درست زمانی که بامو M3 E92 جای خود را در تاریخ پیدا میکرد، تصمیمگیرندگان داخلی کمپانی به سقف آفتابگیر این مدل، این ایراد را وارد کردند که بیشتر جنبه ظاهری و نمایشی دارد. این سانروف باعث جلوگیری از استفاده از پنل سقفی فیبر کربنی میشد. در نتیجه، نهتنها وزن خودرو اضافهتر شده بود، بلکه ارتفاع اثر این وزن و مرکز ثقل نیز بالاتر رفته بود. بنابراین هر راننده M3 در پیست سعی میکرد که کلاه ایمنی خود را درآورد و لباس بالاتنه کمتر بپوشد تا به این وسیله ارتفاع نقطه گرانش را کاهش دهد.
از این دیدگاه، یک فرزند ناخواسته از خانواده M3/M4 محسوب میشود. کانورتیبلها معمولاً نسبت به کوپههایی که بر اساس آنها ساخته میشوند، وزن بیشتری دارند، ولی افزایش وزن بیش از ۱۴ درصدی چندان طبیعی نیست. ولی هنوز هم این کانورتیبل ۱۸۳۳ کیلوگرمی شبیه به یک M4 کوپه روباز به نظر میرسد. ۲۲۰ کیلوگرم اضافهوزن بیشتر برای ساخت یک نسخه کانورتیبل از شورولت تاهو انتظار میرود. اگر تعجب کردهاید که چرا یک «سابربن» را مثال نزدیم، باید گفت که در این صورت تمام نسبت ابعاد بایستی تغییر میکرد. در هر حال، یک نکته مثبت در افزایش وزن M4 کانورتیبل وجود دارد و آن توزیع بهینه وزن اضافی است. در حالی که مدل کوپه ۵۲ درصد از وزن خود را بر روی چرخهای جلو دارد، در مدل کانورتیبل به لطف مکانیسم پیچیده توزیع متناسب وزن، ۵۲ درصد آن بر روی تایرهای میشلن در عقب حرکت میکند. با وجود اضافه وزن ۲۲۰ کیلوگرمی، چیزی از هیجان موتور ۴۲۵ اسببخاری با شش سیلندر در یک ردیف کاسته نشده است. شتاب این موتور به گونهای است که یک منحنی گشتاور پلهای دارد و با داشتن یک روند افقی تا دور موتور ۱۸۵۰، در این نقطه یک چرخش ۹۰ درجهای داشته و به ۵۵۰/۴ نیوتنمتر جهش میکند و همین گشتاور را تا رسیدن به خط قرمز حفظ میکند. عملکرد شتابگیری مدل کانورتیبل، کاملاً مشابه مدل کوپه با گیربکس دستی است و در ۴/۱ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. این دو مدل در تست یکچهارم مایل نیز همانند یکدیگر عمل میکنند و در ۱۲/۴ ثانیه به انتهای مسیر میرسند؛ امّا سرعت نهایی کانورتیبل به اندازه ۶/۴ کیلومتر بر ساعت کمتر است. بنابراین باید به رانندگان مسابقات درگ توصیه کرد که همچنان مدل هارد تاپ خود را حفظ کنند. در همین حال، پایینآوردن سقف یکی از بهترین راهها برای گوش دادن به غرّش موتور شش سیلندر دو توربوشارژر از طریق چهار لوله اگزوز آن است. البته در این تست، همانند بسیاری از خودروهای دیگر تست شده، فیوز عملکرد صدای مصنوعی برداشته شده تا آهنگی طبیعیتر از اگزوز بامو دراختیار داشته باشیم. وزن زیاد ممکن است باعث کاهش سرعت کانورتیبل در مسیر مستقیم نشده باشد، ولی هنگام که جاده وارد مسیرهای پر پیچ و خم میشود، تأثیر خود را نشان میدهد. در تست لغزش در پیچ، چسبندگی جانبی در ۰.۹۴ g مشاهده شده و این در حالی است که این مقدار برای مدل کوپه برابر ۰.۹۸ بوده است. ولی در هر صورت، مدل کانورتیبل با اینکه چسبندگی کمتری نشان میدهد و علاقه زیادی به عوض کردن جهت حرکت خود ندارد، ولی هنوز هم کاراکتر M4 در آن حس میشود و در واقع، با توجه به سطح بالای گشتاور موتور دو توربوی شش سیلندر، ابزار کاملی برای انجام دریفت است. برچسب قیمت M4 کانورتیبل نیز تقریباً به نسبت وزنش افزایش داشته است. این مدل با شروع قیمتی برابر ۷۳ هزار و ۴۹۵ دلار، هزینه شما را برای داشتن یک کانورتیبل به جای کوپه به اندازه ۸۳۰۰ دلار افزایش میدهد. در همین حال، یک سری آپشنهای متعادل مانند ترمزهای کربن-سرامیکی، سیستم تعلیق انطباقی، چرخهای ۱۹ اینچی و یک سری طراحیهای لوکس، قیمت نمونه تستشده در اینجا را به ۹۰۶۷۰ دلار رساندهاند. البته یک M4 کانورتیبل با استفاده از تمام آپشنها میتواند تا ۱۰۰ هزار دلار قیمت داشته باشد. مشخصات:- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، ۲ در کانورتیبل.
- قیمت مدل تست: ۹۰۶۷۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۷۳۴۹۵ دلار).
- نوع موتور: DOHC با ۲۴ سوپاپ و شش سیلندر در یک ردیف، دو توربوشارژر و خنککننده داخلی،بلوک و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۲۹۷۹ سیسی.
- قدرت: ۴۲۵ اسب بخار در ۷۳۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۵۵۰/۴ نیوتنمتر در ۱۸۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته دستی.
- فاصله محوری: ۲/۸۱۲ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۸۶ متر.
- عرض: ۱/۸۶۹ متر.
- ارتفاع: ۱/۳۸۷ متر.
- وزن کلی: ۱۸۳۳ کیلوگرم.
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۱ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۹/۵ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۶/۴ ثانیه.
- صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۲۴/۴ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۸ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲/۴ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۱/۸۶ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی، تخمین): ۲۶۲/۳۲ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۷/۵۴۹ متر.
- چسبندگی در پیچی به قطر ۳۰۰ فوت: 94g.
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۳/۸ لیتر در شهر و ۹/۰۵ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۲/۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
منبع: caranddriver
ali
۱۴ شهریور ۱۳۹۴مثل همیشه طراحی ساده اما در اوج زیبایی-فقط باید از دیدنش لذت برد
قاقالی
۱۴ شهریور ۱۳۹۴بچه ها ببخشید اینجا کامنت میزارم ولی دقت کردین مدام ازخودروسازها داره خبر منتشر میشه بخدا تاعید مردم تحریم رو ادامه بدن کار این جنایتکارها تمومه.تقریبا هرشب میشه از یکی از شبکه ها ، خبری در مورد خودروسازهای داخلی شنید.
همه ما میدونیم که رسانه ها هم حامی خودروسازها هستن پس فریب نخوریم.
جالبه خبرنگارشبکه خبر بانشون دادن تصاویری از پورش پانامرا و مرسدس اس کلاس میگفت” نکنه دستهایی پشت این کمپین مخفی باشه ”
یکی نیست بگه آخه بنده خدا یعنی عده ای اومدن کمپین را انداختن مردم پراید نخرن که برن پورش پانامرا و مرسدس اس کلاس بخرن!!!
ارش
۱۴ شهریور ۱۳۹۴خوش به حال ملت المان و اروپا که مشکلی در صنعت خودرو ندارن و بهترینا رو سوار میشن
مصطفی
۱۴ شهریور ۱۳۹۴قیمتش خیلی بیشتر از زیبایشه.
asa
۱۴ شهریور ۱۳۹۴دوستش دارم چه کانورتیبلش چه غیر کانورتیبلش. چووووووووون بی ام و هستش.
asa
۱۴ شهریور ۱۳۹۴فکر نمی کنم تفاوت های طراحی زیادی میان این مدل و مدل کوپه وجود داشته باشه.
asa
۱۴ شهریور ۱۳۹۴چرا برای شش سیلندر دوتا توربوشارژر گذاشتن؟ مگه شش سیلندر به قدر کافی انرژی و قدرت تولید نمی کنه؟؟؟؟
Hitler
۱۴ شهریور ۱۳۹۴آسا جان شش سیلندر با دوتا توربو اونقد قدرت تولید میکنه،وگرنه یک موتور خطی سه لیتری چندان مالی نیس(بدنیس ولی لایق سری ام نیس)
asa
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ممنون. لطف کردی
mohsen
۱۵ شهریور ۱۳۹۴چون مصرف بیاد پایین نیرو بره بالا عملکرد بره بالا
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۵ شهریور ۱۳۹۴دقیقاً همین طوره asa جان.
البته الان در پیشرانه های چهار سیلندر هم توربو استفاده میکنند.مصرف سوخت بهتر میشه،شتاب بالاتر میره،قدرت موتور در حجم کمتری ارتقا پیدا میکنه.
مزایای بیشتری هم هست ولی مهمترین هاش موارد ذکر شده بود.
البته خب اگه کمپانی از موتور تنفس طبیعی استفاده کنه بهتره چون استهلاک خودرو در مدل توربو زیاد میشه.با این حال قطار سریع السیر تکنولوژی هرگز سرعتش رو کم نمیکنه! ;)
میلاد
۱۴ شهریور ۱۳۹۴همه چیش خوبه ….ولی جا داشت فرم چراغ عقبش قشنگ تر باشه …..باتشکر
شایان
۱۴ شهریور ۱۳۹۴فوق العادست این بایرنیه اسپرت
Archi KHAN
۱۴ شهریور ۱۳۹۴توجه توجه توجه
ملت مظلوم و مجبور ایران .
بار دیگر شرکت خودروسازی این مافیای جان و غارتگران مال مردم با بی شرمی و وقاحت هرچه تمام از طریق 2 تن از سرکرده های خود *** از طریق شبکه خبر در تاریخ 94/6/11 اقدام به تهدیدملت مظلوم ایران نمودند.
نامبردگان با بی شرمی و وقاحت تمام اعلان کردند که اگر نان ارزان شد ما هم ارزان میکنیم. ….باید گفت اولا شما در مقابل اراده مردم به التماس افتاده اید و آنقدر متوهم شده اید که نمیداند نان معاش مردم است و شما قاتل جان مردمید. …نان محصول دست رنج کشاورزان این مملکت است شما غارتگران جان و مال این مملکت.
وقاحت تا به چند. …..
نامبردگان به صراحت اعلام کردند نمیگذاریم ماشین خارجی وارد بشود تا مردم مجبور به خرید ماشین ایرانی شوند. …
ملت ایران به شما باج خواران و غارتگران جان و مال اعلام میدارد که نام ایران را بهانه فروش خودرویتان نکنید چون ایرانی نیست. شما دایره مرگ ایرانیها ابا زور طراحی کردید. …افغانستان هم خرید بنجول های شمارا رد کرد .
شما در مقابل اراده مردم ایران و اقتصاد باز و رقابتی جهان شکست خورده هستید.
شما باید پاسخگوی خون مردم ایران باشید. …
لطفاً آنقدر ارسال کنید تا بدست خود این افراد برسد…
mohsen
۱۵ شهریور ۱۳۹۴عزیزم من هیچی نمیگم و این نیس که بگی این از اوناس منم عضو این ملتم و احترام میزارم به خواسته هاشون و خودم 20 میلیون دادم به دوچرخه به جا ماشین ایرانی ولی اینو بدونیم اینها بلدن چیکار میکنن به استراتژی خاص و سیاستمداری نابه که به زانو در میاره بزارید مثال بزنم دین مثل اورانیومه اگه خوب مصرف کنی خوبه بدش میشه فاجعه همین که تو دنیا هم با دین یهودیت با این همه تحریف انجام میشه سرمایه داری امریکا اینکه همه دنیا واسه یه عده همبالی بیش نیستن و هیچ کس هم نمیتونه به هم بزنه چون به بهترین نحو انجام شده حالا شما بیا اسلام ،علی (ع) 1400 سال پیش در عرض چند ماه جامعه رو زیرو رو کرد عزیز من ما فکر میکنیم دین یعنی نماز و روضه نه در اشتباه محضیم حالا اگه با اون شیوه بخای نگه داری و منافع شخصیتو حفظ کنی ببین چی میشه من میگم این کار عاقبت سختی داره عاقبتی که بعد 88 هنوز هم نشون داده میشه من اونوخ 16 سالم بود ولی گفتم به خیلیا دارید خودتونو به هچل میندازید هیچ انقلاب رنگی هیچ حرکت خود جوشی نمیتونه این نوع ساستمداریه ناب رو به هم بریزه و البته چاش هم کاره برای بهتر کردن حالا من نمیگم همه کاشف باشن همین که به بچمون یاد بدیم اشغالو زمین نمیندازن تف نمیکنن خیابون همین میشه روزی از سوئدم جلوتر نه این که بشینیم با هم کنتکت بکنیم
shahab
۱۴ شهریور ۱۳۹۴اگه توربو نداشت ک مثل ماکسیما میشد دیگه
سری ام باید پرواز کنه
shahab
۱۴ شهریور ۱۳۹۴من شنیدم یه موتور زدن با 3تا توربو ک به منیوفولد دود وصله و یه توربو الکتریکی که دینام شارژش میکنه
موتورای bmw حرف ندارن.بنزم همین شتاب گیری رو تو AMG هاش داره ولی حداقل با 500cc حجم بیشتر
نوید جهرمی
۱۴ شهریور ۱۳۹۴کسی تجربه روندن ماشین روباز نداره؟
Hitler
۱۴ شهریور ۱۳۹۴موستانگ کانورت سوار شدم ولی نروندم
یکی از لذتبخش ترین حس های دنیا هس
حرکت درحالی که اطراف رو میبینی با زاویه دید عالی
فرض کن یه دوچرخه داری که به شدت امنه ولی با سرعت صدتا با آهنگ جورج مایکل داری حرکت میکنی
نوید جهرمی
۱۴ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوب گفتی هیتلر
مرسی
چون تاحالا سوار نشدم میخواستم بدونم چ حسی ب آدم دست میده. واقعاً ک عالیه مخصوصاً تو هوای خنک و بهاری.
Hitler
۱۵ شهریور ۱۳۹۴امیدوارم یه کانورتیبل عالی نصیبت شه مارو هم بگردونی :D
mohsen
۱۵ شهریور ۱۳۹۴عالیییییه
Archi KHAN
۱۴ شهریور ۱۳۹۴پدال در همین پست ، 3 تا خبر گذاشتم و هر سه را حذف کردی ، چرا ؟!!
البته در مورد کمپین بود
نکنه ….
حمید
۱۵ شهریور ۱۳۹۴Archikhan دادا سه تاکامنت منم تو پست (قیمت گذاری ب ام و X1) که در جواب اراجیف یک بنده خدا و بدون توهین و کاملا منطقی گفتم رو حذف کرد ولی جالب اینجاست توهین های اونرو تمام و کمال بخش کرد. کار درستی نیست ،نامردیه واقعا…
Archi KHAN
۱۵ شهریور ۱۳۹۴دقیقا ، یه بار هم نشد این آقای سردبیر ، چه میدونم مدیر سایت و یا…
یه جوابی بده
سردبیر
۱۵ شهریور ۱۳۹۴سلام و احترام
دوست گرامی، دیدگاه شما تایید و منتشر شده و تنها قسمتی از آن که خود بهتر می دانید، چه کلمات خطرناکی در آن به کار رفته بود، تعدیل گردیده است. بهتر است دیدگاههای مطرح شده در این جا که سایتی تخصصی است، کمتر به موضوعات سیاسی خاص ورود پیدا کند تا فعالیت و حیات سایت نیز مورد تهدید واقع نشود.
ارادتمند شما و همه دوستان بزرگوار
احسان(احسان)
۱۴ شهریور ۱۳۹۴بی ام و با این رنگ منحصربفرد واقعا رویایی میشه و با این موتور قدرتمند و وحشی واقعا خواستنی هست
روایت هست تاکسی های بهشت رو قراره بی ام و با رنگ نقره ای بسازه
AHMADREZA
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ماشینه خوبیه
میلاد
۱۴ شهریور ۱۳۹۴من اگر تو شرایط خرید بودم و کروک خوب می خواستم پورشه باکستر GTS رو به جای این بر می داشتم.
mohsen
۱۵ شهریور ۱۳۹۴چی بگم والا عملکرد اون بهتر از اینه ولی خوب این مصرف و زیبایش بهتره
HELL CAT
۱۴ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوبه خیلی ولی اصلا دلیلی نمیبینم که بی ام و دوس داشته باشم حالا در حد خودروی شهری آره ولی بد جور هندلینگ داره بدددد
ali
۱۴ شهریور ۱۳۹۴چه طراحی نوینی از دویست سال تا حالا تغییر نکرده گاهی یه تغییر و تحول خوبه
چراغ ها جلو پنجره افتضاح
میدونم الان دیسک لایک فراوانی میگیرم ولی حرف حق تلخه
شایان
۱۴ شهریور ۱۳۹۴دیس لایک بارون میشی چون داری از رویه بغض حرف میزنی چون در دوتا پست قبل از این چنین چیزی نوشتی <> اینجا ضدآلمانی زیادن ولی شما رو جدیدا میبینم در هر صورت خوش اومدی
ali
۱۵ شهریور ۱۳۹۴من ضد آلمانی هستم؟فقط از یکنواختی بی ام دبلیو خسته شدم و گرنه عاشق بنزم،آئودی که حرف نداره حتی سمند سورن که جلو پنچره آئودی را کپ زده به نظرم قشنگترین ماشین ایرانیه.
mohsen
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ببخشید الان آئودی اصلا طراحیش تکراری نیس؟ من هنوز که هنوز خیلی مدلاشو از هم نمیتونم تشخیص بدم
luis
۱۵ شهریور ۱۳۹۴اقایون به کمپین ضد تعصب بپیوندید
علی جان چرا این حرفو میزنی؟؟؟؟ کجای این جلو پنجره و چراغ 60 ساله داره تکرار میشه؟؟؟
این همه ایرودینامیک این همه شیطنت این همه ماهیچه و خطوط حجم بدنه بالا تر مشخصات فنی هم که دیگه نگو
بعله یه طوری طراحی شده که 40 سال پیششو بزاری کنار این قشنگ معلومه این ماشین پسر اونه ولی این که میگه شبیه هم کاملا حرفت متعصبانست و من به خودم قول دادم با همه متعصب های پدال برخورد کنم . و امید وارم همه برخورد کنن .
mohsen
۱۵ شهریور ۱۳۹۴من دیس نمیزنم و نزدم ولی خوب نیس دفعه قبلم گفتم باید اصالت باشه نباشه میشه کیا و هیوندا
Erfan
۱۵ شهریور ۱۳۹۴اون M Power روی موتور دیگه آخرتشه.
اصلا با روح و روان آدم بازی میکنه این لامصب
حمید
۱۵ شهریور ۱۳۹۴من همونطوری که قبلا هم گفتم عاشق مرسدسم و ب ام و باز نیستم اما این مدل هم واقعا با ابهت و خوش استایله و از لحاظ فنی هم که در حد عالیه و نمیشه به راحتی ازش ردشد.البته این گیربکس دستیش و چندتا چیز دیگش که تو مقوله طراحیه و نمیخوام مطرح کنم،هر چه قدر هم خوب باشن بازم انصافا تو ذوقن!
mohsen
۱۵ شهریور ۱۳۹۴واقعا ماشین سقفش بازشه دیفرانسیل عقب باشه دنده دستی باشه گشتاورم بالا باشه دیگه چی لازم واسه زندگی؟
Vorsteiner
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ماشین مورد عــلـاقــه مــن ( البتــه از نـوع ورشـــتـیـنـر ) هم اسم کاربریم …
اگه رنگش سبـــز لیـــمویــی بود قشنگتر هم میشد …
s.class
۱۵ شهریور ۱۳۹۴ببخشید که حرفمو تکرار میکنم.
آغا برا من فرقی نمیکنه چی میارن چی مونتاژ میکنن چند قیمت میذارن. من فقط اینو میدونم که کلا خودرو نمیخرم چه محصولات ایران خودرو و سایپا چه وارداتی. خوب چند برابر قیمت واقعی واس چی بخرم
بخرم.الان دوساله ماشینمو فروختم دوتا تابستان و دو تا زمستونم با دوچرخه و پای پیدا رد کردم یعنی دیگه عادت کردم بدون ماشینم کارم راه بیوفته
فقط ازتون میخوام تنها به نخریدن خودرو داخلی تا ارزون شدنشون اکتفا نکنید
مردم ایران باید وقتی رضایت بدن که همه خودروسازای جهان دقیقا با قیمت جهانی خودرو در ایران حضور داشته باشند بدون کمترین هزینه ی گمرک یا هر چیز دیگه ای.
خودشونم اگه میخوان ثروت ملی ایران حفظ بشه و به جیب بقول خودشون اجنبیا نره با تولید محصولات با کیفیت تر و به قیمت واقعی با بقیه رقابت کنن
والسلام.
احمد باقری
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ماشین جالبی میتونه باشه.
نت
۲۶ مهر ۱۳۹۴فقط طراحی و خوشکلی هیوندای گرانجور