واقعاً تنها یک ویژگی شاخص برای شروع بررسی بامو سری ۷ فیس لیفت وجود دارد: جلوپنجره! از نظر آماری، این بخش از سدان لوکس باواریایی ها ۴۰ درصد بزرگتر از مدل قبلی بوده اما خب ژرمنها یک دلیل بسیار خوب برای استفاده از چنین طراحیای در سدان پرچمدار خود دارند.
جلوپنجرهی مدل قبلی به خاطر پیش پا افتاده بودن مورد انتقاد بود و در کلاسی که مرسدس بنز S کلاس و آئودی A8 تازهنفستر حضور دارند این موضوع به مذاق طرفداران خوش نمیآمد؛ بنابراین بامو با معرفی این نسخهی بهروز اوضاع را دگرگون کرده است.
اما همهچیز به جلوپنجره ختم نمیشود. این خودرو دارای چراغهای جلو و عقب نازکتر و خاصتری است و رکابهای جانبی نیز برای اولین بار در این خودرو دیده میشوند. یک جفت خروجی هوا نیز در طرفین نصب شده است. همانند بخش جلویی خودرو، در بخش عقب نیز چراغهایی LED دیده میشود که همانند اکثر محصولات مدرن کنونی پهنای سری ۷ فیس لیفت را در برگرفتهاند.
قضاوت دربارهی ظاهر این سدان لوکس را به شما واگذار میکنیم اما قطعاً از بامو به خاطر بازطراحی سری ۷ گلایه نخواهید کرد. این خودروساز اذعان داشته ظاهر این خودرو با نیمنگاهی به بازار خودرویی چین فیس لیفت شده است. شایان ذکر است بیش از ۴۰ درصد فروش سری ۷ در کشور چین رقم میخورد.
با باز کردن دربها وارد کابینی خواهید شد که تغییرات رادیکال بدنه را تجربه نکرده است. در واقع طراحی اصلی کابین دستنخورده ولی این موضوع بدی نیست. طراحی داشبورد و دکمههای مدل قبلی هرگز مشکل خاصی نداشتهاند.
مدلهای طویلتر LWB که در تست ما نیز حضور داشت از فضای پا و کابین بیشتری در بخش عقب برخوردار هستند. یک نیمکت سهنفره بهصورت استاندارد عرضه شده اما خریداران میتوانند آرایش دو صندلی را نیز سفارش دهند. در این حالت یک کنسول مرکزی کامل نصب میشود و صندلیها نیز از نوع گرم و سرد شونده و ماساژوردار هستند؛ اما خب نکتهای غیرمعمول در اینجا وجود دارد و آن اینکه عملکردهای صندلیها بهترین نیستند.
بامو 750i از پیشرانهی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توربو سود میبرد اما حدس میزنیم مدل دیزلی 730d با پیشرانهی ۶ سیلندر خود همچنان پرفروشترین نمونهی سری ۷ در بازار بریتانیا باشد. واضح است که نسخهی طویلتر این خودرو در بازار بریتانیا عرضه نخواهد شد.
ما فرصت کوتاهی هم برای تست نسخهی آمادهی تولید 745Le پلاگین هیبریدی داشتیم که در قلب آن پیشرانهی ۶ سیلندر قرار گرفته است. خرید این خودرو به شدت نسبت به 750i توجیهپذیرتر نشان میدهد. اگرچه مرسدس S560e خودرویی فنیتر و لوکستر است اما بامو حدود ۱۴ هزار پوند ارزانتر بوده که این یک فاکتور مهم است.
تمامی مدلهای سری ۷ فیس لیفت بهصورت استاندارد از سیستم تعلیق بادی سود میبرند. این سیستم ارتفاع خودرو و سفتی سواری را بر پایهی حالت رانندگی انتخابی تنظیم میکند.
حالت اسپورت اگرچه سبکتر از S کلاس یا A8 حس میشود اما چنین خودروی بزرگ و سنگینی را باید با نرمی راند. البته در حالت کامفورت پلاس که راحتترین حالت محسوب میشود شاهد کمی حرکات بدنه در راههای پرپیچوخم خواهید بود. تنظیمات پیشفرض سری ۷ فیس لیفت در کل بهترین حالت بوده و شاهد سواری بسیار مناسبی خواهید بود.
در بسیاری از جنبهها، بامو سری ۷ فیس لیفت همچون یک خودروی جدید محسوب میشود و باواریایی لایق تحسین هستند. مدل 750i بهترین انتخاب این خانواده نیست و احتمالاً مدلهای 730d دیزلی و 745Le پلاگین هیبریدی امتیاز بالاتری دریافت خواهند کرد و فاصلهی خود با مرسدس S کلاس را به کمتر از همیشه خواهند رساند.
مشخصات بامو 750i
- قیمت: 83875 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 523 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 11 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Amirferrari
۲۱ فروردین ۱۳۹۸فعلا رقیبی براش نمی بینم تا روزی که نسل جدید s کلاس معرفی بشه
کوروش
۲۱ فروردین ۱۳۹۸چی می شه گفت! برای بیمر که سالهاست حد نهایی خودرو را می سازد خیلی سخته ساختن چیزی بهتر از نسل قبلش و حفظ همان کیفیت و افزایش ان خودش به تنهایی کار مهمی هست که بیام و بخوبی انجامش داده ولی برخی با متوسل شدن به تکنولوژی ساخت دیگران خیلی سریع پیشرفت می کنند بخصوص خودرو برقی که بسیار ساده تر وبدون پیچیدگی های فنی خاص مکانیکی هستند و فقط با تجاری سازی دو بخش مهم این خودرو ها می توان خودرو برقی تولید کرد اما قطعا کیفیت سواری خودرو های درون سوز چیز دیگری هست
امیر
۲۱ فروردین ۱۳۹۸چراغای جلو قبل فیس لیفت بی ابهت بودن مث الان بنز تو شاسی بلنداش که فاجعه هستن وبی ابهت الان ابن چراغ بازیک وکشیده تیز خیلی بهش میاد وجلو پنجره اشرافی وخاصش خیلی بینظیره از اس کلاسم زیباتروبهتره
sina
۲۱ فروردین ۱۳۹۸من جلوش رو خعلی دوس دارم
sina7
۲۲ فروردین ۱۳۹۸هرچی بیشتر نگاش میکنی ابهتش بیشتر میشه
مطمئنم بی ام و الکی دست به همچین ریسکی نزده
Ferrari Fxx K Evo
۲۱ فروردین ۱۳۹۸نمای بیرونی به خصوص جلو پنجرهاش از هر نظر عالی شده
–
فقط کابین چنگی به دل نمیزنه این هم میدونم
که کابین با بهترین نوع چرم و چوب ساخته شده
ولی نسبت به رقبا طراحی ساده و قدیمی ای داره
ایمان
۲۱ فروردین ۱۳۹۸بهترین شتاب رو در کلاس خودش داره
این یعنی بهترین انجین این کلاس رو هم داره
از نظر لوکس بودن تفاوت زیادی با آئودی و بنز هم نداره
?? BMW ??
مهدی
۲۱ فروردین ۱۳۹۸یه مدلش هست رنگ کابین قهوه ای سوخته است که واقعا جذابه.عکس هاش رو میفرستم
ارش
۲۱ فروردین ۱۳۹۸ابهت و جذابیتی که یه بی ام و باید داشته باشه رو داره????
مهدی
۲۱ فروردین ۱۳۹۸https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-745e-10.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/Capture-4-830×553.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/04/2019-BMW-7er-Facelift-Fahrbericht-750Li-G12-LCI-28.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/04/2019-BMW-7er-Facelift-Fahrbericht-750Li-G12-LCI-09.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-745Le-hybrid-test-drive-10.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/04/BMW-745Le-hybrid-test-drive-46.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/03/BMW-745Le-hybrid-17.jpg
https://www.automotiverhythms.com/wp-content/uploads/2019/02/2019_BMW_Test_Fest_001.jpg
محمدامین
۲۲ فروردین ۱۳۹۸عکس آخری خیلی رنگ زیبایی داره
مهدی
۲۱ فروردین ۱۳۹۸https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/04/2019-BMW-7er-Facelift-Fahrbericht-750Li-G12-LCI-04.jpg
https://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2019/04/2019-BMW-M760Li-Facelift-G12-LCI-Individual-Interieur-11.jpg
https://cdn.bmwblog.com/wp-content/uploads/2019/02/2019-BMW-745e-17.jpg
https://cdn.motor1.com/images/mgl/vOp8b/s1/bmw-individual-760li-inspired-by-nautors-swan.jpg
https://cdn.motor1.com/images/mgl/4WNYo/s1/bmw-individual-760li-inspired-by-nautors-swan.jpg
https://cdn.motor1.com/images/mgl/GEWQq/s1/bmw-individual-760li-inspired-by-nautors-swan.jpg
Amir
۲۱ فروردین ۱۳۹۸عالیه اما S کلاس رئیس این گروهه توی متن هم اشاره کرده:شاید مرسدس S کلاس در بزرگراهها سواری بهتری داشته باشد اما در این کلاس خودرویی و این سطح قیمتی، چنین اختلافهای کوچکی میتواند تفاوتهای بزرگی ایجاد کند.
والسلام☺
مهدی
۲۱ فروردین ۱۳۹۸پدال جان یه سری عکس ازسری7 فرستادم زحمت بکش زوتر تاییدبشن. سپاس
spk
۲۲ فروردین ۱۳۹۸نمیدونم دلیلش چیه که یه نفر عکس های کاملتر این خودرو که مربوط به همین مقاله هم هست رو گذاشته و یه عده که کم هم نیستن به جای تشکر، منفی دادن!!! واقعاً چرا؟
جهان چهارم جاییه که ارزش ها به ضد ارزش تبدیل شدن
net
۲۱ فروردین ۱۳۹۸این مدل چراغ باریک جلو که درx7 و سری۸ و سری۷ فیست لیفت استفاده شده خیلی زیباست.بی ام و سری ۷ فیست لیفت جلوپنجره بزرگ زشتی داره و طراحی داخلی قدیمی داره و دوخت صندلی جالب نیست و صندلی به رنگ کرم بد هست
در حال حاضر زیباترین و بهترین سدان لوکس جهان ایودیa8 مدل ۲۰۱۹ هست
Morteza.tii
۲۲ فروردین ۱۳۹۸یه جوری آخرش نوشتید، و فاصله ی خود با S کلاس را به کمتر از همیشه خواهد رساند که انگار پایین تر از S کلاسه.. ??هیچوقت ب ام و پایین تر از بنز نبوده و نیست.
Omid622
۲۲ فروردین ۱۳۹۸عکس آخری گویایی همه چیز هست که این جلو پنجره بزرگ گند زده به نمای جلو ماشین
از نزدیک ماشین رو میبینی تو زوق میزنه
Sajjad
۲۲ فروردین ۱۳۹۸امیدوارم جلوپنجرش بعد مدتی جا بیفته
ولی من از ابعادش خیلی خوشم میاد
واقعا ماشین بزرگ و خوب نعمتیه که ما ازش محروم شدیم
آسایش و راحتی ماشین بزرگ واقعا عالیه که بعضیا نقطه ضعف میدونن چون سر پیج سخته و جای پارک پیدا نمیشه و… ولی واقعا ارزشش رو داره
Hemichan
۲۲ فروردین ۱۳۹۸جذابیت خاصی داره
فقط یکم گریلش برای ب ام و بزرگه
سپرشم یکم آشنا میزنه
در کل ماشین بزرگ جذابیه موتورشم جاداشت مثل ابعاد بزرگش باشه
یاس ی
۲۷ فروردین ۱۳۹۸جدا قضیه این منفی هایی که بعضی از دوستان میدن را نفهمیدم، بنده خدا زحمت میکشه عکس میفرسته یک عده بهش منفی میدن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کاشکی میگفتن چرا منفی دادن تا ما هم ارشاد بشیم، شاید ماهم منفی دادیم.