آیا مدل جدید QX30 میتواند آرزوی مدیران اینفینیتی در فروش بالا را محقق سازد؟ برای فهم این موضوع ما این خودرو را در برابر رقبای قدرتمندی از مرسدس بنز و بامو قرار دادهایم.
بازوی لوکس نیسان هنوز بازیگری نه چندان قدر در بازار انگلستان است. با شبکهی نمایندگی کوچک و مدلهای تولیدی نسبتاً محدود، اینفینیتی در برابر اکثر رقبای خود فروش کمی دارد.
اینفینیتی با عرضهی هاچبک لوکس Q30 در اوایل امسال خط تولید خود را گسترش داده و هماکنون نیز مدلهای تولیدی این سازنده با عرضهی کراس اوور QX30 تنوع بیشتری یافته است. همانطوری که از نام خودرو برمیآید،QX30 بر پایهی Q30 ساخته شده اما در زمان عرضه این خودرو تنها یک پیشرانه و یک تریم وجود دارد البته سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک بهصورت استاندارد عرضه شدهاند. بهای خودرو در محدودهی ۳۰ هزار پوندی است که آن را به قلب رقابتی فشرده با کراس اوورهای لوکس میفرستد.
برای سنجیدن تواناییهای QX30 دو رقیب نامآشنا را تدارک دیدهایم که عبارتاند از بامو X1 و مرسدس بنز GLA. بامو در حال حاضر کراس اوور لوکس محبوب ما است و ترکیبی عالی از کاربردی بودن، کارایی و اقتصادی بودن را ارائه میکند و همین کار را برای دیگر رقبا سخت میکند.
شاخبهشاخ
اندازه
هر سه خودرو بدنهی زیبایی دارند.X1 تقریباً اندازهی مشابه با یک شاسیبلند دارد درحالیکه QX30 بیشتر شبیه یک هاچبک قدبلند است. GLA بین این دو قرار میگیرد و صندوق آن بزرگتر از اینفینیتی است اما فضای داخل کابین هنوز هم کوچک است. در واقعیت بامو بیشترین شباهت را به یک شاسیبلند دارد.
خویشاوندی بین QX30 و GLA در داخل کابین مشهود است. اینفینیتی همان کنترلهای تهویه، دکمهی بالابرها و ستون فرمانی را دارد که در بنز دیده میشود. کلیدهای بنز و اینفینیتی نیز کاملاً مشابه هستند. از طرف دیگر بامو X1 پلتفرم یکسانی با مینی کلابمن دارد اما هر دو خودرو ظاهر متمایز و خاص خود را دارند.
سرویسهای نمایندگی
اینفینیتی دربارهی سرویسهای مصرفکنندگان دست به معاملهی بزرگی زده است اما ما این رضایت را در نظرسنجیهایی که انجام میدهیم به عینه ندیدهایم و باید گفت که بنز و بامو شبکهی نمایندگی وسیعتری دارند.
قضاوت
مکان اول: بامو X1
در نتیجهگیری نهایی X1 یک برندهی واضح است. به لطف کاربردی بودن، هندلینگ فرز و چابک و مصرف سوخت کم این خودرو فرمول ساخت یک کراس اوور لوکس را به دیگران دیکته میکند. باید دربارهی نیاز واقعی به سیستم چهارچرخ محرک و یا صرفهجویی با نسخهی دیفرانسیل جلو تصمیم خود را بگیرید اما هر دو نسخه پادشاه کلاس کراس اوورهای لوکس هستند.
مکان دوم: اینفینیتی QX30
QX30 خوشتیپ است اما در واقعیت این خودرو را بیشتر به عنوان یک هاچبک قدبلندتر در نظر خواهید گرفت. ابعاد کوچکتر این خودرو نسبت به X1 به این معنی است که اینفینیتی در بحث کاربردی بودن به پای بامو نمیرسد. از طرف دیگر وجود تنها یک پیشرانه نیز از جذابیتهای این خودرو میکاهد؛ اما بهای کمتر، لیست تجهیزات استاندارد بیشتر و طراحی کابین جذابتر این خودرو را بالاتر از مرسدس بنز GLA قرار میدهد.
مکان سوم: مرسدس بنز GLA
دیگر گزینهها در این کلاس
ولوو V40 کراس کانتری Pro
قیمت: 30805 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری
این خودرو قالب هاچبک کراس اووری بهتری نسبت به اینفینیتی دارد. فیس لیفت جدیدی که روی این خودرو اعمال شده چراغهای جدید را به خودرو اضافه کرده و درحالیکه نسخهی فول D4 تنها بهصورت دیفرانسیل جلو در دسترس است اما کارایی و مصرف سوخت کمتری دارد و ارزانتر نیز هست.
اشکودا اوکتاویا Scout 2.0 TDI DSG
قیمت: 28495 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری ۱۸۲ اسب بخاری
اینجا ثابت شد که اگر دنبال خودرویی فراتر از برندهای لوکس باشید میتوانید خودروهای بیشتری با پول کمتری به دست بیاورید. اوکتاویا نسخهی چهارچرخ محرک و گیربکس دوکلاچه ی اتوماتیک دارد و به لطف صندوق ۶۱۰ لیتری خود کاربردیتر نیز هست. اوکتاویا نسبت به QX30 حدود ۵ هزار پوند ارزانتر نیز هست.
بامو X1 xDrive20d Sport auto | اینفینیتی QX30 2.2d (170) Premium Tech AWD auto | مرسدس بنز GLA 220d Sport Premium 4MATIC | |
بهای مدل تست شده (پوند) | ۳۹۰۷۰ | ۳۷۰۲۰ | ۴۱۰۴۰ |
طول/عرض/ارتفاع (میلیمتر) | ۴۴۳۹/۱۸۲۱/۱۵۹۸ | ۴۴۲۵/۱۸۱۵/۱۵۱۵ | ۴۴۱۷/۱۸۰۴/۱۴۹۴ |
پیشرانه | ۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۵ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۲۱۴۳ سیسی | ۴ سیلندر خطی، ۲۱۴۳ سیسی |
قدرت (اسب بخار) | ۱۹۰ | ۱۶۸ | ۱۷۷ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۴۰۰ | ۳۵۰ | ۳۵۰ |
گیربکس | ۸ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک | ۷ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک | ۷ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک |
حجم باک سوخت (لیتر) | ۵۱ | ۵۶ | ۵۶ |
ظرفیت محفظه بار (لیتر) | ۵۰۵/۱۵۵۰ | ۴۳۰/۱۲۲۳ | ۴۸۱/۱۲۳۵ |
وزن خالص (کیلوگرم) | ۱۶۲۵ | ۱۶۳۴ | ۱۵۹۵ |
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه) | ۷.۸ | ۸.۸ | ۸.۲ |
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) | ۲۱۹ | ۲۱۶ | ۲۱۷ |
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۵.۶/۴.۴/۴.۹ | ۶/۴.۳/۴.۹ | ۵.۹/۴.۴/۵ |
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۵ دی ۱۳۹۵کاملا عادلانه بود.
X1 لیاقتش رو داشت.
Parvaz
۱۵ دی ۱۳۹۵بنده هم موافقم :|
dice
۱۵ دی ۱۳۹۵اینجاست که می گن؟؟؟؟
آر یو کیدینگ می رایت نوو؟؟؟
سوم دیگه خیلی بی انصافیه….
من خودم عاشق مرسدس ام ولی متاسفانه مرسدس یکم تو شاسی بلنداش به جز g کلاس یکم نسبت به رقباش ضعف داره…ولی بازم انتخاب من مرسدسه ♥♥♥♥
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۵ دی ۱۳۹۵منم طرفدار مرسدسم.
ولی نمیشه روی برتری های BMW و infiniti چشم پوشید
شما به جدول نگاه کن.
BMW در اکثر موارد بهترینه. بعدش Infiniti و بعد مرسدس.
به عکس اول نگاه کن. با دیدن قیافه ی Infiniti به وجد میای.
ونوم
۱۵ دی ۱۳۹۵مجید جون عکس 2 هم نگاه کن اینفینیتی انگار که یه پلنگ هست اماده میشه حمله کنه مثل اینکه بخواد خیز برداره
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵ونوم جان
خیلی شبیه یک گونه ی دایناسور هست به اسم Stegosaurus !!
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۶ دی ۱۳۹۵نمیدونم عصر یخبندان 3 دیدی یا نه !!
همون دایناسور هایی که انتهای دمشون یک توده مثل گرز داره و پشت بدنشون تیکه تیکه ، فلس داره!!
عصر یخبندان 3 ، همون اول که گروه مندی برای پیدا کردن سید رفتند زیر زمین، یک دایناسور از پشت بهشون حمله کرد ولی دمش لای یک تیکه سنگ گیر کرد و مندی و الی و دیگو و… مجبور شدن برای فرار از دستش از روی گردن یک دایناسور گنده ی گیاه خوار سر بخورند. !!!
ونوم
۱۶ دی ۱۳۹۵نه اقا مجید ولی الان میرم از نت نگاه میکنم عکسشو
MB
۱۵ دی ۱۳۹۵منم موافقم
X1
GLA
QX30
Alireza.GT86
۱۶ دی ۱۳۹۵اینطوری منم موافقم ، ولی توی مقاله مرسدس سوم شد که با توجه به اندازه بزرگتر و بقیه برتری هاش باید دوم میشد!!
علي
۱۵ دی ۱۳۹۵هر سه تا رو دوست دارم ولی اگر نظر شخصیمو بخوام بگم و ترتیب بندی کنم
اول هم bmw و هم مرسدس بنزو انتخاب میکنم و در آخر نیسان
ی مقداری طراحی داخلی و بیرونی نیسان شلوغه و سوئیچی که منحصر به مرسدس بوده رو کپی کرده .
ولی در کل همشون عالی هستند.
با تچکر
datsun
۱۵ دی ۱۳۹۵پلتفرم هر دو تا یکیه اینفینیتی از بنز قرض گرفته پس ممکنه خیلی چیزها شبیه هم باشن کپی در کار نیست
كوروش
۱۵ دی ۱۳۹۵کلید رو خیلی ضایع کپی کرده
دیگه هرچی شبیه باشه طبیعیه کلیدش خیلی ناجوره
Shoaib-mph
۱۵ دی ۱۳۹۵علی جان دایملر و رنو نیسان با هم همکاری دارن،پس کپی بی مفهومه
datsun
۱۵ دی ۱۳۹۵QX30 و GLA یک روح در دو کالبد
Siabala
۱۵ دی ۱۳۹۵با سلام
ایکس وان ماشین فوق العاده ایه فقط یک مشکل بزرگ که داره اینه که صندلى ردیف جلو خیلی تنگه و بیشتر مناسب افراد لاغرو ضریف جثه هست
من خودم مدل۲۰۱۴رو دارم این مشکلو داره و در مدل۲۰۱۶هم که سوارشدم بازم مشکل تنگى صندلیشو برطرف نکردن اما از سایر جنبه ها واقعا فوق العادست
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۵ دی ۱۳۹۵دوست عزیز، چشم بسته غیب گفتی ؟؟!
X1 در کوچکترین کلاس شاسی بلند ها رقابت میکنه. اگر فضای بیشتری از BMW میخوای باید X3، X4 ، X5 یا X6 می خریدی.
طبیعتا انتظار فضایی به اندازه ی X5 یا Land Cruiser رو هیچ کس از این ماشین نداره.
مثل این میمونه که بری پراید بخری بعد بگی چرا مثل بنز توش راحت نیستم!!
یکی از مهم ترین فاکتور هایی که در خرید ماشین باید بهش دقت کنی ، کلاس بندی ماشین هست.
این ماشین اسمش روشه … Compact SUV…. یعنی برای افراد Compact ساخته شده!!!
من هم سوار X3 و X1 شدم. هر دو compact هستند. ولی با قد دراز من، در X1 خیلی راحت نبودم. در X3 خیلی خوب تر بود.
Siabala
۱۶ دی ۱۳۹۵شما مثل اینکه خیلی عجله داشتی جواب منو بدی قشنگ کامنتو نخوندی
من نگفتم فضای داخلش کمه گفتم صندلیش تنگه هیچ ربطیم به کامپکتو لارج بودن ماشین نداره ماشین داریم از ایکس ۱ کوچیکتره اما صندلیهاش راحت تر و جادارتره
فرشاد سجادیان
۱۵ دی ۱۳۹۵من یکم میذارم روش GLC میخرم
فيصل
۱۵ دی ۱۳۹۵اینفینیتی qx30 که در کشورهای خلیج فارس بانام q30عرضه شده ۲ نوع موتور داره. ۱.۶ لیتری توربو با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و موتور ۲ لیتری توربو با ۲۰۸ اسب بخار قدرت. تو امریکا اسمش qx30 هست و فقط موتور ۲ لیتری توربو
X6
۱۵ دی ۱۳۹۵ایول کلا bmw تو suv خیلی قوی ظاهر میشه طراحیشم فوق العادس ?
رامین
۱۵ دی ۱۳۹۵در مقایسه car and driver هم x1 حتی از لکسوس nx هم برتر ظاهر شده و اول شدهالبته مدل بنزینی 2 لیتری توربو
ونوم
۱۵ دی ۱۳۹۵جالبه الان 22.37 دقیقه هست نظر سنجی پدال هم تیم تست رو تایید میکنه
Shoaib-mph
۱۵ دی ۱۳۹۵از هرچی کامپکته متنفرم/بخصوص شاسی بلند/
Nissan...japan
۱۵ دی ۱۳۹۵اینفینیتی جدای از بقیه مباحث دارای طراحی خیلی جذاب و زیباییه و بخوبی تونسته پا به پای بزرگان پیش بیاد.
نویدی
۱۶ دی ۱۳۹۵bmw با مدل های X1 و M2 کولاک کرد.
shahin
۱۷ دی ۱۳۹۵شاید باید اجازه داد اینقینیتی مثل لکسوس جای خودشو تو دلمون باز کنه.انصافا هر۳ خوبن و من تو این بازه قیمت احتمالا بنز رو انتخاب میکنم ولی مطمعنم اون دوتا هم عالی هستن
mohsen
۱۸ دی ۱۳۹۵با این مدل ماشینا حال نمیکنم
با پولش میشه یه 228 چیزی خرید
pony car
۱۹ دی ۱۳۹۵بی ام و بی برو برگرد اول