و عشق قضاوت
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹آخ دمتون گرم آقا شاهین که این شد حرف حساب !
ما نظر شخصی میدیم که جایی اثرگذار نیست مگر اینجا دورهم بگیم و بخوانیم اما حرف من از اول که در پدال بودم تا به امروز ، موفقیت یعنی دادن اسکناس دلار پای خرید خودرو از شرکتهاست که نشان میده موفق بوده یا نه !!!
حالا تا میتوانند خودروی سال انتخاب کنند یا جایزه بدهند یا خودرویی را تخریب یا بالا ببرند ، این فروش و استقبال خریدار هست که تک خال برتر برای شرکت سازنده به حساب میاد که یعنی موفقیت مساوی هست با فروش بیشتر !
امیر دهقان
۱۸ اسفند ۱۳۹۹سلام
بنظرم اینکه خوب یا بد بودن طراحی رو بازار تعیین میکنه همیشه درست نیست چون تو تاریخ ماشینایی با طراحی فاجعه بودن که فروش خوبی هم داشتن، مثلاً پونتیاک آزتک سه سال پشت سر هم بدون هیچ کاهشی نزدیک به 30 هزارتا میفروخت یا فیات مالتیپلا که یکی از زشتترین ماشینای تاریخه سالانه نزدیک به 50 هزارتا میفروخت، بنابراین مطمئناً سری 4 هم به اعتبار بامو فروش خوبی خواهد داشت اما این نمیتونه دلیلی بر زیبا بودنش باشه، اگه طراحی این ماشین بینقص و زیبا بود، این همه بحث و جنجال تو دنیا به راه نمینداخت و اینقدر لازم نبود مقامات بامو چپ و راست بیان از طراحیش دفاع کنن، طراحیای که زیبا و چشمنواز باشه اینقدر به دفاع کردن نیاز نداره
نکتۀ دیگه اینکه همۀ ما بعنوان یک علاقهمند به ماشین حق نظر دادن در مورد ماشینا رو داریم و اینکه از پشت مانیتور اونا رو میبینیم و شاید حتی هیچوقت نتونیم این ماشینا رو از نزدیک ببینیم نمیتونه حق نظر دادن رو ازمون بگیره، اگه اینطور باشه که پس همۀ ما باید صبح تا شب فقط در مورد پراید و پژو 405 حرف بزنیم و نظر بدیم. پس شخص من صرفاً بعنوان یه علاقهمند ساده، نسل جدید سری 4 رو زیبا نمیدونم، حالا میخواد تو فروش رکورد بزنه و یا اینکه هیچ وقت نتونم از نزدیک ببینمش
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹به نظر من بهترین ملاک ارزشیابی خرید خودرو ، بازار آمریکا هست به دلیل پتانسیل راحتی خرید و تنوع خودرویی .
خودروهایی مثل پونتیاک آزتک یا پاسفیکا نسل قبل یا حتی کرایسلر 300 ، محصولی بومی هستند با طرفدارن دو آتیشهی برند و خودرو مثل مثلاً لادا و محصولاتش در روسیه که شاید به پای دیگر رقبای جهانی نرسند ولی خریدار سنتی و تعصبی دارند یا داچیا در رومانی یا لانچیا و محصولات قدیمیش که هنوز تولید میشه در ایتالیا یا سئات در اسپانیا که نسبت به تمام کشورهای حوضهی شینگن بیشتر میبینید چون باید هم چنین باشه حتی اگر باقی برندها و خودروها بهتر باشند !
بازخوردها از خریدارهای تعصبی bmw و طرفدارانشون هم این را بیان میکنه که سری 4 قربانی دیدگاه bmw شده که ببینند چنین سبک طراحیای را ادامه بدهند یا ندهند و اگر نه که در باقی خودروها بسیار زیبا هستند از نگاه عام مردم و برای طرفداران بسیار مورد استقبال قرار گرفتهاند مثل جلوپنجره سری7 فیسلیفت !
سری ۴ نسبت به خودروهای دیگر این شرکت ترند بازار نیست و bmw هم این را درک کرده و البته با زیرکی بیان نمیکنه ولی گویا موش آزمایشگاهی تولیدی شرکت شده !
اگر چنین سبکی در سری 3 ، 5 ، 7 یا x3 که جزو پرفروشها هستند ، آمد و اون وقت میشه گفت که آیا فضای مجازی و هو کردن کامنتها درست از آب در اومده یا خریدارانی که پول پای این خودروها با این سبک طراحی میدهند !
Sina10
۱۸ اسفند ۱۳۹۹با آقا شاهین مخالفم
متاسفانه همین فکر که بازار تعیین کننده ی همه چیزه باعث شده صنعت خودرو از یه صنعت که پر از هنر و جذابیت بود ، شبیه بازار موبایل شده باشه همه کپی از روی دیگه شدن
اگه فروش همه چیز بود الان همه ی دنیا الان تمام سدان ها و هاچبک ها و کوپه ها و …. رو تولیدشون رو متوقف میکردن بعدش بجاش کراس اوور تولید میکردن ( البته اینکارو همین الان هم دارن میکنن ولی خب نه بصورت کامل)
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹به نظرم ماشین دقیقا مثل یه انسانه ؛ شما بگو انجین من میگم قلب ، بگو چراغ جلو میگم چشم ، بگو چرخ میگم پا ، …
جلو پنجره هم دماغه ، دماغ آدم کوچک باشه زیباتره یا بزرگ باشه ؟!
سورنا
۱۸ اسفند ۱۳۹۹الآن جهانگیری با اون دماغش زشته ؟ :|
هههعی قدر زیبایی هارو نمیدونید دیگه :(
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹??
mahan
۱۸ اسفند ۱۳۹۹درسته داداش.در ضمن سورنا جان شما نمونه های ایرانی رو کنار بزار.مثلا دویست وشش اس دی میتونه به جذابی کیم کارداشیان باشه؟مطمئنا نه فوقش نیکی میناژ باشه
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۹??
محمد رستمی نژاد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹کی بدش از طراحی لامبورگینی میاد؟؟؟؟
کی بدش از طراحی دوج میاد؟؟؟؟؟؟
کی بدش از طراحی ماستنگ میاد؟؟؟؟؟
کی بدش از طراحی لکسوس LC500 میاد؟؟؟؟؟؟
کی بدش از طراحی c class دو نسل قبل میاد؟؟؟؟
کی بدش از طراحی اونتادور میاد؟؟؟؟؟؟؟
کی بدش از طراحی فراری انزو میاد ؟؟؟؟؟؟؟
خیلی نام خودرو زیبا دیگه هم هست که اینجا نمیشه گفت
نتیجه: راضی کردن همه افراد در طراحی ممکن است
بی ام و خراب کرده تو طراحی
همه دست به یکی کردن این افتضاح رو جمع کنن
از مدیر و سهامداران و طراح و مدیر طراحی و نظارت بر طراحی و خلاصه همه
چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی
حسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۹خراب نکرده.
ali (chevy nova)
۱۸ اسفند ۱۳۹۹بنز و بی ام و تو طراحی کم اوردن
کاملا مشخصه
Erfan
۲۰ اسفند ۱۳۹۹بنز و ب ام و تو طراحی کم آوردن چون هرسال با تغییرات ظریف زیبایی های جدید بوجود میارن ولی داج هیچوقت کم نمیاره چون بیش از 10 ساله طراحی چلنجر با کمترین هزینه فقط تغییرات جزئی کرده.
و… تمام برندهای آمریکایی دیگه
حتی ملکه هم آلمانیه چون نهایت صنعت خودرو یعنی هرچیزی که در آلمان وجود داره!
Muty
۱۸ اسفند ۱۳۹۹همه دست به یکی کردن
از مدیر و سهامداران و طراح و مدیر طراحی و نظارت بر طراحی و خلاصه همه
اراتمند شما : دائی جان ناپلئون
امضاء
2646
۱۸ اسفند ۱۳۹۹محمد عزیز
اتفاقا نکته دیگری به ذهن من می رسه که شاید، این داستان رو بتونه از زاویه دیگری نشون میده.
این سبک جلو پنجره کشیده، اتفاقا در مدل های قدیمی BMW وجود داره و کمپانی کاملا درست میگه که این طرح در واقع طراحی رترو محسوب میشه. حداقل در 10 سال گذشته BMW چندین کانسپت با این طراحی جلو پنجره تو نمایشگاه ها معرفی کرده اما هیچ وقت بیمری ها به این طراحی روی خوش نشون ندادن و بالطبع کمپانی هم این طراحی رو می گذاشت کنار …
قطعا می دونی که تمام محصولات rolls royce رو پلت فرم های BMW ساخته میشه. بعد از معرفی rolls royce cullinan، اولین بی ام و که با جلوپنجره بزرگ (ساختار شکن نسبت به طراحی های قبلی) معرفی شد، bmw x7 بود. همون زمان شایعاتی بود که کمپانی به خاطر یکسان بودن پلت فرم و اصالت رولزرویس (و نیاز به تهویه بهتر موتور V12 کولینان (N74B68)) مجبور بوده جلو پنجره پلت فرم مشترک BMW X7 و rolls royce cullinan رو بزرگ کنه. البته شایعاتی هم بود که قراره X7 با موتور V12 (با کد N74B66TU) هم تحت مدل BMW X7 M60i معرفی بشه و جلوپنجره برای تهویه بهتر اون موتور بزرگ در نظر گرفته شده. اگرچه شایعه دوم به خاطر وجود این موتور روی BMW 760 G11 (مدل 2016) با جلوپنجره کوچک (عادی) به نظرم زیاد منطقی نبود.
به هر حال جلو پنجره های کمپانی بزرگ شدن و از دید خیلی از بیمرها خوب و با ابهت بودن. به نظر من، دقیقا تو همین زمان کمپانی تصمیم گرفت این جلو پنجره های بزرگ تر رو روی سایر محصولات هم امتحان کنه. منتها خوشبختانه این کار رو روی سری های محبوبی مثل 3،5،6 و 8 و 2 انجام نداد و رفت سراغ سری 4 که هم محصول استراتژیکی برای BMW نیست و هم با این کار سری تازه متولد 4 سر زبون ها بیفته.
یه نکته ای هم که خیلی جالب بود برام، سرچ کردن اسم طراح سری 4 (domagoj dukec) بود. تو سرچ گوگل اسم ایشون، اگر سایت های Bimmer و BMW Blog و لینکدین رو بگذاریم کنار، خود گوگل هم ایشون رو نمی شناسه! در صورتی که اگر طراح های قبلی BMW رو (مثل Adrian van Hooydonk، Chris Bangle، Karim Habib، Frank StephensonCalvin Luk و …) رو سرچ کنید، صفحه ویکی پدیا، توضیحات مختصر خود گوگل، اینستاگرام و … وجود داره.
مصاحبه نادر فقیه زاده رو اگر خونده باشین، در مورد انتخاب سر طراح محصولات تو BMW خیلی خوب توضیح داده. واقعا سپردن خط مشی جدید جلوپنجره های یه کمپانی بزرگی مثل BMW به چنین آدم بدون هیچ سابقه ای عجیب هست. تو کمپانی قحط رجال هم شده باشه، از این آدم بهتر چند تا پیدا میشه.
واقعا حس می کنم کمپانی برای بررسی فیدبک بیمرها، رسانه و خریداران به جلوپنجره بزرگ، یه آدم بی اسم و رسم رو آورده، یه محصول غیر استراتژیک هم انتخاب کرده و داده تو بازار که اگر واکنش های منفی بود، خیلی راحت طرف رو بندازن بیرون و یه فیس لیفت ساده بدن. دوماگوج دوکک بیچاره تازه الان فهمیده که چه بلایی سرش آوردن!
R@m!n
۱۸ اسفند ۱۳۹۹2646 عزیز
حرفت کاملا درسته راجب جلوپنجره های قدیمی اما یه نکترو فراموش کردی. ماشینای اون موقع همشون ساختار مکعبی شکل داشتن و کاپوت دراز در کنار ارتفاع بالاتر از زمین و ارتفاع بیشتر گلگیر و مجموعه قسمت جلو ماشین که کاملا جلوپنجره بزرگ نه فقط بی ام و بلکه همه ماشینا توش دفرمه شدن به وجود نمی اورد. اتفاقا فقط سری 4 نیست این جلوپنجره رو داره M3 هم این شکلی شده و سری الکتریکی i هم همین زبانو داره و از اینا بدتر رندرهای نسل بعدی سری هفت و X7 دیدی که چراغای دوتایی داره. اون دیگه هیچ جوره قابل دفاع نیست.
2646
۱۸ اسفند ۱۳۹۹رامین جان
در مورد طراحی های گذشته، حرفت درسته اما یه نکته ای رو هم باید در نظر گرفت. به خاطر ایمنی بیشتر سرنشینان پیاده در تصادفات رانندگی، شیب جلوی کاپوت کم شده و بخش کاپوت جلو دوباره به همون طرح مکعبی قبل برگشته. به نظر من علتی که باعث شده این جلو پنجره بزرگ روی سری 7 و X7 محبوبیت نسبی کسب کنه، عرض زیادشون هست. اونجا دست طراح بازه، علاوه بر ارتفاع جلوپنجره، عرض رو هم بیشتر کنه. تو این حالت جلوپنجره بزرگ میشه اما تناسبات هم حفظ میشه.
اما تو سری چهار، جلوپنجره بین دو تا چراغ گیر کرده و عرض کم ماشین نسبت به سری 7، اجازه بیشتر شدن عرض رو نمیده، برای همین طراح فقط می تونه با ارتفاع بازی کنه. به نظر من طراح می تونه 1/3 پایینی جلوپنجره رو کم کنه و بخش باقی مونده رو با توری های دو طرف پایین سپر بپوشونه (شبیه به hyundai genesis g80 2021 یا alfa romeo giulietta).
از طرف دیگه طراحی داخلی جلوپنجره سری 4 واقعا افتضاح هست! می تونست طراحی به مراتب بهتری داشته باشه یا حداقل این تغییرات ساختارشکن رو کمتر توی چشم فرو کنه! بحث طراحی گرافیک داخل گریل جلو هم خیلی مهمه، اتفاقا مثال حاضر هم توی ایران داریم. تو ایران Lexus NX با دو گریل تیپ luxury و F-sport اومده. واقعا طراحی تیپ لاکچری در مقابل اف اسپرت افتضاحه. وقتی کنار هم قرار می گیرن، کاملا ضعف طراحی چراغ های لنزی و گریل خطی معلومه.
* رامین جان در مورد BMW M3 کاملا حق با شماست، من ندیده بودم اصلا اM3 جدید رو.
** در مورد محصولات برقی هم، تو i8 و i3 که جلوپنجره نرمال بود (البته عرض جلوپنجره بیشتر شده نسبت به گریل نرمال)، تو BMW iX3 هم همه چیز نرمال هست. صرفا توی BMW i4 ظاهرا جلوپنجره تغییر کرده که چون در واقع برقی سری 4 محسوب میشه، به نظرم طبیعی باشه.
*** اصلا سری 7 جدید رو به یادم نیار! ترکیب اون طراحی چراغ دوتایی کپی شده از هیوندا جنسیس و این جلوپنجره قدی، قشنگ از همه بیمرها، تویوتا فن خواهد ساخت :)))
تیربک به دوستی که تا دیروز زیر پست های من 10 تا 10 تا کامنت چرت می نوشت، امروز کامنت منو خلاصه نویسی می کنه! آفرین پسر خوب، منتها امیدوارم خواننده ها با دیدن این همه تناقض از کامنت 6 پست تا کامنت 18، عین BMW به روغن ریزی موتور و گیربکس نیفتن :))
mahan
۱۸ اسفند ۱۳۹۹به به سلام کجا بودی برادر کم کم داشتیم نگرانت میشدیم.خوش حال شدم
در ضمن یه کامنتی سر هیوندای بایون نوشتم وقت کردی بخون.فک کنم درسته شکم
mahan
۱۸ اسفند ۱۳۹۹جالب گفتی 2646 جان منتها خودتم بیزینس منی میدونی این ریسک ها برای بیزینس سمه و محبوبیت و ابهت کاری در درجه اول قرار داره.بنظرم حتی اگه این اقای دوکک سر این موضوع بندازنش بیرون بازم برای یه ادمی که هیچ رزومه حرفه ای نداره و قدر نیست یک رزومه خوبی میشه و میتونه تو شرکت های میان رده استخدام بشه
2646
۱۸ اسفند ۱۳۹۹مخلصم ماهان عزیزم
حالم بدتر شده بود، بیشتر تایم رو خواب آلود بودم. تایمی هم که بیدار بودم، یه نگاهی به کلیپ های بررسی خودرو انداختم که ببینم سطح رقبا و رفرانس بعضی از دوستان چقدره!
* اسب بخار: عالی بود! دقیقا خود لورل و هاردی …
4 تا کلیپ دیدم از 4 فصل شون، مقایسه سوزوکی گرند ویتارا و هیوندا توسان، 5 تا غلط واضح داشت. نه تنها صاحبان ماشین بهشون اجازه فشار آوردن به ماشین ها رو نمیدن، حتی به اطلاعات فنی ساده ماشین ها هم مسلط نیستن. کلیپ بررسی BMW 630 هم مزخرف محض! جدا از طنز مزخرف و تکراری داستان، یک جمله در مورد ماشین حرف نزدن. فقط شتاب اش خوبه، سپرش 5 برابر بقیه BMWهاست! تستر خودروی محترم با اون همه سابقه خیالی نمی دونه ماشین های کم تعداد تو ایران قیمت لوازم شون به شدت گرون تر از بقیه محصولات کمپانی هست. مگه چند تا BMW 630 تو ایران هست که اگر تصادف کنه، سپر بخره؟ وارد کننده چقدر باید سرمایه اش بخوابه تا بتونه سپرها رو بفروشه؟
ندید بهتون میگم قیمت قطعات ظاهر Kia cerato coup و Toyota GT86 هم نسبت به محصولات هم قیمت تو کمپانی خودشون چند برابره. این اصلا گفتن نداره. خلاصه که تست نبود، اون ها ماشین رو قرض کرده بودن و رانندگی می کردن، منم اینترنت رو ریختم تو چاه خلا.
یه ماشین چینی هم تست کردن، یکی شون عقب نشسته، از اول کلیپ فقط میگه ماشین نرمه (هر دفعه میگه نرمه ماشین از روی دست انداز رد میشه و اتاق ضربه می خوره!)، عقب ماشین بزرگه، کابین چند رنگه … اونجا هم که با 60 تا می پیچه و میگه esp خوب عمل می کنه، عالی بود!
* یه دوست دیگه هست به اسم میلاد تستر. ماشین های تک توی ایران رو فقط معرفی می کنه. Kia sorento V6 و Toyota Camry V6 و … اگر خودم اکانت اینستاگرام داشتم، بهش می گفتم عزیز، دستت درد نکنه ولی عکس این ماشین ها که تو اینترنت زیاده. لااقل 1 کیلومتر برون و از حال و هوای ماشین بگو.
* یه خانمی هم هست که ماشین های خوبی رو تست می کنه. بیشتر زن بودن یه عشق ماشین جذابیت داره واقعا. تو کلیپ هاش این قدر خندیدم که خانمم عصبی شد و گوشی رو گرفت و گفت خاک بر سرت با عقاید بدوی جنسیت گرات :)))
* علی بخردی هم دیدم چند تا کلیپ ازش. با توجه به حرف های نوید فکر می کردم یه عشق تویوتاست! اینکه کم مونده فحش ناموس بده به فن های تویوتا! به شدت هم طرفدار BMW است :)))
با اینکه تو خیلی از مسائل باهاش هم عقیده بودم اما از منش علی بخردی خوشم نیومدم. هر کسی ماشینی رو که داره دوست داره، خیلی پستی می خواد ماشین دیگران رو مسخره کنی و بهشون بگی پیرمرد و پیرزن؛ بعد وقتی صاحبان یا طرفداران تویوتا و لکسوس از روی ناراحتی حرفی بهت می زنن، بیای اسکرین شات بگیری و نشون بقیه بدی! واقعا این سطح از حقارت رو درک نمی کنم …
و چند تا کانال و سایت دیگه … واقعا تست خودرو به زبان فارسی خوب نداریم. اینکه ماشین رو قرض بگیری، 3 نفری کنار ماشین وایستی و حرف بزنی یا با ماشین تو لاین یک آروم حرکت کنی و ازت فیلم بگیرن که تست خودرویی نیست! خارجی هم که قربون شون برم، راننده با Lexus LC500 نه ترمز کردن بلده، نه انتقال وزن! اون یکی با Lexus LFA می خواد دریفت بزنه، دفعه اول اسپین میشه، دفعه دوم آخر پیچ ترمز می کنه که دوباره اسپین نشه … اونم تو اون سرعت!
خلاصه که روزگار غریبی است نازنین …
* چشم. پست هیوندا رو پیدا می کنم و کامنت تون رو می خونم ماهان جان.
** در مورد domagoj dukec هم، برای خودش که بد نیست. بالاخره سر طراح بوده تو BMW. منتها اگر بندازنش بیرون، با این طرحی که زده و بازخوردهاش، به نظرم باید بره غاز بچرونه …
mahan
۱۸ اسفند ۱۳۹۹2646 جانم داداش بیشتر مراقب خودت باش.بخدا تعارف نمی کنم می خوای بیام تهران کاری داشتی بگو.خواستی اگه قابل بدونی 24 ساعته درخدمتیم پسر خوب.اسب بخار رو گفتی خنده ام گرفت ادم بشینه گرندتور رو یه بار دیگه ببینه بیشتر میخنده اینا بیشتر بدرد تبلیغ همون چینی ها میخورند گفتی رفتم دیدم اکثرا چینی بودن .در مورد بخردی هم نظریم منم اصلا خوشم نمیاد تازه به دوران رسیده میزنه تو یکی از مطالب سایت گفتم اینجا دست ما بسته هست و اونجا سرزمین ارزونیه!همینجا اگه بخوایم سرمایه هارو بدیل کنیم علی بخردی رو بچه ها پودر می کنیم.دقیقا منشش رو خوشم نمیاد تازه به دوران رسیده میزنه انگار تازه بوی پول به مشامش خورده!
فکر کنم اون خانمه سوپرکار بلوندی باشند که بگم اره بامزه هست و جالب خیلی اکتاش نچراله و علاقهش رو نشون میده.
از طرف من به خانم مهندس هم بگو تو تهران خانم رویا یکی از بنز بازان و خانومه پارمیس یکی از طرفداران بی ام و هست که تو دورهمی ها اکثرا هستند از دوستانند اگه شانس بیاریم مهندس قبلا باهاشون اشنا نباشه اومدم اشنا میکنم.??
2646
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ارادت ماهان جان
بزرگی شما به ما ثابت شده عزیزم، چه اینجا و چه قبلا که خدمت تون رسیده بودیم.
در مورد اسب بخار و علی بخردی باهاتون کاملا موافق هستم، اتفاقا کلیپ های BMW i8 و Audi Q5 شون هم به پیشنهاد شما تو پست (محصولات الکتریکی استون مارتین در راه بازار…) دیدم! فاجعه بود. فکر کردم همون تست های BMW 630 و Suzuki grand Vitara و … رو خراب کردن، نگو این تپه بازی رو توی همه کلیپ هاشون داشتن!
فکر کنم خانم پارمیس رو بشناسم و چند باری دیده باشم شون، منتها از اون جایی که خانم بنده یه ایتالیایی بازه متعصبه ناجوره، اصلا به نظرم صلاح نیست بحث خودرویی بین این عزیزان. به ساعت نکشیده، بساط کورس و کل کل برپا میشه، نصف شبی باید بریم مسابقه درگ برگزار کنیم :)))
mahan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹خواهش میکنم 2646 جان حیف شد سریع رفتید شام نتونستیم در خدمتتون باشیم این دفعه اومدید نمیزارم برید.
مهندس همیشه میگند که خیلی ماه هستید واقعا بنظر من فراتر از ماه هستید داداش
اره منم گفتم ببینم و اینکه میدونی منو زیاد اهل قضاوت نیستم مجبور شدم برای نتیجه گیری اکثرش رو لااقل غیرچینی هاشو ببینم.یک سم دیگه هم هست برو ببین نمیگم خودم خودت کاملا متوجه میشی به محض اینکه ببینی سم خالص به صورت دسته جمعی با هم به دعوت اسب بخار زحمت تپه رو کشیدن!کولیوس و داستر رو بردن کویر بعد به خاطر نگین خودرو به به و چه چه دسته جمعی راه انداختن.اقا درگ شد منم میام ولی من که میدونی طرفدار زن داداشم ایتالیایی های کار درست یک طرف ارادت ما نسبت به شما و خانواده یک طرف.پارمیس هم نقطه ضعفش اینه که راننده جاده صافه و اینکه ماشین جلویی ترمز بزنه سرعت واکنش عکس العملش دیره!شما درگ بزار ترمز زدن جلوش با من!میدونم اگه الان پارمیس اینو بخونه با خودش میپرسه من کیم منم بهش میگم همونی که قهوه ریختی رو لباسش ?? یا اینکه همیشه سر پیچیدن باهاش درگیری داری?? این عزیز بلاخره تو یکی ازین دورهمی ها با پیچیدن غیراصولیش کشتی مارو غرق میکنه!
ارش
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نسل قبل مزیت خوبی که نسبت به رقبایی مثل مرسدس آئودی و لکسوس داشت فضای بیشتر صندلی های عقب بود ولی نسل جدید معلوم نیست به چه دلیلی با طراحی مزخرفش این مزیت رو از بی ام و گرفته و فضای سر و پای ناکافی رو به مشتریان بی ام و تحویل میده در هر صورت یکی از زیباترین مدلهای تاریخ بی ام و همین کلاس سری ۳ و کوپه بود که با این نسل جدیدش گند زده به کل تاریخ و اعتبار این نسل .
حسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۹درود به طراحی بیاموی
OMID
۱۸ اسفند ۱۳۹۹این طراح ب ام و هم که رو نداره
سنگ پا قزوینه لامصب
حسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۹مثل قدیم بنز شده که طراحیهای عجیب و قریب با چراغا و یه نوع چرخهایی که من حالم ازشون به هم میخرد شده،اما مثل بنز زشت نبود،قشنگ متمایز شد.نه مثل بنز با چراغای قدیمش اصلا میدیدم خیلی بدم میومد.نوع چرخ های قدیم بنزو که میدیدم یاد آدم کشی میوفتادم و بدم میومد.ولی بیاموی قشنگ متمایز شده و اصلشم بههم نریخته.خودشم میگه اونقدرا رادیکال نیست.
محمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹باشه تو خوبی با اون گندی که زدی به خدشه بی ام و
JDM
۱۸ اسفند ۱۳۹۹جمع کنید این بساطو
چقدر هم کله شق هستن
RezaRs
۱۸ اسفند ۱۳۹۹با استعفای تمیز خوشهال ترمون کن سلطون
ماکان
۱۸ اسفند ۱۳۹۹سلام . من به سلیقه شخصی خودم از طراحی جدید بی ام و سری 4 و M3 خوشم میاد . هرکسی
هم که با سلیقه من مشکل دارد ، برایم اصلاً مهم نیست که درباره من چه می گوید . چون گناه شرعی که نکردم .
بهنام
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نه تنها یه بدسلیقه هستی بلکه خیلی هم کله شق و خودرایی آقای دوکک.
فرهنگ
۱۸ اسفند ۱۳۹۹این طراحی های جدید بنز و بی ام و
بنظرم باعث میشن که ائودی بیشتر به چشم بیاد
خداییش توی این چند سال اخیر طراحی های بی نظیری ازش دیدیم …
mahan
۱۸ اسفند ۱۳۹۹وقتی یک کاری می کنی و سعی می کنی ماست مالیش کنی!نکته جالب اینه که وقتی ادم از کارش مطمئن باشه هی توضیح نمیده و نیاز به توضیح نیست پس خودتم فهمیدی!
به عنوان یک فن و یک مشتری زیاد برای طراحی جدیدش روی سری 4 حال نمی کنم ولی این قطعا به این معنا نیست که از رقباش عقب مونده چون رقبا هم طراحیشون مالی نیست بجز پورشه که واقعا همیشه خط طراحی خودشو داشته و کار خودشو میکرده ویک خط صعودی هر چند با شیب متوسط رو طی میکنه و مثل دوستان طراحی شبیه نمودار سینوسی نداشته
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹دمت گرم آقا ماهان
شیک و مجلسی ختم کلام را گفتید !
و اگر نه چه دلیلی داره اینقدر توصیح بدهند ، مطمئناً بازخورد این طراحی را در بین طرفداران دیدهاند که مدام میخواهند توضیح دهند در حالی که در صنعت خودرو چنین چیزی کم سابقه بوده که اینقدر طراح را به چالش بکشند مگر ایرادی در کار باشه ، که مطمئناً هست !!!
mahan
۱۸ اسفند ۱۳۹۹خواهش می کنم نویدجان.مشابه این زیاد برام پیش اومده مخصوصا تو ایران فراوونه طراح داخلی برای یک پروژه میارید به زور می خواد نظرشو غالب کنه و کمتر سعی می کنه بره سمت چیزی که بلد نیست و بهش میگی نه شروع میکنه کلی توضیح الکی هزار تا دلیل دور از این حمع احمقانه.استدلال من اینه بهشون میگم شما باید سلیقه تون رو به اتاق فکر شرکت نزدیک کنید پس توضیح اضافه ندید وگرنه خداحافظ .الانم مطمئنا بی ام و سلیقهش رو به فن ها و مشتری ها نزدیک نکنه ممکنه خداحافظ بشه .لااقل بی ام و فن ها همون قدیمی هارو ترجیح بدن و اونایی ام که تعصب ندارند ممکنه از رقبای المانی و انگلیسی استفاده کنند. به هر حال بازار و رقابتشه تعارف نداریم یکجا ضعیف عمل کنی ازت سبقت میگیرن !
NAVID۰۰۹۸
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ماهان جان
به نکتهی جالبی اشاره کردید که هم درسته و هم نادرست مربوط به طراحی داخلی بیزینس مربوطهی شما !
خب اینکه درسته کسی که به استخدام شما در میاد باید سلیقهاش به اتاق فکر نزدیک باشه و مشتری و مد روز را در نظر بگیره !
اما نکته اینه که اون طراح وقتی دستش بسته باشه چون هم هنر به حساب میاد و هم مهندسی ، پس چطور میتونه اِبراز وجود کنه و محتویات ذهنش را به واقعیت تبدیل کنه !
این را میپرسم ، چون خودم در بیزینسم بسیار دیکتاتور هستم بدون انعطاف و بخشش و تا به امروز به شدت جواب گرفتم و در همین شرایط سخت اقتصادی من هستم که مشتریم را انتخاب میکنم و نه مشتری ، چون همیشه به جزئیاتی اهمیت دادهام که بقیه به سادگی یا میگذرند یا حالش را ندارند که توجه کنند به هر دلیلی !
این را میشه دید که طراحان در خودروسازان آلمانی بایستی در چارچوب مَعَیَنی طراحی و اجرا کنند اما همان طراح زمانی شکوفا میشه که وارد شرکتهای چینی یا کرهای میشه که نتیجهی بسیار مثبتی هم داشته و دیدیم که چینیها و کرهایها با دو عنصر طراحی زیبا و آپشن زیاد روال بازی را برای رقابت در فروش بیشتر عوض کردهاند که بقیه هم مجبورند پیروی کنند تا عقب نمانند و شکست نخورند !
البته بگم که چندباری کار بازسازی خانههای قدیمی انجام دادهام برای خودم و بسیار برایم جذاب بوده و باز هم در آینده انجام میدهم چون خیلی از نتیجهی کار و بازخوردی که از مخاطبم میگیرم لذت میبرم و انگاری تخلیه انرژی میشوم وقتی مکانی تغییر پیدا میکنه از طراحی دیزاین گرفته تا انتخاب متریالها و اجرای آنها و این را فهمیدم اگر در کاری عشق و علاقه باشه ، در پس آن مطمئناً موفقیت هم حاصل میشه در تمام بیزینسها که تا امروز تجربهی کوچکی در حد توان شخصی خودم داشتم که شاید بزرگ نبوده اما اثری بزرگ نسبت به حد خودش برای من داشته و اعتمادی که از من در مقابل دیدگاه دیگران به وجود میاره که میتوان وارد چالشی شد که ۹۹٪ با موفقیت همراه میشه .
mahan
۱۸ اسفند ۱۳۹۹دقیقا نوید جان منم تو کارم خیلی دیکتاتور هستم و نتیجه گرفتم چه تو کارخونه چه مسئله واردات و صادرات و معامله با بیزینس من های خارجی بیشتر عرب چه تو شهرک سازی و ساخت و ساز خودم و هرجا.کلا تا دیکتاتور نباشی کارت به نحو احسنت پیش نمیره حتما باید بترسند تا دقت کنند مشکلی هم هست اصولا با مهندسین زیرربط زیاد دوست نمیشم مگر به استثنا خیلیا هستند یک نهار باهات بخورند پسرخاله میشند که سر همین موضوع چون من سریع تذکر میدم و … باعث استعفا میشه و …و دقیقا مثل خودت خودم مشتری های خودمو انتخاب می کنم مثلا برج طاووس انزلی رو به من پیشنهاد کردن سال 88یا89 نمیدونم یکی این دو سال بود اون موقع سودش درمیومد 20 میلیارد ولی با هزینه ای که می خواستند صرف پروژه کنند و متریالش اصلا مطلوب نبود من قبول نکردم چندسال پیش اتش گرفت و متریالش زار میزنه هرکی یکم اماتور هم باشه متوجه میشه الانم کار نصفه نیمه خوابه دقیقا رو به روی مجتمع تجاری تفریحی هست که دارم میزنم هر روز میبینمش حالم بهم میخوره.
خب سر سوالت شاید من منظورمو بد گفته باشم.وقتی یک پروژه ویلا باشه تالار باشه هر چی هست رو کلنگشو استارت میزنی 70 درصد ایده و کانسپتش رو تصمیمشو گرفتی و فقط باید اونو پرورش بدی و بالغ کنی!من هم به خاطر حساسیتم برای رنگ و تزئینات و گیاهان داخل و خارج پروژه و … دیزاینر های مخصوص خودشونو میارم و سعی میکنم تو هر بخش چندتا دیزاینر بیارم که رقابت کنند باهم چون وقتی بدونند یکه تاز هستند دیگه مکسیمم تلاش رو نمی کنند!یکی از این مشکل ها هست هر کدوم دوست دارند تو کار های دیگه دخالت کنند که برای من خوشایند نیست و به جای اینکه چندبار بگم یکبار اتمام حجت میکنم.بعدش وقتی من نمای کلاسیک می خوام از معماری استفاده می کنم که این قسمت نبوغش بیشتره برای همین از اون بخشی که گفتید وقتی محدودش می کنید جلوگیری میکنه .بعدش گاهی لازمه بله میگم فقط مدرن می خوام یا کلاسیک نمی خوام نظر اضافی بدی یا برای من سبک عوض کنی میتونی بهترینتو تو مدرن پیاده کن کاسیک بدردم نمیخوره یا با توجه به این اقلیم می خوام سنتی باشه یا پست مدرن و ….منظورم این بود نوید جان که توی راهی که قراردادم بهترین باشه و اولش باید با بقیه رقابت کنه و وقتی محدود میکنی باید عصاره مغزش رو دربیاره تا بتونه بهترین باشه ولی درسته بعضی جاها مثلا رنگ و پارچه و گرمی و سردی بودن فضا شاید من بهتر از اون تیم متوجه نشم گاهی کارو میسپارم تا اوج نبوغشو بکار ببره ولی درکل همیشه سکان کشتی رو باید تو دستت بگیری
mahan
۱۸ اسفند ۱۳۹۹نوید جان من نوشتم جوابتو برادر منتها فکر کنم چون طولانیه هنوز پدال رسیدگی نکرده.پدال جان لطفا پیامی که نوشتم رو میتونی زودتر رسیدگی کنی
محمد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹والا صد رحمت به این طراحی سری 4 ! اگه رندر های نسل بعدی سری 7 واقعی باشه که اوج فاجعه اونجا مشخص میشه
Aref.Genial
۱۸ اسفند ۱۳۹۹طراحی رادیکالی داره و خیلی خاص شده من که خیلی خوشم اومده.
مدل های قبلی بی ام و زیاد چیز خاصی نداشت و من همیشه وقتی داخل خیابان میدیدمش برام جذاب نبود.
REVO
۱۸ اسفند ۱۳۹۹این طراحه فقیهزاده هم طراحه
این بهش میاد ی اسمی در کنه و چارتا عکس بگیره با بیامو
Sina10
۱۸ اسفند ۱۳۹۹چقدر پررو هستش ایشون!!!
ولی هنوز توی این حرفش موندم:
طراحی یک خودرو به زشتی و زیبایی آن بستگی ندارد!
مثل این میمونه که بگی خوب بودن یه چیزی به خوب یا بد بودن اون بستگی نداره?
این طراحی افتضاح تقریبا ۷۵ درصد مخالف داره
و مشخصا هیچگونه تناسبی توش دیده نمیشه
بعدش ایشون میگه پر از تناسبه!!
جلوپنجره این ماشین کمترین نسبتی با طراحی کلی بدنه نداره
و بعدش که حذف مشخصه طراحی کناری مخصوص بامو ها بود که توی این حذف شده که باعث میشه سری ۴ علاکه بر زشتی ، بی اصالت هم باشه
یه نکته که تقریبا هیچ کسی بهش توجه نکرده درباره طراحی کناری این ماشینه
که کپی کامل از طراحی کناری C کلاس کوپه نسل قبله
خکب بهش نگاه کنید متوجه میشید
حالا این سری ۴ خودش خیلی خوبه ، طراحیشو میشه قابل قبول توصیف کرد و یه جورایی خوبه
مشکل اصلی M4 و M3 جدید هستن که جلوپنجره اشون صد برابر از سری۴ زشت تره
جلوپنجره افتضاح و زشت ۶ ضلعی!!
سهند
۱۸ اسفند ۱۳۹۹راست میگی
به نظرم واقعا حیف است برند هایی مثل جگوار و لندرور آنقدر طراحی زیبا داشته باشند با فروش خیلی کم ولی این بی ام و پرفروشترین خودروی لوکس اینقدر زشت باشد. (منظورم اینه که بی ام و باید از آنها هم زیباتر باشه)
Bilbo
۱۸ اسفند ۱۳۹۹بجز جلو پنجره، واقعا هیچ کجای سری چهار رو من نمیتونم بهش خرده بگیرم که بامو خراب کرده باشه. بازم میگم و قبلا هم گفتم که سری چهار فدا شده برای اهداف خاص و بهش هم میرسن. البته بامو میتونست به نحو بهتری بزرگ شدن جلو پنجره رو عملی کنه، کاری که تو کانسپت 3.0 CSL Homage انجامش داد و نتیجه مطلقا یه کانسپت معرکه بود. به هرجهت نتیجه فروش تعیین کننده سیاست های بعدی طراحی هست، نه جو رسانه ها
R@m!n
۱۸ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا بازم مشکل داره. حذف قسمت Hofmeister kink هم هست و قوس بیش از ستون ها
Bilbo
۱۸ اسفند ۱۳۹۹من حذف شدنی نمیبینم، بیشتر حس میکنم یه تعبیر جدیدی از اون قبلی هست که البته اصلا به زیبایی قبلی ها نیست. بطرز فوق العاده ای اون خم طراحی جانبی خودرو رو بهتر میکنه
R@m!n
۱۸ اسفند ۱۳۹۹شما Hofmeister kink یه سرچ بزن با این عکس سری 4 مقایسه کن. طراح اومده برای هم راستا کردن فریم پنجره کوچک پشت با ستون عقب ماشین اونو تو یه راستا قرار داره. Hofmeister kink به اندازه جلوپنجره دوقلو تو هویت بی ام و مهمه. اتو طراحی تمام مدلای بی ام و این هست. اما طراح حتی اینم از بین برده.
فرشاد
۱۸ اسفند ۱۳۹۹من دلیل اینکه تیم طراحی ب ام و انقدر دربرابر فهمیدن مقاومت میکنن رو متوجه نمیشم!!!
بابا ترررررررر زدید دیگه،چه اصراری دارید به ماله کشی!؟
یعنی سری ۳ اتاق E46 رو هنوزم که هنوزه از نزدیک میبینی ارضا میشی،بعد این مدل انقدر نکبت و زششششششت؟!!!
مگه میشه انقدر با سرعت دنده عقب رفت؟!!!!
سگ بزنه به طراحای جدیدتون…
عارف
۱۸ اسفند ۱۳۹۹آدم بیشتر از مدیران ارشد تعجب میکنه ، چرا که حالا ازبین هزاران طرح چند طرح انتخاب و برای نهایی شدن کاندید میشوند ، میگم مدیران ارشد BMW چرا این طرح و تایید کردند؟ نکنه پسر خاله ای چیزی بوده که طرحش تایید شده
david
۱۸ اسفند ۱۳۹۹جدیدا در خیلی از دیدگاه های تجاری یا حتی غیر تجاری مهم سر زبان افتادن یه اسم یا شخص یا محصوله.مهم اینه که سیل توجه جلب بشه.حالا منفی یا مثبت.شاید مقایسش رو بی ربط بدونید و یکی رو بیکلاس و کمپانی بی ام و رو بالاها ببینید ولی اصول تبلیغ نزدیک شده.مثل ساسی که به یه کلیپ خزش سی میلیون لایک میدن.
رامتین
۱۸ اسفند ۱۳۹۹یه سئوالی دارم: زمانیکه سری 6 در سال 2003 معرفی شد (تقریبا مشابه نسخه 630 که در ایران هم هست) بنظرتون از 5 میلیارد جمعیت دنیا چقدر انتقاد داشته؟ حال از این طراحی چقدر انتقاد هست؟ اگر از این طراحی جدید حدود 50 درصد انتقاد شده من حس میکنم از اون طراحی زیر 0.01 درصد. تفاوت اینه!!!
مهدی
۱۸ اسفند ۱۳۹۹این حرف هم حرف خوبیه ولی باید طراحی خوبی هم داشته باشن محصولات
تورج
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ایشون بی سلیقه هستن می گه زمین کجه!
net
۱۹ اسفند ۱۳۹۹جلوپنجره زیبا و کوچک بی ام و سری ۸ چه مشکلی داشت که بی ام و جلوپنجره رو بزرگ و خراب و زشت کرد. نود درصد مردم دنیا جلوپنجره بزرگ بی ام و رو دوست ندارد
سرزمین آفتاب
۱۹ اسفند ۱۳۹۹شرکت های خودروسازی فکر کردن هر جلو پنجره ای رو بزرگ کنن یعنی لوکس شما نگاه برند های لوکس دنیا بندازین