به جرأت میتوان گفت که M235i یکی از بهترین مدلهای اتومبیل در دنیاست. امّا در میان خانواده سری ۲ بامو، یک عضو با قیمت ۱۱ هزار دلار پایینتر نیز وجود دارد که بیشتر در حاشیه قرار میگیرد. بامو 228i همانند دیگر اعضای این خانواده، بر اساس استخوانبندی گرفتهشده از نسل F30 سری ۳ ساخته شده است. امّا این خودرو به اندازه ۶۴ میلیمتر درازتر، ۲۵ میلیمتر عریضتر و فاصله محوری آن ۳۰ میلیمتر بیشتر است. برای مدل ۲۰۱۵ از کوچکترین بامو، برای اولین بار استفاده از سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک در دسترس قرار داده شده است؛ سیستمی که هیچگاه در سری ۱ ارائه نشد. در هر دو مدل M235i و 228i، سیستم ایکسدرایو به صورت یک آپشن ۱۸۰۰ دلاری است.
خودروی تستشده در اینجا یک 228i کوپه با قدرت ۲۴۰ اسببخار است که برای اولین بار از سیستم چهار چرخ متحرک (ایکسدرایو) استفاده میکند. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر موجود در این خودرو، به شکل اعجابانگیزی نیرومند است و باعث میشود تا این کوپه کوچک تنها در ۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد. با این حال، این آمار به اندازه یکدهم ثانیه عقبتر از 228i با دیفرانسیل عقب است. امّا آمار مدل AWD در تست یکچهارم مایل دقیقاً مشابه مدل دیفرانسیل عقب است و این مسیر را در ۱۳/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵۴ کیلومتر بر ساعت طی میکند. در همین حال، خشونت موجود در صدای موتور ستودنی است. همچنین این کوپه سری ۲ دارای یک حالت جمعوجور دوستداشتنی است. شما وارد خودرویی میشوید که واقعاً حس یک «کامپکت» را دارد. ابعاد کوچک آن باعث میشود که احساس کنید میتوانید آن را وارد خانه کرده و در کنار پذیرایی پارک کنید! کار مهندسان بامو بر روی شاسی 228i ایکس درایو قابلتوجه است، ولی اندکی بیشتر از آن که انتظار داریم، آرامش دارد. سیستم فرمان نیز واکنش سریعی دارد، ولی وزن لازم را ندارد و ارتباط خوبی را با راننده برقرار نمیکند. چسبندگی جانبی در تست لغزش در پیچ به اندازه ۰.87g مشاهده شده که شرایط مناسبی دارد. ولی فاصله توقف ۵۵/۷۸ متری از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت باعث میشود که 228i از این نظر در سطحی پایینتر از یک مینیون قرار گیرد. البته تایرهای تمامفصل با مقاومت غلتشی کم در این عملکرد چندان بیتأثیر نبودهاند. ولی فارغ از تایرها، این تیونینگ شاسی است که باعث عملکردی قابلاحترام در هندلینگ خودرو شده است. در واقع 228i ایکسدرایو آنقدر پایداری از خود نشان میدهد که احساس میکنیم باید قدرت بیشتری در آن به کار گرفته شود؛ به عنوان مثال، موتور ۶ سیلندر ۳۲۰ اسببخاری مورد استفاده در M235i. در هر صورت، با پرداخت ۱۱ هزار دلار بیشتر برای یک M235i، یک سرمایهگذاری برای یک سطح بالاتر از خودرو انجام خواهید داد. قیمت 228i از ۳۳۰۵۰ دلار آغاز میشود که این میزان برای مدلهای ایکسدرایو به ۳۴۸۵۰ دلار میرسد. البته خودروی تستشده در اینجا، فاصله زیادی با قیمت پایه داشته و ۶۵۲۵ دلار خرج آپشنهای آن شده است. بزرگترین هزینه، مربوط به پکیج «اسپورت لاین» به ارزش ۲۲۰ دلار است که شامل امکاناتی چون چرخهای ۱۸ اینچی، صندلیهای اسپورت و المانهای مناسب طراحی داخلی و بیرونی میشود. ۵۹۰ دلار دیگر صرف پکیج «دستیار راننده» شده که در آن امکاناتی مانند دوربین نمای عقب و حسگرهای پارکینگ به 228i اضافه شده است. سیستم صوتی هارمن / کاردون با ۱۲ اسپیکر نیز یک آپشن ۸۷۵ دلاری است که برای این خودرو استفاده شده است. در مجموع، قیمت مدل تست به ۴۱ هزار و ۳۷۵ دلار رسیده که برای یک کوپه زیبا از یک برند پرمیوم چندان غیرمنطقی نیست. با این که سطح هیجان رانندگی در حدّ یک M235i نیست، ولی مواردی مانند صرفهجوییهای غیرمستقیم باعث میشوند که کمتر از این مدل ناامید نشویم؛ شاید همیشه نتوان همه چیز را به صورت کامل در اختیار داشت. مشخصات:- نوع خودرو: موتور جلو، دو دیفرانسیل، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل تست: ۴۱۳۷۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۴۸۵۰ دلار).
- نوع موتور: DOHC ۱۶ سوپاپ با چهار سیلندر در یک ردیف، با توربوشارژر و خنککننده داخلی، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۱۹۹۷ سیسی.
- قدرت: ۲۴۰ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۳۴۵/۷ نیوتنمتر در ۱۴۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ دنده اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۶۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۳۷ متر.
- عرض: ۱/۷۷۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۱۷ متر.
- وزن کلی: ۱۵۶۹ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۳/۳ ثانیه.
- صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۲۰/۵ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۳/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۲/۵۴ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۵/۷۷۸ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 87g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۰/۲ لیتر در شهر و ۶/۷۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۱/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
امیر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴یکی از دلایل موفقیت بی ام دبلیو طراحی جذاب بدنش که دلتونمیزنه وچراغای خشن وافقی زیباش وتیزش الان شورولتم تو طراحی های جدیدش ازنظرطراحی بدنه وچراغ از بی ام دبلیو الهام گرفته طراحی های بدنه جذاب وچراغای جذاب درکل بنظرم زیباترین ماشینا bmw m4-bmw m3-impala-mustang-benz s coupe-
sajad
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴الان شورولتم تو طراحی های جدیدش ازنظرطراحی بدنه وچراغ از بی ام دبلیو الهام گرفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
طراحی شورلت کجا ، طراحی بی ام و کجا
این کجا و آن کجا؟؟؟
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴امیر آقا شما رو چه حسابی و با پشتوانه ی چه منابع علمی چنین حرفی میزنین؟
“الان شورولتم تو طراحی های جدیدش ازنظرطراحی بدنه وچراغ از بی ام دبلیو الهام گرفته”
امیر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴منظورم از نظر چهره خشن وبدنه عضلانیه خدایی منظورم درکلیاته فقط مثلا فورد یجوری از کره ایا ماشینای جدیدش الهام گرفتن مث edge یا explorer از رنج رور عیب نداره ولی شورولت زبان طراحی جدیدش از نظر ابهت وجذابیت مث بی ام دبلیو شده اینه منظورم وجدانن
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴آقا ما حرف شما رو قبول داریم قرارم نیست کسی به خاطر نظرش توبیخ بشه دوست عزیز.
ببین امیر جان شورولت از زمانی که خودرو تولید میکنه همین طوره طراحیش و ابهت ظاهرش و فقط دستخوش مدرنیزه شدن بوده و کره ای ها بودن که بعضی ها میگن از فورد edge کپی کرده یعنی مدل سانتافه نه فورد از هیوندای.
اما اگه مقصود جنابعالی تنها بیان شباهت هست که ما حرفی نداریم.
ارادتمندم
امیر
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴والا آقا باربد نسل قبلی ایمپالا مالیبو اسپارک تاهو کروت اصلا با ابهت جذاب نبودن خیلی زشت بودن البته کامارووسونیک باید ببینیم چی میشن ولی الان طراخی های جدید شورولت برای من مث بی ام دبلیو جذاب وماندگارو پرابهت تره
فریا
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴رضاااا بیا ببین این مدلیشم داریم :D :D :D :D :D
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
غریا جان خب بیچاره حرف بدی که نزده نظرشو گفته
به نظرش طرحای جدید شورلت قشنگن چون اونا رو مثل ب ام و (که دوستش داره) میبینه…چه شبیه باشن چه نباشن
حالا ممکنه یکی از اون طرف بیاد این حرفو بزنه
یک ایتالیایی
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴خیلی خوشگل از آب درومده.دوستان من سوالی در مورد آلفا رومیو جولیا دارم.گفتن اواسط 2015 تولید میشه.اواسط 2015 هم میشه اولای تابستون.خوب قبل از تولید باید معرفی بشه تو یه نمایشگاهی پس چرا تا حالا خبری ازش نشده؟؟ با تشکر
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴درود
امیر جان یه چیزی در مورد طراحی خودرو میگم
چند سال پیش خیلی تو فاز طراحی خودرو این حرفا بودم و دایم طرحای مختلفو تو ذهنم رد می کردم…یکی از بزرگترین مشکلاتی که داشتم این بود که با چراغای اکثر مدلای خودرو نمیتونستم ارتباط برقرار کنم…به خاطر همین یبار نشستم و یه چراغ خیلی خفن طراحی کردم که خیلی ازش خوشم اومد و واقعا واسش کیف میکردم که به به این منم اینو طراحی کردم؟
خلاصه خیلی با طرحم حال میکردم و چند ماهی از این داستان گذشت که یه بار تو یه سایت خودرویی عکسی دیدم که آه از نهادم بلند شد….
عکس یه کانسپت ساخت کیا موتورز مدل ۲۰۰۸ اما از همه بدتر چراغاش…!!!
همون طرحی که من چند ماه پیش بدون دیدن این ماشین کشیدم…خلاصه خیلی حالم گرفته شد و خیلی هم واسم عجیب بود …البته کاملا عین هم نبودن ولی در حدی بود که اگه یه ماشین میزدم با طرح خودم, خیلی ها میگفتن از کانسپت کیا اسکی رفته…
حالا چرا این داستانو تعریف کردم؟!
الان تو دنیا چند تا کشور خودروساز(خودروساز مطرح نه کشکی)داریم؟
هر کشور به طور متوسط چند تا کمپانی داره؟
هر کمپانی چند مدل ماشین داره؟
هر مدل چند تا نسل عوض کرده؟
همه اینا رو با هم جمع کن میبینی یه حجم عظیمی از انواع طراحی های خودرو به دست میاد که واقعا دادن یه طرح جدید از بین این ها که شبیه هیچکدوم نباشه کاری تقریبا غیر ممکنه و تازه اونم در اکثر موارد زشت درمیاد
چه بسا همین چند روز پیش لینکلن متهم شد که طرحاشو از بنتلی گرفته حالا درست یا غلط ولی به هر حال به هم شبیهن
اگه بگردی کلی از این شباهت ها پیدا میکنی ولی دلیل نیست که همه اومدن از رو هم اسکی رفتن…طرح های خودرو اینقدر زیاده که چه بخوای چه نخوای همیشه چند تا شبیه هم پیدا میشه
حالا از قضا این دو مدل شبیه شدن میتونست دوتای دیگه باشه
شورلت و ب ام و هردو کمپانی های بزرگی هستند و خب نمیشه بگی یکی از اون یکی طرحاشو کش رفته
البته الهام گیری از طرح ها هست ولی نه در همه موارد
بیشتر به خاطر اون مساله ی زیاد بودن طرحا بود که گفتم
ASTON MARTin
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ولی نا موسا با 1.5 تن وزن نباید ایستش 55 متر باشه.اینجا خراب کرد خدایی
ASTON MARTin
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴انتساب شِوی ب بی امو فاکتور بگیری با بقیه حرفات موافقم ..
ماشین جدید شِوی ازین کم نمیاره ،تو اینتریورم ک میزنه جلو
شاهین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴با این رنگ و با این فیس و با این ترکیب کابین فوق العاده اس…
خوش به حال اونی که اینو داره.
ASTON MARTin
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴مختلسین ،رانت/زمین خارا،مُهتَکِرا ،آقا زاده ها، رو شاخشونه این
مام ک روزیمون حلاله ب همون پیکان وانت باید راضی باشیم
عدالته الاهی!
BMW7
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴دلیل اینکه این ماشین زیاد فول نیست و یه سری کم و کاستی هایی داره،به نظر من دلیلش اینکه ک شما تقریبا با قرار دادن یه مبلغ برا خرید ماشین بخوای یه مدل بی ام و بخری آخر یه مدلی هست ک تو سطح پرداخت شما باشه و شرکت میخواد تقریبا در هر کلاسی با قرار دادن مدل های مختلف بتونه پاسخگوی نیاز هر نوع مشتری باشه بخاطر همین تا الان خوب تونسته با حذف و اضافه کردن یه سری خدمات فاصله بین مدل ها رو حفظ کنه
soroosh
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴از بی ام و متنفرم از بچگیمم بدم میومد هحساس می کنم ماشین بچه سوسولاس بچه ا..ب…ی این ماشین باید با cla مقایشه بشه بنز که عمر منه فرقونم بزنه بنزه المان یعنی بنز انگلیس یعنی استون مارتین
MOHAMAD TBAG
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴هه
چه جالب منم از بنز بدم میاد
به نظر من بنز برای بچه ا.ب.ی هاست
شایان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴بنزه آلمان یعنی بنزه انگلیس یعنی استون مارتین!!!!!! چی داری میگی واسه خودت همینجوری؟؟؟؟ از بی ام و خوشت نمیاد که نمیاد اسمه بنزو واسه چی میکشی وسط
soroosh
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴کلا ماشین های بی ابهت و کوچیک دوست ندارم تو bmw فقط یکم سری 6 خوبه اونم کوپش
شلبى
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴چقدر کابینش بى کیفیته،اصلا در سطح بى ام و نیست
صادق
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴درود شلبی جان
نه داداش، در این حد هم نیست که شما گفتیا ;)
آره، قبول دارم از یه سری 5 کیفیتش پایین تره، یا مثلا از عناصر چرم توش خیلی کمتر استفاده شده ولی خب 2 چیز رو باید مد نظر داشت
اول اینکه این ماشین یه ماشین نسبتا ارزونه (شما حس و حال یه سری 3 یا 4 رو میتونی با این تجربه کنی) خب بلاخره برای ارزون بودن باید از یه جایی تلافیش در بیاد.
دوم اینکه توی این ماشین درسته چرم کمی هست ولی از پلاستیک و پارچه های با کیفیتی استفاده شده که مثلا این یه نمونه از نقد کابینش هست:
“روکش استاندازد صندلی ها به صورت پارچه ای با کیفیتِ بالا بوده”
این جمله مربوط به نقد کابین M235 هستش ولی از این نظر با این خودرو تفاوتی نداره
خلاصه اینکه از توی عکس یکم قضاوت در اینباره سخته
ارادت
شلبى
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴والا چى بگم صادق جان ولى شما به عکسایى که از کنسول وسط و داشبورد ماشین انداخته دقت کن،به کیفیت پلاستیک به کار رفته در اون دقت کن به پلاستیک خشک میخوره
شاید دلیلش به قول شما قیمت این ماشین باشه ولى خب این مدلى که در اینجا تست شده چهل و یک هزار دلار قیمت داره که خیلى هم پایین نیست و ماشین هاى معمولیه زیادى با این قیمت هستن که کیفیت داشبورد و کنسولشون بهتره حالا کارى ندارم که هم کلاس باشن یا نه
از نظر فنى هم که خب به ماشیناى بى ام و خیلى کم میشه ایراد گرفت اگه نگیم نمیشه
ارادت صادق جان
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴اتفاقاً شلبی جان و صادق جان
چند وقت بود که میخواستم به این موضوع اشاره کنم که نه تنها ب ام و بلکه بنز و فولکس و آودی و شورولت و فورد و کادیلاک و باقی خودروساز های بزرگ بنابر قیمت ماشین کیفیت محصولاتشون فرق میکنه.
گاها دیدم بعضی از دوستان میان میگن ماسل کار ها که فلان اند و کابینشون پلاستیک بازیافتی است و از این دست چرندیات.
این مسئله تو ب ام و هم صدق میکنه پس دست از این بچه بازیشون بردارن.
قصد ایراد وارد کردن بر برندی و خدشه دار کردن اعتبار اون برند رو به هیچ عنوان نداشتم فقط خواستم بگم چه قدر خوبه آدم این قدر متعصب نباشه و همین طور نخواد یه چیزی بپرونه!
صادق جان و شلبی جان خیلی ارادت داریم داداشای گلم. ;)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴درود .
خوشم میاد ب ام و تو تمامیه محصولاتش ، اون ژن مخصوص خودش رو حفظ میکنه . یعنی هندلینگ و پایداری .
اما چیزی که منو بیشتر از همه مجذوب خودش کرد ، گیربکس 8 دنده این فسقلیه .
صادق
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴آره میلاد، عاشق این ژنش هستم
ولی خیلی هم نگران این ژن هستم
گویا BMW در صدد یه تغییر رویه توی تولید محصولاتش هست که شاخصه ی اسپرت بودنو کم و وجهه ی لوکس بودنشو زیاد میکنه، که گفتن این امر به خاطر حفظ بازار و مشتری احتمالا رخ میده… :(
Archi Khan
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴خواستم به بعضی دوستانی که بعضا از بحث ها ، کامنت ها و گفتگوهای بچه گانه آزرده خاطر میشن یادآوری کنم، شما بزرگوران خودتون را زیاد ناراحت نکنین.
بهرحال چون این سایت سن قانونی برای کاربران ایجاد نکرده ، همه افراد میتونن تشریف بیارن !
ضمنا تعدادسوابق کامنت های افراد مطلقا ربطی به شعور آنان نداره
تو هر زمینه ای ، چه خودرویی ! چه اجتماعی
صادق
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴راستش M235 که چیز دیگه ایه، اصن یه دنیاس
ولی خب این عروسکم عالیه
اون اویل یکم با طراحیش حال نکردم، ولی هر چی بیشتر میگذره، بیشتر عاشقش میشم
ماندگاری در طراحی یعنی این، اصلا خسته که نمیشی هیچ، روز به روزم بیشتر خوشت میاد.
شاهین
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴صادق مثل اینکه قرار بود نسخه ی M power هم واسه سری 2 بیاد ولی ازش خبری ندارم من.
اون نسخه ی نصفه نیمه از M235i که رکورداش خوب بود،کاش M2 بیاد خیلی خوب میشه،و ایضا M7 و X7.
صادق
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴شاهین، SPyShotهای M2 که اومده
گفتن احتمالا 2016 رونمایی میشه، حتی کد احتمالی اتاقش هم گفتن که F87 هستش و قدرتش هم ظاهرا چیزی حدود 400 اسبه
X7 و M7 هم که روز به روز شایعاتش بیشتر به واقعیت نزدیک میشه، به خصوص X7 ولی تا اونجا که اطلاع دارم، هنوز BMW هیچ کدومو تایید نکرده.
شاهین
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴عه چه خوب! مبارک کسانی باشه که میخرنش.ما هم اینجا واسش گلو پاره میکنیم :(
فرید
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴جلوش خیلی قشنگه عقبش هم همینطور…ولی آرزو به دل موندیم یه بی ام دبلیو رو ببینیم توش مثل هم نباشه…
سعید
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴با این ابعاد کوچیکش طراحی خیلی خوب و قشنگی داره.
55 متر برای مسافت ترمز ماشینی با این وزن و ابعاد فکر کنم خیلی خیلی زیاد باشه.
((این آمار به اندازه یکدهم ثانیه عقبتر از 228i با دیفرانسیل عقب است)):
چرا؟ماشین تمام چرخ متحرک که باید شتابش خیلی بهتر از دیفرانسیل عقب باشه؟!!
ساسان.م
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴یکی بگه چرا سری 2 وارد ایران نمیشه؟ اگه بیاد قطعاً بیشتر از سری 4 فروش داره
قیمتش که مناسبتره ( البته نه واسه ما ) هم اینکه به هر حال ب ام و زیر پاته
soroosh
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴bmw جلو پنجرش شبیه سیبیل هیتلر می مونه :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
شایان
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴مگه سیبیله هیتلر چشه؟؟؟؟
شهاب
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴طراحی جلوش خیلی زیبا و با ابهت هست ولی بنظرم پشتش بعد از یه مدت خسته کننده میشه. از نظر فنی هم که چیزی کم نداره
اخیرا یسری تصاویر از ورود سری 2 به ایران منتشر شده . باید یه مدت بگذره تعداد بیشتری وارد کنن تا قیمتش دربیاد .