بامو سری ۱ هاچبک کوچک و دوستداشتنی است که رقبای اصلی آن آئودی A3، مرسدس A-class و ولوو V40 هستند. درست است که این ارزانترین بامو هست که میتوان خرید، اما هنوز هم در برابر، رقبایی مانند فورد فوکوس گران است. در عوض بامو، یک هاچبک لوکس همراه فضای داخلی با کیفیت بالا و لیستی از بهترین موتورهای موجود در چنین کلاسی را در اختیارتان میگذارد. علاوه بر این بامو سری یک تنها خودرو در کلاس خود است که با دیفرانسیل عقب عرضه میشود. در این مطلب قصد داریم تا خلاصهای از بررسیهای انجام شده از دیدگاههای مختلف بر روی سری یک ۲۰۱۵ را در اختیارتان قرار دهیم.
طراحی ظاهریاین کوچکترین و مقرون بهصرفهترین خودروی باواریایی است که پا به میدان گذاشته، اما فکر نکنید که این موضوع از درخشش آن جلوگیری میکند. بعد از معرفی نسل دوم آن در سال ۲۰۱۵، که توسط دکترین طراحی شده، سری ۱ این بار با چراغهای باریک و جذاب و خطوط تیز بدنه، چهرهای بهمراتب جذابتر و مشابه برادران بزرگترش را به نمایش گذاشته است. داخل کابین
باوجود قیمت مناسب در مقابل برادرانش، بامو در کابین چیزی کم نگذاشته و ادوات داشبورد از جنس چوب و ترکیبی از مواد پلاستیک نرم و سخت، البته با کیفیت مناسبی ساخته شدهاند. ولی، ویژگیهایی مثل فرمان ضخیم، اهرم تعویض دنده و نور پسزمینه نارنجی پانل داشبورد، فضای داخلی را متمایز از سایر باموها کرده است. فضای داخلی کمی کوچک است و صندلیهای جلو ناراحتکننده هستند و باعث درد پا میشوند. البته با انجام تعداد زیادی از تنظیمات، بالاخره قادر به پیدا کردن موقعیت ایده آل میشوید. هرچند سرنشینان صندلی جلو موقعیت راحت را پیدا خواهد کرد اما فضا برای سرنشینان صندلی عقب کمی تنگتر خواهد بود، اما بهطورکلی سری یک هنوز جادارتر از مرسدس بنز A-کلاس است. از آنجا که سری ۱ دیفرانسیل عقب است، سیستم انتقال قدرت مقدار زیادی از جای پای صندلی وسط عقب را اشغال کرده است و عملاً تنها دو صندلی در عقب وجود دارد. رانندگی
به لطف دیفرانسیل عقب بودن، جای تعجب نیست که در تستهای جاده، هندلینگ خوب، پویا و خاص آن شما را تحت تأثیر قرار دهد. البته سیستم تعلیق آن کمی سفت است، بهخصوص در مدل M اسپورت. اما بهطورکلی، سازش خوبی بین راحتی و هندلینگ وجود دارد. اگر میخواهید تمام هیجان خود را در پیچوخم جادههای کوهستانی، تخلیه کنید، سری یک به خوبی از پس آن برمیآید. شتاب جانبی، چسبندگی خوب و کنترل پایداری همگی برای ارائه یک رانندگی کاملاً لذتبخش فراهمشدهاند. زیر کاپوت چه خبر؟
با درنظر گرفتن تقویتهای انجام شده، هشت موتور برای سری ۱ وجود دارد و بامو از این نظر جای صحبت باقی نگذاشته است. موتورهای بنزینی
اولین موتور بنزینی، ۱.۶ لیتری توربوشارژ با توان ۱۳۶ اسب بخار، است. اگر به دنبال قدرت بیشتر هستید با کمی هزینه بیشتر میتوانید نسخه ۱۷۰ اسب بخاری آن را انتخاب کنید. اگر هم میخواهید ۰ تا ۱۰۰ را در ۶.۲ ثانیه پر کنید موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربو با توان ۲۱۸ اسب بخار از پس این کار برمیآید. موتورهای دیزلی
موتورهای دیزلی در واحدهای سه و چهار سیلندر در دسترس هستند. موتور ۱.۵ لیتری که در مدل ۱۱۶d قرار گرفته است، در حالی که موتور ۲.۰ لیتری با تولید ۱۵۰، ۱۹۰ و ۲۲۴ اسب بخار به ترتیب در مدلهای ۱۱۸d و ۱۲۰d و ۱۲۵d جای گرفتهاند. بامو M135i
اگر نگران پول نیستید، M135i با موتور شش سیلندر سه لیتری توربو با توان ۳۱۶ اسب بخار را انتخاب کنید که ۰ تا ۱۰۰ را در کمتر از پنج ثانیه پر میکند و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. این یک رقیب خوب برای آئودی RS3 Sportback و مرسدس بنز A45 AMG است. ایمنی
هنگامیکه نسل قبلی سری ۱ در سال ۲۰۱۱ مورد آزمایش قرار گرفت، بهآسانی توانست حداکثر امتیاز یعنی پنج ستاره را از یورو NCAP کسب کند. نقطه ضعف آن در این زمینه ایمنی عابر پیاده با امتیاز ۶۳ درصد بود، اما در زمینههای دیگر تا بیش از ۸۰ درصد نمره را کسب نمود. با هزینه بیشتر بامو، انواع بسته ایمنی را برای شما فراهم میکند تا سری ۱ امنتری داشته باشید. بهعنوان مثال، با اضافه شدن ۸۲۵ دلار به فاکتور شما میتوانید پک Driver Comfort را که شامل دستیار کمکی فرمان، سنسورهای پارک عقب و کروز کنترل فعال است، را دریافت میکنید. جمعبندی
بامو سری ۱ از همه نظر بسیار خوب است، و بهبود قابلتوجهی نسبت به نسل قبلیاش داشته است. فضای داخلی و فضای صندوق بهتر از قبل شده و سواری آن هم بهبود یافته است، در حال حاضر کیفیت کلی ساخت همانطوری هست که از یک بامو انتظار میرود.
ارزانترین مدل: سهدرب 118i SE با قیمت ۳۱۸۸۰
سریعترین مدل:پنجدرب M135i گرانترین مدل: پنجدر M135i با قیمت ۵۲۵۰۳ دلار
شاهین
۲۱ تیر ۱۳۹۴همیشه آرزو داشتم یه خودروی دیف عقب داشته باشم…
ب ام و باشه،هاچبک باشه،دیف عقب باشه… چی میشه…
خدایا خداوندا از این قسمت منم بکن.
ALI MTR
۲۱ تیر ۱۳۹۴ولی حیف که نسل بعدش دیفرانسیل جلو هستش
Lord Cezar
۲۱ تیر ۱۳۹۴بنده به عنوان یک فن مرسدس به این احترام میذارم ولی باید بگم کلاس A مرسدس بنز با موتور 2 لیتری توربو و 375 اسب بخار قدرت و شتاب 4.2 ثانیه ای تا بحال بهترین هاچ بک تولید انبوه هست و حتی این خودرو هم با موتور 6 سیلندر 3 لیتری نمیتونه رقیبی واسه کلاس A باشه . اصلا کلاس A یه چیز دیگش . نهایت پرفورمانس . زیبایی . قدرت . ستاره المان.
bardia
۲۲ تیر ۱۳۹۴شما یه نیگاه به قیمتشم بنداز
A45 قیمتش با m3 برابره
جی تی ار
۲۲ تیر ۱۳۹۴Lord Cezar اول اینکه همه چیز شتاب نیست همچنین مرسدس A45 پرقدرت ترین هاچ بک تولیدی است نه بهترین. ضمنا باید توجه داشت که مرسدس برای تمامی مدل هایش یک نمونه ی پرقدرت با تیونینگ داخلی اشAMG می زند ولی بی ام و این کار را نمی کند که البته این برمیگردد به استراتژی دوکمپانی. در مورد این مدل بی ام و هم این نکته صادق است و بی ام و با گذاشتن پیشوند M کنار مدل شش سیلندر خواسته که کمی چاشنی هیجان به این سری بدهد واوج مهندسی خودش را پیاده نکرده. در مورد این موتور 2 لیتری هم باید بگم کع قدرت خارق العاده ای داره اما در هر موضوعی یک سری اندازه هاست که باید رعایت شوند و همانطور که می بینیم این موتور تنها در یک سال که سال پیش بود جزو برترین ها شناخته شد اما بسیاری موتور ها از همین بی ام و یا فورد یا آىودی می بینیم که به مدت سه تا چهار پنج سال جزو برترین های سال اند اما به هیچ عنوان در تولید قدرت اینقدر افراط نکرده اند و از اینجا می توان نتیجه گزفت که وجود صرف این موتور در یک مدل را به خاطر تولید چنین قدرت بالایی نمی توان همیشه عامل برتری دانست…
Lord Cezar
۲۲ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز جی تی ار . من نگفتم که چون A45 بهترین هست این ماشین بد ترینه .هر ماشین توانایی های خودشو داره . ولی معیار مقایسه ی دو خودرو با عملکرد حرفه ای که تو یه کلاس هستن 2 چیز میتونه باشه : هندلینگ و شتاب . وقتی این 2 تا تو یه ماشین باشه و در بهترین شرایط قرار بگیره و در کنار این 2 تا طراحی داخلی و خارجی خوب به همراه کیفیت هم باشه دیگه اون ماشین چیزی کم نداره . به نظرم هر دو ماشین کیفیت عالی دارن و اینجا تنها چیزی که میمونه سلیقه برای انتخاب بین این 2 تا هست .
db9
۲۲ تیر ۱۳۹۴آقا به نظر من اعداد و ارقام یه چیزه و لذت رانندگی یه چیز…اصلا همین که دف عقبه یعنی اوج لذت….همین2002 رو دیدین…لامصب لذت رانندگیش فوق العادس..
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۲ تیر ۱۳۹۴اینم در نظر بگیرین که در آینده سیستم 4MATIC با پکیج S آ ام گ و موتور 400 اسبی روی این مدل نصب میشه…پکیجی که میدونیم چه بلایی به اسر فورماتیک میاره:
شتاب 3.4 برای E63 و 3.2 برای CLS63 !!!
محمد
۲۲ تیر ۱۳۹۴دیفرانسیل عقب دوست داری …………..پیکان بخر.
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۲ تیر ۱۳۹۴سگ پیکان شرف داره به این نعش کش هایی که میندازن به ملت بدبخت
saeed.shariati
۲۱ تیر ۱۳۹۴یه ماشین فوق العاده واس یه خانواده تازه بوجود امده سه نفره
البته واسه یه دانشجو هم فوق العاده
وهمچنسن یه خانوم دکتری که فقط بره مطب و برگرده
و همچنین واس من
و همچنین برای شما
و همچنین برای همه
……
ALiHidden
۲۱ تیر ۱۳۹۴ماشین فوق العادیه با پشتش خیلی حال کردم!
خدا قسمت کنه ماهم سوار اینا بشیم!
ماشین جا داریم هست!
Archi KHAN
۲۱ تیر ۱۳۹۴بی ام و سری یک : لایک
بنز کلاس A : دیسلایک
شایان
۲۱ تیر ۱۳۹۴عزیزم;کلاس A بنز و با این مقایسه نکن از لحاظ فنی و طراحی و کیفیت یک سوم کلاس A هم نیست
شاهین
۲۱ تیر ۱۳۹۴دوست عزیز با عرض معذرت چند وقتیه که کامنت های شمارو دنبال میکنم و باید بگم که شما به طور افراطی از خودروسازی آلمان و بنز دفاع میکنی و باقیه خودروهارو زیر سوال میبری.همین رفتار شما باعث میشه که اون افراد بیان درباره ی سری 7 و BMW و باقی آلمانی ها […] بگن.
شما بر چه اساسی میگی یک سوم کلاس A نیست؟! سوارش شدی آزمایش کردی جفتشونو؟ ریویوی این دوتارو خوندی یا چه چیز دیگه ای؟ بگو بلکه ما هم روشن شدیم.
ارادت
ارمان
۲۲ تیر ۱۳۹۴شایان جان از شما میخوام یه چند تا دلیل واسه حرف به شدت بی منطقتون بیارید و ثابت کنید کلاس A بنز سه برابر بی ام و کلاس 1 کیفیت و هزارتا چیز دیگه داره ؟!!!! هم من ازتون میخوام هم شاهین عزیز روی مارو زمین ننداز تورو خودا ما رو از تاریکی نجات بده!!!
ARCHI KHAN دقیقا این ماشین تو کلاس خودش با بنز کلاس A مقایسه میشه تو این کلاس گلف gti , type R هم اضافه کنین و من به گلف رای میدم
ali
۲۲ تیر ۱۳۹۴آقا شاهین حرفتون درسته . افراطی را هم خوب اومدید . در کل گل گفتی .
ارمان
۲۳ تیر ۱۳۹۴چرا تو این مواقع هیچ جوابی ندارن بدن واسم عجیب نیست چون خودشون میدونن اما به رو نمیارن :دی
رهگذر
۲۱ تیر ۱۳۹۴اینقدر ماشین بالای نیم میلیارد دیدیم که الان اینا میگن 31 هزار تا گرونه اصلا به چشم ما نمیاد :D
نوید
۲۱ تیر ۱۳۹۴به نظر من ct200h خیلی بهتر و قشنگتر و معقولانه تر و البته ژاپنی تره نسبت به این
امیرحسین (Lion26)
۲۱ تیر ۱۳۹۴موافقم نوید جان.کلا با جنس های ژاپنی و فرانسوی حال می کنم.
Just France.
نوید
۲۱ تیر ۱۳۹۴حالا چرا فرانسه و ژاپن؟؟؟؟
من خودم بعد ژاپن به آلمان و سوئد ارادت دارم
mohammad
۲۱ تیر ۱۳۹۴ایول خعلی زیبا و باوقاره از نظر عملکرد هم که عالیه.
همیشه دوست داشتنی هستی بی ام و .
mohammad
۲۱ تیر ۱۳۹۴ایول سری یک رو همیشه دوست داشتم. هم زیبا و باوقاره هم عملکردش خعلی خوبه ایول.
همیشه دوست دارم بی ام و.
احسان(احسان سابق)
۲۱ تیر ۱۳۹۴ظاهر این ماشین نسبت به نسل قبلی پیشرفت فوق العاده ای داشته
ماشین شهری جوان پسند عالی هست این سری 1
milad
۲۱ تیر ۱۳۹۴طرحهای اجق وجق اسیابی رو نداره…ساده و زیبا و پرابهت
RETOLEX
۲۱ تیر ۱۳۹۴ماشینی هست که هیچ وقت از رانندگی کردن باهاش خسته نمیشم با اینکه ماشین های بسیار بهترو گرانتری هم دارم . فوقالعاده هست
( البته تو بازی)
امیر
۲۱ تیر ۱۳۹۴(من ماشین خوب را دوست دارم بدون تعصب) این ماشین با برندهای هم سطح خودش خیلی تفاوت ندارند اما من برتری این ماشینو از نظر فنی ،دف عقب بودنش میدونم که لذتی فراتر از هم ردهای خودش در اختیار راننده میگذارد
مجتبی(ساروی)
۲۱ تیر ۱۳۹۴دقیقا امروز یکیشو از نزدیک دیدم خیلی شیک و زیبا بود فکر کن صفرش با این ریال بی ارزشمون تازه میشه زیر صد تومن
نوید جهرمی
۲۲ تیر ۱۳۹۴من که ترجیح میدم یکم روش بزارم و ب ام و سری 2 رو بگیرم.
Ehsan
۲۲ تیر ۱۳۹۴یعنی من عاشق این طراحی چراغ های عقب BMW هستم ، کلا ابهت و لوکس بودن ، شیک بودن ازش میباره
Mercedes-Benz
۲۲ تیر ۱۳۹۴BMW همیشه عالیه ولی هیچ وقت به Mercedes-Benz نرسیده. این مدل هم به A نمیرسه.
جی تی ار
۲۲ تیر ۱۳۹۴باشششششششششششهههههه… بهش میگم…
ارمان
۲۳ تیر ۱۳۹۴دوست خوبم همین الان چون صرفا گفتی تو هیچی بهش نمیرسه اطلاع داشته باشید خیلی بیشتر از بنز فروش رفته
A class هم واقعا عالیه اما باور کنید بین این دو ماشین اونقدر اختلاف نیست که قطعا بگیم این بهتره یا اون.
اون عزیزانی که به این کامتهای غیر علمی هم همینجوری چشم بسته لایک میدن ؛ خسته نباشی هم وطن
09354597033
۲۵ تیر ۱۳۹۴دوستان تو سری hot hatch های المانی m135i و a45 عالی ان ولی اگه نسبت قیمت به عملکرد حساب کنیم هیچی به پای golf R نمیرسه انصافا.
هر کی قبول داره لایک کنه هر کی هم نه دلیل بیاره