آیا بامو X3 را دوست داشته اما آرزو دارید که خودروی شما خاصتر و قویتر باشد؟ خب آلپینا در این مواقع وارد میدان میشود. تیونر مشهور باواریایی ها این بار به سراغ شاسیبلند میان سایز بامو رفته و حاصل کار تولید XD3 جدید بوده است.
این خودرو زندگی خود را به عنوان X3 استاندارد آغاز کرده اما آن را به چیزی تبدیل کرده و که از آلپینا انتظار میرود. نمای جلوی خودرو پذیرای اسپلیتر عمیقتری بوده و در بخش عقب نیز خروجهای اگزوز ۴ تایی خودنمایی میکنند. رینگهای ۲۲ اینچی و لاستیکهای پهنتر نیز تکمیل کنندهی تغییرات هستند. البته رینگهای کوچکتر ۲۰ اینچی نیز در دسترس میباشند.
داخل کابین XD3 یک پله بالاتر از X3 استاندارد حس میشود. پوشش چرمی روی بخشهایی همچون صندلیها، فرمان و تریم دربها دیده میشود و تریم مشکی پیانو هم ترکیب رنگی جذابی ایجاد میکند. رکابهای درب خاص آلپینا و پلاک شمارهدار در کنسول مرکزی نیز به شما یادآوری میکنند که با یک X3 ساده طرف نیستید.
البته جزئیات دوستداشتنی بیشتری هم وجود دارد. دوخت روی فرمان خاص بوده و نیمی از آن آبیرنگ و نیمی سبز است. همچنین پانلهای رنگی کوچکی در پشت صندلیها دیده میشود. البته همانند تمامی محصولات آلپینا، مشتریان میتوانند رنگها و تریم های گوناگونی را انتخاب کنند.
البته تمرکز اصلی باید روی قوای محرکه باشد. XD3 از پیشرانهی ۳ لیتری دیزلی X3 استاندارد با اصلاحاتی سود میبرد. آلپینا توربوی جدید را با دو نمونهی جدید جایگزین کرده است. توربوی کوچکتر برای حذف لگ بکار رفته و نسخهی بزرگتر نیز قدرت بیشتری را به ارمغان میآورد. توربوهای جدید به همراه سیستم جذب و خنککنندگی اصلاح شده منجر به تولید قدرت ۳۳۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری شدهاند. آلپینا میگوید این قدبلند لوکس شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه ای دارد. این مدل به اندازهی X3 M40d سریع بوده هرچند مدلهای خارج از بازار بریتانیا دارای پیشرانهای با چهار توربو بوده و قدرت و گشتاور ۳۸۴ اسبی و ۷۷۰ نیوتون متری دارند.
روش سرعت گرفتن این خودرو را میتوان چیزی بین واژههای گول زننده و متحیرکننده دانست. پیشرانه هرگز تحتفشار حس نمیشود بنابراین شتاب گیری بدون هرگونه سختی انجام میشود و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز تعویضهای نرمی داشته و در آنِ واحد به درخواست راننده پاسخ میدهد.
اما آیا پیشرانهی دیزلی با شخصیت آلپینا همخوانی دارد؟ از نظر پرفورمنس بله اما از نظر احساس کلیای که به خودرو بخشیده میشود چنین فکری نمیکنیم.
البته مصرف سوخت یک پیشرانهی بنزینی با مصرف XD3 برابر نیست. این شاسیبلند علیرغم پرفورمنس قابلتوجهی که دارد در هر صد کیلومتر تنها ۶.۴ لیتر سوخت مصرف میکند.
اگر به دنبال خرید بامو X3 M40d هستید به سختی خواهید توانست چشم روی ویژگیهای خاص آلپینا XD3 جدید ببندید. از نظر سرعت در خط مستقیم تفاوت زیادی بین دو خودرو وجود ندارد و درحالیکه آلپینا بیشتر روی راحتی سواری تمرکز کرده اما هنوز هم تواناییهای زیادی در سر پیچها دارد. متریال لوکستر کابین و خاصتر بوده باعث شدهاند این خودرو انتخاب خوبی باشد. البته هنوز هم فکر میکنیم یک پیشرانهی بنزینی میتواند XD3 را جذابتر کند.
مشخصات آلپینا XD3 بای توربو
- قیمت: 57900 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توئین توربو دیزل
- قدرت/گشتاور: 328 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 254 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
MAHDI
۲۸ شهریور ۱۳۹۸خیلی خیلی جذاب و دوست داشتنی. ب ام وX3 رو میشه بعنوان بهترین کراس اوور دنیا ازش نام برد. چون بهترین کیفیت کابین رو درکلاس خودش به همراه پورشه ماکان داره.هندلینگ قوی ولذت رانندگی سطح بالا.
وحالا هم آلپینا با معرفی BX3 وBX4 به خریدار این حق انتخاب رو داده که اگه یه کراس اوور عملکردی پرفومنس وسریع رو دوست دارید میتونید X3M وX4M رو انتخاب کنید اما اگه یه کراس اوور سریع اما با کابینی سطح بالا وسواری ابریشمی رو دوست داریو میتونید BX3 وBX4 رو داشته باشید!!!!!
MAHDI
۲۸ شهریور ۱۳۹۸https://gcm.moniteurautomobile.be/clients/moniteur/content/medias/images/news/27000/300/10/bmw-alpina-xd4-0.jpg
https://static.moniteurautomobile.be/imgcontrol/images_tmp/clients/moniteur/c680-d465/content/medias/images/news/27000/300/10/bmw-alpina-xd4-1.jpg
https://www.suvauthority.com/wp-content/uploads/Alpina-XD4-side-view.jpg
https://cdn.aquelamaquina.pt/images/2018-08/img_944x629$2018_08_21_14_56_07_114735.jpg
اینم از آلپینا BX4
Khosrow
۲۸ شهریور ۱۳۹۸ماشین های زشتی که این روزا طراحی میشن دیگه با الپینا و لورینسر و بقیه هم قیافه نمیگیرن / اخراج کنید طراحان تازه فارغ شده از کالج رو / یعنی نمی بینید چی میسازید ..
charger
۲۹ شهریور ۱۳۹۸خوب آستینا رو بده بالا و یادشون بده
Khosrow
۲۹ شهریور ۱۳۹۸قشنگ بود شر میکنم / چارجرو قشنگ ببینی نتیجه ش میشه همین ..
Behrouz. anzali
۲۹ شهریور ۱۳۹۸یعنی روی مصرف سوختش موندم!!!!! ۶۰۴لیتر برای توربو دیزل ؟؟ اونم ۶ سیلندر!!خداییش عالی هست چی ساختن. از ۲۰۶ کم مصرف ما هم کمتر میسوزونه. لایک داره.
Behrouz. anzali
۲۹ شهریور ۱۳۹۸شرمنده ۶۰۴ تایپ کردم ۶.۴ لیتر
سید
۲۹ شهریور ۱۳۹۸گزینه ای ضعیف در برابر مرسدس…بنز یچی دیگس کلا