فقط یک نقطه برای شروع با بامو سری ۴ جدید وجود دارد: آن جلوپنجره غولآسا! از زمان رونمایی سری ۴ جدید تاکنون اخبار بسیار زیادی درباره جلوپنجره این خودرو منتشر شده اما اگرچه بازخوردهای مختلفی وجود داشته اما یکچیز با قطعیت وجود دارد و آن اینکه نمیتوان کوپه تازهنفس باواریایی ها را خودرویی محافظهکار دانست.
اما ما اینجا نیستیم که بگوییم جلوپنجره و ظاهر این خودرو خوب است یا بد زیرا هر کسی نظر خاص خودش را دارد. کل ایده از نظر بامو این است که سری ۴ هویت خاص خودش را داشته باشد و دیگر از آن به عنوان نسخه دو درب سری ۳ نام برده نشود. خب قطعاً دیگر سری ۳ و ۴ را باهم اشتباه نخواهیم گرفت.
بامو برای هماهنگی ظاهر جسور سری ۴ با باطن اقدام به ایجاد تغییرات بنیادین در زیر پوست این خودرو نیز کرده است. سری ۴ جدید از آخرین نوع قطعات شاسی بامو که با سری ۳ سدان مشترک هستند استفاده کرده و بنابراین این کوپه لوکس هماکنون ۱۲۸ میلیمتر طویلتر از قبل بوده و پهنای آن نیز ۲۷ میلیمتر افزایش پیدا کرده است. فاصله بین محوری نیز ۴۱ میلیمتر بیشتر شده و چرخ های روبرویی جلو ۲۸ میلیمتر پهنتر شده و این فاصله در عقب نیز ۱۸ میلیمتر بیشتر شده است. نتیجه اینکه سری ۴ جدید هویت قاطعانهتری دارد.
ساختار تریم های سری ۴ جدید در بریتانیا بسیار ساده بوده زیرا فقط یک تریم M اسپورت در دسترس است. نسل پیشین نیز در این تریم فروش بالایی را تجربه کرده بود بنابراین بامو این نسخه را بهصورت پیشفرض در دسترس قرار داده است.
خودرویی که ما تست کردیم از نوع M440i xDrive بود که پرچمدار فعلی این خانواده محسوب میشود. این خودرو از همان قوای محرکه M340i xDrive استفاده کرده و نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری آن قدرت ۳۶۹ اسب بخاری تولید کرده و این نیرو از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک به هر چهار گوشه فرستاده میشود. برای خرید این خودرو باید حدود ۵۴ هزار پوند کنار بگذارید که پول زیادی است اما با بهای زیر ۴۰ هزار پوند میتوان مدل محبوبتر و قابلابتیاع 420i با پیشرانه ۴ سیلندر را انتخاب کرد.
اگرچه ظاهر این خودرو کاملاً جنجالی و بحثبرانگیز بوده اما احتمالاً شک و تردید بسیار کمی درباره خوبی سواری آن وجود خواهد داشت. حتی با وجود سیستم تعلیق کم ارتفاع و دامپرهای سفت طراحی شده برای مدل کوپه، ذات مشترک این خودرو با سری ۳ سریعاً خودش را نشان میدهد. سواری سری ۴ جدید در سرعت پایین نسبتاً نرم و بخشنده بوده اما حتی زمانی که حالتهای گوناگون رانندگی از کامفورت گرفته تا اسپورت را انتخاب کنید همیشه متوجه لایهای از پشتیبانی خوب دامپرها خواهید بود که بر لذت سواری میافزاید.
با افزایش سرعت شاهد خودنمایی عالی آرامش و رفاه کابین خواهید بود. صدای باد به خوبی سرکوب شده و صدای پیشرانه ۶ سیلندر نیز به آرامی در پسزمینه به گوش میرسد و قدرت آن نیز کاملاً در دسترس بوده و کافی است اندک اشارهای به پدال گاز داشته باشید.
ترکیب قدرت ۳۶۹ اسبی و سیستم چهار چرخ محرک باعث شدهاند M440i خودرویی واقعاً سریع باشد. پرفورمنس این پیشرانه واقعاً ملموس و دستیافتنی است. شما میتوانید از قطرهقطره اسب بخار تولیدی پیشرانه استفاده کرده و اصلاً حس نیاز به قدرت بیشتر را نداشته باشید. بامو میگوید محصول جدیدش در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد که فقط نیم ثانیه کندتر از نسل پیشین M4 میباشد.
شاید وجود سیستم چهار چرخ محرک برای یک کوپه اسپورت ضروری نباشد اما همراه شدن آن با تکنولوژی هدایت گشتاوری و دیفرانسیل M اسپورت در اکسل عقب باعث شده انعطاف زیادی بدون قربانی کردن لذت رانندگی ایجاد شود.
این سیستم کاملاً متغیر بوده و بنابراین زمانی که رسیدن به قدرت تمامی چرخ ها نیاز نباشد یک کلاچه چند صفحه با کنترل الکترونیکی تنها نیرو را بین چرخ های عقب توزیع میکند. به همان اندازه که قدرت بیشتری را اعمال میکنید حس چسبندگی بیشتری را در اکسل عقب حس خواهید کرد؛ اما همیشه حس پررنگتر دیفرانسیل عقب بودن سری ۴ خود را دیکته میکند.
با از مدار خارج کردن سیستم کنترل کشش میتوانید به آسانی دم M440i را تکان دهید. شما میتوانید توزیع قدرت در پشت سر خود را حس کنید. در سر پیچها با خودرویی دیفرانسیل عقب سر و کله خواهید زد و اگر لغزش زیادی در بخش عقب وجود داشته باشد اکسل جلو دماغه را بیرون خواهد کشید.
پشتیبان تمامی این سیستمها فرمانی تیز و هوشیار است که حس چابکی M440i را افزایش میدهد. گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک نیز تیز و سریع بوده هرچند اگر از پدالهای پشت فرمان استفاده کنید اندکی تعلل در معکوس دادن خواهد داشت. سری ۴ بهترین حالت را در تنظیمات تطبیقی گاز، فرمان و قوای محرکه دارد که در این حالت بسته به نوع جاده واکنش میدهند. شاید اینکه به خودرو اجازه میدهید هر کاری را انجام دهد خیانت محسوب شود اما زمانی که کارکرد خوبش را ببینید تغییری در آن ایجاد نخواهید کرد.
به عنوان یک خودروی کوپه واضح است که فضای بار و کابین با محدودیتهایی روبرو است. سری ۴ در عقب هم دو صندلی دارد اما فضای زیادی در این بخش وجود ندارد. البته فضای زانو نسبتاً معقول بوده و از این نظر بسیار بهتر از آئودی S5 کوپه است؛ اما فضای سر کمی تنگ است. افراد قدبلند قطعاً شاهد سایش سر خود با سقف خواهند بود. فضای بار ۴۴۰ لیتری نیز خوب ارزیابی میشود.
از جمله سیستمهای ایمنی متنوعی که در سری ۴ بکار رفته میتوان به پکیج دستیار راننده حرفهای اشاره کرد که بهصورت سفارشی در دسترس بوده و شامل دستیار فرمان و حفظ خودرو بین خطوط و ناوبری فعال جدید است که از دادههای ناوبری برای تشخیص هرگونه تغییر لاین ضروری استفاده میکند. این سیستم با هدآپ دیسپلی جدید و فوقالعادهای همکاری میکند که ۷۰ درصد بزرگتر از قبل بوده و دادههای مرتبط و شفافی را نشان میدهد. این هدآپ دیسپلی احتمالاً یک آپشن گرانقیمت خواهد بود اما متقاعدکنندهترین سیستمی است که تاکنون دیدهایم.
بامو M440i xDrive خودرویی همهکاره است که آسایش احساسبرانگیز، پرفورمنس قوی و کابینی لوکس را با یکدیگر ترکیب کرده و همان چیزی است که از یک بامو ۵۴ هزار پوندی انتظار داریم. این یک کوپه پرفورمنس است که متمدن بودن خود را حفظ کرده و سیستم چهار چرخ محرک نیز باعث شده خودرویی منعطف باشد. سری ۴ جدید درعینحال خودرویی هیجانانگیز برای رانندگی میباشد.
مشخصات بامو M440i xDrive
- قیمت: 53875 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- قدرت/گشتاور: 369 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
(Saeed(peugeot
۲ آبان ۱۳۹۹من که باهاش خیلی حال کردم …. واقعا یه رخ بی همتا داره
NAVID۰۰۹۸
۲ آبان ۱۳۹۹نَه
این bmw همچون نسل قبلیش هیجان انگیز به نظر نمیرسه و فقط یه چیز متفاوت از دیگر bmwهاست ، همین .
نمیدونم چرا نمیتوانم این نما از جلو و در کل طراحیش را درک کنم !!!
اون خشم همیشگی سری ۴ دیگر در چهرش نیست ، خشمی که در سری ۶ یا ۵ بیشتر به چشم میاد !
کرایسیس
۹ فروردین ۱۴۰۰منم ولی بعد از یه مدت جلوش عادی میشه. اونقدر ها هم وحشتناک نیست . به نظرم قیافش فضایی هست . قیافه ی عقبش هم فوق بی نظیر هست و از رقیب هاش بهتره
Audi s8
۲ آبان ۱۳۹۹چرا بی ام و توش تقیری نکرده
محمدهادی
۳ آبان ۱۳۹۹چون واقعا نمیشه کابین و داشبوردی به این کاملی و پختگی ایجاد کرد
کار راحتی نیست تغیرات اساسی دادن توی زوایای اصلی
مزدا
۲ آبان ۱۳۹۹انصافا رخ ببین از هر نظر عالیه . قیمتش واقعا خیلی خوبه
ارشیاSVJ
۲ آبان ۱۳۹۹طراحیش عالیه.
اگه اون جلوپنجره یکم کوچیک تر بود از اینم بهتر میشد.
در کل از هر نظر بهتر از نسل قبل شده.
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۳ آبان ۱۳۹۹اخجون یکم خوشحال میشم دعوا بشه ?
Amin-mc20
۲ آبان ۱۳۹۹نسل قبل اسپرت تر بود بیشتر دوست داشتم
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۳ آبان ۱۳۹۹اره ولی به اینم عادت می کنیم
Amin-mc20
۳ آبان ۱۳۹۹البته مدل های اسپرت تر هم میاد چند وقت دیگه ولی کلا نسل قبل روح اسپرت تری داشت
مهرداد كمال
۲ آبان ۱۳۹۹من یکی کم کم دارم به ظاهرش عادت میکنم
Mahdi
۲ آبان ۱۳۹۹من بر عکس تو هرکاری می کنم نمی تونم با این جلو پنجره کنار بیام
مهدی
۲ آبان ۱۳۹۹شما میتونید با جلو پنجره کویک کنار بیاید
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۳ آبان ۱۳۹۹واقعا خیلی بده که یه ماشین خوشگل که عالی بود نگاه کن الان سری 2 نازی رو گرند کردن یه سری 8 ضعیف اومد به بازار و اصلا من ازش خوشم نمیومد ولی دیگه چیکار کنیم انشالاه نسل بعدی
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۳ آبان ۱۳۹۹منم
AMG_73///
۲ آبان ۱۳۹۹من سری چهار قبلی فک کنم مدل ۲۰۱۴ یا ۲۰۱۳ رو سوار شدم اصلا نمی شد راحت کنترلش کرد و باید یک ساعت ی ریب باهاش رانندگی کنی تا قلقش دستت بیاد
اما این بیشتر یکم یه حس لوکس داره ولی امیدوارم اون خشونت رو هم داشته باشه.
Shirko
۲ آبان ۱۳۹۹خیلی زشت شده
رضا
۲ آبان ۱۳۹۹اقا این قدر ایراد نگیرید دیگه از فیسش. جلوشو یکم که نگاه کنید عادی و حتی لذت بخش هم میشه! مهم حسیه که ماشین بهت میده. وقتی که توی ماشین نشستی دیگه جلوشو که نمیبینی که. carwow هم تونسته صفر تا صد 3.9 ثانیه رو ازش بگیره.
MAHDI
۲ آبان ۱۳۹۹آقا رضا در تست CARWOW ب ام و M340i در اولین تست شتاب گیری 3.9 ثانیه رو ثبت کرد و در دومین شتاب گیری 3.82 ثانیه رو ثبت کرد البته?
MAHDI
۲ آبان ۱۳۹۹ببخشید منظورم M440i هستش که به اشتباه نوشتم M340i
Morteza.tii
۲ آبان ۱۳۹۹مهدی جان قضیه Kith چیه جدیدا پشت ب ام و ها نوشته میشه؟ تو نسخه های M هم هست فقط فکر میکنم. گفتم شاید شما بدونی.. اگه اینستاگرامشونو داشته باشی دیدی احتمالا.
MAHDI
۲ آبان ۱۳۹۹مرتضی جان راستش نمیدونم. منم اولین بار دیروز بود که روی یه نسخه جدید از ب ام و M4 Kith رو دیدم که یه نسخه مشکی رنگ مات هستش. حالا مگه پدال مطلبش رو بزاره.?
MAHDI
۲ آبان ۱۳۹۹مجله CARWOW در تست شورولت کوروت C8 هم در اولین شتاب گیری زمان 3.64 ثانیه رو ثبت کرد و در دومین شتاب گیری زمان 3.55 ثانیه رو ثبت کرد.
Elmiraj
۲ آبان ۱۳۹۹بدون پکیج پرفورمنس Z51 البته….
z
۳ آبان ۱۳۹۹مدل کانورتیبل بود سنگین تر هست
Amin-mc20
۳ آبان ۱۳۹۹چه ربطی داره وقتی توش میشینی جلوش رو نمیبینی خوب وقتی تو ماشین نشستی تو ذهنت جلوی ماشین هست که
مهراد
۲ آبان ۱۳۹۹کابین و مشخصات فنی فوق حرفه ای
یه درصد فکر کن بحث انجین 6 سیلندر باشه و بیمر غوغا نکنه
?♥️BMW♥️?
Ramin
۲ آبان ۱۳۹۹خیلی شبیه اون بی ام دبیلو هست که کانسپت آینده هست رنگ نقره ای اسمش 100هست
مگه قرار نبود او کانسپت فقط اون باشه وماشینه بی ام دبیلو شبیه هش نباشه ؟
الان جلو پنجره اش کپ همونه
رامتین
۲ آبان ۱۳۹۹واقعا سری 4 عالیست و محبوبترین خودروی من از این شرکته. ضمنا در اینستاگرام رندرهایی میبینم که جلوپنجره را به شکل فوق العاده ای کوچک کردند و بشدت عالی شده. حیف که نمیشه عکسشو اینجا بیارم. ضمنا از نمای بغل و کابین، نسل جدید سری4 کاملا برتر از نسل قبله.
مهراد
۲ آبان ۱۳۹۹بنظر من ظاهرش مثل ظاهر سایبر تراک جنجالی و بسیار خاصه ، به نوعی میشه گفت این نسل از بی ام و سایبر تراک بنزینی هاس
ملت ایراد میگیرن و … ولی در آخر مثل رگبار فروش میره و این آیندس
Amin-mc20
۲ آبان ۱۳۹۹سایبر فرغونو اصلا اسمشو نیار ، واقعا طراحش فازش چی بوده نمیدونم فقط اینو میدونم که طراح به این بی صلیقگی ندیده بودم
پارسا عشق ماشین 3 ای بابا اکانتم فراموش میشه هی
۳ آبان ۱۳۹۹نمیدونم نظرت چیه از اینده اینده این نیست که یکم مسخره باشه من اگر نسخه ی قبلی فیس لیفت بود بیشتر می گفتم اینده.
Amin-mc20
۲ آبان ۱۳۹۹خخخخخخخخخ همه اولش میگفتن نسل قبل خیلی بهتر بود و این چه جلوپنجره ایه چیشد پس
Amin-mc20
۲ آبان ۱۳۹۹خخخخخخخخخ همه اولش میگفتن نسل قبل خیلی بهتر بود و این چه جلوپنجره ایه چیشد پس؟؟
Ho3in
۲ آبان ۱۳۹۹فک کنم تنها کسی که مدل جدید رو دوست داره منم
چون واقعا نمای عقب مدل قدیم خیلی خیلی زشت بود
ولی الان خیلی خیلی خوشگل و پخته تر شده و ای کاش میشد داشبورد رو عوض میکردن خیل داشبوردش بده
علی
۲ آبان ۱۳۹۹پس کی میاد ایران؟
OMID
۲ آبان ۱۳۹۹من که خوشم میاد ازش
با رنگ مشکی هیولا میشه
بهنام
۲ آبان ۱۳۹۹بینی خوک رو به صورت گربه پیوند زدن و میگن قبول کنین قشنگ شده دیگه.
TOYOTEX
۲ آبان ۱۳۹۹مثال بینی خوکو حق کفتی واقعا مثل بینی خوکه
Sina
۲ آبان ۱۳۹۹احساس میکنم تو این عکسا جلوپنجرش خیلی کوچیکتر و زیبا تر به نظر میاد
هر چند نسل قبلش یه چیز دیگه بود و خب این ماشین با جلوپنجره عادی خیلی قشنگتر میشه و این جلوپنجره به M3 نمیاد
Khosrow
۲ آبان ۱۳۹۹نمای جلو فاجعه ست ..
Pouryaz8
۲ آبان ۱۳۹۹آقا مهدی Kith یه برند که معمولا کفش و لباس های برند های دیگه رو ریدیزاین میکنه و نسخه خاص خودشو میده بیرون برای بی ام دبلیو هم همین کارو با کابینش کرده اگه تو نت هم برند های مثل آدیداس و کنار kith سرچ کنید محصولاتش میاد
MAHDI
۳ آبان ۱۳۹۹?????
TOYOTEX
۲ آبان ۱۳۹۹و به نظر دادن مام نیست تجربه نشون داده فاجعه ترین ماشینام فروش رفتن از نظر طراحی چه برسه به ای نمونش همون هامر که تو ده دیقه فروش رفت
اینا که همه چیو دیسلایک می کنن کین واقعا یه سری نظرات درست و به حق درکل سایت وجود داره که اونا که نمی تونن هزمش کنن فقط دیسلایک می کنن به طوری میشه گفت دیسلایکرن
دارن مثل خودرو سازیای ایران میشن و مردم رو به یه سمت هدایت می کنن کل خودرو سازان و معنی واقعی خودرو را به نهوی از بین می برن
ماکان
۲ آبان ۱۳۹۹سلام . بنده به سلیقه شخصی خودم مانند برخی افراد دیگر خیلی دوست دارم که انشاالله در نسل بعدی بی ام و سری 7 نسخه اصلی M7 را هم به صورت استاندارد و کامپتیشن بسازند و تولید انبوه کنند . البته جوری هم باشد که در داخل کابینش تفاوت نسبتا کمی با سایر نسخه های سری 7 داشته باشد و تا جایی که امکان دارد بیشترین تفاوت را در ظاهر بیرونی اش داشته باشد که هم تا جایی که امکان دارد از لحاظ امکانات و راحتی مثل سایر نسخه ها لوکس باشد و هم اینکه بیرون آن بیشتر حالت اسپورت داشته باشد انشاالله . در ضمن ساختن بعضی از انواع خودرو های جدید مانند همین نسخه M7 بی ام و هرگز غیر ممکن نیست .
محمد
۳ آبان ۱۳۹۹جلو پنجره بزرگش به خودی بد نیست
اما پلاک که نصب میشه خیلی ظاهر رو خراب میکنه
باید یه فکری براش میکردن که پلاک نیاد طرح… بنظرم اگه جلو پنجره همچنان بزرگ بود ولی یکم کوچیکتر میشد که پلاک زیرش قرار بگیره خیلی جذابیت بیشتری داشت
محمدهادی
۳ آبان ۱۳۹۹درسته که نمای جلوی ماشین خیلی ساختار شکنانه بوده
اما
من از ترکیب کلی ماشین خوشم اومده
کاملا مشخصه روح بی ام و در کالبد این ماشینه
آخه کجا بنز میتونه این حس اسپرتی اکتیو رو بهت بده
من یک بی ام ویی سرسختم
اصلا همه بی ام و بازا آدمای کاردرستن
AMG_73///
۳ آبان ۱۳۹۹محمد علی
تو تاحالا c 2015 به بالا سوار شدی و باهاش رانندگی کردی؟
تاحالا با c350 رانندگی کردی؟
c350 آدرنالین خالصه و خیلی خشنه
اصلا بی ام و به دریفت خطی و تمیز معروفه بخاطر همین میگن که دریفت درست رو با بی ام و یاد بگیر
بنز هم عالیه ولی تو پیست خیلی خشنه و کنترلش کار هر کسی نیست///…..
(((مافیای روس هم بی ام و دارن?)))
محمدهادی
۳ آبان ۱۳۹۹سلام داداش،آره حاجی من فقط s500 معروفو سوار نشدم
سری ای روندم
سری سی هم سوار شدم هم روندم
اما فقط یبار پشت ۵۳۰ ۲۰۰۸ نشستم
ولی داخل کابین سری ۳ نشستم،سری ۶ کوپه نشستم
داداش من کلا بی ام وییم
روح اسپرتی آلمان توی رگای بیمر بیشتر جریان داره،از صدای موتور بگیر تا دست فرمون و عکس العمل های توی جاده،منم که خراب حال و هوای اسپرتم
بنز محشره،ولی تو کیفیت داخل کابین و بیصدا بودن و آرامش
نه تو حس هیجان و بالا بردن آدرنالین خون
هرکی توی تخصص خودش باید پیش بره
AMG_73///
۳ آبان ۱۳۹۹محمد هادی جان منم همینو گفتم
هرکی پشت 530 بشینه هیجان خالص رو متوجه میشه
AMG_73///
۳ آبان ۱۳۹۹به جای محمد هادی نوشتم محمد علی ولی بهر حال
امیررضا
۳ آبان ۱۳۹۹دوستان خواهش میکنم فقط رو جلو پنجره مانور ندید.
هر جا میری دارن از طراحی و جلو پنجره بد میگن. بخدا این ماشین بجز جلوپنجره هم کابین داره هم یه موتور قدرتمند داره. هم تو تست ها ۳.۸ ثانیه صفر تا صد زده. از نگاه مجله کارواو تو لیست خرید حتمی قرار داده شده. فقط از روی جلو پنجره قضاوت کردن یعنی یه فراری بزارن جلوت بگی نه این رنگش قرمز نیست و زرد یا آبیه. چه ربطی داره آخه. مگه با جلوپنجره ازدواج میکنید؟ یکم به خودتون بیاین