بی ام و

بررسی نسل جدید ب‌ام‌و سری 7

سری ۷ ب‌ام‌و از بدو ورود خود که به سال ۱۹۷۷ برمی‌گردد ادعای زیادی داشت و لقمه‌های بزرگی برای خود می‌گرفت؛ برای مثال رقابت با کلاس S را از همان روزهای اول آغاز کرد و همواره در تلاش بود تا حکم‌فرمای شماره اول سدان‌های اندازه بزرگ لوکس دنیا شود. این رقابت تا به امروز هم ادامه داشته و دارد، گرچه به عقیده عده‌ای در طول این سال‌ها علی‌رغم بهره‌گیری از مواردی نظیر پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر، استایل جدید و متفاوت، ویژگی‌های اسپورت برای شاسی و بدنه و اختصاصات لوکس بسیار بازهم نتوانست صد درصد از کلاس S پیشی بگیرد. بااین‌همه نسل جدید آن پس از تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی‌های دقیق و گسترده آمده تا با تکیه‌بر فناوری‌های بسیار پیشرفته و کیفیت رانندگی بی‌مثال تمامی لوکس‌های دنیا را به چالش بکشد و بهترین باشد.

2016 BMW 7 Series
۲۰۱۶ BMW 7 Series
البته از چند جمله بالا این‌گونه نتیجه نگیرید که مرسدس S کلاس بسیار دست‌نیافتنی بوده و سری ۷ ب‌ام‌و در سطحی بسیار پایین‌تر همواره به دنبال آن می‌دویده است! خود سری ۷ نمادی از یک سدان باوقار لوکس است و همیشه ازنظر انواع توانایی‌ها در سطح بسیار بالایی قرار داشته و دارد؛ اما در مقام مقایسه در بعضی موارد نسبت به مرسدس S کلاس کمی ضعیف‌تر ظاهر می‌شود! ازاین‌جهت است که می‌گویم هرگز نتوانست صد درصد از کلاس S پیشی بگیرد.
2016 BMW 7 Series
۲۰۱۶ BMW 7 Series
اولین نکته درباره سری ۷ مدل ۲۰۱۶ که به نسبت نسل پیشین کاملاً جدید است، کلیدی است که باید خیلی بیشتر از جثه‌اش آن را جدی بگیرید؛ به‌اندازه‌ای که شاید مهندسان خبره و چیره‌دست مرکز مهندسی FIZ ب‌ام‌و از این‌که این کلیدِ جدید بیشتر از خود سری ۷ جلب‌توجه کند واهمه دارند! نامش کلید دیسپلی (display) ب‌ام‌و است. آپشنی به ارزش ۲۵۰ دلار که درواقع یک دورفرمان مجهز به یک نمایشگر کوچک است تا اطلاعاتی چون میزان سوخت، محدوده تخمینی، جزئیات سرویس و قفل یا باز بودن خودرو روی آن نمایش داده شود. واقعاً باید قبول کنیم که این ریموت پیشرفته به‌اندازه سایر قابلیت‌های چشمگیر سری ۷ جدید توی چشم است و جلب‌توجه می‌کند!
2016 BMW 7 Series
۲۰۱۶ BMW 7 Series
بدنه خودرو ترکیبی اعجاب‌آور از آلومینیوم، فولادِ با قابلیت انبساط بسیار بالا و فیبر کربن (برای اولین بار در خودرویی با شمار انبوه) است. هسته کربنی مذکور با استفاده از مهندسی و تجربیات مدل‌های i3 و i8 در تأسیسات کمپانی واقع در موسِز لِیک (Moses Lake) واشنگتن ساخته‌شده و کاهش وزن ۸۶.۱۸ کیلوگرمی نسبت به نسل پیشین را به ارمغان آورده است. همچنین عناصر کربنی تعبیه‌شده در سقف سبب پایین‌تر آمدن مرکز ثقل خودرو شده‌اند. در طرح پردازی خارجی از خطوط و سطوح متناسب و بسیار هوشمندانه استفاده‌شده که زبان طراحی کنونی ب‌ام‌و را دارند و رخ بسیار خوبی به سری ۷ جدید بخشیده‌اند. باوجودی که فاصله بین دو محور و طول آن به ترتیب ۴۵.۷۲ و ۲.۵۴ میلی‌متر بیشتر از S550 است گهگاه از بعضی زوایا کوتاه‌تر از آن به نظر می‌رسد. این ویژگی شاید در بعضی بازارهای هدف موردپسند واقع شود اما در مورد بازار آمریکا به‌احتمال‌زیاد قضیه فرق خواهد کرد. طبق گفته‌های خود کمپانی در مبحث آئرودینامیک بدنه نیز تلاش‌های وسیعی صورت گرفته که شامل موارد زیر می‌شود: حائل‌های فعال جلوپنجره و ارتفاع پایین‌تر این قسمت، آینه‌های بازطراحی شده‌ی دو طرف، روکش بندی زیر بدنه و مدیریت دقیق جریان هوای اطراف چرخ‌های جلو (خروجی‌های تعبیه‌شده پشت چرخ‌های جلو عملکرد خاصی دارند و صرفاً جهت زیبایی نیستند). تمامی این عوامل کاهش ۱۵ درصدی ضریب درگ را نسبت به نسل قبلی به ارمغان آورده‌اند که اگر پشت فرمان قرار بگیرید به‌خوبی آن را حس خواهید کرد. درون کابین واقعاً نسبت به نسل‌های پیشین و دیگر محصولات کمپانی گران‌قیمت‌تر است. فلز، روکش‌های ظریف چوب، چرم لوکس در انواع رنگ‌ها، نورپردازی مخفی و بوی خوش فضا در کنار هم مجموعه‌ای هماهنگ، زیبا و دل‌نشین را می‌سازند. تنها نکته‌ای که کمی گیجتان می‌کند استفاده از پلاستیک مشکی‌رنگِ جاذب اثرانگشت در بعضی نقاط است که اصلاً در یک سدان مجلل پسندیده به نظر نمی‌رسد! در عوض ردیف عقب همان‌طوری است که باید باشد؛ صندلی‌ها عقب‌تر رفته و با انواع امکانات احاطه‌شده‌اند، استفاده از تمامی موارد به‌آسانی انجام می‌شود و در یک‌کلام همه‌چیز عالی و فوق‌العاده است.
2016 BMW 7 Series
۲۰۱۶ BMW 7 Series
2016 BMW 7 Series
۲۰۱۶ BMW 7 Series
انتظار می‌رود خط تولید این نسل نسخه‌های 740i ایکس درایو، 760i با قلب V12 جدید و 740e ایکس درایو را هم در خود داشته باشد. 740e یک پلاگ-این هایبرید با پیشرانه بنزینی ۲ لیتری ۴ سیلندر و پیشرانه الکتریک درایو است که در ادامه به جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار می‌رسند و طبق ادعای کمپانی در حالت تمام برقی می‌تواند حداکثر ۳۷ کیلومتر را با سقف سرعت ۱۲۰.۷ کیلومتر بر ساعت طی کند.
2016 BMW 7 Series
۲۰۱۶ BMW 7 Series
2016 BMW 7 Series
۲۰۱۶ BMW 7 Series
سدان بزرگ ب‌ام‌و غیر از ریموت بحث‌برانگیزش دریایی از فناوری‌های پیشرفته دیگر در خود دارد که همه باهم حسی تکرار نشدنی به راننده و سرنشینان خواهند داد. سامانه آی درایو ۵.۰ هم‌اکنون در کنار دکمه چرخنده قبلی یک کنترل لمسی نیز دارد و می‌توانید موارد بسیاری نظیر سیر در نقشه، جستجو در مِنو، میزان صدا و تماس‌های تلفنی را با آن انجام دهید. بسته سفارشی لوکسِ صندلی‌های عقب یک نمایشگر ۷ اینچی تبلت مانند لمسی را به کنسول بین صندلی‌ها اضافه می‌کند و کنترل مواردی ازجمله نویگِیشِن، سرگرمی، تنظیم صندلی‌ها، تهویه، نور درون اتاق، سامانه‌های ارتباطی، پخش فایل‌های صوتی و تصویری و اتصال به اینترنت از طریق WiFi Hotspot داخلی خودرو را درون آن قرار می‌دهد. با انتخاب بسته سفارشی اتوبان (Autobahn) میله‌های ضد غلتش الکتریکیِ فعال و سامانه فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب اضافه می‌شوند. پکیج ‌M اسپورت هم وجود دارد که شامل این‌هاست: بسته اتوبان، ترمزهای بزرگ‌تر، تریم خارجی مشکی‌رنگ و طرح متفاوت رینگ‌ها، سپرها و غربیلک فرمان.
سری به زیر کاپوت می‌زنیم. کد 740i از بلوک ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی تک توربو (B58) با خروجی ۳۲۰ اسب بخار از ۵,۲۰۰ تا ۶,۵۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۴۴۷.۴ نیوتون‌متر در ۱,۳۸۰ دور بر دقیقه استفاده می‌کند. کد 750i هم از پیشرانه توربو دوقلوی ۴.۴ لیتری V8 با نسبت تراکم ۱۰.۵:۱ سود می‌برد که حاصل آن ۴۴۵ اسب بخار در ۵,۵۰۰ تا ۶,۰۰۰ دور بر دقیقه و گشتاور ۶۵۰.۷ نیوتون‌متر از ۱,۸۰۰ تا ۴,۵۰۰ دور بر دقیقه است. در ادامه برای هر دو قوای محرکه جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار مجهز به یک سامانه کنترلی در نظر گرفته‌شده که به‌وسیله آن می‌تواند با نویگیشن ماهواره‌ای مرتبط شده و بهترین استراتژی تعویض دنده‌ها را انتخاب کند تا هماهنگی بین شرایط سطح مسیرِ پیشِ رو با سبک رانندگیِ راننده به بهترین شکل صورت گیرد. این درواقع نسخه توسعه‌یافته سامانه‌ی مشابهی است که در رولزرویس رَیث وجود دارد.
BMW 7 Series 2016
BMW 7 Series 2016
ب‌ام‌و در این نسل برای ارتقای سامانه تعلیق جلو و عقب از مهندسان رولزرویس هم کمک گرفته است. آقای مانفرِد واشینگِر (Manfred Wachinger) مسئول توسعه شاسی خودرو می‌گوید: برای سری ۷ کاملاً جدید خود رانندگی فوق‌العاده به همراه راحتی مثال‌زدنی می‌خواستیم و برای نِیل به این هدف تلاش بسیار زیادی به خرج دادیم؛ تیم رولزرویس هم در بحث تنظیم فنرهای بادیِ دو محور تجربه خیلی خوبی دارد و خیلی به ما کمک کرده است. در حاصل کار سه نوع حالت پایه وجود دارد: راحت (Comfort) که همان حالت پیش‌فرض است، راحتی بیشتر (Comfort Plus) که تعریف جدیدی از آسایش در سواری و رانندگیِ یک ب‌ام‌و است انگار که سر روی بالشی از پر قو گذاشته‌اید، در آخر هم اسپورت که درواقع روی خشمگین یک سدان لوکس است! باید اشاره‌کنم یک حالت انطباقی (Adaptive) نیز قابل انتخاب است که داده‌ها را از نویگیشن ماهواره‌ای و اعمال راننده دریافت می‌کند و بر اساسشان نسبت‌های درست فنرها و تعدیل‌کننده‌ها را برای مناسبت کامل با سطح مسیر پیشِ رو تنظیم می‎‌کند.
2016 BMW 7-Series
۲۰۱۶ BMW 7-Series
2016 BMW 7 Series
۲۰۱۶ BMW 7 Series
بگذارید کمی بیشتر بگویم. “رانندگی فوق‌العاده به همراه راحتی مثال‌زدنی” برای مهندسان شاسی سری ۷ اصلاً مقوله آسانی نبوده و با پشتکار بسیار زیاد یک تیم متحد محقق شده است. در حالت راحت (استاندارد) حرکات بدنه حتی در جاده‌های بی‌کیفیت به‌شدت تحت کنترل قرار می‌گیرد و مجموعه شاسی در آرامشی عمیق فرو می‌رود تا سرنشینان یک سواری مجلل را تجربه کنند. بااین‌همه و باوجوداینکه برای اظهارنظر قطعی باید آزمون‌های سخت‌تر در شرایط دشوارتری انجام شود، تجربه‌های اولیه نشان داده گرچه سری ۷ جدید می‌تواند یکی از راحت‌ترین‌ها نسبت به گذشتگانش باشد اما در مقایسه با کلاس S برتر نخواهد بود! همه‌‌چیز اینجا تمام نمی‌شود چون با انتخاب حالت راحتی زیاد می‌توانید سطح بالاتری از آرامش را لمس کنید، اما بازهم سدان لوکس باواریایی کمی با رقیب اشتوتگارتی فاصله خواهد داشت و برنده نخواهد شد. در حالت انطباقی هم تحت اکثر شرایط سواری راحت است و تعویض دنده‌ها به نرمی صورت می‌گیرد، اما در صورت دخالت بیشترِ راننده یا وجود مسیر چالش‌برانگیز پیشِ روی خودرو تعلیق سفت‌تر شده و سری ۷ با واکنش‌های تندوتیز تر به مسیر ادامه می‌دهد. توجهتان را به دیدگاه مختصر مجله موتور ترند در مورد تجربه رانندگی با آن جلب می‌کنم: آزمایش در پیچ‌وخم‌های کلاب خودرویی مونتی‌سِلو (Monticello) انجام شد. با فشردن پدال گاز دماغه به‌آرامی بالا می‌آمد. پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 پتانسیل زیادی در خود دارد و در ادامه آن جعبه‌دنده ۸ سرعته خودکار با تعویض‌های نرم و روانش حس بسیار خوبی القا می‌کند. مدل مجهز به بسته M در حالت اسپورت سریع، سبک و تحت کنترل بود و سر پیچ‌ها رفتار قابل قبولی داشت (طبق ادعای ب‌ام‌و وزن آن ۱۳۶ کیلوگرم سبک‌تر از S550 فورماتیک است). در همان حالت اسپورت پس از تنظیم نوع فرمان روی راحت (Comfort) به لطف وزن کمتر واکنش‌های سریع‌تری را شاهد بودیم؛ گرچه دقت و هوشیاری سابق در آن حس نمی‌شد و حتی در مدل‌های xDrive چهارچرخ متحرک کم فرمانی بیشتری هنگام عبور از پیچ‌های طولانی‌تر دیده شد! امیدواریم که نسخه‌های دیفرانسیل عقب چسبندگی بیشتری در قسمت جلو داشته باشند و فرمان‌پذیری مناسب‌تری ارائه دهند. در کل نسل کاملاً جدید سدان لوکس و مجلل ب‌ام‌و بسیار زیبا و خواستنی است. تمامی فناوری‌های بکار رفته در آن (چه آن‌هایی که جلوی چشم هستند و چه آن‌هایی که دیده نمی‌شوند) فوق‌العاده‌اند. درون نمای ظاهری گیرا و خواستنی‌اش اتاق نشیمن بسیار لوکس و گران‌قیمتی وجود دارد که پیاده شدن از آن واقعاً سخت است. درواقع مهندسان و خبرگان باواریا “رانندگی فوق‌العاده به همراه راحتی مثال‌زدنی” را علی‌رغم این‌که روی کاغذ متناقض به نظر می‌رسد تا حد توان به واقعیت تبدیل کرده‌اند. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده فروش این نسل در بازار آمریکا از ماه اکتبر آغاز می‌شود و تنها کدهای 740i، 750i و 750i ایکس درایو آن‌هم با فاصله محوری بلند در دسترس خواهند بود (مدل‌های SWB دیگر به آمریکا نمی‌روند). شرح قیمت‌های پایه نیز این‌گونه است: ۸۲,۲۹۵ دلار برای 740i با پیشرانه جدید تویین‌پاور ۳ لیتری ۶ سیلندر، ۹۵,۳۹۵ دلار برای 750i دیفرانسیل عقب و ۹۸,۳۹۵ دلار برای 750i ایکس درایو چهارچرخ متحرک با پیشرانه ارتقا یافته ۴.۴ لیتری توربو دوقلو V8.
All-New 2016 BMW 7-Series
All-New 2016 BMW 7-Series
و اما سؤالی که در انتهای تمامی حرف‌های گفته‌شده ذهن را به خود مشغول می‌کند این است که آیا آن‌قدر خوب هست که مرسدس بنز کلاس S را شکست دهد؟؟ نظرتان را با پدال در میان بگذارید.
All-New 2016 BMW 7-Series
All-New 2016 BMW 7-Series
سایر مشخصات
نوع خودرو: پیشرانه جلو، دیفرانسیل عقب / دو دیفرانسیل، سدان ۴ درب
ظرفیت: ۴ یا ۵ سرنشین
طول / عرض / ارتفاع (میلی‌متر): ۵۲۴۷.۵۴، ۱۹۰۲.۴۶، ۱۴۷۸.۲۸
فاصله بین دو محور: ۳۲۱۰.۵۶ میلی‌متر
شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۴.۳ تا ۵.۴ ثانیه (تخمینی کارخانه)
مصرف سوخت: اعلام‌نشده.

منبع: موتورترند

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. AliZeus

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (419 ديدگاه)

    پاتو از رو صندلی بکش اونور ***:D
    سویچش منو کشته…قیمتش انصافا تو رده خودش مناسبه…البته از آئودی A8 هم نمیشه گذشت که تقریبا هم قیمتن

    1. قاقالی

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (150 ديدگاه)

      وبازهم حمایت رسانه از مونتاژکاران ***داخلی … الان ازشبکه یک بازهم با مظلوم نشان دادن خودروسازان ، مردم رو تشویق به خریدن خودروی داخلی کردند ، بازهم شروع کردن به دروغ گفتن که این کمپین زیر سرواردکننده هاس،چرانمیخوان باور کنن این یه حرکت مردمیه چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟…..مردم نخرید بخدا بدجوری داره کمپین نتیجه میده
      .
      بازم ببخشید که زیر این پست این مطلب رو نوشتم.

      1. صادق

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        درود

        طوری نیست قاقالی جان، این موضوع هر جا عنوان بشه حلاله

        یه نکته هم اضافه کنم که نه تنها خودرو سازها بلکه لرزه به تن تمامی مسئولین افتاده و به شدت ترسیدن که نکنه این رفتار مردم نهادینه بشه و در باقی مسائل هم همین رفتار رو پیش بگیرن!!

        خواهشم اینه که برای خودتون، برای خودتون هم که شده نخرید
        بذارید تا میتونیم کاری کنیم تا بلکه این مسئولین از کول مردم بیان پایین

        (اگه ریشه ی بی اطلاعی از این خاک کنده بشه، ریشه ی بی عدالتی هم کنه میشه)

        ارادت

  2. Vorsteiner

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    در یک کلام ، حرف نداره ؛ زیبا و با کیفیت …

    1. Frankenstein

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (45 ديدگاه)

      هر سال میگیم مگه بهتر از اینم میشه…..ولی سال بعد با یه سوپرایز بزرگ مواجه میشیم

      1. shahab

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        واقعا من سر نسل قبل گفتم این دیگه آخرشه اما تازه شروع شده

  3. فورد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (892 ديدگاه)

    توش هتله کیفیت داره از تو عکساش می زنه بیرون

  4. HELL CAT

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (196 ديدگاه)

    وقتی بنز کلاس اس اومد بعدش بی ام و اومد پس میشه یه جورایی گفت بی ام و رفته بنز اس کلاس رو کالبد شکافی کرده و یه بهترشو نسبت به آرمان های خود شرکت ساخته البته اینم میشه گفت که بی ام و اینقدر بزرگ هست که کاری به بنز اس کلاس نداشته باشه و خودش میتونه ماشینی تولید کنه که دنیای لوکس رو تکون بده
    البته اینا لوکس هم میشه گفت نیستن بیشتر راحت و فول آپشنن لوکس بنتلی و رولزرویز ومیباخ واینجور چیزا هستن

    1. امین

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (821 ديدگاه)

      با قسمت اول متن موافقم

      ولی سری 3 و C کلاس هم لوکس محسوب میشه
      چون آلمانیه

      1. HELL CAT

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (196 ديدگاه)

        آخرش امین جان رولزرویس برای بی ام و هست که تو متن بالا نوشته از مهندسای اون شرکت کمک گرفته میباخم خیلی تمایل داره با بنز کار کنه و مدل اس کلاس میباخ هم داریم خب زیاد فرقی نداره البته منم گفتم میشه گفت یعنی یه دیدگاه هست صرفا ولی خب آره بگی این مدل ها لوکس نیستن خیلی نامردیه

      2. فرید

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (77 ديدگاه)

        همه دراشتباهیم چون طبق نظرمسئولین فقط خودروباحجم موتوربالای 2500لوکس می باشدحتی اگرروی فرغون موتورباحجم بالانسب شودخودرولوکس به حساب میاد!!!!!

      3. صادق

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        داش امین چون آلمانین لوکس حساب نمیشن که (لوکس هستن ولی نه به خاطر آلمانی بودنشون)

        به خاطر کلاسی که توش تولید میشن خودرو های اسپرت و لوکس حساب میشن

        Lexus IS هم ژاپنیه ولی لوکس و اسپرت حساب میشه یا
        Cadilac ATS آمریکایی ولی لوکس و اسپرت حساب میشه یا
        Alfa Romeo Giulia ایتالیایی اما لوکس و اسپرت هم حساب میشه و…

        ارادت داشی

    2. صادق

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      درود

      داداش hell cat اینجوریا هم نیست
      سری 7 و s-class با فاصله ی تقریبی 1 سال از هم معرفی شدن ولی نکته اینجاس که زمان طراحی و توسعه ی یه خودروی all new چیزی حدود 5 سال (شاید هم بیشتر) طول میکشه حتی توی بعضی موارد بلافاصله بعد از معرفی یه محصول، تلاش برای توسعه ی نسل بعدش آغاز میشه
      پس بی ام و نمیتونسته 4 سال صبر کنه تا بنز ماشین بزنه و بعدش توی یک سال یه همچین محصول کاملی بزنه

      در مورد تکنولوژی هاش که خیلی از تکنولوژی ها این خودرو فقط توی این خودرو هست برای بحث طراحی هم قسمت های زیادیش از کانسپت Vision Future Luxury الگو برداری شده (به عبارتی دیدی که از یه کانسپت داشتن رو به خودروی زمان حال تبدیل کردن) جالبته بدونید این کانسپت در سالی رونمایی شد که s-class رونمایی شد. پس بازهم دلیلی بر اینه که کپی کاری نبود.

      در آخر هم یه نکته اضافه کنم اینکه اگر شباهتی دیده میشه به حساب کپی برداری نذارید دوستان، گاهی بازار یه طراحی یا یه تکنولوژی رو اقتضا میکنه و شرکت ها مجبور به استفاده میشن، حتی اگر شبیه به همدیگه باشن)

      ارادت

    3. جی تی ار

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      هه!!.. یه درصد فکر بی ام و از بنز کپی کنه. علاوه بر دلایلی که صادق گفت، این رو هم اضافه کن که پلتفرم اس جدید توسعه یافته قبلیه اما پلتفرم این نسل سری 7 کاملا جدید طراحی شده و قط همین پلتفرم با تکنولوژی فیبر کربنش و با اون کاهش وزنی که داشته تو بحث مهندسیش و پرفورمانس یه هفت هشت ده پله ای از اس جدید جلو افتاده. توی کابینش هم که فقط پنج شش تا تکنولوژی کاملا جدید و ده ها تکنولوژی توسعه یافته داره. خیلی سطح تفکر انسان باید ابتدایی باشه که فکر کنه بی ام و از بنز کپی کرده. الته با عرض معذرت….

      1. shahab

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        دمشون گرم
        عاااااااااااااقشم
        بی ام و کارش همیشه درسته

    4. shahab

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      امکان نداره بی ام و از بنز کپی کنه
      بی ام و خیلی بزرگتر از این حرفاس

  5. رضا

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    بدون شک انتخاب بین bmw و benz کاملا سلیقه ای است اما تقریبا تمام ماشین باز ها bmw را ماشینی اسپرت و benz را ماشینی لوکس میدانند به همین دلیل در کلاس سدان لوکس همیشه بنز با کلاس اس بهتر بود اما به نظر میرسه هر دو کمپانی میخوان این نظر رو عوض کنن بی ام و با ساخت سری هفت با داخلی لوکس تر از همیشه و بنز با کلاس سی و ای و اس و … اسپرت تر از همیشه
    اما من به شخصه از طراحی بیرونی کلاس اس خوشم نمیاد اما عاشق طراحی داخلی کلاس اس هستم به همین دلیل با تمام سختی انتخاب من بی ام و رو انتخاب میکنم

  6. Ahmad

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (150 ديدگاه)

    داش امین دمت … مطلب خیلی کامل و عالیی بود

    1. Amin.

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      خواهش میکنم دوست عزیز :)

  7. احسان(احسان)

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    گرونترین مدلش زیر 100 هزار داره که ارزش ریالی ماشین از قیمت پایه سری 3 تو ایران پایینتره.اونوقت 3 ماه دیگه همین ماشین که وارد بازار میشه 1.8 میلیارد فروش میره.
    هم زیباست هم جذاب هم لوکس هم اسپرت هم سریع.کلا همه چیزش رو به راهه

  8. RAYAN

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    جواب سوالی که آخر مطلب پرسیدین که آیا آنقدر خوب هست که بنز S کلاس رو شکست بده؟؟!!! من که بعید میدونم با آمار فروش و محبوبیتی که S بدست آورده سری 7 بتونه باهاش رقابت کنه…..خیلی میخشو محکم کوبیده این S کلاس جدید

    1. صادق

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      داش رایان بلاخره هر کدوم یه طرف بازار رو گرفتن
      درسته بنز توی s-class از بی ام و سری هفت موفق تر بوده

      از اون طرف هم بی ام و توی سری 3 داره خدایی میکنه

      که از اهداف شرکت و سبک تولیداتشون کاملا هم منطقی به نظر میرسه

      ارادت

      1. shahab

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        بی ام و با فروش فضایی سری3 بارشو بسته
        بنز به خواب شبشم نمیتونه ببینه که کلاس سی اینجوری فروش بره

  9. محمد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (228 ديدگاه)

    و همچنان علی رغم تمام محاسنش پایین تر از بنزه

    1. luis

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      متعصب نباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااش.

    2. جی تی ار

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      باشششششششششششش!!!!…
      توایران از نظر بسیاری کلا بی ام و به پای بنز نم رسه…

      1. shahab

        ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        ایرانیا اگه از ماشین سر در میاوردن که از چینیا و کره ای های بزک کن ماشین نمیخریدن
        ایران خودرو و سایپا ک دیگه بماند

    3. shahab

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      خدایی از نمای بیرونی سری7 خیلی بهتر از اس کلاسه
      اسپورت تر بودنشم که نمیشه انکار کرد
      از لحاظ تکنولوژی شاسی و پلتفرم هم که اس کلاس حرفی برای گفتن نداره

  10. میلاد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (23 ديدگاه)

    در یک کلام، فوق العاده…
    به نظر من انتخاب بین اس کلاس و سری هفت هم کاملا سلیقه ای هست، چون انقدر نسبت به هم نقطه ی ضعف و قوت ندارن که بشه بگی این از اون سرتره یا بالعکس.
    اما من چون نمیتونم از هیچکدوم بگذرم و از اونجاییم که راحت ترین کار هم تو کشور ما انتخاب بین گزینه های مختلف با قیمت بسیار بسیار بسیار مناسب هست، ریسک نمیکنمو جفتشو میخرم.????????????
    توصیه ام به بقیه ی بچه های سایتم همینه.????????????

  11. وحید

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    عالیه
    فقط چراغ های عقبش جای بهتر شدن داره

  12. امير علي

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (399 ديدگاه)

    انتظاری که از نسل جدید سری هفت میرفت و براورده نکرد بیشترم تو طراحیش خوب عمل نکردن به نظر من اس کلاس بهتره ولی پانامرا از هردوشون بهتره

  13. سامان از تبریز

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    من بین برند بنز و بی ام و بنز رو انتخاب میکنم
    ول z4 رو از slk بیشتر دوس دارم
    i8 هم واقعا خوشگله

    این دوتا عکس هم خودم تو استانبول انداختم

    http://s2.img7.ir/s1RGA.jpg

    http://s2.img7.ir/K1WeJ.jpg

  14. بنتلی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    ‏‎http://www.google.com/gwt/x?client=safari&gl=IR&source=s&u=http://www.4jok.com/pages/2518&hl=fa-IR&ei=8pLxVYadBMPLU_GNhrgM&wsc=wn
    من0‎_o ‎
    مردم‎ ‎‏:-[
    خودرو سازا‎ ‎‏:-‏‎(|‎

  15. hosein.g

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    امروز یه m6آلبالویی سدان دیدم لامصب برق از سرم پرید خیلی ابهت داشت
    چنده قیمتش تو ایران؟
    m6 بهتره یا این سری 7؟

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      خوشا به سعادتت حسین آقا.
      والا بستگی داره از چه نظر بخوای قیاس کنی.M6 و در کل ب ام و ها با کیت M power بیشتر رو جنبه های اسپرت تمرکز دارن.سری 6 از لحاظ لاکچری یه رده پایین تر از سری 7 هست ولی یه جورایی هردو نیاز رو برآورده میکنه.با کیت M هم که باشه صد در صد برتری داره بر سری 7 البته از لحاظ اسپرت بودن.هندلینگ خیلی بحث مهمی بوده تو سری 6.قیمتش از سری 7 بیشتر هم هست با کیت M.اگر ب ام و برنامه هایی برای معرفی سری 7 و معرفیش با کیت M داشته باشه احتمالاً قیمتش از M6 بیشتر میشه.
      M6 به یه سری تغییرات نیاز داره چند ساله با روند تقریباً ملایمی پیش میره.قیمتش هم تو ایران فکر کنم دور و بر 1 میلیارد و 900 میلیون باید باشه.
      حرفمو با تشکر از مطلب آقای قوام صفری عزیز تموم میکنم.

      1. Amin.

        ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (211 ديدگاه)

        ممنون از شما و بقیه دوستان که مارو همراهی می‌کنن و نظراتشونو مینویسن :)

  16. DRIVER

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    روی دیسپلی کلیدش چی نوشته؟

  17. صادق

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    مرسی داش امین
    لذت بردم، مقاله ی کامل و خوبی برای معرفی سری هفت بود

    ارادت

    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      داداش صادق تبریک میگم.میدونم خیلی منتظر سری 7 بودی ;) ;)

      1. صادق

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (2123 ديدگاه)

        ارادت داش باربد گل
        آره خداییش، کاملا درست میگی
        البته مدت نسبتا زیادیه که چشمم به جمالش روشن شده

        حقیقتش برای 2 تا ماشین خیلی منتظر بودم، خیلی …
        یکی لافراری، یکی هم سری هفت

        واقعا میگم، امیدوارم خدا هیچ عاشقی رو منتظر نذاره ;)

        ارادت داشی

        1. mohsen

          ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          در اون حد؟ یه جور گفتی فکر کردم پشت نمایندگی خوابیده بودبودی واسه ثبت نام

        2. صادق

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (2123 ديدگاه)

          آره دیگه، همونجا بودم
          بعد دیدم با معدل زیر 15 ثبت نام نمیکنن، منم برگشتم

    2. Amin.

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      قربانت صادق جان.

  18. RAYAN

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    کاملا باهات موافقم صادق جان سری 3 پرچمدار سگمنت خودشه چه از نظر هندلینگ و لذت رانندگی چه از نظر آمار فروش و سبک طراحی …. ارادت

  19. mohsen

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    “رانندگی فوق‌العاده به همراه راحتی مثال‌زدنی” نمیدونم چه جور میشه ولی داداش کوچیکه این M4 یه خورده این مدلیه ببین این چیه دیگه واقعا حسه خوبیه که ماشین وقتی میخوای نرم باشه وقتی میخوای وحشی

  20. رهگذر

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    بسیار خوش استایل و زیباست یه بی ام و کار درست اما نمیتونم با کلاس اس مقایسش کنم و این رو برتر بدونم یه جور خود قول زدنه! این بد نیست کلاس اس خیلی عالیه

  21. Mamas

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    پووووف ، هماهنگی با سیستم ماهواره ای برای حالت رانندگی …
    اینا از همین کره زمینن ؟؟؟

  22. Archi KHAN

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    الان کسانی که میگفتن بی ام و ، فلان و بهمان کجان ؟؟!!!!
    بفرمایند عیوب اش را ؟

  23. ارمان

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    این خیلی شیکه یکم از سری اس اسپورتی تره و شاید این بتونه نظر ها رو جلب کنه !
    من حتی عکس های این ماشینم دوست دارم

  24. AHMADREZA

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    ابتدای مطلب که از سایت موتورترند نبود کاملا متعصبانه بود اصلا از اینجور نوشته ها خوشم نمیاد به طرز عجیبی بنز اس کلاس رو برتر میدونید اگر می گید در رانندگی راحت پایین تر از بنز اس کلاسه رسما دارید می گید بنز از رولز رویسس راحت تره ولی اصلا این گونه نیست

    1. جی تی ار

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (459 ديدگاه)

      کلا داداش اونجایی که نوشت به عقیده ی بسیاری نتوانت از اس کلاس پیشی بره، اونجا باید می نوشت به عقیده ی بسیاری از ایرانیان عشق بنز ه تا حدودی متعصب هم هستند. به عقده ی این افراد کلا بی ام و به پای بنز نمی رسه و بعضی هاشون حتی معتقند که کلا خودروساز فقط بنز و قیه در قابل بنز اسباب بای اند. اینو باور کن یکی تو همین سایت در جواب یکی از کامنت های من نوشت. این افراد گاه می کنن که سری قبلی با اختلاف کم از اس کلاسجدید اون هم فقط به خاطر قدیمی بودنش شکست خودرد. این افراد توی اون مقایسه هایی که توی همین سایت هم نمایش داده میشه کلا غیبشون میشه. مقایسه ی سری سه 2012 با سی کلاس 2015 و آئودی a4، مقایسه ی M5 و E63 AMG S، مقایسه ی C63AMG با M3 و….

    2. Amin.

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      1. ممنون از انتقاد دقیق شما
      2. من اصلاً آلمانی باز نیستم چه برسه تعصب رو برندای آلمانی!!
      3. پاراگراف اول نظر بنده نیست و از موتور ترند هست، پاراگراف دوم هم درواقع توضیحی به قلم بنده ست برای این که مخاطب متوجه منظور پاراگراف اول بشه، نه این که فکر کنه میخوایم سری 7 رو بکوبیم.
      4. اونجا که بنده گفتم “به عقیده عده‌ای” یعنی این که نظر عده‌ای افراد اینه و ممکنه در واقعیت این‌گونه نباشه.

      1. AHMADREZA

        ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (1022 ديدگاه)

        آقا امین واقعا متاسفم فکر کردم که این قسمت رو شما اضافه کردید ببخشید

  25. محمدرضا777

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    خدا لعنت کنه اونی رو که کشورو به این روز انداخت که ماشینی رو که حتی با این قیمت دلار کذایی و مسخره میشه قیمتش 350 میلیون در فولترین نسخه خودش رو بیان بدن دو میلیارد تومن …واقعا چرا ما باید با بقیه دنیا فرق داشته باشیم…از اینکه تو این دوره تو ایران به دنیا اومدم متاسفم…

    1. شایان

      ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      برای اینکه ما ایرانی هستیم آخ قلبم گرفت…

    2. نوید جهرمی

      ۲۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      همین امشب یکی از دوستان رو دیدم ک خرمشهر زندگی میکنه و ب عراق رفت و آمد داره. نقل همین بدبختیمون بهش گفتم گفت هر چی میکشیم از خودمونه.
      گفت تو عراق مرغ گرون شد مردم عراق کم تر از 1 ماه مرغ نخریدن . دوباره ب وضعیت اولش برگشت و کسی جرأت نکرد گرونش کنه.
      همین مثال رو هم در مورد لبنیات آلمان میتونین بخونین که مردم آلمان ک هرروز حداقل 2 لیوان شیر مصرف میکنن ، به علت گرون شدن لبنیات 6 ماه لبنیات رو از سبد غذاییشون حذف کردن. لبنیات ب وضعیت اول برگشت و دولت هم از مردم عذرخواهی کرد.
      ماهم اگه کمپین خودرو رو برای دیگر مطالبات ب حقمون ب کار میبردیم حال و روزمون این نبود و ایرانی آبادتر داشتیم.

  26. shahab

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    با تشکر از آقای امین قوام صفری

  27. اول انگلیس بعد المان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    جگوار xjlاز همه نظر می خوردش

  28. نت

    ۲۶ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (363 ديدگاه)

    اگه هیوندای گرانجور این امکانات داشت چی میشد ولی از لحاظ طراحی هیوندای گرانجور خوشکل تره

  29. farshid

    ۷ اسفند ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من موندم اونایی که میگن به پای بنز نمیرسه بر چه اساسی میگن ، گول طراحی داخلی بنز و نخورید ، بی ام دبلیو هیچ وقت ادعای طراحی داخلی نداشته، البته به نظر من تو سری بعدی که بی ام دبلیو با نیو دیزاینش میاد در مقابل بنز از لحاظ طراحی داخلی نه چیزی کم میاره بلکه یه رده هم جلو میفته ، بی ام و رو با موتورش بشناسین با حس رانندگیش بشناسین و بدون اطلاعات مقایسه نکنین با کلاس اس بنز

  30. سیدعلیرضا

    ۵ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    طراحی داخلیش زشته.
    خیلی قدیمی شده.
    بابا بی ام و ، یه فکری به حال طراحی داخلی بکن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا