نسل جدید بامو M5 هنوز بهصورت رسمی رونمایی نشده اما به منظور صرفهجویی در وقت و همچنین دریافت بازخوردهای اولیه از این خودرو، نشریهی اتو اکسپرس توانسته چندساعتی را با نسخه پیشتولیدی (پروتوتایپ) گذرانده تا بفهمد ششمین نسل این سدان قلدر چه در چنته دارد.
طبیعتاً M5 جدید برای تمایز از مدلهای معمولی سری ۵ ظاهر گیراتری دارد اگرچه که برای حفظ هیجان کار هنوز پوششهای استتاری روی خودرو خودنمایی میکنند. قابلتوجهترین شاخصه طراحی این خودرو سقف فیبرکربنی و بخش مرکزی است که کاپوت خیر برداشتهی آن را برجستهتر میکند.
اما بزرگترین تغییر M5 جدید استفاده از سیستم چهار چرخ محرک برای اولین بار در مدل بخش M است. بامو به تقاضای بازار واکنش نشان داده اما درعینحال به این موضوع اعتراف کرده که با افزایش قدرت خروجی، استفاده از این سیستم یک امر اجتنابناپذیر بوده است. قدرت خودرو بیشتر از آن چیزی است که چرخهای عقب بتوانند به تنهایی از عهده آن برآیند.
هرچند، همانند جدیدترین نسل مرسدس-ای ام جی E63، نسل جدید M5 حس هیجان خود را فراموش نکرده است. شما با انتخاب تنظیمات مربوطه میتوانید از حالت دیفرانسیل عقب بهره ببرید.
این خودرو از قطعات دیگر مدلهای M مثل دیفرانسیل عقب فعال M3 و دیفرانسیل مرکزی M760Li استفاده میکند بنابراین بهصورت مؤثری میتواند نیرو را به هر چهار چرخ انتقال دهد. این موضوع توسط یک مغر الکترونیک تک و تنهایی کنترل میشود که هر ورودی از سوی راننده و همچنین اعمال خودرو را بررسی میکند. ظاهراً این سیستم به حدی پیشرفته است که میداند قبل از رفتار راننده چه چیزی رخ میدهد.
زیر کاپوت پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو قرار دارد اما اصلاحاتی در تزریق سوخت، توربوها، سیستمهای روغنکاری و خنککنندگی صورت گرفته است. هنوز خروجی رسمی خودرو از سوی بامو اعلام نشده اما منابع نزدیک به کمپانی گفتهاند که به احتمال زیاد خروجی خودرو برابر با ۶۱۰ اسب بخار و گشتاور آن ۷۰۵ نیوتون متر خواهد بود.
با بهبود کشش، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت M5 جدید شاید در حد ۳.۵ ثانیه باشد. علیرغم اضافهوزن سیستم چهار چرخ محرک، نسل جدید این سدان اسپورت ظاهراً کمی سبکوزنتر از مدل قبلی بوده و این امر به لطف کاهش وزن چشمگیر سری ۵ استاندارد به دست آمده است.
علیرغم استارتی رعبآور و خشمگین، رانندگی با M5 جدید در سرعتهای پایین بسیار نرم و آسان است. گیربکس از نوع اتوماتیک بوده و نسخهی دوکلاچه ای وجود ندارد. مهندسان کمپانی تلاشی سخت برای ساخت خودرویی مناسب کارهای روزمره داشتهاند. البته اندک اشارهای به پدال گاز باعث پرتاب خودرو به جلو میشود و در زمان تخت گاز رفتن، خودرو به اندازهی اعداد پیشنهادی سریع و پرشتاب احساس میشود.
و تنظیمات 2WD را داریم که با خاموش بودن کامل سیستم کشش، خودرو لاستیکهای عقب را همچون یک سوپر سدان کار درست آلمانی دود خواهد کرد. با قدرت زیاد موجود، M5 میتواند جذاب یا رعبآور باشد. شما باید این را انتخاب کنید.
مشخصات بامو M5 جدید
قیمت: 85 هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 610 اسب بخار/۷۰۵ نیوتون متر (تخمینی)
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۵ ثانیه (تخمینی)
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (تخمینی)
مصرف سوخت: اعلام نشده
موعد فروش: اواخر سال ۲۰۱۷
رامکال
۸ خرداد ۱۳۹۶از بین سری 3 و 5 و 4
وسری 4 زیبا تر از همشون است.
اصلا گیرایی بالاتری دارد.
خوشحالم که در اهواز بنز و ب ام و زیاد هست ولی نمیدونم چرا توی ایران از آئودی استقبال نمیشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
E 36
۸ خرداد ۱۳۹۶یه میکس از سوپر اسپورت و سدان لوکس، یه هیولای واقعی
Bilbo
۸ خرداد ۱۳۹۶پروتوتایپ M8 هم دیروز رخ نمود….چه هیولایی بنظر میومد
این M5 هم فوق العادست….
چه سبدی داشته باشه BMW تو چند سال آینده
مهدی 911
۸ خرداد ۱۳۹۶موندم ای63 بهتره یا این
Saied
۸ خرداد ۱۳۹۶واقعا عاشق این ماشین هستم. تجربه رانندگی با مدل ۲۰۱۶ هش رو داشتم. واقعا ماشین عالی هستش و اونقدر إمکانات داره که ادم هنگام رانندگی احساس میکنه با یه جاندار طرفه ( منظور هوش مصنوعی بالایی داره )
سعید(تهران)
۹ خرداد ۱۳۹۶این یعنی یه ماشین کامل یه سوپر اسپرت وحشی که میشه باهاش به خرید و مسافرت و کار روزانه هم رسید، از نظر لوکس بودن هم به حد کفایت لوکسه، من طرفدار بی ام دبلیو نیستم ولی از خق نگذریم ارزش تک تک دلارهای پرداختی رو داره…