اینفینیتیبی ام ومتفرقهمرسدس بنزهفته نامه

مصاف اینفینیتی QX30 و مرسدس بنز GLA و ب‌ام‌و X1

آیا مدل جدید QX30 می‌تواند آرزوی مدیران اینفینیتی در فروش بالا را محقق سازد؟ برای فهم این موضوع ما این خودرو را در برابر رقبای قدرتمندی از مرسدس بنز و ب‌ام‌و قرار داده‌ایم.

q30-group-704
بازوی لوکس نیسان هنوز بازیگری نه چندان قدر در بازار انگلستان است. با شبکه‌ی نمایندگی کوچک و مدل‌های تولیدی نسبتاً محدود، اینفینیتی در برابر اکثر رقبای خود فروش کمی دارد.

q30-group-290
اینفینیتی با عرضه‌ی هاچبک لوکس Q30 در اوایل امسال خط تولید خود را گسترش داده و هم‌اکنون نیز مدل‌های تولیدی این سازنده با عرضه‌ی کراس اوور QX30 تنوع بیشتری یافته است. همان‌طوری که از نام خودرو برمی‌آید،QX30 بر پایه‌ی Q30 ساخته شده اما در زمان عرضه این خودرو تنها یک پیشرانه و یک تریم وجود دارد البته سیستم چهارچرخ محرک و گیربکس اتوماتیک به‌صورت استاندارد عرضه شده‌اند. بهای خودرو در محدوده‌ی ۳۰ هزار پوندی است که آن را به قلب رقابتی فشرده با کراس اوورهای لوکس می‌فرستد.

q30-group-712
برای سنجیدن توانایی‌های QX30 دو رقیب نام‌آشنا را تدارک دیده‌ایم که عبارت‌اند از ب‌ام‌و X1 و مرسدس بنز GLA. ب‌ام‌و در حال حاضر کراس اوور لوکس محبوب ما است و ترکیبی عالی از کاربردی بودن، کارایی و اقتصادی بودن را ارائه می‌کند و همین کار را برای دیگر رقبا سخت می‌کند.

سیستم‌های فرمان و تعلیق و دیگر قطعات متحرک مرسدس بنز و اینفینیتی یکسان است بنابراین اوضاع برای این دو تقریباً مشابه است. آیا QX30 می‌تواند دو رقیب دیگر را تحت تأثیر قرار دهد؟

شاخ‌به‌شاخ

اندازه
هر سه خودرو بدنه‌ی زیبایی دارند.X1 تقریباً اندازه‌ی مشابه با یک شاسی‌بلند دارد درحالی‌که QX30 بیشتر شبیه یک هاچبک قدبلند است. GLA بین این دو قرار می‌گیرد و صندوق آن بزرگ‌تر از اینفینیتی است اما فضای داخل کابین هنوز هم کوچک است. در واقعیت ب‌ام‌و بیشترین شباهت را به یک شاسی‌بلند دارد.

مشابهت قطعات
خویشاوندی بین QX30 و GLA در داخل کابین مشهود است. اینفینیتی همان کنترل‌های تهویه، دکمه‌ی بالابرها و ستون فرمانی را دارد که در بنز دیده می‌شود. کلیدهای بنز و اینفینیتی نیز کاملاً مشابه هستند. از طرف دیگر ب‌ام‌و X1 پلتفرم یکسانی با مینی کلابمن دارد اما هر دو خودرو ظاهر متمایز و خاص خود را دارند.

q30-group-750
سرویس‌های نمایندگی
اینفینیتی درباره‌ی سرویس‌های مصرف‌کنندگان دست به معامله‌ی بزرگی زده است اما ما این رضایت را در نظرسنجی‌هایی که انجام می‌دهیم به عینه ندیده‌ایم و باید گفت که بنز و ب‌ام‌و شبکه‌ی نمایندگی وسیع‌تری دارند.

قضاوت

مکان اول: ب‌ام‌و X1

qx30-group-264

qx30-group-312

در نتیجه‌گیری نهایی X1 یک برنده‌ی واضح است. به لطف کاربردی بودن، هندلینگ فرز و چابک و مصرف سوخت کم این خودرو فرمول ساخت یک کراس اوور لوکس را به دیگران دیکته می‌کند. باید درباره‌ی نیاز واقعی به سیستم چهارچرخ محرک و یا صرفه‌جویی با نسخه‌ی دیفرانسیل جلو تصمیم خود را بگیرید اما هر دو نسخه پادشاه کلاس کراس اوورهای لوکس هستند.

مکان دوم: اینفینیتی QX30

qx30-group-110

qx30-group-120

qx30-group-193
QX30 خوش‌تیپ است اما در واقعیت این خودرو را بیشتر به عنوان یک هاچبک قدبلندتر در نظر خواهید گرفت. ابعاد کوچک‌تر این خودرو نسبت به X1 به این معنی است که اینفینیتی در بحث کاربردی بودن به پای ب‌ام‌و نمی‌رسد. از طرف دیگر وجود تنها یک پیشرانه نیز از جذابیت‌های این خودرو می‌کاهد؛ اما بهای کمتر، لیست تجهیزات استاندارد بیشتر و طراحی کابین جذاب‌تر این خودرو را بالاتر از مرسدس بنز GLA قرار می‌دهد.

مکان سوم: مرسدس بنز GLA

qx30-group-353

به لطف کاراکتر عجیب‌وغریب خود،GLA یک کراس اوور کامل نیست و همانند QX30 یک هاچبک با ارتفاع سواری بیشتر به نظر می‌آید. به خاطر وجود سیستم‌های فرمان و تعلیق یکسان تفاوت‌های کمی بین این دو خودرو در جاده وجود دارد اما بهای بیشتر و تجهیزات کمتر بنز به معنی رتبه‌ی پایین‌تر این خودرو است. حداقل مدل‌های گسترده‌تری از GLA وجود دارد بنابراین دست شما در انتخاب بازتر خواهد بود.

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

ولوو V40 کراس کانتری Pro
قیمت: 30805 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری ۱۹۰ اسب بخاری
2017 Volvo V40

این خودرو قالب هاچبک کراس اووری بهتری نسبت به اینفینیتی دارد. فیس لیفت جدیدی که روی این خودرو اعمال شده چراغ‌های جدید را به خودرو اضافه کرده و درحالی‌که نسخه‌ی فول D4 تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو در دسترس است اما کارایی و مصرف سوخت کمتری دارد و ارزان‌تر نیز هست.

اشکودا اوکتاویا Scout 2.0 TDI DSG
قیمت: 28495 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری ۱۸۲ اسب بخاری
skoda_octavia_scout

اینجا ثابت شد که اگر دنبال خودرویی فراتر از برندهای لوکس باشید می‌توانید خودروهای بیشتری با پول کمتری به دست بیاورید. اوکتاویا نسخه‌ی چهارچرخ محرک و گیربکس دوکلاچه ی اتوماتیک دارد و به لطف صندوق ۶۱۰ لیتری خود کاربردی‌تر نیز هست. اوکتاویا نسبت به QX30 حدود ۵ هزار پوند ارزان‌تر نیز هست.

 

ب‌ام‌و X1 xDrive20d Sport auto

اینفینیتی QX30 2.2d (170) Premium Tech AWD auto

مرسدس بنز GLA 220d Sport Premium 4MATIC

بهای مدل تست شده (پوند)

۳۹۰۷۰ ۳۷۰۲۰

۴۱۰۴۰

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۴۳۹/۱۸۲۱/۱۵۹۸ ۴۴۲۵/۱۸۱۵/۱۵۱۵

۴۴۱۷/۱۸۰۴/۱۴۹۴

پیشرانه

۴ سیلندر خطی، ۱۹۹۵ سی‌سی ۴ سیلندر خطی، ۲۱۴۳ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۲۱۴۳ سی‌سی

قدرت (اسب بخار)

۱۹۰ ۱۶۸

۱۷۷

گشتاور (نیوتون متر)

۴۰۰ ۳۵۰

۳۵۰

گیربکس

۸ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک ۷ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک

۷ سرعته ی اتوماتیک، چهارچرخ محرک

حجم باک سوخت (لیتر)

۵۱ ۵۶

۵۶

ظرفیت محفظه بار (لیتر)

۵۰۵/۱۵۵۰ ۴۳۰/۱۲۲۳

۴۸۱/۱۲۳۵

وزن خالص (کیلوگرم)

۱۶۲۵ ۱۶۳۴

۱۵۹۵

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۷.۸ ۸.۸

۸.۲

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۲۱۹ ۲۱۶

۲۱۷

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۶/۴.۴/۴.۹ ۶/۴.۳/۴.۹

۵.۹/۴.۴/۵

[polldaddy poll=9624906] منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. مجید.بهترین یا هیچ.

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    کاملا عادلانه بود.
    X1 لیاقتش رو داشت.

    1. Parvaz

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (404 ديدگاه)

      بنده هم موافقم :|

      1. dice

        ۱۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (166 ديدگاه)

        اینجاست که می گن؟؟؟؟
        آر یو کیدینگ می رایت نوو؟؟؟
        سوم دیگه خیلی بی انصافیه….
        من خودم عاشق مرسدس ام ولی متاسفانه مرسدس یکم تو شاسی بلنداش به جز g کلاس یکم نسبت به رقباش ضعف داره…ولی بازم انتخاب من مرسدسه ♥♥♥♥

        1. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۱۵ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          منم طرفدار مرسدسم.

          ولی نمیشه روی برتری های BMW و infiniti چشم پوشید

          شما به جدول نگاه کن.
          BMW در اکثر موارد بهترینه. بعدش Infiniti و بعد مرسدس.

          به عکس اول نگاه کن. با دیدن قیافه ی Infiniti به وجد میای.

        2. ونوم

          ۱۵ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (543 ديدگاه)

          مجید جون عکس 2 هم نگاه کن اینفینیتی انگار که یه پلنگ هست اماده میشه حمله کنه مثل اینکه بخواد خیز برداره

        3. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۱۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          ونوم جان
          خیلی شبیه یک گونه ی دایناسور هست به اسم Stegosaurus !!

        4. مجید.بهترین یا هیچ.

          ۱۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          نمیدونم عصر یخبندان 3 دیدی یا نه !!

          همون دایناسور هایی که انتهای دمشون یک توده مثل گرز داره و پشت بدنشون تیکه تیکه ، فلس داره!!

          عصر یخبندان 3 ، همون اول که گروه مندی برای پیدا کردن سید رفتند زیر زمین، یک دایناسور از پشت بهشون حمله کرد ولی دمش لای یک تیکه سنگ گیر کرد و مندی و الی و دیگو و… مجبور شدن برای فرار از دستش از روی گردن یک دایناسور گنده ی گیاه خوار سر بخورند. !!!

        5. ونوم

          ۱۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (543 ديدگاه)

          نه اقا مجید ولی الان میرم از نت نگاه میکنم عکسشو

  2. MB

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    منم موافقم
    X1
    GLA
    QX30

    1. Alireza.GT86

      ۱۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (236 ديدگاه)

      اینطوری منم موافقم ، ولی توی مقاله مرسدس سوم شد که با توجه به اندازه بزرگتر و بقیه برتری هاش باید دوم میشد!!

  3. علي

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (848 ديدگاه)

    هر سه تا رو دوست دارم ولی اگر نظر شخصیمو بخوام بگم و ترتیب بندی کنم
    اول هم bmw و هم مرسدس بنزو انتخاب میکنم و در آخر نیسان
    ی مقداری طراحی داخلی و بیرونی نیسان شلوغه و سوئیچی که منحصر به مرسدس بوده رو کپی کرده .
    ولی در کل همشون عالی هستند.
    با تچکر

    1. datsun

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3942 ديدگاه)

      پلتفرم هر دو تا یکیه اینفینیتی از بنز قرض گرفته پس ممکنه خیلی چیزها شبیه هم باشن کپی در کار نیست

      1. كوروش

        ۱۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        کلید رو خیلی ضایع کپی کرده
        دیگه هرچی شبیه باشه طبیعیه کلیدش خیلی ناجوره

    2. Shoaib-mph

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (251 ديدگاه)

      علی جان دایملر و رنو نیسان با هم همکاری دارن،پس کپی بی مفهومه

  4. datsun

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3942 ديدگاه)

    QX30 و GLA یک روح در دو کالبد

  5. Siabala

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (185 ديدگاه)

    با سلام
    ایکس وان ماشین فوق العاده ایه فقط یک مشکل بزرگ که داره اینه که صندلى ردیف جلو خیلی تنگه و بیشتر مناسب افراد لاغرو ضریف جثه هست
    من خودم مدل۲۰۱۴رو دارم این مشکلو داره و در مدل۲۰۱۶هم که سوارشدم بازم مشکل تنگى صندلیشو برطرف نکردن اما از سایر جنبه ها واقعا فوق العادست

    1. مجید.بهترین یا هیچ.

      ۱۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز، چشم بسته غیب گفتی ؟؟!

      X1 در کوچکترین کلاس شاسی بلند ها رقابت میکنه. اگر فضای بیشتری از BMW میخوای باید X3، X4 ، X5 یا X6 می خریدی.

      طبیعتا انتظار فضایی به اندازه ی X5 یا Land Cruiser رو هیچ کس از این ماشین نداره.

      مثل این میمونه که بری پراید بخری بعد بگی چرا مثل بنز توش راحت نیستم!!

      یکی از مهم ترین فاکتور هایی که در خرید ماشین باید بهش دقت کنی ، کلاس بندی ماشین هست.
      این ماشین اسمش روشه … Compact SUV…. یعنی برای افراد Compact ساخته شده!!!

      من هم سوار X3 و X1 شدم. هر دو compact هستند. ولی با قد دراز من، در X1 خیلی راحت نبودم. در X3 خیلی خوب تر بود.

      1. Siabala

        ۱۶ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (185 ديدگاه)

        شما مثل اینکه خیلی عجله داشتی جواب منو بدی قشنگ کامنتو نخوندی
        من نگفتم فضای داخلش کمه گفتم صندلیش تنگه هیچ ربطیم به کامپکتو لارج بودن ماشین نداره ماشین داریم از ایکس ۱ کوچیکتره اما صندلیهاش راحت تر و جادارتره

  6. فرشاد سجادیان

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    من یکم میذارم روش GLC میخرم

  7. فيصل

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    اینفینیتی qx30 که در کشورهای خلیج فارس بانام q30عرضه شده ۲ نوع موتور داره. ۱.۶ لیتری توربو با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و موتور ۲ لیتری توربو با ۲۰۸ اسب بخار قدرت. تو امریکا اسمش qx30 هست و فقط موتور ۲ لیتری توربو

  8. X6

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (661 ديدگاه)

    ایول کلا bmw تو suv خیلی قوی ظاهر میشه طراحیشم فوق العادس ?

  9. رامین

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (28 ديدگاه)

    در مقایسه car and driver هم x1 حتی از لکسوس nx هم برتر ظاهر شده و اول شدهالبته مدل بنزینی 2 لیتری توربو

  10. ونوم

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (543 ديدگاه)

    جالبه الان 22.37 دقیقه هست نظر سنجی پدال هم تیم تست رو تایید میکنه

  11. Shoaib-mph

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (251 ديدگاه)

    از هرچی کامپکته متنفرم/بخصوص شاسی بلند/

  12. Nissan...japan

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (208 ديدگاه)

    اینفینیتی جدای از بقیه مباحث دارای طراحی خیلی جذاب و زیباییه و بخوبی تونسته پا به پای بزرگان پیش بیاد.

  13. نویدی

    ۱۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    bmw با مدل های X1 و M2 کولاک کرد.

  14. shahin

    ۱۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (856 ديدگاه)

    شاید باید اجازه داد اینقینیتی مثل لکسوس جای خودشو تو دلمون باز کنه.انصافا هر۳ خوبن و من تو این بازه قیمت احتمالا بنز رو انتخاب میکنم ولی مطمعنم اون دوتا هم عالی هستن

  15. mohsen

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    با این مدل ماشینا حال نمیکنم
    با پولش میشه یه 228 چیزی خرید

  16. pony car

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    بی ام و بی برو برگرد اول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا