طراحی نسل جدید بامو سری ۴ احتمالاً باعث شوکه شدن همه در تابستان سال جاری میلادی خواهد شد. ما پیش از رونمایی این خودرو توانستهایم همراه تیم توسعه بامو پشت فرمان پروتوتایپ این خودرو بنشینیم و این ماحصل چیزی است که تجربه کردهایم.
این تصاویر از پروتوتایپ سری ۴ پنهان کننده بزرگترین راز آن یعنی جلوپنجره بودهاند. اگرچه جلوپنجره خودرو در این تصاویر پوشانده شده اما با یکی از برجستهترین جلوپنجرههای کلیوی شکل بامو در تاریخ این برند روبرو خواهیم بود، قطعهای که از کاپوت تا پایین سپر جلو کشیده خواهد شد. بامو میگوید این جلوپنجره بزرگ همانند X7 قطعهای جذاب برای طراحی بخش جلو خواهد بود.
ما دو نسخه از سری ۴ جدید یعنی 430i و M440i xDrive را تست کردیم. مدل اولی از پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۲۵۶ اسب بخاری استفاده کرده و قوی است درحالیکه مدل دوم به نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری ۳۶۹ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک مجهز شده است. هر دو پیشرانه در سری ۳ سدان نیز بکار میروند و همین موضوع درباره شاسی هم صدق میکند. بامو شاسی را تصحیح کرده تا تجربه رانندگی سری ۴ جذابتر و کاملتر باشد. فاصلهی بین چرخ های عقب ۲۳ میلیمتر بیشتر بوده و خط سقف نیز ۵۷ میلیمتر پایینتر آمده تا به این ترتیب مرکز ثقل خودرو ۲۱ میلیمتر پایینتر آمده و درگ آئرودینامیک نیز به اندازه ۰.۰۱۵ بهبود یابد.
بامو همچنین روی سفتی و استحکام خودرو تمرکز کرده تا رفتار آن در جاده بهتر باشد. بخش عقب خودرو نیز سفت تر بوده و سیستم تعلیق نیز نسبت به سری ۳ سفت تر است.
ما اول پشت فرمان M440i نشستیم و سریعاً تحت تأثیر آن قرار گرفتیم. شما در ارتفاع پایین مینشینید و از کابین کاپوتی را میبینید که پیشرانه ۶ سیلندر قدرتمند بامو را پنهان کرده است. در مسیر تست که نزدیک مقر بامو در مونیخ بود سری ۴ مشکلی در رسیدن به سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت نداشت. در واقع پیشرانه حتی مشتاقتر هم نشان میداد.
زمانی که از اتوبان خارج شدیم به جادههای پر پیچ و خم در شما مونیخ رسیدیم. اینجا بود که کوپهی دو درب بامو واقعاً ما را تحت تأثیر قرار داد. خودرو کاملاً قابلکنترل و سریع حس شده و طول آن کمتر از طول ۴.۷ متری واقعیاش حس میشود.
تکنولوژی شاسی تطبیقی نیز به عنوان آپشنی هزار پوندی در دسترس بوده و قطعاً ارزشش را دارد. این تکنولوژی باعث میشود سری ۴ بهطور قابلتوجهی بین حالتهای کامفورت و اسپورت متمایز ظاهر شود و در حالت اسپورت اگزوز صدای بیشتری تولید کند.
430i شاید نسبت به مدل M440i کمتوانتر باشد اما خودرویی دیفرانسیل عقب بوده و حدود ۲۰۰ کیلوگرم سبکتر است. به همین خاطر این مدل در پیچها دقیقتر و قابل مدیریتتر حس شده و دلیل آن نیز دیفرانسیل اسپورت روی اکسل عقب است که باعث میشود قدرت پیشرانه بهطور نرمتری منتقل شود.
بهار سال آینده نسخه کابریولت سری ۴ عرضه خواهد شد و چند ماه پس از آن نیز مدل گرن کوپه چهار درب دیده خواهد شد.
همهی چشمها به جلوپنجره نسل جدید بامو سری ۴ دوخته شده و این قطعهی به ظاهر کوچک پتانسیل کم کردن از جذابیتهای یک کوپه دو درب فوقالعاده را دارد. خوشبختانه بر پایه تستهایی که انجام دادیم اینگونه نخواهد شد و نمیتوانیم تصور کنیم که سری ۴ از رتبه یک این کلاس پایین کشیده شود.
مشخصات بامو M440i xDrive
- قیمت: 47 هزار پوند (تخمینی)
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربو
- قدرت: 372 اسب بخار
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۴ ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
- مصرف سوخت: 7.۲ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
car lover
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹یجوری پوشوندنش انگار نمیدونیم جیه زیرش
مث سیما ک رو ارم پژو پارچه میزاره
اینم یه جلو پنجره است اندازه کله طراحش که دستو پا درورده
داخلشم مگه بی ام و خوصله داره یه چیز جدید طراحی کنه؟
همون قبلیاست دیگه عین همونا
MAHDI
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اول که مرسدس و آئودی که رقبای ب ام و هستن میشه بگید چه کابین متفاوتی باهم دارن. خوب ب ام و هم همونطوره.
بعدشم از رو عکس قضاوت نکن. بررسی های خودروهای ب ام و رو مطالعه کن خواهی دید که طرف میگه بهترین کیفیت کابین رو داره و البته ارگونومی خیلی عالی.کابین ب ام و به شدت راننده محور هستش.
مجله خودروبانک سری3 جدید رو تست کرده.اون بررسی رو مطالعه کنید که خیلی جذابه بررسی این ماسین از دید مجلات داخلی. وکابینش رو با مرسدس C کلاس هم مقایسه میکنه.
نکه من بگم خوبه که شباهت زیاد دارن کابین ها. بحث اینه که رقبا هم همینطور هستن.
Farzad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹الان اینو گفتی میخواستم کابین و داشبورد تسلا رو مسخره کنم ، ولی نه بی خیال به اندازه کافی از خجالتش در اومدم …
سینا BMW
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اگه اینطوریه پس کادیلاک چی ، قیافه ی همه ی مدل های شبیه همن.یا تسلا مدل ۳ و Y یا S و X
عیب میخوای بگیری بذار تا بیاد بعدش عیب بگیر.
و اینکه بیامو یه یا دو زبان طراحی مشخص داره که نباید از این که شبیه هم هستن عیب گرفت ، تازه فقط سری ۳ و ۴ شبیه همن ، بقیه شون تفاوت ظاهری زیادی دارن
مهراد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹همه محصولات این لعنتی کلاس بالا و با وقاره
قربون دست و پنجولت باواریایی اصیل ??
⭐?❤️BMW❤️?⭐
reza s4
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹داخلش یا x3 یا سری ۳ چرا روکش میزارن توشو
♤Angus_812♤
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹هر چی بیشتر دقت میکنم تفاوتش با کانسپت ۴ بیشتر میبینم
مطمعنم جلو پنجرش به اون بزرگی نیست
اون رندر ها اکثراً برای تخریب بی ام و بوده
parvaz
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹چندتا عکس لو رفته واقعی دیدم که واقعا جلو پنجره بزرگ بود، اما تا رونمایی نشه نمیشه چیزی گفت، قبلا در مورد سری هفت و ایکس ۷ هم میگفتن جلو پنجره اش بزرگه بده اما به شخصه الان نگا میکنم میبینم چقدر این جلو پنجره به سری ۷ اُبهت خاصی داده
MAHDI
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹نه جلوپنجره دقیقا همون شکله. اما خوب با تفاوت جزئی!!!
ولی مطمعن هستم در نسخه M4 خیلی هیجان انگیز میشه.چهره مخوفی خواهد داشت در نسخهM4
♤Angus_812♤
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹اره همونه ولی با طراحی بهتر و تکاملی و عضلانی تر
محمد
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹هیوندای نسخه لوکستره پالسید رو با پسوندهایvip،
calligraphy، برای بازار داخلی کره معرفی کرده…
سرچ کنید تصاویر فضای داخلیشو ببینید
تا پدالم مطلبش رو حاضر کنه
رامتین
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹قشنگ یادمه 3سال پیش سری4 کروک در ایران 800 میلیون بود. کاملا برنامه ریزی کرده بودم که بهش برسم. اما یهو شرایط بهم خورد و الان راحت 2میلیارد شده. دیگه انسان عاقل نمیاد 2تومن روی خودرو آنهم در ایران هزینه کنه. مطمعنا خرید ملک برای آینده هر فرد واجبتره. بهمین خاطر کلا از خیر بی ام و گذشتیم.
سعی کنید دوستان از فرصتها استفاده بهینه کنید. شرایط کشور جوری هست که تصویر روشنی از آینده وجود نداره.
MAHDI
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ولی انصافا نسل فعلی M4 دیوانه کننده جذایه.مخصوصا در مدل M4 کامپتیشن. اما M4CS یه دنیایی دیگه است. صدای موتور M4CS خیلی خیلی زیباست.در خط مستقیم M4CS سریع ترین در کلاس خودشه اما تفاوت اصلی در پیست هستش که M4CS اینجا دیگه میتونه با پرفومنس های 600 اسب بخاری رقابت کنه چون در پیست هایی هستش که 7 ثانیه سریع تر از C63S بوده و همینطور چندثانیه کامل سریع تر از آلفارومئوجولیا QV و آئودی RS5.
البته من M3CS رو بیشتر از M4CS دوست دارم.
اگه من حق انتخاب داشته باشم تنها سدانی که در دنیا انتخاب میکنم M3CS هستش. چون حتی از M5 هم بیشتر دوسش دارم.
ببینم نسل جدید M4 و M3 میتونه مثل نسل قبل تا این حد خوب باشه.
Kf
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹از الان منتظر اومدن M4 هستم مطمئنم با اون جلو پنجره بزرگش خیلی خیلی خشن میشه