بامو X6 بازگشته و اگر شما به دنبال یک شاسیبلند کوپهی بزرگ هستید، این یکی باسابقهترین خودروی مدنظر خواهد بود.
X6 برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و اولین شاسیبلند از یک خودروساز تولید انبوه بود که از خط سقف غیرمرسوم و اسپورت تر استفاده میکرد. حدود ۴۸۰ هزار دستگاه از نسل اول این خودرو به فروش رفت و نسلهای بعدی آن نیز به همراه برادران کوچکتر روانه میدان شدند.
پایه و اساس خودرو تغییری نداشته و زیر بدنه کوپه مانند آن شاهد شباهتهای زیاد با X5 هستیم. به این ترتیب این خودرو در حقیقت نسخهای کمتر کاربردی از خودرویی میباشد که بر پایه آن شکل گرفته و در عوض باید برای خریدش پول بیشتری پرداخت کنید.
اگرچه نمای جلوی خودرو نسبت به X5 تغییر خاصی نداشته اما نمای عقب از طراحی جدیدی سود برده و همین موضوع فضای بار را تحت تأثیر قرار داده است. فضای بار ۶۴۵ لیتری شاسیبلند X5 در X6 به ۵۸۰ لیتر کاهش یافته ولی خب خود X6 خودروی بزرگی بوده و فضای بار برای اکثر افراد مناسب است. وقتی که صندلیهای عقب را تا کنید این فضا به ۱۵۲۵ لیتر خواهد رسید.
باواریایی ها سعی داشتهاند راههای جدیدی برای تمایز این دو خودرو پیدا کنند و آن را تنها به طراحی خودرو محدود نکنند. برای مثال این تازهوارد بهصورت سفارشی با جلوپنجرهای نورانی عرضه میشود. همین جلوپنجره بخشی از دیلایت های خودرو را تشکیل داده اما در کل خیلی مهم به نظر نمیرسد. همچنین X6 بهصورت استاندارد با چراغهای جلوی LED تطبیقی عرضه میشود.
قوای محرکهی X6 کاملاً مشابه X5 بوده و پیشرانههای ۶ و ۸ سیلندر بنزینی و دیزلی در دسترس هستند. فعلاً خبری از نسخه پلاگین هیبریدی نیست اما مدل پرچمدار X6 M با قدرت ۶۱۶ اسب بخاری در سال ۲۰۲۰ از راه خواهد رسید.
خودرویی که در تست ما حضور یافته فعلاً پرچمدار این خانواده است. مدل M50i از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توربو با قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری استفاده میکند. این نیروی قابلتوجه از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. کیت بدنه گیرا و رینگهای ۲۲ اینچی نیز بهصورت استاندارد در این نسخه وجود دارند.
این خودرو در جایگاهی محدود برای خودرویی با بازار محدودتر قرار گرفته است. چنین شاسی بلندهای کوپهای را افراد کمی انتخاب میکنند و مدل ۸ سیلندر قوی هم انتخاب افراد کمتری است. البته نباید M50i را بههیچوجه دستکم گرفت.
این خودرو کاملاً روی پرفورمنس تمرکز دارد. البته این پرفورمنس با مصرف سوخت بالاتر نسبت به مدلهای دیزلی همراه شده است.
M50i خودروی سنگینوزنی بوده و وزن آن به بیش از ۲ تن میرسد اما پیشرانهی ۴.۴ لیتری به راحتی و با اندکی اشاره به پدال گاز این جثه را به تحرک وا میدارد. این پیشرانه در دیگر محصولات بامو نیز دیده میشود و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری آن نیز میتواند کوه را جابجا کند. سیستم اگزوز اسپورت M نیز بر هیجان کار افزوده و راننده را به سریعتر راندن تشویق میکند.
اما باید اذعان کرد این خودرو فراتر از پرفورمنس بالا در خط مستقیم و صدای هیجانانگیز، چیز زیادی برای عرضه ندارد. اگرچه سیستم تعلیق بادی بخش M بهصورت استاندارد وجود دارد اما همین سیستم بیشتر روی سواری راحت تمرکز داشته تا خنثی ساختن وزن بالای خودرو و اگرچه فرمان نیز از توازن وزنی مناسب و واکنش خوبی برخوردار بوده اما X6 خیلی بزرگ بوده و خیلی نباید روی مانور با آن حساب کرد؛ اما خب در کل راندن این خودرو درست مثل X5 خوب و هیجانانگیز است.
کابین همچنان نقطه قوت X6 باقی مانده است. کابین محصولات جدید بامو اگرچه حالت سنتی خود را حفظ کردهاند اما خوشساخت و عملکردی بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی X6 نیز کماکان یکی از بهترینهای بازار است. اطلاعات نیز روی دو صفحهنمایش ۱۲.۳ اینچی به نمایش درمیآیند.
مدل M50i با صندلیهای اسپورت دارای چرم مشکی و فرمان چرمی M اسپورت عرضه میشود. تمامی نسخههای X6 دارای کروز کنترل با عملکرد ترمز هستند اما دستیار رانندگی حرفهای باید با پرداخت مبلغ بیشتر انتخاب شوند. پارک خودکار نیز بهصورت پیشفرض وجود دارد.
مشخصات بامو X6 M50i
- قیمت: 76870 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 523 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۳ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
MAHDI
۲۰ آبان ۱۳۹۸وقتی X6M و X5M معرفی شدن دیگه X6 و X5 زیاد به چشم نمیان.
اما واقعا حیفه اون رنگ خاص X6که باهاش معرفی شد رو ول کنی واین رنگ آبی سرد و بی روح رو سفارش بدی. اون رنگ واقعا زیبا بود!!!
doubt
۲۰ آبان ۱۳۹۸الان این رنگ سرد و بی روحه!!!؟
MAHDI
۲۰ آبان ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/2020-BMW-X6-action-shots-13.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/2020-BMW-X6-exterior-design-08.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/2020-BMW-X6-exterior-design-09.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/2020-BMW-X6-
action-shots-15.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/07/BMW-X6-M2.png
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/09/IAA-2019-BMW-X6-M50i-G06-Manhattan-Metallic-LIVE-04.jpg
Farzad
۲۰ آبان ۱۳۹۸همه ی چیزی که از یه خودرو انتظار داری .
همون همیشگی ….
Mohammad amin
۲۰ آبان ۱۳۹۸X6 رو به شخصه خیلی دوست دارم
ایمان
۲۰ آبان ۱۳۹۸یک کلام ختم کلام ؛ X۶ M Competition آبی رنگ ??
رامتین
۲۰ آبان ۱۳۹۸نمیدونم چرا گرافیک داخل چراغهای عقب x6 اینطوریه! چرا مثل سری هشت نیست؟ اون قوس آخرش اصلا جذاب نیست. کاری که خیلی ساده میشد تغییر داد.
حسین
۲۱ آبان ۱۳۹۸این کلاس خودرویی را همین بی ام و با همین x6 به دنیا معرفی کرد و با گرشت چندین سال و تقلید خیلی شرکتای دیگه حتی بنز هم نتونست به زیبایی و پرفورمنسیش بسازه . هنوزم نسل قبلش جزاب و عالیه چه برسه به این لعنتی جدید . واقعا تو این کلاس تکه
Aref
۲۱ آبان ۱۳۹۸من به شخصه خودروی مورد علاقه ام BMW هستش مخصوصا X6