یکی از خبرسازترین خودروهای چند سال اخیر بامو همین سری ۸ جدید است که سر و صدای زیادی به پا کرده است. پرچمدار لوکس بامو قبلاً در نسخه کوپه بررسی شده و تحسینهای زیادی را برانگیخته است.
هماکنون نوبت به بامو سری ۸ کانورتیبل رسیده که حدود ۷ هزار پوند گرانتر از برادر کوپه بوده و ما نیز برای اولین بار پشت فرمانش نشستهایم.
بامو معتقد است مدل کوپه پرفروشتر از نسخه روباز خواهد بود اما ما فکر میکنیم فروش این دو خودرو فاصلهی زیادی با یکدیگر نداشته باشد. اول اینکه اختلاف قیمت ۷ هزار پوندی در این کلاس خودرویی خیلی به چشم نمیآید. در کل مدلهای روباز معمولاً گرانتر هستند. سری ۸ کانورتیبل بجای سقف پیچیدهی فلزی از نمونهی پارچهای تا شونده استفاده کرده است. این سقف پارچهای در عرض ۱۵ ثانیه و تا سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت باز و بسته میشود.
مهمتر اینکه نشستن پشت فرمان سری ۸ کانورتیبل نشان میدهد باواریایی ها کار فوقالعادهای در اطمینان از اینکه مدل کانورتیبل دینامیک عالی نسخه کوپه را از دست نداده انجام دادهاند.
ساختار پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن که در پلتفرم این خودرو بکار رفته به معنی حفظ استحکام پیچشی سری ۸ کوپه در نسخه روباز آن است. با توجه به ساختار این خودرو باید ستونهای A نیز استحکام بالایی داشته باشد؛ و اگرچه مدل ۸ سیلندر M850i حاضر در این تست ۱۲۵ کیلوگرم سنگینتر از نسخه کوپه است اما ما میتوانیم بگوییم ۹۷ درصد استحکام مدل کوپه در این نسخه هم وجود دارد.
ما سال قبل و با تست M850i کوپه تحت تأثیر سواری این خودرو قرار گرفتیم. بامو تلاش داشته فاصلهی کم بین خودرویی اسپورت و گرند تورر را پر کند و از نظر ما موفق بوده است.
همین داستان دربارهی مدل کانورتیبل هم صدق میکند و M850i همان رفتار دوستانه و اسپورت خود را به همراه آرامشی درخور نشان میدهد.
چیزی که سریعاً توجه شما را به خود جلب میکند احساس چابکی سورپرایز کنندهی این خودروی بدون سقف است. این در حالی است که وزن خودرو بیش از ۲ تن میباشد. سیستم فرمان پذیری چهار چرخ نیز به بهبود سواری سری ۸ کانورتیبل کمک میکند.
اگرچه بامو ادعا میکند این خودرو از سیستم چهار چرخ محرکی استفاده میکند که تأکید اصلی آن روی چرخهای عقب است اما شما خیلی متوجه این موضوع نخواهید شد. چسبندگی خودرو قابلتوجه بوده و حتی شما میتوانید کنترل کشش را تنظیم کنید. این سیستم برای یک بامو با قیمت بالا و نشان M کاملاً تکبعدی به نظر میرسد اما خب نمیتوانید از قابلکنترل بودن چنین خودروی بزرگی در پیچهای زیاد و جادههای تنگ چشمپوشی کنید.
نبود سقف تأثیر چندانی روی تواناییهای دینامیکی خودرو نداشته و بعد جدیدی به جذابیتهای سری ۸ اضافه کرده است. شما میتوانید به پیشرانه نزدیکتر شوید.
همچنین رقبای جادارتری هم وجود دارند. صندلیهای عقب سری ۸ کانورتیبل به اندازهی صندلیهای مرسدس S کلاس کابریولت جادار نبوده و افراد بالغ نخواهند توانست مدت زیادی را روی آنها بنشینند. البته این موضوع جای تعجبی ندارد زیرا فاصلهی بین محوری بامو ۱۲۳ میلیمتر کوتاهتر از مرسدس میباشد.
اما کابین سری ۸ کاملاً شیک و سطح بالا بوده و کیفیتی مثالزدنی دارد. متریال بکار رفته این را نشان میدهند. سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive نیز همچون همیشه تیز و باکیفیت بوده و کابین نیز نشان دهندهی ذات اسپورت این خودرو است. البته باید گفت پشت آمپرهای دیجیتال بهتری در مقایسه با پشت آمپرهای این خودرو وجود دارد.
مشخصات بامو M850i xDrive کانورتیبل
- قیمت: 107100 پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 523 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 10 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
[دانلود ویدئو]
Amir
۳۱ فروردین ۱۳۹۸به شخصه عاشق محصولات بی ام و هستم اما نمیدونم چرا این سری ۸ برام جذاب نیست،صد درصد مشکل از خودمه.توی این کلاس اول بنتلی کانتیننتال و بعد s کلاس کوپه رو دوست دارم انصافا بدون سقف قیافشون بی نظیره :))
مهزیار
۳۱ فروردین ۱۳۹۸نه داداش حست درسته
این بعد از نسل جدید زد فور بدترین طراحی تاریخ ب ام وست
مقام بعدی هم به x7 میرسه
seyed.AMG
۳۱ فروردین ۱۳۹۸خدا رو شکر بالاخره چند نفر پیدا شدن مثل من از طراحی سری ۸ بدشون میاد ، به نظرم لیاقت این همه تعریف و تمجید طراحی رو نداره اما خیلیا ازش یه بت ساختن ،
Z4 هم از نطر طراحی که بیشتر یه سوزوکی تا بی ام و
x7 طراحی خوبی داره مخصوصا نسخه نیمه m که خیلی جذاب ( اسم مدل رو نمیدونم) اما از پروفایل جانبی اصلا به نظر نمیاد که یه شاسی فول سایز باشه
ولی با همه این تفاسیر همه چیز به طراحی نیست ، هم سری ۸ و z4 و هم x7 در بین رقبا حرف زیادی برای گفتن دارن
مهدی
۳۱ فروردین ۱۳۹۸مطمعن باش نه تنها حرف دارن بلکه جزو بهترین درکلاس هم میشن.حرف شما ازحسادته
مهدی
۳۱ فروردین ۱۳۹۸همینZ4 تاالان دوتا رقابت داشته.اولیش با پورشه کیمن ودومیش که همین امشب خبرش اومد با پورشه باکستر که پیروز هردورقابت Z4 بوده
محمد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸آخ آخ امیر جان من کاملا برعکست هستم
یه دونه از اینا داشته باشی
با یه ویلا رو به دریا
با یه حساب بانکی فقط به اندازه ای که احتیاج به کارهای عجیب و غریب نداشته باشی
دیگه چی میخوای از زندگی؟؟؟
Amir
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸امیدوارم یدونشو بخری محمد عزیز واقعا به عنوان یک انسان لایق این هستیم اونچه که میخوایم رو داشته باشیم
ایلیا
۳۱ فروردین ۱۳۹۸کاش نمای عقبش ساده تر و سیقلی تر طراحی میشد
seyed.AMG
۳۱ فروردین ۱۳۹۸هم طراحی جلو و هم طراحی عقبش خیلی شلوغ و پر از برجستگی و خط و خطوط ، ای کاش این قسمت ها مثل نسخه کانسپت طراحی میشد .
Ss
۳۱ فروردین ۱۳۹۸زیباست ولی یه حس عجیبی نسبت بهش دارم
از نیم رخ شیشه جلوش با بقیه ماشین هم خونی نداره مخصوصن با عقب ماشین کوچیک به نظر میرسه زاویش خیلی تنده البته به نظر من
F22RAPTOR
۳۱ فروردین ۱۳۹۸شاهکاره ،
این رنگش خیلی شیکه
Sajjad
۳۱ فروردین ۱۳۹۸انتظار جذابیت بصری بیشتری ازش داشتم وقتی توی گرند تور اومده بود
مثل عکساش جذاب نبود
مهدی
۳۱ فروردین ۱۳۹۸سری۸ نه تنها S63s کوپه واستون مارتین سوپرلگرا وبنتلی کنتیننتال رو باقدرتدهای بالای۶۰۰ اسب بخار شکست داده درمسابقه درگ.بلکه حتی از C63S وS63S کوپه در پیست هم سریع تربوده.اونم نه مدلM8 بلکه مدلM850
رامتین
۳۱ فروردین ۱۳۹۸من که از طراحیش بسیار خوشم میاد. طراحی کاملا بهتری از سری 6 داره و باید صبر کرد m8 به چه شکلی خواهد بود.
سورنا
۳۱ فروردین ۱۳۹۸خوش به حال اونی که اینو سوار میشه
اونوقت ما تو ایران درگیر اینیم چطوری یه ۶۳۰ مدل ۲۰۰۹ رو بخریم
هعی خدا شکرت :(
Iman67
۱ اردیبهشت ۱۳۹۸طراحی بسیار زیبایی داره تبریک به طرفداران بیمر
Hossein
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸من شدیدا منتظر گرن کوپش هستم فک کنم جانشین خوبی واسه سری 6 بشه
net
۵ اردیبهشت ۱۳۹۸در حال حاضر زیباترین ماشین روباز جهان همین بی ام و سری ۸ کانورتیبل ۲۰۱۹ هست