جدیدترین نسل بامو سری ۳ توانسته جایزهی خودروی جدید سال اتو اکسپرس را کسب کند. این خودروی اجرایی جمعوجور نه تنها راحت و آرام است بلکه هزینههای کمی داشته و پر از تکنولوژیهای پیشرو در کلاس خود است.
اما اگر سری ۳ تنها در یک بخش لنگ بزند آن فضای داخلی و کابین خواهد بود. این خودرو در بخشهای یاد شده کوچکتر از رقبا نیست اما شکل سه جعبهای سنتی سری ۳ باعث ایجاد محدودیتهایی در انتقال برخی وسایل میشود؛ و اینجاست که نسل جدید سری ۳ تورینگ وارد میدان میشود…
این خودرو در کل طویلتر از برادر سدان نیست اما خط سقف خمیدهی آن در کل باعث شکلگیری خودرویی کاربردیتر و جادارتر شده است. البته اعداد گول زننده هستند. محفظه بار ۵۰۰ لیتری این خودرو تنها تا کف خط پنجره اندازهگیری شده و اگر این فضا را تا سقف در نظر بگیرید با خودروی بسیار کاربردیتری روبرو خواهید بود.
با خواباندن صندلیهای عقب نیز فضای ۱۵۱۰ لیتری در اختیار شما قرار خواهد داشت که برای قرار دادن یک دوچرخه یا وسایل یک سفر آخر هفتهای بسیار کفایت میکند. بامو ادعا میکند فضای باز شدن درب پشتی ۱۱۲ میلیمتر پهنتر از قبل بوده و همانند نسل قبلی، مشتریان میتوانند گزینهی باز شدن مستقل شیشه عقب را انتخاب کنند که در فضاهای پارک تنگ بسیار به کار میآید.
فضای صندلیهای عقب نیز بهبود یافته است. این خودرو نه تنها جادارتر از برادر سدان است بلکه نسبت به نسل پیشین خود نیز بهتر عمل کرده است. خط سقف طویلتر به این معناست که فضای سر بیشتری وجود دارد و فضای زانوها نیز بهتر شده است. بامو میگوید شما میتوانید سه صندلی کودک را در بخش عقب نصب کند هرچند برای دو صندلی نقاط ایزوفیکس وجود دارد.
کیفیت متریال بکار رفته هم عالی بوده و به لطف تنظیمات زیاد صندلی میتوان به راحتی موقعیت رانندگی خوب را یافت. البته جای شرمساری است که بامو اندروید اتو را عرضه نکرده اما سیستمعامل استاندارد iDrive همچون همیشه بینقص بوده و کاربردی راحتی دارد.
از نظر تجربهی رانندگی هم جای گلهای وجود ندارد. ما هر دو نسخهی پرفروش 320d دیزلی و 330i بنزینی را تست کردیم که توصیهی ما انتخاب مدل دیزلی است. این نسخه از سری ۳ تورینگ خودرویی چابک، قوی و فوقالعاده نرم و راحت است. یکی از ویژگیهای مهم این نسخه نیز مصرف سوخت بسیار مناسب است.
در کل باید گفت تفاوت زیادی را بین مدلهای سدان و استیشن سری ۳ در رانندگی نرمال نخواهید یافت. مدل تورینگ شاید به خاطر بخش عقب باز خود کمی پر سر و صداتر باشد اما در کل خودرویی فوقالعاده راحت و آرام بوده و در فواصل طولانی اصلاً صدای زیادی ندارد.
سواری خودرو کمی سفت است اما در یک جادهی پر پیچ و خم است که این خودرو چابکی بیرقیب خود در کلاسش را نشان میدهد. فرمان سنگین بوده و کنترل بدنه نیز عالی است. خودروی حاضر در تست از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و بنابراین در مسیرهای خیس اطمینان بیشتری ایجاد میکند. جای تعجبی ندارد که نیمی از مشتریان سری ۳ جدید این سیستم را سفارش میدهند.
سری ۳ تورینگ تنها ۱۵۰۰ پوند گرانتر از نسخهی سدان بوده و احتمالاً از نظر پیشنهادهای لیزینگی نیز تفاوت فاحشی با مدل سدان نخواهد داشت.
سری ۳ جدید از تجهیزات زیادی برخوردار است و تمامی مدلهای سری ۳ تورینگ نیز دارای چراغهای LED، دوربین دندهعقب، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیهای و صفحهنمایش ۸.۸ اینچی هستند. در مدل اسپورت که انتظار میرود انتخاب ۲۳ درصد مشتریان این خانواده باشد شما رینگهای بزرگتر ۱۸ اینچی و صندلیهای چرمی گرم شونده را مشاهده خواهید کرد.
انتظار میرود مدل M اسپورت نیز محبوب باشد و ۶۰ درصد مشتریان این تریم را سفارش دهند. در این نسخه پشت آمپرهای دیجیتالی و صفحهنمایش بزرگتر ۱۰.۲۵ اینچی و استایل اسپورت تر به چشم میخورد.
با معرفی مدل جدید تورینگ بر ارزشهای بهترین خودروی کلاس اجرایی کامپکت افزوده شده است. بامو سری ۳ همیشه یک خودروی توانا و همهکاره بوده و اضافه شدن نسخهی تورینگ با کابین و فضای بار جادارتر بر جذابیتهای آن افزوده است. این خودرو سواری عالی، هزینههای کم و تکنولوژیهای پیشرفتهای داشته و یک باواریایی اصیل در بهترین حالت خود محسوب میشود.
مشخصات بامو 320d xDrive M Sport Touring
- قیمت: 41325 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: 187 اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۴ ثانیه
- حداکثر سرعت: 225 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۶ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
P.K.H
۲۴ مهر ۱۳۹۸bmw دست رو هرچی بزاره می شه طلا
MAHDI
۲۴ مهر ۱۳۹۸مجله CARWOW تمام خودروهای کلاس رو جمع کرده. یعنی :: ب ام و سری3 / آئودی A4 فیس لیفت
مرسدس کلاس C/ آلفارومیو جولیا / ولووS60 که در پایان خودروی برتر سری3 معرفی میشه. واسه رتبه جایگاه های بعدی خودتون میتونید کلیپ این بررسی رو ببینید که در آپارات پدال میتونید تماشا کنیدش.
راستی ب ام و سری2 گرن کوپه هم معرفی شده دیشب!!!!
احمدرضا
۲۴ مهر ۱۳۹۸من که بین اینایی که گفتی جولیا رو بخاطر طراحی و روح آلفا ترجیح میدم
احمدرضا
۲۴ مهر ۱۳۹۸دوستان من با استیشن ها خوب نیستم یا شمام این طورین؟
نمیدونم ولی به نظرم بدترین کلاس ماشینن
یه جورین
نوید جهرمی
۲۵ مهر ۱۳۹۸چون استیشن ها توی فرهنگ ایران جا نیفتادن. در حالی که با توجه به علاقه ایرانی ها با سفربا ماشین، گزینه کاربردی و مناسبی برای ماست.
شخصا به استیشن های ولوو و آئودی علاقه دارم. اگر خانواده دار و دارای فرزند بودم به جای سدان، استیشن میگرفتم. و از جاداری کراس اوور و لذت و راحتی سدان استفاده میکردم.
رامتین
۲۴ مهر ۱۳۹۸بنظر کاربردی میاد اما در ایران هواخواه نداره. البته امروز سری2 گرن کوپه نیز رونمایی شد که رقیب CLA خواهد بود. یک سدان کامپکت که مدل228 آن میتونه به ایران بیاد.
Alireza
۲۴ مهر ۱۳۹۸کاپوتش واسه یه ماشین کاربردی خیلی کشیدست