میتوانیم از «کراساورها» به خاطر وجود چنین خودرویی تشکر کنیم.
شک نکنید که جملهای که در بالا میبینید، کاملاً درست نوشته شده است؛ حداقل با توجه به صحبتهای سخنگوی بامو در مورد اضافهشدن سیستم دیفرنسیل تمامچرخ متحرک به تمام خط تولید کمپانی، از مدلهای بزرگ سری ۷ گرفته تا رده دوم کوچکترین بامو های بازار امریکا، یعنی سری ۲ کوپه و بهترین مدل این سری، یعنی M235i. همگام با رشد قابلتوجه کراساورها، اکثر خانوادهها در امریکا حداقل یک وسیله نقلیه تمامچرخ متحرک در اختیار دارند و بر این اساس، تقاضا برای سیستم AWD در سایر کلاسهای خودرویی که استفاده از این تکنولوژی برای آنها دور از ذهن بوده، افزایش یافته است.
در حالی که سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک مزیّتهای خود را در شرایط لغزنده دارد، در مسیرهای خشک و بهویژه برای خودروهای عملکردی مانند M235i محدودیتهایی ایجاد میکند. اگر بخواهیم به یکی از این موارد اشاره کنیم، وزن اضافهشده ناشی از استفاده از این سیستم است. خودروی تستشده در اینجا وزنی به اندازه ۱۶۵۷ کیلوگرم دارد که ۵۸ کیلوگرم نسبت به مدل سال قبل با دیفرانسیل عقب سنگینتر است. همچنین محور جلوی خودرو، سهم بیشتری از این وزن را دریافت میکند (نسبت وزن جلو به عقب ۵۴ به ۴۶ درصد برای مدل ۲۰۱۵ و نسبت ۵۳ به ۴۷ درصد برای مدل ۲۰۱۴). موضوع دیگری که البته همیشگی نیست، قیمت بیشتر مدلهای با دیفرانسیل تمامچرخ متحرک است که در اینجا اختلاف قیمت ۱۸۰۰ دلار است. شتابگیری نیز تا حدودی تحتتأثیر قرار گرفته است و مدل ایکسدرایو با ۰/۲ ثانیه تأخیر در پشتسر همتای دیفرانسیل عقب خود، سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۴/۵ ثانیه ثبت میکند و این اختلاف برای رسیدن به سرعت ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت بیش از یک ثانیه است (۱۱/۹ ثانیه در مقابل ۱۰/۸ ثانیه). در همین حال، اختلاف چسبندگی جانبی، علیرغم وزن بیشتر، در یک حدّ کمینه باقی مانده است و متحرک بودن چرخهای جلو به این خودرو کمک کرده که وضعیت خود را در پیچ بهتر حفظ کند. امّا شرایط برای سیستم ترمز اندکی تغییر کرده و مسافت توقف از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت از ۴۶/۶۳ به ۴۸/۴۶ متر رسیده است. با این حال، این آمار هنوز هم قابلتوجه هستند و هر دو مدل دیفرانسیل عقب و تمامچرخ متحرک، تقریباً شرایط مشابهی دارند. رانندگی با M235i ایکسدرایو بههمان میزان مدل دیفرانسیل عقب راضیکننده است، حتی اگر بیرون راندن چرخهای عقب در پیچها در این مدل مشکلتر باشد. سیستم فرمان با آن که سرعت زیادی دارد، ولی هرگز تُند برخورد نمیکند و انتقال بخشی از نیرو به محور باعث نشده که در میزان عکسالعمل آن خللی وارد شود. گیربکس استاندارد در مدل ایکسدرایو از نوع ۸ سرعته اتوماتیک است که برنامهریزی فوقالعادهای دارد. همچنین، همانند همیشه صدای موتور شش سیلندر، بهخصوص در تنظیمات «اسپورت» و «اسپورت پلاس» بسیار گوشنواز است. قیمت M235i ایکسدرایو از میزانی پایینتر از ۴۶ هزار دلار آغاز میشود و در خودروی تست که از آپشنهای متعادلی در آن استفاده شده، به ۵۱ هزار ۸۷۰ دلار رسیده است. تجهیزاتی مانند پوشش رنگآمیزی بدنه متالیک به ارزش ۵۵۰ دلار، طراحی چرم داکوتا به ارزش ۱۴۵۰ دلار، یک پکیج دستیار راننده شامل دوربین نمای عقب و حسگرهای پارکینگ به ارزش ۹۵۰ دلار، پکیج تکنولوژی به ارزش ۲۱۵۰ دلار شامل سرویسهای ارتباطی با سیستم راهبری و اطلاعات ترافیک لحظهای، و سیستم صوتی هارمن / کاردون به ارزش ۸۷۵ دلار، از جمله آپشنهای اضافی مورد استفاده در خودروی تست بودهاند. با این حال، مبلغی نزدیک به ۵۲ هزار دلار برای خودرویی با این سایز، بسیار زیاد به نظر میرسد؛ بهخصوص وقتی درنظر بگیریم که برای داشتن امکانات مفیدی مانند رادیوی ماهوارهای و یک باز کننده در پارکینگ یونیورسال، باید ۲۱۵۰ دلار دیگر برای پکیج پرمیوم نیز بپردازیم. در هر حال، سیستم دیفرانسیل تمامچرخ متحرک برای بسیاری از مشتریان اهمیت خاص خود دارد؛ بهویژه برای آنهایی که زمستانهای سختتری را در محل زندگی خود تجربه میکنند. کسانی نیز که M235i را انتخاب میکنند، حتماً به یک خودروی مناسب، با کارآیی بالا و هیجانانگیز میرسند. مشخصات:- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل تست: ۵۱۸۷۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۴۵۸۹۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC با ۲۴ سوپاپ و شش سیلندر در یک ردیف، توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۲۹۷۹ سیسی.
- قدرت: ۳۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۴۴۷/۴۲ نیوتنمتر در ۱۳۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک با حالت شیفت دستی.
- فاصله محوری: ۲/۶۹ متر.
- طول ماشین: ۴/۴۶۸ متر.
- عرض: ۱/۷۷۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۰۷ متر.
- وزن کلی: ۱۶۵۷ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۱/۹ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۲۱/۷ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۶ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۳/۲ ثانیه با سرعت نهایی ۱۶۸/۹۸ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی): ۲۴۹/۴۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۸/۴۶۳ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: ۰.93g
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۷/۸۴ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۰/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
asa
۱۲ شهریور ۱۳۹۴عقبش خیلی خوشگل شده. دیفرانسیل تمام چرخ برای تمام ماشینهای bmw!!!!!!!!!! واقعا فوق العادست.
asa
۱۲ شهریور ۱۳۹۴هرکدوم از این ماشینای جدید که تو پدال معرفی میشنو میبینم ، یک لعنت به این گاری سازای داخلی میفرستم که مارو با پراید سمند محدود کردند. انگار که ما قرنطینه هستیم چون همین هارو هم به قیمت یک ماشین خوب بهمون قالب میکنن !!!!!!!! دیگه اخه از کجای دلم بگم…………
asa
۱۲ شهریور ۱۳۹۴چراغای جلوشم مثل همه ی Bmw ها با ابهته.
Archi KHAN
۱۲ شهریور ۱۳۹۴باور کردنی نبود «ادبیاتِ وزیرِ دولتِ روحانی»؛ ***، وزیر صنعتِ دولت آقای روحانی #کمپین نخریدنِ خودروی صفر کیلومتر ایرانی را به «ضدانقلاب» نسبت داد و رودرروی شهروندانِ ایرانی ایستاد و انگِ «خیانت» به کسانی زد که خواستهای مدنی داشتند؛ اعتراض به قیمت بالا و کیفیت پایینِ خودروهای ملی.
عصبانی نشویم، قدری تامل کنیم تا یادمان بیاید که محمدرضا نعمتزاده، وزیرِ صنعت دولتِ روحانی، یکی از مدیرانِ دولتِ احمدینژاد هم بوده؛ مدیر شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، سازمانی بهبزرگی چند وزارتخانه، همان که ایده کارت سوخت را عملیاتی کرد. خب! او که همیشه یک پایش در نفت و صنعت ایران هست، دیگر نه انگیزهای برای پیشرفت دارد و نه دغدغهای برای ماندن در وزارت. به همین دلیل هم هست که بیمحابا به مردمی اعتراض میکند که معترضِ روند تولیدِ خودرو و قیمتگذاری، ایمنی و کیفیت آنها هستند، مردمی که حالا تنها کاری که میتوانند بکنند، نخریدنِ خودروهایِ #ساخت_ایران است؛ کمترین حقی که هر ایرانی میتواند داشته باشد. اما گویا هنوز مدیرانی هستند که چشم ببندند و زبان بگشایند و شهروندان را با ادبیاتی خاص مخاطب قرار دهند.
سئوالی که آقای وزیر جواب دهد این است: نخریدنِ خودرویِ ملی «خیانت» است یا تحویل خودروهای بیکیفیت و پر از نقص به شهروندانی که با همان مقدار هزینهکرد میتوانند خودروهایی بهمراتب بباکیفیتتر در هر جایِ دیگر دنیا جز اینجا سوار شوند؟ خیانت، تولید خودروهایی است که چدبرابر آلودگی ایجاد میکند. خیانت، تولید ماشینهایی هست که هزاران لیتر بنزین تلف میکند. خیانت، تولید ماشینهایی است که سالانه از یک جنگ هم بیشتر تلفات میدهد. خودکفایی خوب است، اما به چه قیمت باید به دست آید؟ شاید فقط در ایران است که یک وزیر اینگونه ملتی را تحقیر میکند. تفاوتی نیست میان وزیر صنعت یا وزیر جهادکشاورزی که در کشورِ «کم آبِ ایران»، رویای «خودکفاییِ گندم» دارد؛ رویایی که برای یکسال محقق میشود اما هزینهای گزاف بهکشور تحمیل میکند، بعد از خودکفایی «کشاورز» میماند و زمینِ خشکِ بدونِ آب. «کشاورز» بدون زمین و آب نمادی از تجربۀ مدیریتِ ایرانی است: مدیرانِ بدون شناختی که برنامه ندارند، به سالهای بعد نمیاندیشند، منافع شهروندان را نمیبینند و فقط در حرف دم از «ایران» میزنند. اصلا چگونه میشود شرکتهای «هیوندا» و «کیا» ظرف همین یکهفته، دهدرصد از قیمت خودروهایشان میکاهند اما وزیر ما، حتی زحمت فکر کردن به کاهش قیمتها و ایجاد فرصتِ خرید و بازاری تازه را به خود نمیدهد. خوب که نگاه کنیم میبینیم در موضعگیری آقای وزیر خواستی غیردموکراتیک نهان است؛ توهینها را که کنار بگذاریم خواهیم دید که او «فرمانبریِ محض مردم و چشم و گوش بستهبودنِ ملت» را میستاید و سنتِ اعتراضِ مدنی را تحقیر میکند. سوءتفاهمی رخ داده که وزیر صنعت خلاف جریانِ دموکراسی شنا میکند؟ میخواهد حقِ طبیعیمان را، به ما صدقه بدهد؟ باید به یادش آورد و گفت: آقای وزیر! خیلی وقت است که سیاستِ کشور، زیرپا گذاشتنِ حقوقِ مردم نیست. شما هم دست بردارید از سنتِ سابق…
رهگذر
۱۲ شهریور ۱۳۹۴فکر نکنم
تو دولت قبل این کاره یا بوده دولت قبل و قبل ترش بوده!! در ضمن تو شبکه خبر گفته من کی گفتم هر کی جنس خارجی بخره خائنه؟؟(ببین چه قدر موزیانه مطلبو پیچوند!!)
رضا
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ای ول ………… عالی
دمت گرم حرف دل مارو زدی
a
۱۷ دی ۱۳۹۴غیر از دو خط آخر از بقیه متنت حال کردم ،مخصوصا قسمت مربوط به کشاورزی ، اضافه می کنم ساخت اعتیاد گونه وغیر کارشناسی سد در جاهای لازم و غیر لازم که مشکلات زیادی را در آینده به وجود خواهد آورد ( خشک شدن دریاچه ارومیه یک نمونه نزدیک )، خراب کردن جنگلها وساخت ویلاهایی که اکثرا مال همین تصمیم گیرهای مملکت هستند ، و …..متاسفانه اشتباهات زیادی در مملکتمون انجام گرفته و داره میگیره که جبران کردنش در آینده غیر ممکن خواهد بود ، ازجمله :
1-مقاومت در برابر ورشکستگی چند بنگاه اقتصادی مانند خودروسازها که کل اقتصاد و محیط زیست کشور را تحت الشعاع قرار داده
2- جرات نکردن در حذف واقعی یارانه ها وتاخیر در آزاد سازی قیمتها که ضررهای جبران ناپذیری به اقتصاد کلان کشور وارد کرده و برای اینکه پاسخ دم دست برای مشکلات معیشتی مردم باشد مبلغی به عنوان یارانه،در واقع نقدینگی در اختیار مردم قرار گرفته وبا تورمهای افسارگسیخته آن ،اقتصاد کشور را 50 سال عقب انداخته و دولت تدبیر و امید در راه حلی موقت نقدینگی را کنترل و رکود را انتخاب کرده که راه حل دائمی نمیتونه باشه
3-رانتهای مربوط به خصوصی سازی که تعریف نوینی از خصوصی سازی (خصولتی )رابه دنیا معرفی کردیم
4و5و6و.و.و.و.و
اما به نظر حقیر راه حلها موجود ، و تجربه شده توسط اکثر کشورهای پیشرفته دنیا است
1-برداشتن اکثر تعرفه های غیر لازم مطابق عرف دنیا
2-پیوستن به سازمان تجارت جهانی
3-آزاد سازی قیمتهای حاملهای انرژی
4-متناسب سازی حقوق کارگری وکارمندی با رنج جهانی
5-اولویت دادن به منافع مردم در تصمیم گیری درباره دوستی یا دشمنی با کشورهای مختلف
6-پایین آوردن نرخ سود بانکی برای سپرده و تسهیلات در حد عرف دنیا
7-تسهیل در سرمایه گذاری شرکتهای قدر خارجی واستفاده از تجربیات ودانش آنان
8-اهمیت دادن به علم در دانشگاهها و برچیدن نظام تولید مدرک در دانشگاهها ، از جمله بستن دانشگاه مثلا جامع علمی کاربردی و دانشگاههای آزاد وبرگشتن به روال سابق در سختگیری در دانشگاهها
سرتونو درد آوردم ،با عرض معذرت یه آدم شجاعی باید توی این مملکت باشد تا یه جراحی حسابی راه بندازه و اقتصاد کشور را از اساس درست کنه ،
یاحق
وحید
۱۲ شهریور ۱۳۹۴یک جوری شده
بخصوص عقبش
همون طراحی قبلی خاص تر بود
طراحی فقط طراحی بطری دسته دار روغن لادن طلایی ، اضافه کردن دسته فناوری فوق پیچیده ایه :)
فردین بهادری نژاد
۱۲ شهریور ۱۳۹۴خیلی عالی و جوون پسنده
چشماشم که مثل همیشه سگ داره
Archi KHAN
۱۲ شهریور ۱۳۹۴ماشینِ فوق العاده اییِ
اما نظر دوستان در مورد 50هزار دلار چیه ؟!!!
mohsen
۱۳ شهریور ۱۳۹۴ارزششو داره
HELL CAT
۱۲ شهریور ۱۳۹۴بحث دیفرانسیل شد یه زمانی بی ام و دیفرانسیل هاش به مشکلات اساسی بر میخورد الان نمیدونم ولی به احتمال زیاد تمامش رفع شده بی ام و هست دیگه اینم ماشین خیلی خوبیه
AHMADREZA
۱۲ شهریور ۱۳۹۴دمش گرم
Ali
۱۲ شهریور ۱۳۹۴مثل همه ی ب ام دبلیو ها قشنگه
SINA NASERI
۱۲ شهریور ۱۳۹۴bmw همه ی مدلاش قابل احترامه
امید
۱۲ شهریور ۱۳۹۴کلا با دیدن اینجور ماشینا دپرس میشیم و *** میفرستیم به مسئولین ***و خودروسازامون که دارن یه مشت لگن و فرغون میدن دست این مردم و اونارو ضد انقلاب و خیانت کار توصیف میکنن
ناموسا راس میگم یا دروغ ؟
بچه بالاشهر نیستیم
بچه پولدارم نیستیم
آقازاده هم نیستیم
کسایی که دیسلایکم بدن سلام دارم خدمتشون
ali
۱۲ شهریور ۱۳۹۴بی ام دبلیو هر چی بسازه به پای بنز نمیرسه
برای کسانی خوبه که نه سلیقه دارن نه پول خرید بنز
خخخخ
luis
۱۳ شهریور ۱۳۹۴خود گویی خود خندی عجب مرد هنرمندی
از امروز به بعد با تمام وجود با تمام متعصب ها برخورد میکنم خواه ژاپنی باز باشن خواه المانی خواه امریکا کره و…….
تعصب معنا نداره تو عالم خودرو.
این توهینتو نادیده میگرم به بی ام دیگه تکرار نشه اون روشن دل ها هم که بت لایک دادن خیلی پرتن.
ali
۱۳ شهریور ۱۳۹۴حرف حق تلخه
هر وقت بی ام دبلیو فرمول یک تیم داشت حرفت قبول
هر وقت توانایی ساخت کامیون،اتوبوس،suv قدرتمند داشت حرفت قبول
نمیدونم عاشق چیه بی ام دبلیو هستید همیشه چراغ های عقب و جلو مثل هم می باشد بیشتر برای افراد مسن طراحی شده همون طور که طراح ایرانی نادر فقیه زاده گفته .
جلو پنجره افتضاح از بس قشنگه سمند هم همین طوری کپی برداری شده
mohsen
۱۳ شهریور ۱۳۹۴الان مثلا مقایسه کردی؟ مثلا الان بنز موتور سیکلات هم داره؟ این شد ملاک؟ اونوقت VOLVO هم اوتوبوس هم کامیون خیلی جلوتر از بنز هس و هر سال خودروی برتر میشه یا حتی لودر و بیلمکانیمی و حتی قطعات هواپیما میزنه از بنز و بی ام وه جلوتره؟ اصلا همین حرف خودت SUV قدرتمند X6 یا X6 BMWنیس MVM هس؟
اینم که میگی میگن اصالت در طراحی و حفظ کرنش خیلی خوبه همون چیزی که بنز خیلی پایبند نیس بهش
والا من که هر دوشونه تو مدل های مختلف سوار شدم و تا حدی روندم حسی جنب و جوش BMW تو خودروهای بنز نیس در اون اندازه
ali
۱۳ شهریور ۱۳۹۴ضمناهر کسی سلیقه ای داره دلیل نمیشه شما از بی ام بلیو خوشت میاد من ازش تعریف کنم.
mohsen
۱۳ شهریور ۱۳۹۴علاقه داری بگو علاقه دارم دیگه نمیشه مقایسه کنی این کامیون داره از اون جلوتره
mohsen
۱۳ شهریور ۱۳۹۴یه جور گفتی احساس کردم فاصله قیمتی خیییییلی زیاده میون بنز و BMW
ali
۱۳ شهریور ۱۳۹۴x6 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ماشین است عایا؟فقط قیافه
عزیز دل برادر آمار تصادفات اتوبوس های ایران را بگیر کمترین کشته مال بنز می باشد.اینکه ولوو ایمنی بالایی داره شکی نیست ولی بحث ما بین بنز و بی ام دبلیو است نه ولوو
جنب و جوش را اشتباه گرفتی چه طور ممکنه بنز با گشتاوربیشتر از بی ام دبلیو کم بیاره؟
mohsen
۱۳ شهریور ۱۳۹۴اصلا همون قیافه قبول تو کدوم SUV بنز اون طراحی هست حالا اگه گفتی بورو عملکردوتاشونو مقایسه کن
در ضمن عزیز من میگی ایران اتوبوس بنز تو ایران 457 یه مدلش که تو خط واحدن یه مدلاشونم تو جاده فقط واسه مسافت های کم استفاده میشن یه دونم O500 هست ماله رویال سفر زیر برزیل منتاژ ترکیه که اونام چون نه موتور درست حسابی و قوی دارن نه ریتاردر قوی رانندهاش با سرعت کم میرونن و چون سنگینه و شتابش کم رو برف بدک نیست با این اوتوبوس وسط زمستون بری کوئین داغ میکنه اینور بیا ولوو B9 اتوبوس سال 2009 غول تکنولوژی 3 حالت ریتاردر حالا اینا سرعتاشون تو 110 بستن ولی میرن ترکیه باز میکنن تند میرونن من خودم دیدم B9 رو 210Km/h روند اسکانیام که دیگه حرفشو نزن اگه ماشین سنگین بلدی بشین پشتش هیچ کاری نکن کروزشو بزار رو 90 ول کن ببین چه شتابی میگیره
در ضمن من رو کاغذ نگفتم چون این گشتاورش اله بله باید جنب جوشش ال باشه اصلا خیلی وقت ها هس باید کاغذو ول کنی برونی مثلا من Z4 سوار شدم SLK هم، بشین پشتشون ببین کدوم تیز تره کدوم سره پیچ وقتی گاز میدی میگه اگه عقبم لغزید؟
رهگذر
۱۳ شهریور ۱۳۹۴اولا بی ام و!! بی ام دبیلو واسه تازه سوات!دار شده هاست 2: من عاشق مرسدس هستم چون میفهمم چی میسازه نه به اینکه یه سری لگن پر فروش رو در حد بنز میارین بالا نه به اینکه…… بی ام و ماشین های فوقالعاده ای میسازه من تجربه شخصیم رو میگم سگ جون به تمام معناست شاید بی ام و هر چی بسازه به مرسدس های رده بالا نرسه اما اصلا دلیل این نیست که بی سلیقه ها میخرند بحث قیمت هم فکر کنم شوخی کردی! مگه بی ام و ارزونه؟؟؟ لوییز بازی در نیار !!!!!!!!!!!!!!!!
mohammad 7
۱۳ شهریور ۱۳۹۴خیلی خیلی خوشگله
در کل بی ام و واقعا خوشگله، عاشق رینگای شرکت بی ام و هستم
mohsen
۱۳ شهریور ۱۳۹۴جونم قیافه
جونم قدرت موتور
بنازم شتا بو
SINA-GERMANY-PORSCHE
۱۳ شهریور ۱۳۹۴یک ماشین پنجاه هزار دلاری برای خیلی از ایرانیا یک رویاست…اما با یک جستجو در اینترنت متوجه مسآله ای به اسم ((تضاد طبقاتی)) میشویم…چیزی که باعث میشود ساعت مچی افرادی در همین مملکت 150 هزار دلار قیمت داشته باشد…!!! کار به حلال و حرومش ندارم…چرا این همه فاصله؟؟…مسآله این است!!!…به امید زندگی بهتر…شاد باشید
milad
۱۳ شهریور ۱۳۹۴اینقدر عاشق بی ام و هستم و قبولش دارم ک اگه فرغونم بسازه با بقیه تفاوت داره و تو دل بروهه
Mohsen610
۱۴ شهریور ۱۳۹۴باسلام،دوتا شرکت خودروسازی(اگر بشه اسمش خودروگذاشت)یا باید توان خودروسازی ورقابت داشته باشند یاهم باید بساطشون جمع کنند یه خودروساز درست حسابی بیاد خودرو مونتاژبکنه..بهانه هم از تعطیلی این دوخودروساز بیکاری یه عده هست می خوام این سوال بپرسم از مسولین آیا چندین برابرکارکنان ایران خودرو وسایپا ،پراید وپژو براثر نداشتن ایمنی کافی افراد بیگناه روانه گورستانها نکرده؟؟!!به نظرشما بیکاری یه عده افراد بهتره یا رفتن به قبرستان تعداد کثیری از افراد؟؟؟؟واقعا جون انسانها چقد ارزان هست یه امار ساده از تلفات این دو خودرو ساز بگیرید بعد قضاوت کنید..من اوراژنس کار میکنم واز نزدیک میبینم که چطور این خودروها جان انسانهارو میگیره چه بسا اگه خودروهای ایمن تری جای اینها بودن الان ما خیلی از عزیزانمون از دست نمی رفتن…….باتشکر
danlaelord
۱۴ شهریور ۱۳۹۴xDrive یعنی چی؟
mohsen
۱۵ شهریور ۱۳۹۴سیستم 4 چرخ متحرک هوشمند بی ام و که لنگه نداره مصداقش 4*4 یا 4WD و AWD هس و 4MATIC تو بنز که بنز بیشتر همون AWDرو هوشمند تر کرده این اسمو گذاشته