باواریایی ها به شرکتهای آکورا، آئودی، فراری، پژو، پورشه و تویوتا ملحق خواهند شد…
بامو اعلام کرد در سال ۲۰۲۳ به مسابقات ۲۴ ساعته لمانز و کلاس جدید LMDh پروتوتایپ بازخواهد گشت.
این شرکت در سال ۱۹۹۹ با خودروی V12 LMR پیروز رقابتهای لمانز شد و هماکنون نیز به دنبال تکرار موفقیتهای پیشین است. مارکوس فلش رئیس بخش M بامو با انتشار پستی در اینستاگرام این خبر را تائید کرده است. در این پست تصویری از خودروی یاد شده با کپشن “ما بازمیگردیم، دیتونا ۲۰۲۳” منتشر شده است.
البته فعلاً جزئیات بیشتری از برنامههای این خودروساز برای حضور در لمانز منتشر نشده است. بر پایه آنچه فلش گفته، اولین مسابقه بامو دیتونا در سال ۲۰۲۳ خواهد بود و بنابراین این شرکت خودرویی برای کلاس جدید LMDh میسازد که قبلاً بر پایه کلاس LMP2 شناخته میشد. بر مبنای قوانین این کلاس خودروسازان باید از چهار کنترل شاسی موجود یکی را انتخاب کرده و از سیستم هیبریدی در اکسل عقب استفاده کنند. البته شرکتها میتوانند از طراحی بدنه خاص خود و قوای محرکه دیفرانسیل عقب استفاده نمایند. حداکثر قدرت خودروهای این کلاس نیز ۶۷۰ اسب بخار اعلام شده است.
پورشه، آئودی و آکورا حضور خود در این کلاس جدید را اعلام کردهاند. خودروهای این کلاس واجد شرایط حضور در مسابقات قهرمانی ایمسا آمریکا شامل ۲۴ ساعته دیتونا و قهرمانی استقامت جهان هستند. مسابقات قهرمانی جهان شامل لمانز نیز بوده و یکی دیگر از کلاسهای آن کلاس هایپرکارها است که تویوتا، پژو و فراری در آن حضور خواهند داشت.
بامو اشارهای به حضور همزمان در ایمسا یا قهرمانی استقامت جهان نکرده است. این خودروساز پس از خروج از فرمول E در آخر فصل جاری مسابقات به دنبال حضور در سایر بخشهای موتور اسپورت خواهد بود.
Mad.z.Max
۲۳ خرداد ۱۴۰۰خیلیم عالیه!
همین خودروی V12LMR که اول متن هم بهش اشاره شده، اگه اشتباه نکنم توی فصل 1999 لمانز تونست قهرمانی کلی کلاس رو کسب کنه با یه انجین 582 اسبی فوق العاده خوش صدا و خشن. ببینیم این جدیده چی میشه
NAVID۰۰۹۸
۲۳ خرداد ۱۴۰۰جلوپنجرش چه نازه
Farzad
۲۳ خرداد ۱۴۰۰😂😂
ارش
۲۳ خرداد ۱۴۰۰به به بسیار عالی .
محمد مختاری آذر
۲۳ خرداد ۱۴۰۰چه خوب امیدوارم بتونه موفق بشه البته رقیب های سرسختی مثل آئودی و پورشه داره
Philipp
۲۳ خرداد ۱۴۰۰یه سوال پراجکت وان و والکری می تونن توی لمانز شرکت کنن یا نه؟
محمد امین
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ماشین های توانایی هستن ، ولی خب نه
البته یه سوالی کو توی ذهن من همیشه بوده ،اینکه موتور های فرمول یک معمولا بعد از ۶ الا ۷ گرند پری بسته به شرایط تعویض میشن ، واینکه این پروژکت وان هم از پیشرانه ی فورمول یک مرسدس استفاده میکنه، پس تکلیف چیه برای کسی که این ماشین رو میخره
Farzad
۲۳ خرداد ۱۴۰۰پروجکت وان دقیقا از پیشرانه فرمول یک استفاده نکرده ، کلی بازنگری و بازطراحی روش انجام دادن تا بتونن تو یه خودروی جاده ای از این پیشرانه استفاده کنن و براشون یه چالش بزرگ بوده و برای همین هم انقدر زمان بر بوده . چون حتی استارت خوردن یک پیشرانه فرمول یک با یک خودروی جاده ای زمین تا آسمون فرق داره .
اما با این وجود باز هم استهلاک بالایی خواهد داشت .
Farzad
۲۳ خرداد ۱۴۰۰این دوهایپر کار به شدت درپیست سریع هستن اما نمیتونن اسقامت و دوام خودروهای مسابقات لمانز رو داشته باشن .
خودروهای لمانز باید ۲۴ ساعت و با تمام سرعت توسط سه راننده در پیست رونده بشن . یه ماشین معمولی به راحتی اونجا واشر میزنه و به قهقرا میره .
پورشه هم در لمانز کاملا دست نیافتنی شده با ۱۹ قهرمانی . البته این که BMW هم برگشته خبر خیلی خوبی بود .
Philipp
۲۳ خرداد ۱۴۰۰ممنون
ولی منظور من از بحث قوانین و اینا بود
Amirreza
۲۳ خرداد ۱۴۰۰هیچ ماشین معمولی نمیتونه ۲۴ ساعت تمام روی خط رد لاین بمونه و سر هر پیچ تمام قدرت ترمز بگیره و بقیه مسیر رو با تمام سرعت برای ۲۴ ساعت بره
Farzad
۲۳ خرداد ۱۴۰۰بله فقط خودروهای لمانز میتونن
Ninja
۲۳ خرداد ۱۴۰۰لامصب اینم ماشین لمانزشم جلوپنجره داره
GT
۲۳ خرداد ۱۴۰۰عالی😀ای کاش مرسدس هم همین تصمیم را بگیره
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰مرسدس سال ۱۹۵۳ جوری لمانز رو به گند کشید که دیگه هنوزم یاد و خاطرش براش کابوس هست!
Philipp
۲۳ خرداد ۱۴۰۰مگه چیکار کردن؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰یعنی شما یادت نیست؟ اون تصادف رو؟ ۱۳۰نفر مردن! راننده مرسدس که شد خاکستر! و مرسدسم که شد آهن پاره! یه جستجو بزنید تو اینترنت،یا توی زومیت بزنید حادثه لمانز یه مطلب مفصل و کامل براتون میاره…
Philipp
۲۳ خرداد ۱۴۰۰نه والا
من حادثه ای که از بنز یادمه اون چرخش معروف CLR توی لمانز 1999 بود
که هنوز جرعت نکردن برگردن
Philipp
۲۳ خرداد ۱۴۰۰خب رفتم خوندم
اولا که خود مرسدس بنز بعد حدود 20 سال با C9 برگشت و قهرمان هم شد
دوما که اون تصادف بیشتر تقصیر طراحی نامناسب پیست و راننده جگوار بود تا مرسدس بنز
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰خیلی خوب که تحقیق کردید،منم درمورد کامنت اول شما چیزایی یاد گرفتم،ممنون🙏
احمدعلی کمالی
۲۳ خرداد ۱۴۰۰من که دلم میخواد دوباره فورد جی تی برنده لمانز بشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰اتفاقا اومده و میخواد دوباره برنده بشه😁
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ خرداد ۱۴۰۰خوبه،یه رقیب جدید و قدری برای باقی شرکت کننده ها پیدا میشه اینجوری…
R@m!n
۲۳ خرداد ۱۴۰۰من دوست دارم جگوار و مرسدس و مزدا هم به رقابت برگردن حس و حال لمانزهای دهه 80 و 90 زنده شه.
MohammadE9
۲۳ خرداد ۱۴۰۰درود
خبر بسیار خوشحال کننده ای برام بود , با حضور در این کلاس احتمال ساخت سوپرکار یا هایپرکاری خیابانی از بی ام و هم بالاتر خواهد رفت
امیدوارم با پیروزی و موفقیت دوباره یاد و خاطره ی مکلارن F1 GTR و مدل جاودانه ی V12 LMR زنده بشه
حضور خودروساز های قدری مثل پورشه , آئودی و فراری جذابیت رقابت رو دو چندان میکنه
Porsche
۱۵ شهریور ۱۴۰۰عالیه
با اومدن ب ام و بقیه بزرگان دیگه لمانز به جذابیت نهایی خودش میرسه