بی ام و

ژنرال باواریایی! پشت فرمان ب‌ام‌و سری 8 گرن کوپه 2019

ب‌ام‌و می‌گوید سری ۸ گرن کوپه مفهومی منحصربه‌فرد است چراکه تنها خودروی اسپورت چهار درب بازار است که مستقیماً از مدل دو درب مشتق شده است.


به نظر می‌رسد تعریف ب‌ام‌و از این موضوع طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود. این یک خودروی چهار درب اسپورت است که از محفظه‌ی بار برجسته‌ی ۴۴۰ لیتری و فضای کابین برای نشستن ۴ نفر در کابین سود می‌برد.


خب پس تفاوت این خودرو با مرسدس CLS یا آئودی A7 چیست؟ و چرا چنین تعریف‌هایی وجود دارد؟ خب گرن کوپه تقریباً به‌صورت کامل بر پایه‌ی مدل استاندارد دو درب سری ۸ شکل گرفته ولی فاصله‌ی بین محوری آن ۲۰۱ میلی‌متر افزایش یافته تا فضای لازم برای نصب سقف طویل‌تر و ایجاد کابینی جادارتر در بخش عقب مهیا شود.


اگرچه سری ۸ گرن کوپه دارای بدنه‌ای جدید و دو درب بیشتر است اما یک خودروی اسپورت بوده و ب‌ام‌و می‌گوید احساس اسپورت آن برای هر چهار نفر داخل کابین حس شدنی است؛ اما آیا این گفته‌ها چیزی بیشتر از ترفندهای بازاریابی هستند؟


پیش از آنکه پشت فرمان بنشینیم باید روی صندلی عقب قرار بگیریم. ورود و خروج به خودرو در سری ۸ گرن کوپه راحت‌تر انجام می‌شود. زمانی که روی صندلی عقب نشستید فضای سر، پا و شانه‌ی زیادی هم نسبت به مدل دو درب وجود خواهد داشت. البته گرن کوپه کاملاً مشابه خودروهای فوق لوکس بازار حس نمی‌شود اما در سفرهای طولانی کاملاً دلپذیر نشان خواهد داد.


مدل 840i حاضر در تست ما احتمالاً پرفروش‌ترین عضو خانواده خواهد بود. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۳۳۵ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متر است. این نسخه سبک‌ترین مدل گرن کوپه بوده ولی خب هنوز هم با وزن ۱۸۷۵ کیلویی خودروی سنگین‌وزنی محسوب می‌شود. قدرت این خودرو کمی پایین‌تر از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی مرسدس CLS 450 بوده و البته ۱۲ هزار پوند هم ارزان‌تر از مرسدس است. البته 840i شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۹ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

سه عضو دیگر در خانواده‌ی گرن کوپه وجود دارد که همگی چهار چرخ محرک می‌باشند. همین مدل 840i مجهز به سیستم چهار چرخ محرک، مدل 840d با تجهیزات مشابه و مدل پرچم‌دار 850i دیگر عضوهای خانواده بوده و این پرچم‌دار قیمت قابل‌توجه ۹۷۷۲۰ پوندی دارد. این مدل از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی مدل M8 جدید استفاده کرده اما قدرت کمتر یعنی ۵۲۳ اسبی دارد. همانگونه که انتظار می‌رود این خودرو از نظر تکنولوژی بیرونی و داخلی یک فستیوال متحرک است. متریال کابین بسیار خوب است. لیست بلندبالایی از تجهیزات هم وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیه‌ای، چراغ‌های جلوی LED، صندلی‌های جلو و عقب گرم شونده، کاکپیت مجازی ب‌ام‌و، سیستم صوتی هارمن کاردون و ناوبری ماهواره‌ای و…


از جمله آپشن های سری ۸ گرن کوپه هم می‌توان به درب‌هایی با مکانیسم بسته شدن نرم، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز، تریم های فیبر کربنی، پکیج راحتی گرما که باعث گرم شدن فرمان و استراحتگاه‌های دست می‌شود اشاره کرد. اگرچه این خودرو قیمت بالایی دارد اما تجهیزات آن در مقایسه با رقبا بیشتر است.

از نظر تجهیزات ایمنی و رفاهی و سیستم‌های کمک‌راننده هم هیچ کمبودی وجود ندارد. اما برسیم به بحث سواری که در زمان حرکت شاهد احساس پایداری فوق‌العاده برای چنین خودروی بزرگ و دیفرانسیل عقبی خواهیم بود. این خودرو بسیار چابک‌تر از انتظارات بوده و فرمانی دقیق، چسبندگی بالا و کنترل بدنه‌ی برجسته‌ای دارد. اگرچه انتقادات ما درباره‌ی حالت رانندگی استاندارد سری ۸ وجود دارد؛ اما با انتخاب حالت اسپورت همه‌چیز تیزتر شده و سری ۸ گرن کوپه احساس اسپورت تری خواهد داشت. در این حالت صدای پرطنین‌تری از اگزوز بیرون می‌آید و فرمان نیز سنگین‌تر، تیزتر و دقیق‌تر خواهد بود.


خودروی موردبحث به‌طور سورپرایز کننده‌ای سریع هم بوده و گشتاور زیاد آن از دور ۲ هزار در دسترس می‌باشد. بنا به دلایلی، این پیشرانه قوی‌تر از سری ۵ احساس می‌شود. همین موضوع درباره‌ی گیربکس ۸ سرعته هم صدق می کند که در این خودرو عملکرد بهتری دارد.


در کل باید گفت گرن کوپه حتی در ارزان‌ترین نسخه یعنی 840i احساس خوبی داشته و تلاش‌های جدی ب‌ام‌و برای تولید خودرویی با تمایز نسبت به دیگران را نشان می‌دهد. سری ۸ گرن کوپه طراحی انحصاری و تجهیزات زیادی داشته و اگرچه قیمت بالایی دارد اما ما آن را دوست داریم.

ب‌ام‌و ادعا می کند سری ۸ گرن کوپه تنها خودروی اسپورت و چهار درب واقعی در جهان است و در جاده هم تیزتر از آنچه پیشنهاد شده حس می‌شود. ب‌ام‌و تعهد خود به تولید مدل جادارتر از سری ۸ را ایفا نموده و درعین‌حال استایل و دینامیک جذاب مدل دو درب را حفظ کرده است.

مشخصات ب‌ام‌و 840i M Sport گرن کوپه

  • قیمت: 69350 پوند
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: 335 اسب بخار/۵۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 7.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. MAHDI

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    بی نهایت جذاب و زیباست.عملکردش هم همونطور که بالا توضیح داده بسیار سطح بالاست حتی در پایین ترین تیپش!!!!
    البته من رنگ نقره ای رو بیشتر دوسش دارم.

    یادمه در تست های قبل معرفی سری8 گرن کوپه و مدل کوپه یه نوعی بود که سپر جلو و عقب و اگزوز های متفاوتی داشت. اما زمان معرفی اون مدل رو ندیدم.
    تا اینکه دیروز یه تست از سری8 دیدم که همون مدل بود.مدل 840 غیرM هستش که سپر جلو کاملا شبیه به کانسپت سری8 کوپه هستش و سراگزوزها هم دقیقا همون شکله و سپر عقب متفاوتی داره که اون مدل هم جذابه مخصوصا مدل گرن کوپه اش که سره فرصت عکس های اون تیپ سری8 روهم میفرستم.
    کی میشه M8 گرن کوپه هم معرفی بشه دیگه!!!

  2. Omid622

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (744 ديدگاه)

    بی ام و همیشه به اسپرت بودن از بقیه رقبا معروف بوده و قطعا حرف بی ربطی نزده که گفته اسپرت ترین ماشین چهار درب بازاره
    واساسا این جور ماشین ها (چهار درب کوپه)
    از نمای نزدیک خیلی با ابهتر و زیباتره تا صرف دیدن از روی مانیتور کامپیوتر یا گوشی

  3. حسین

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (420 ديدگاه)

    خیلی خوبه .. ولی M5 هنوز هم الماس سبد محصولات بی ام و هست

    1. MAHDI

      ۷ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این کوچیک خانواده گرن کوپه هستش!!!!!
      حتی مدل M850 گرن کوپه نیست.
      اما گل خانواده سری 8 مدل M8 گرن کوپه است که قراره خیییییلی جذاب و دوست داشتنی باشه!!!!!

  4. Dante

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (99 ديدگاه)

    دلبری کن لعنتی .

  5. net

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3393 ديدگاه)

    بی ام و سری ۸ چهار درب اگر یه کمی صندوق عقبش کشیده تر بود زیباترین سدان بی ام و میشد و دیگر کسی بی ام و سری ۷ نمی خرید.اگر دو اگزوز سری ۸ چهار درب طرح دایره ای داشت و اگر زیر جلوپنجره و زیر چراغ جلو در سپر جلو بسته بود خیلی زیباتر میشد

  6. paghini

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اونور آب دارن چه ماشینی تست و بررسی میکنن
    و ما اینور آب یک ماهه داریم فکر میکنیم با صد تومن اریو اتومات بخریم یا دنا دنده ای
    انتخاب بین بد و بدتره ولی با همین بودجه ماشین کم کار همیناست دیگه

  7. احمدرضا

    ۷ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    نمی دونم چرا ولی با کابین محصولات بی ام و رابطه خوبی ندارم ، حس لوکس بودن نداره
    شکل فرمونش و تزیینات داخلش
    البته این نظر شخصی بنده است و به شخصی توهین نکردم
    ولی اگه داخلش مثه بنتلی کانتیننتال یا آلفارومئو جولیا کوادری فولیو بود قشنگ تر می شد
    اما بیرونش بی نهایت زیباس

    1. MAHDI

      ۸ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      داداش حالا بنتلی یه چیزی اما کابین آلفارومیو جولیا حتی کیفیت و ارگونومی پایین تری از کابین ب ام و M2 و حتی سری1 جدید داره. یکی از ضعف های آلفاجولیا کابینش هستش بعد شما داری با کابین فوق مدرن وبسیار باکیفیت سری8 مقایسه اش میکنید!!!!!
      از روعکس که نمیشه قضاوت کرد. اما هرتستی بررسی قسمت کابین روهم داره. شما ببین بالا در مورد کابین این خودرو چی گفته!!!
      درضمن امسال کابین َسری8 وکابین بنتلی کنتیننتال GT به عنوان زیباترین کابین خودروهای لوکس شناخته شدن که قبلا مطلبش رو پدال هم گذاشت.

      1. احمدرضا

        ۹ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (877 ديدگاه)

        داداش کابین جولیا هم به عنوان بهترین کابینای ماشین انتخاب شد در سال 2018
        در ضمن آلفارومئو به عنوان یه ماشین سدان لوکس هستش!!!!!
        این اطلاعات رو از کجاتون در میارین برادر؟
        یه خورده تحقیق یه سرچ کوچولو
        در ضمن من گفتم نظر منع نگفتم که واقعن هس که گفتم من جولیا و کانتیننتال رو بیشتر میپسندم از نظر طراحی کابین

  8. Farzad

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (163 ديدگاه)

    فوق العاده زیباست
    اما ژنرال بهش نمیاد

  9. iman

    ۸ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (258 ديدگاه)

    این ماشینیه که میتونه تمام نیازهای یک نفر رو پوشش بده، به موقع خانوادگیه، بهموقع اسپورت، زیبا، جادار جذاب و همه چی تمام، البته رقبای قدرتمندی هم داره که اوناهم این خصوصیات رو ارائه میدن به خصوص cls ولی من اینو میپسندم

  10. محمدهادی

    ۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    بالبخند فقط نگاهش میکنم…همین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا