بی ام و

بررسی ب‌ام‌و 340i GT فیس‌لیفت

روزی دیگر و فیس‌لیفتی دیگر برای محصولی از ب‌ام‌و که به ندرت نسبت به مدل قبلی متفاوت به نظر می‌رسد. این بار نوبت سری ۳ گرن توریسمو است که به‌روزرسانی‌های ب‌ام‌و را تجربه بکند.

BMW 340i GT 2016 facelift
BMW 340i GT 2016 facelift
در این مورد شاید فهمیدن بی‌میلی ب‌ام‌و برای ایجاد تغییرات رادیکال در این خودرو آسان باشد زیرا سری ۳ GT در سه سالی که از عمر خود را پشت سر گذاشته داستان موفقیت‌آمیزی داشته است. از سال ۲۰۱۳ تابه‌حال بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده و بازارهای چین، آلمان و ایالات‌متحده به ویژه ترکیب غیرمرسوم بخش جلویی سری ۳ و کاربردی بودن یک خودروی هاچبک مانند را به خوبی دریافته‌اند.

BMW 340i GT 2016 facelift
یک نکته برای موفقیت این خودرو در کشورهای ذکر شده این است که گرن توریسمو فضای صندلی‌های پشتی زیادی دارد. با وجود فاصله‌ی ۲۹۲۰ میلی‌متری بین محورها ب‌ام‌و می‌گوید که این خودرو فضایی به اندازه‌ی سری ۷ فعلی را پیشنهاد می‌کند. قطعاً این سخن درباره‌ی فضای پا صادق است اما فضای سر محدودشده به خاطر صندلی‌های بلندقدتر و سقف شیب‌دار خودرو ایجاد شده است. همین موضوع باعث می‌شود تا سرنشینان قدبلند تمایل زیادی برای نشستن در صندلی‌های پشتی برای مدت‌های طولانی نداشته باشند.

BMW 340i GT 2016 facelift
کاربردی بودن این خودرو به خاطر فضای صندوق بار ۵۲۰ لیتری (با تا کردن صندلی‌ها این فضا به ۱۶۰۰ لیتر می‌رسد) آن بوده که این فضا بزرگ‌تر از سری ۳ سدان و تورینگ است.

از نظر بصری، می‌توان به تغییرات بیرونی چراغ‌های تمام LED و تابش L شکل چراغ‌های عقبی اشاره کرد. ورودی‌های هوای پایین‌تر تغییر شکل داده‌اند و در بخش عقبی نیز خروجی‌های اگزوز کمی بزرگ‌تر شده‌اند.

BMW 340i GT 2016 facelift

BMW 340i GT 2016 facelift
داخل خودرو تریمی جدید را به همراه جزئیات کرومی شاهد هستیم. بزرگ‌ترین خبر در این بخش استفاده از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی ب‌ام‌و است. این یک نرم‌افزار شخصی بسیار کارآمد است که ب‌ام‌و آن را به عنوان یک دوست دیجیتال که اعمال روتین روزانه‌ی شما را یاد گرفته و می‌تواند سفر شما را حتی پیش از خروج از خانه برنامه‌ریزی کند معرفی می‌نماید.

BMW 340i GT 2016 facelift

BMW 340i GT 2016 facelift

BMW 340i GT 2016 facelift
البته این سیستم در عمل خیلی خوب کار نمی‌کند بنابراین در حال حاضر می‌توان این‌طور قضاوت نمود که این سیستم با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌تواند بهتر از این‌ها عمل نماید.

اگرچه که پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری خفته در زیر کاپوت یکی از نسخه‌های مدولار ب‌ام‌و است اما مشتاق‌ترین هواداران این برند نیز با مقایسه‌ی این نسخه با پیشرانه‌ی موجود در 335i GT قدیمی به مشاجره خواهند پرداخت.

BMW 340i GT 2016 facelift
البته سخن ما به این معنی نیست که 340i یک خودروی ناامیدکننده است. پیشرانه‌ی این خودرو یک نسخه‌ی بنزینی باشکوه است. قدرت پیشرانه از ۳۰۲ به ۳۲۲ اسب بخار افزایش یافته است و گشتاور نیز با ۵۰ واحد افزایش به ۴۵۰ نیوتون متر رسیده است. این قدرت باعث شده تا 340i GT یک هیولا باشد. در بزرگراه‌های فراخ آلمان این خودرو به آسانی به سرعت‌های بالاتر می‌رسد.

BMW 340i GT 2016 facelift
شما همچنین می‌توانید این خودرو را با سیستم چهارچرخ محرک xDrive سفارش دهید که اندکی شتاب خودرو و مصرف سوخت و آلایندگی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. هرچند قطعاً هیچ مسئله‌ای درباره‌ی کشش خودرو با همین طرح دیفرانسیل عقب مرسوم نیز وجود ندارد. مشکل این است که GT به‌طور ویژه برای رانندگی هیجان‌انگیز نیست.

BMW 340i GT 2016 facelift
پدال گاز خودرو تیز است و گیربکس ۸ سرعته استپ ترونیک آن در حالت‌های اسپورت و اسپورت پلاس سریع عمل می‌کند اما از آنجایی که خودروی حاضر در تست فاقد سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M اسپورت بود بنابراین تکان‌های بدنه کاملاً احساس می‌شد. این عمل باعث می‌شود تا GT در پیچ‌ها احساس تلوتلو خوردن داشته باشد.

BMW 340i GT 2016 facelift
در رانندگی‌های روزمره و در هر سطحی سواری خودرو کاملاً خوب است. عایق‌بندی کابین نیز به خوبی سری ۷ است. بنابراین 340i GT به‌طور خارق‌العاده‌ای راحت و ساکت است.

ب‌ام‌و به خوبی سری ۳ گرن توریسموی غیرعادی را برای سال ۲۰۱۷ بهتر کرده است. پیشرانه‌های جدید و پاک‌تر و جدیدترین نرم‌افزار سیستم اطلاعات سرگرمی به این خودرو اضافه شده درحالی‌که ۲۰ اسب بخار و ۵۰ نیوتون متر گشتاور اضافه نیز در اختیار شما هستند. این خودرو هنوز هم جادار و راحت بوده اما باید گفت که بهترین خودروی ب‌ام‌و برای راننده‌های مشتاق نیست. هرچند که به اندازه‌ی هاچبک های داغ این روزها سریع و احساس‌برانگیز است.

مشخصات ب‌ام‌و 340i گرن توریسمو

قیمت: 42735 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 322 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      مشخصات فنی خوبی که داره
      طراحیش هم قشنک
      رنگ بدنه و داخلش باهم ست

    2. ارش

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      یه چیز ماشین های المانی منو عاشقشون کرده اینکه لاستیک ماشین هاش خیلی پهنه .حال میکنم.یه بی ام و ام ۶ دیدم یه ساعت به رینگ و لاستیکش نگاه مکردم

  1. Xman

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    زیباست . ولی باتوجه به موتورش باید حد اقل تا 280تا بره! یه خورده شتابش هم کمه .
    ولی انصافا خیلی زیباست!!!

    1. Moein

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (3 ديدگاه)

      تقریبا همه ی ماشین های BMW محدود کننده ی الکترونیکی سرعت دارن و ربطی به حجم موتور و قدرت نداره

  2. امير علي

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (399 ديدگاه)

    من از نزدیک دیدم حرف نداره البته نه این فیس لیفتو مدل ۲۰۱۲

  3. مجید

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من هرمدلی از BMW رو بگید دوست دارم ولی اولین بار که این مدل رو دیدم شوکه شدم مخصوصا قسمت عقبش ولی ظاهرا موفق بوده اما ظاهر گول زننده ای داره!

  4. امیر

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    بی ام و هم که داره میشه مثل سایپا … فردا وانت اتاق 3 رو نده بیرون صلوات!

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      این استدلال و مثالت توحلقه ام
      چی با چی مقایسه کردی.ای وای

  5. حميد

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    من خسته شدم از اینکه بنویسم ماشین خوبیه مشخصاتش خوبه و ……

  6. حمیدرضا

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    یکم طراحی گیج کننده داره من اولین بار که تصویر این طراحی رو مدل 5 دیدم حس یه کراس اور بهم داد ولی وقتی تو خیابون یه دونشو دیدم یکم منو زد که چرا این شکلیه هست اما وقتی به مزایاش فکر میکنم میبینم نوآورانه بوده واقعا و اینکه بالاخره سرها به سمت شما خواهد چرخید

  7. محمد حسین

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    تکرار … تکرار … و بازم تکرار…

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      حالا چرا خودتو اذیت میکنی

  8. مهدی

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ببخشید می خواستم یه ماشین تو رنج 200 تا300 بخرم اگه میشه راهنمایی
    کنید

    1. جنوب

      ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (334 ديدگاه)

      به نظر من لکسوس

    2. حميد

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      دویست تا سیصد ماشین خاصی نیست
      سانتافیه رافور سورنتو ولی سی بزار روش یک لکسوس ان ایکس بخر

    3. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      منم با دوستان موافقم
      بهترین گزینه لکسوس

  9. احمد باقری

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در بین کل طراحی های بی ام دبلیو، جزو بهترین هاست.

  10. LamboMercedes

    ۲۳ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    خودروی 3 لیتری تنها 7لیتر در هر صد کیلومتر
    مصرف خوب فقط حجم باک معلوم نیست ..
    اگه دنده دستی هم بشه سفارش داد شتابش تا 100 میشه زیر 5 ثانیه ..
    که هم ماشین کاربردی و هم ماشین سرعتی هست ..
    تخته سرعت 250 کیلومتر که کم نیست و در نتیجه میشه گفت این ماشین قابل احترام هست

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      دقیقا همین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا