بامو سری ۵ برای مدل ۲۰۲۰ خود فیس لیفت شده و تغییراتی در زمینه طراحی ظاهری و قوای محرکه داشته است تا رقیبی تازهنفستر برای آئودی A6 و مرسدس E کلاس فیس لیفت شده باشد.
با توجه به استانداردهای خود بامو در سالهای اخیر، تغییرات هفتمین نسل سری ۵ نسبتاً ملایم بوده است. اگرچه بحث طراحی خودرو مبحثی شخصی است اما هرکسی که از شوک جلوپنجره بزرگ بامو سری ۴ جدید بیرون آمده باشد با دیدن سری ۵ فیس لیفت سورپرایز خواهد شد زیرا طراحان بامو ترجیح دادهاند همان ظاهر مرسومتر این خودرو را تا حد زیادی حفظ کنند.
در کابین نیز نقصی وجود ندارد و بهروزرسانی اصلی آن به سیستم اطلاعات سرگرمی مربوط میشود. صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی سری ۵ مدل ۲۰۲۰ نسبت به نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی قبلی بزرگتر شده و از شاسیبلند X5 گرفته شده است. به لطف گرافیک واضح، زمان لود سریع و ارتباط خوب، بامو همچنان یکی از بهترین سیستمهای اطلاعات سرگرمی دنیای خودرو را عرضه میکند.
باقی کابین تغییری نداشته و مشابه سری ۵ سال ۲۰۱۶ است. کیفیت ساخت کابین بسیار خوب بوده و حتی در مقایسه با کابین زیبا و باکیفیت A6 و E کلاس، سری ۵ پیام باکیفیت بودن خود را به خوبی منتقل میکند.
همین احساس کیفیت بالا به سواری سری ۵ نیز منتقل شده است. این سدان لوکس در خط مستقیم نرم و پایدار بوده و البته چابکی آن در پیچها نیز باعث میشود به شک بیفتید که آیا واقعاً وزن خودرو حدود ۲ تن است یا خیر. فرمان خودرو حس زیادی ندارد اما سنگینی خوبی داشته و به خوبی با شاسی همراه شده است.
بامو همچنین نسخه جدید M550i xDrive را معرفی کرده است. اگر تاکنون نسخه پرچمدار M5 را نرانده باشید احتمالاً متقاعد خواهید شد که همین نسخه پاسخگوی تمامی نیازهای شما خواهد بود.
M5 و M550i xDrive تشابهاتی نیز دارند. هر دو خودرو از پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو استفاده میکنند اما خب اینجا قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری را شاهد هستیم. در واقعیت این خودرو بسیار سریع بوده و پرفورمنس آن کاملاً کفایت میکند.
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیهای تنها بخشی از داستان است. حداکثر گشتاور پیشرانه از دور ۱۸۰۰ تا ۴۶۰۰ در دسترس بوده و بنابراین شتاب گرفتن با این سری ۵ به راحتی انجام میشود. برای شنیدن غرش نیروگاه ۸ سیلندر نیز تنها اندک اشارهای به پدال گاز کافی است. با وجود سیستم چهار چرخ محرک نیز اصلاً خللی در کشش خودرو ایجاد نمیشود.
سرعت گرفتن M550i مخصوصاً وقتیکه با آرامش و رفاه کابین آشنا میشوید دیوانه کننده است. سواری خودرو نسبت به سایر نسخهها اندکی سفت تر بوده اما خب این کار برای نشان دادن ماهیت پرفورمنس خودرو است.
البته که نسخههای منطقیتر دیگری نیز وجود دارند. محبوبترین مدل سری ۵ در اروپا از نوع 520d خواهد بود. پیشرانه ۴ سیلندر دیزلی ۱۸۷ اسبی خودرو عملکرد خوب خود را با صدای کم و تکنولوژی هیبریدی ملایم و مصرف سوخت پایین ترکیب کرده است.
مدل 530d نیز بهروز شده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری دیزلی این خودرو هماکنون هماهنگی بهتری با شخصیت سری ۵ دارد. قدرت پیشرانه یاد شده به ۲۸۲ اسب بخار رسیده است.
همچنین نسخههای پلاگین هیبریدی نیز عرضه میشوند. به لطف تخفیفهای مالیاتی شکی وجود ندارد که دو مدل 530e و 545e در بین خریداران سازمانی محبوبیت بالایی خواهند داشت. مدل اولی از پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی سود برده درحالیکه پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی مدل دوم قدرت ۳۸۹ اسبی دارد.
قیمت M550i از ۷۱۳۶۵ پوند شروع میشود که ۳۰ هزار پوند کمتر از M5 بوده و البته حدود ۲۰ هزار پوند نیز بیشتر از مدل پایه 530d میباشد.
شاید M550i معقولترین انتخاب در خانواده بامو سری ۵ مدل ۲۰۲۰ نباشد اما هنوز هم توانسته ۴.۵ ستاره از ۵ ستاره ممکن را به دست آورد و بنابراین نشان میدهد که خودرویی عالی است. ما مدلهای ارزانتر و البته به همان لوکس سری ۵ را پیشنهاد میکنیم. تمامی اعضای این خانواده از کیفیت ساخت بسیار خوب، پیشرانههایی عالی، کابینی بسیار آرام و تکنولوژی و هندلینگ قابلاعتنا سود میبرند.
مشخصات بامو M550i xDrive
- قیمت: 71365 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 523 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۸ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
MAHDI
۱۵ آبان ۱۳۹۹دیروز مجله AUTO ZEITUNG اولین رقابت آئودی A6 و ب ام و سری 5 فیس لیفت رو انجام داده که در پایان سری 5 پیروز رقابت معرفی شد.
امروز CARWOW تست آئودی E_TRON GT RS الکتریکی با 650 اسب بخار رو انجام داد که شتاب 0 تا 100 و مسیر 1/4 مایل رو انجام داد که گ در شتاب 0 تا 100 زمان 2.88 ثانیه و مسیر 400 متر رو در 10.94 ثانیه طی کرد که نسبت به آئودی RS7 و RS6 که بهترین زمان 400 متر در این مجله رو در 11.3 و 11.4 ثانیه ثبت کردن سریع تر بود.
اما در کمال تعجب زمانش کندتر از M8 گرن کوپه بود که هم قدرت و گشتاور خیلی کمتری داره و هم موتور بنزینی داره چون M8 گرن کوپه در همین تست مسیر 400 متر رو در 10.89 ثانیه ثبت کرد.
MAHDI
۱۵ آبان ۱۳۹۹ب ام و M550 قبل فیس لیفت 460 اسب بخار و 650 نیوتن گشتاور که شتاب 0 تا 100 اعلانی 4 ثانیه ای داشت که در تست ها 3.7 و 3.8 ثانیه ای رو ثبت میکرد.
اما نسخه M550 فیس لیفت 520 اسب بخاروو 750 نیوتن گشتاور داره که شتاب 0 تا 100 اعلانی 3.8 ثانیه ای براش معرفی شده.
بدون شک M550 جدید خودش یک M5 بحساب میاد و قطعا توان رقابت با آئودی RS7 رو هم داره، امیدوارم یه درگ بین M550 با نسخه پرفومنس RS6 یا RS7 رو انجام بدن که ببینیم برادر کوچک M5 میتونه سدان های پرفومنس رو شکست بده یا نه!!!!!!!
زیزیگولو
۱۵ آبان ۱۳۹۹پدال این فیس لیفت 2021 هستش واسه چی نوشتی 2020؟؟ ….. با توجه به این که مرسدس نسخه E63 AMG رو معرفی کرده و آئودیم مدل RS7 Sportback رو داره عرضه میکنه پس از BMW هم انتظار میرفت که فیس لیفت جدید M5 رو واسه سال 2021 معرفی تا بتونه با این محصولا رقابت کنه
hssn
۱۵ آبان ۱۳۹۹داداشم کجای کاری که فیس لیفت M5 هم معرفی شده ها?، یکم دقت کن حداقل:/
زیزیگولو
۱۵ آبان ۱۳۹۹به کامنتم دقت نکردی!!!!خوب منم دارم همینو میگم دیگه، این مدل 2021 هستش …. نسل هفتم سری 5
Mahdy
۱۵ آبان ۱۳۹۹فارغ از تمامی قضایا من فقط الان بحثم طراحیه ! ببینید من خودم یه خورده تو ذوقم خورد وقتی فیس لیفت دیدم با خودم گفتم قبلاً گیرا تر بود ! اما مثه اینکه هر چی میگذره بیشتر دلنشین میشه
عین فیس لیفت سری هفت! کلا طراحیای جدید بیمر! خدا کنه در مورد سری چهارم اینجوری بشه:
blackburn
۱۵ آبان ۱۳۹۹از این ام 5 جدیدا تو ایران هست خون باباشونو می خوان چند میلیاردن / این چچنیا چه قدر ماشین بازن نمیخوره بهشون رویسو لامبو بازن ، گروزنی شهر اسپورت بازاس
Amir evolution
۱۵ آبان ۱۳۹۹Wonderful?
سامورایی
۱۵ آبان ۱۳۹۹ام فایو جزو بهترین ماشین هاست ، هم مثل یه ماشین خانوادگی جا دار و راحت و پر از امکاناته هم مثل یه سوپر اسپرت سریع
MAHDI
۱۵ آبان ۱۳۹۹البته M550 در این تست امتیاز 4.5 از 5 رو کسب کرده نه 4 !!!!
برای مثال در تست های جدید این مجله آئودی S8 امتیاز 4 از 5 رو گرفته و مرسدس S کلاس جدید امتیاز 4.5 از 5 رو گرفته و ب ام و سری 4 جدید امتیاز 4.5 از 5 رو گرفته وووو.. رو کسب کردن.
no4
۱۵ آبان ۱۳۹۹زیبا ، جادار ، مطمعن :-P :-P
سهند
۱۵ آبان ۱۳۹۹بی ام و سری ۵ فیس لفت : لایک ?
بنز کلاس e فیس لفت: دیسلایک?
Hadi
۱۵ آبان ۱۳۹۹این نسل سری ۵ واقعاً عالیه…
مخصوصاً قبل فیس رو من بیشتر خوشم میومد
امیدوارم ب ام و نسل بعدش رو خراب نکنه…
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۵ آبان ۱۳۹۹میخوام احساس واقعی خودمو به e کلاس جدید بگم…
افتضاح، اون چراغاش خیلی مسخره و رو مخن چراغای جلوش
MAHDI
۱۶ آبان ۱۳۹۹نه واقعا اونطور نیست.در نسخه E63 اتفاقا طراحی پرفومنس تری پیدا کرده نسبت به قبل.
محمدهادی
۱۶ آبان ۱۳۹۹ای ام جی از تو بعیده بنزو نقد کنی
Hamdreza
۱۵ آبان ۱۳۹۹ب امید روزی ک این بررسی ها توسط مجله پدال و تو کشور خودمون انجام بگیره
ماکان
۱۶ آبان ۱۳۹۹سلام . انشاالله که هرچه سریعتر .
ارشیاsvj
۱۵ آبان ۱۳۹۹یه فیس لیفت اروم و کاملا منطقی!!?????
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹این ماشین یک شاهکار طراحیه ، بدجور عاشق این ماشین شدم مخصوصا چراغ جلوش
واقعا تو طراحی از رقباش بالاتره ، اصلا از دیدن عکس پنجم سیر نمیشم
پویا
۱۵ آبان ۱۳۹۹به شخصه اگه بی نهایت پول داشتم و بگن فقط یه ماشین میتونی داشته باشی M5 رو انتخاب میکنم
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹لامبورگینی ، پورشه ، بوگاتی ، کوینیگزگ ، مازراتی ، پاگانی ، مکلارن ، ssc ، فراری و……
اینا کشکن؟?????? حداقل یه مدل بالاتر بی ام و رو میگفتی
پویا
۱۵ آبان ۱۳۹۹باید استفاده روزانه هم از تنها ماشینت بکنی. با لامبورگینی و اینا نمیتونی این کارو بکنه.
Amin-mc20
۱۶ آبان ۱۳۹۹اها همه چیز رو نظر بگیری اره حرفت درست
ارشیاsvj
۱۵ آبان ۱۳۹۹ولی من یا svj برمیداشتم یا سنتناریو!!
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹درستش چنتناریو هست
سهند
۱۵ آبان ۱۳۹۹کسی شما را به خرید فقط یک خودرو مجبور نمیکنه اما راست میگی m5 ماشین بسیار کاملی است چون پرفورمنسی در حد سوپر اسپرت ها دارد و همچنین راحتی و آپشن های زیادی دارد و کسی که m5 بخره هم از پرفورمنسش لذت میبره و هم از راحتیش. (m5 و m5 کامپتیشن هم راحت تر از بنز e63s است و هم هندلینگ بهتری دارد)
و اگر کسی مجبور باشد فقط یک ماشین داشته باشد m5 کامپتیشن بهترین گزینه است
\\\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۵ آبان ۱۳۹۹الان فقط یه پاگانی zonda R میخوام…….
Amin-mc20
۱۶ آبان ۱۳۹۹خدا اون روز رو نیاره که من میلیاردر(دلاری) بشم و فقط اجازه خرید یک ماشین رو داشته باشم!!!!!من همین الانش تو ذهنم بین پاگانی و لامبورگینی و فراری و مکلارن و هزاااااار تا ماشین دیگه موندم چه برسه به واقعیتش
Ahmadreza
۱۵ آبان ۱۳۹۹مبارکت باشه
ولی من اگه تنها یه انتخاب داشتم یدونه دیفندر جدید و البته سه درش انتخاب میکردم و میزدم به دل طبیعت کاری که سدان ها نمیتونن انجام بدن
البته خودم عاشق m5 هستم اما تنها انتخابم یه دیفندر هست
Sina
۱۵ آبان ۱۳۹۹عجب قیافه ی جذابی داره!!!
اول زیاد خوشم نیومد ولی عالیه!!
و این سدان بدون شک بهترین سدان متوسط بازاره !!(کلاس سدان های پرفورمنس منظورم نبود، اونجا M5 یه چیز دیگه است)
ولی پرفورمنس خیلی خوبی هم داره!
آفرین به بامو !!
شاهین(رهام سابق)
۱۵ آبان ۱۳۹۹مدل 2021 هست نه 2020 شاهین جان
\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۵ آبان ۱۳۹۹یه چیزی از نسل بعدی سری 5 دیدم با اون جلوپنجره بزرگ
بقیه کامنت رو نمیدونم چی بنویسم والا من که m4 و m3 جدید رو دوست دارم…..
\|♧|///_AMG_73///AFFALTERBACH///
۱۵ آبان ۱۳۹۹به نظر من فرم کابین bmw خیلی قدیمی شده منظورم فرمون به بالاست……
بنظرم “فرم چیدمان کابین” بی ام و قدیمی شده نه چیز دیگه ای
به نظرم فرم کابین نسل های بعدی bmw این شکلی بشه عالی میشه ????
https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung-gj-rev1&source=android-browser&ei=QESkX-XKL6qD8gL8nZKQBQ&q=bmw+i4+interior&oq=bmw+i4+&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAEYBDIHCAAQyQMQQzICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAA6BAgAEEdQpQNYpQNgvxtoAHABeACAAaYDiAGmA5IBAzQtMZgBAKABAcgBCMABAQ&sclient=mobile-gws-wiz-serp
Amin-mc20
۱۵ آبان ۱۳۹۹پدال خواهشا اگه امکانش هست مقایسه مازراتی mc20 و mc12 از سایت تاپ اسپید هم بزار
ماکان
۱۶ آبان ۱۳۹۹سلام . خدا کنه در نسل بعدی بی ام و سری 7 نسخه اصلی M7 را هم به صورت استاندارد و کامپتیشن بسازند و تولید انبوه کنند انشاالله .
سهند
۱۶ آبان ۱۳۹۹سری ۷ سدان فول سایز لوکس است نه اسپورت مثل اینه که بگی لامبورگینی هم یک سدان فول سایز و لوکس بسازه!!
و m7 اصلا لازم نیست چون هدف تولید سری ۷ اسپورت بودن نیست لوکس بودن است خدا را شکر که بی ام و به حرف های چرت تو گوش نمیکند
Aryan kia
۱۶ آبان ۱۳۹۹رینگ ماشین زشته کاش رینگ قشنگ تری براش میزاشتن طراحی بغل ماشین هم خوب نیست ولی پشتش عالیه