کمپانی BMW خودروی i3 را به دو صورت خودروی الکتریکی خالص و خودروی الکتریکی به همراه یک موتور بنزینی که برای افزایش برد خودرو استفاده میشود، عرضه کرده است. به خودرو نوع دوم i3 را range-extender نیز میگویند، موتور احتراقی در این خودرو تنها برای شارژ باتری استفاده میشود نه برای راندن خودرو. خودروهای i3 الکتریکی خالص در حال حاضر برد ۱۳۰ کیلومتری دارند ولی بر طبق گزارش Automotive News، افزایش ۵۰ درصدی برای مدل ۲۰۱۷ اعلام شده است یعنی برد این خودرو به ۱۹۳ کیلومتر میرسد.
آیان روبرسون عضو ارشد بامو گفته پکهای باتری لیتیوم یونی برای مدل ۲۰۱۷ بهبود یافته است که موجب افزایش برد این خودرو میشود. سخنگوی بامو در آمریکای شمالی صحت این خبر را تأیید کرده است و اضافه کرده که استفاده از باتریهای قدرتمندتر بهعنوان آپشن در اختیار مشتریان قرار میگیرد. مدل کنونی که از پک باتری ۲۲ کیلوواتی بهره میبرد، همچنان عرضه خواهد شد. افزایش برد i3 به ۲۰۰ کیلومتر جایگاه این خودرو را در بین خودروهای الکتریکی رده پایین ارتقاء میبخشد. قیمت بامو i3 برای مدل ۲۰۱۶ معادل با ۴۳۳۹۵ دلار قبل از اعمال مشوقهای مالیاتی است. تنها مشکل بامو این است که بهتازگی شورولت برد ۳۲۰ کیلومتری را برای خودروی الکتریکی خود یعنی بولت اعلام کرده است که نقطه عطفی در میان خودروهای این کلاس محسوب میشود و فروش آن هم در اواخر سال جاری میلادی شروع خواهد شد. قیمت شورولت بولت ۳۷۵۰۰ دلار خواهد بود که پس از اعمال معافیتها به ۳۰ هزار دلار کاهش مییابد. دامنه حرکتی بالاتر موجب جذابتر شدن خودروی الکتریکی i3 میشود. هنوز هم برد حرکتی مدلهای range extender کمی بیشتر از مدلهای الکتریکی خالص است. بُرد نیسان لیف نیز اخیراً از ۲۰۰ به ۲۵۰ کیلومتر افزایش یافته است. رنو ZOE نیز ۲۱۰ کیلومتر برد دارد که بنا به ادعای شرکت بهزودی به ۲۴۰ کیلومتر افزایش مییابد. درمجموع ۱۱۰۲۴ دستگاه i3 در سال ۲۰۱۵ در آمریکا و ۲۴۰۵۷ در سراسر جهان به فروش رفته است، هرچند باوجود افزایش ۵۰ درصدی نسبت به فروش سال ۲۰۱۴، هنوز در مقایسه با شورولت ولت یا نیسان لیف فروش پایینی داشته است. این میزان فروش برای خودرویی که به گفته مدیرعامل بامو، نوربرت ریتوفر، یک نقطه عطفی در تاریخ صنعت اتومبیلسازی است کمی ناامیدکننده است.۱۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
Archi KHAN
۳ بهمن ۱۳۹۴حالا ما نا امید از بازار خودروی کشور !
شوما هم هی خبر تکنولوژی های نِوین را بذارین …
moein
۳ بهمن ۱۳۹۴دقیقا
هژبر
۳ بهمن ۱۳۹۴ایول بابا چ رقابتی
amir
۳ بهمن ۱۳۹۴کاش نام گذاری این سری بر اساس سری اصلی سدان باشه برای مثال این مدل میشد i1 یه برقی هم اندازه سری 3 میزد و میذاشت i3
mohsen
۳ بهمن ۱۳۹۴همین مونده بود رنو بیاد با BMW رقابت کنه
احمد باقری
۳ بهمن ۱۳۹۴دیگه خودشون هم اعلام کردن که فروش این خودرو از نظر اونها ناامید کننده است، کیفیت و فناوری خودرهای بی ام دبلیو رو که کنار بگذاریم، در خودروهای الکتریکی، مسافت قابل طی کردن، حرف اول رو میزنه که بی ا م دبلیو فعلا نتونسته به پای رقبا برسه.
خسته شده
۳ بهمن ۱۳۹۴ب ام و نه بی ام دبیلو ضمن اینکه کیفیت این ماشین نسبت به اون دو و طراحیش خیلی بهتره کلاسشم بالاتره
علی
۱۰ بهمن ۱۳۹۴اگر آلمانی تلفظ کنی میشه ب ام و اگر انگلیسی تلفظ کنی میشه بی ام دبلیو
مثل amg بنز که انگلیسیش میشه ای ام جی ولی آلمانیش میشه آ ام گ
فرشید
۳ بهمن ۱۳۹۴شورولت volt ولته فکر کنم
نه بولت
sina
۳ بهمن ۱۳۹۴بولت