در روی کاغذ، بامو M2 کامپتیشن شبیه نسخه اصلاح شدهی مدل استاندارد محسوب میشود. اگرچه محصولات پیشین M پرفورمنس باواریایی ها دارای قدرت بیشتر و برخی ریزهکاریهای جزئی بودند اما M2 جدید یک دگرگونی جدی را تجربه کرده است.
بزرگترین تغییر این خودرو زیر کاپوت رخ داده است، جایی که پیشرانه ۶ سیلندر توربوی خطی که ریشههای آن به مدل M135i بازمیگشت جای خود را به قلب آهنین پرتوان برادر بزرگتر یعنی M4 داده است.
اگرچه حجم پیشرانه در مقایسه با قبل تغییری نداشته اما پیشرانه جدید بسیار بهتر بوده و از دو توربوشارژر، سیستم اگزوز سفارشی و سیستم خنککنندگی هوی دیوتی سود میبرد. نتایج به دست آمده کاملاً درخشان بوده و قدرت M2 کامپتیشن از ۳۶۵ به ۴۰۴ اسب بخار و گشتاور نیز از ۵۰۰ به ۵۵۰ نیوتون متر رسیده است.
البته که قدرت بیشتر را نمیتوان رها کرد بنابراین مهندسان بامو شاسی را نیز ارتقا دادهاند. در آغاز باید گفت پوستهی M2 استاندارد با استفاده از قطعات فیبر کربنی و آلومینیومی مستحکمتر شده و سیستم تعلیق عقب نیز دارای مفصلهای قویتری است. موضوع عیب اینکه کلیت کالیبراسیون سیستم تعلیق تغییری نکرده و آپشن دامپرهای تطبیقپذیر هم وجود ندارد.
از طرف دیگر سیستم کنترل پایداری دوباره تنظیم شده و هماکنون شاهد دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی میباشیم. سیستم ترمز هم دارای دیسکهای بزرگتر ۳۸۰ و ۳۷۰ میلیمتری در جلو و عقب بوده ولی همچون گذشته یک گیربکس ۶ سرعته دستی و ۷ سرعته دوکلاچه را میتوان انتخاب کرد.
احتمالاً تنها طرفداران تیزچشم بامو خواهند توانست تغییرات ظاهری M2 کامپتیشن را تشخیص دهند. این خودرو دارای جلوپنجره کلیوی پهنتر و سپر جلوی متفاوتی است که ورودیهای هوای بزرگتری برای بهبود سیستم خنککنندگی را در خود جای داده است. همچنین عناصر مشکی براق زیادی در بدنه وجود داشته و رینگهای ۱۹ اینچی آلیاژی را نیز میتوان به رنگ مشکی انتخاب کرد.
داخل کابین شاهد تغییرات نه چندان زیادی هستیم. واضحترین تفاوت این خودرو نصب صندلیهای جلویی است که دارای بالشتکهای بسیار زیاد و همچنین لوگوی نورانی M2 میباشد. این خودرو همانند M2 استاندارد از فینیش درجهیک و طراحی متمرکز روی راننده سود میبرد.
با استفاده از گیربکس دوکلاچه به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۴ ثانیهای میرسید. این خودرو به همان اندازه که اعداد نشان میدهند سریع است. پرفورمنس قابلارائه توسط M2 کامپتیشن واقعاً هیجانانگیز میباشد. در جایی که خودروی قبلی بهترین عملکردش را در دورهای میانی نشان میداد، خودروی جدید در هر دوری قوی بوده و ردلاین آن ۷۵۰۰ میباشد. به همهی این موارد باید صدای جذابی را اضافه کنیم که طبیعیتر میباشد. با انتخاب حالتهای رانندگی اسپورت و اسپورت پلاس شاهد تیزی خوب پیشرانه هستیم.
با رسیدن به پیچ کافی است ترمزهای بزرگتر و قویتر را فشار دهید. سیستم هماهنگی با دور پیرانه نیز به طور خودکار اقدام به معکوس دادن میکند. حمله به پیچها نشان میدهد که فرمان خودرو فربه و مستقیم بوده و دماغه خودرو چسبندگی زیادی دارد. با این خودرو میتوانید اعتمادبهنفس زیادی در پیچها داشته باشید.
تغییراتی که در سیستم تعلیق عقب و دیفرانسیل صورت گرفته باعث میشود خودرو در هنگام خروج از پیچ و زمان فشار پدال گاز برجستهتر باشد. البته که قدرت و گشتاور زیادی به چرخهای عقب منتقل میشود و به همین خاطر M2 کامپتیشن به راحتی میتوان بیش فرمانی را در زمان خاموش شدن سیستمهای الکترونیکی نشان دهد؛ اما به یاد داشته باشید بازنگریهای صورت گرفته در سیستم تعلیق باعث شدهاند این خودرو کنترل بیشتری در مقایسه با قبل داشته باشد. هنوز هم ناهمواریهای جاده میتوانند باعث ناراحتی این بامو کوتاه و پهن شوند اما اکثر اوقات میتوانید سواری خوبی را تجربه کنید.
اگر سختگیر نباشید M2 را خودرویی سرراست برای رانندگی روزمره خواهید یافت. این خودرو به اندازه آئودی RS3 ریلکس نیست و سواری سفت و صدای اگزوز پرطنینی دارد اما بامو در کل خودرویی آرام و توانا و همچنین جادار در حد یک کوپهی دو درب جمعوجور میباشد.
نسخه کامپتیشن جدید M2 همانی است که باید باشد. استفاده از پیشرانه جدید باعث شده با یک خودروی ناب M طرف باشیم. همچنین اصلاحات اعمال شده در شاسی باعث شده خودرو کنترل بیشتری نسبت به قبل داشته باشد. بامو M2 کامپتیشن نه تنها کوپهای سریع و هیجانانگیز است بلکه بهترین خودروی M نیز محسوب میشود.
مشخصات بامو M2 کامپتیشن
- قیمت: ۴۹۲۸۵ پوند
- پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: ۴۰۴ اسب بخار/۵۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۱۰ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
KING918
۱۹ مرداد ۱۳۹۷حالا غول کش که نه ولی ماشین خوبیه
mahdy
۱۹ مرداد ۱۳۹۷واقعا از رقبا بهتره
حتی از پورشه
KING918
۱۹ مرداد ۱۳۹۷از چه لحاظ میگی از پورشه بهتره ؟؟؟؟
حتی مشخصاتش هم نزدیک 718 s نیست که ضعیف ترین پورشه ست
کابینش هم که خیلی قدیمیه ظاهرش هم زیاد تعیرر نداشته
Archi KHAN
۲۲ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز ؛
شما بگو باشه …
GOD BLESS AMERICA
۱۹ مرداد ۱۳۹۷یک کلام : با تعقیرات محدودیدمه اعمال شده به این قیمت نمی ارزه .
خوب با این قیمت کوروت میخرم.
والا
معین م
۱۹ مرداد ۱۳۹۷حاجی حالت خوبه ؟
سانتافه شده ۴۵ هزار تا
حالا اینو میگی گرون ؟
انصافا من یه بار کروت c7 رو تبریز دیدم از حال رفتم واسم آب قند درست کردن
ولی هر ماشینی مشتری خاص خودشو داره
با قیمتی که سانتافه جدید داره الان اگه جنسیس کوپه تولید میشد به نظرت قیمتش چند در میومد ؟ اونموقع بازم واسه قیمت گذاری بیمر اشکال در میاوردی ؟
مهدی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷این ماشین بهترین درکلاس خودشه.از کیمن وآئودیtt بهتره.حتی ظاهرش هم بهتره
مهدی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷نگاش که میکنم انگارموجود زنده است.چشماش سگ داره لعنتی.بدون هیچ تعصبی اگه قرارباشه یه ماشین کوپه جمع وجوربین تمام خودروسازان انتخاب کنم فقط وفقط انتخابم M2هستش حالا این مدلش که دیگه بحثش جداست.تمام راننده های مجله های خودرویی دنیا عاشقش شدن.مثل جرمی کلارسون که تازه نسخه معمولیm2بود
مهدی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷البته شتابش ازاین سریع تره.مدل اتومات شتاب۴ثانیه ای داره.غول کش .ماهی نهنگ خوارM2کامپتیشن
shirko
۱۹ مرداد ۱۳۹۷با این نسخه ی کامپتیشن نفس رقبا رو بریده .
سعید(تهران)
۱۹ مرداد ۱۳۹۷لذت رانندگی این کوپه دیفرانسیل عقب ۴۰۰ اسبی از خیلی از سوپر اسپرت ها با قدرت های دیوانه وار بیشتره…
akrh78
۲۰ مرداد ۱۳۹۷“و علیرغم اینکه وزن خودرو 55 کیلوگرم بیشتر از نسخه استاندارد است اما شتاب گیری M2 کامپتیشن با زحمت زیادی همراه نیست. ”
درست میبینم؟ وزنش بیشتر شده؟ ناسلامتی کامپتیشن هستا!!!شایدم به تعویض موتور برمیگرده؟!؟!؟!؟!؟!
omid622
۲۰ مرداد ۱۳۹۷بهترین محصول بی ام و واسه شیطنت بازی به خصوص دنده دستی خط آخر گویایی عالی بودن M2 بهترین محصول M بی ام و