روزی دیگر و فیسلیفتی دیگر برای محصولی از بامو که به ندرت نسبت به مدل قبلی متفاوت به نظر میرسد. این بار نوبت سری ۳ گرن توریسمو است که بهروزرسانیهای بامو را تجربه بکند.
در این مورد شاید فهمیدن بیمیلی بامو برای ایجاد تغییرات رادیکال در این خودرو آسان باشد زیرا سری ۳ GT در سه سالی که از عمر خود را پشت سر گذاشته داستان موفقیتآمیزی داشته است. از سال ۲۰۱۳ تابهحال بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه از این خودرو فروخته شده و بازارهای چین، آلمان و ایالاتمتحده به ویژه ترکیب غیرمرسوم بخش جلویی سری ۳ و کاربردی بودن یک خودروی هاچبک مانند را به خوبی دریافتهاند.
یک نکته برای موفقیت این خودرو در کشورهای ذکر شده این است که گرن توریسمو فضای صندلیهای پشتی زیادی دارد. با وجود فاصلهی ۲۹۲۰ میلیمتری بین محورها بامو میگوید که این خودرو فضایی به اندازهی سری ۷ فعلی را پیشنهاد میکند. قطعاً این سخن دربارهی فضای پا صادق است اما فضای سر محدودشده به خاطر صندلیهای بلندقدتر و سقف شیبدار خودرو ایجاد شده است. همین موضوع باعث میشود تا سرنشینان قدبلند تمایل زیادی برای نشستن در صندلیهای پشتی برای مدتهای طولانی نداشته باشند.
کاربردی بودن این خودرو به خاطر فضای صندوق بار ۵۲۰ لیتری (با تا کردن صندلیها این فضا به ۱۶۰۰ لیتر میرسد) آن بوده که این فضا بزرگتر از سری ۳ سدان و تورینگ است.
داخل خودرو تریمی جدید را به همراه جزئیات کرومی شاهد هستیم. بزرگترین خبر در این بخش استفاده از جدیدترین سیستم اطلاعات سرگرمی بامو است. این یک نرمافزار شخصی بسیار کارآمد است که بامو آن را به عنوان یک دوست دیجیتال که اعمال روتین روزانهی شما را یاد گرفته و میتواند سفر شما را حتی پیش از خروج از خانه برنامهریزی کند معرفی مینماید.
البته این سیستم در عمل خیلی خوب کار نمیکند بنابراین در حال حاضر میتوان اینطور قضاوت نمود که این سیستم با بهروزرسانیهای نرمافزاری میتواند بهتر از اینها عمل نماید.
البته سخن ما به این معنی نیست که 340i یک خودروی ناامیدکننده است. پیشرانهی این خودرو یک نسخهی بنزینی باشکوه است. قدرت پیشرانه از ۳۰۲ به ۳۲۲ اسب بخار افزایش یافته است و گشتاور نیز با ۵۰ واحد افزایش به ۴۵۰ نیوتون متر رسیده است. این قدرت باعث شده تا 340i GT یک هیولا باشد. در بزرگراههای فراخ آلمان این خودرو به آسانی به سرعتهای بالاتر میرسد.
شما همچنین میتوانید این خودرو را با سیستم چهارچرخ محرک xDrive سفارش دهید که اندکی شتاب خودرو و مصرف سوخت و آلایندگی را تحت تأثیر قرار میدهد. هرچند قطعاً هیچ مسئلهای دربارهی کشش خودرو با همین طرح دیفرانسیل عقب مرسوم نیز وجود ندارد. مشکل این است که GT بهطور ویژه برای رانندگی هیجانانگیز نیست.
پدال گاز خودرو تیز است و گیربکس ۸ سرعته استپ ترونیک آن در حالتهای اسپورت و اسپورت پلاس سریع عمل میکند اما از آنجایی که خودروی حاضر در تست فاقد سیستم تعلیق تطبیقپذیر M اسپورت بود بنابراین تکانهای بدنه کاملاً احساس میشد. این عمل باعث میشود تا GT در پیچها احساس تلوتلو خوردن داشته باشد.
در رانندگیهای روزمره و در هر سطحی سواری خودرو کاملاً خوب است. عایقبندی کابین نیز به خوبی سری ۷ است. بنابراین 340i GT بهطور خارقالعادهای راحت و ساکت است.
مشخصات بامو 340i گرن توریسمو
قیمت: 42735 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 322 اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۱ ثانیه
حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 7 لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۳ شهریور ۱۳۹۵ماشین خوبیه
uss zumwalt DDG-1000
۲۳ شهریور ۱۳۹۵مشخصات فنی خوبی که داره
طراحیش هم قشنک
رنگ بدنه و داخلش باهم ست
ارش
۲۳ شهریور ۱۳۹۵یه چیز ماشین های المانی منو عاشقشون کرده اینکه لاستیک ماشین هاش خیلی پهنه .حال میکنم.یه بی ام و ام ۶ دیدم یه ساعت به رینگ و لاستیکش نگاه مکردم
Xman
۲۳ شهریور ۱۳۹۵زیباست . ولی باتوجه به موتورش باید حد اقل تا 280تا بره! یه خورده شتابش هم کمه .
ولی انصافا خیلی زیباست!!!
Moein
۲۴ شهریور ۱۳۹۵تقریبا همه ی ماشین های BMW محدود کننده ی الکترونیکی سرعت دارن و ربطی به حجم موتور و قدرت نداره
امير علي
۲۳ شهریور ۱۳۹۵من از نزدیک دیدم حرف نداره البته نه این فیس لیفتو مدل ۲۰۱۲
مجید
۲۳ شهریور ۱۳۹۵من هرمدلی از BMW رو بگید دوست دارم ولی اولین بار که این مدل رو دیدم شوکه شدم مخصوصا قسمت عقبش ولی ظاهرا موفق بوده اما ظاهر گول زننده ای داره!
امیر
۲۳ شهریور ۱۳۹۵بی ام و هم که داره میشه مثل سایپا … فردا وانت اتاق 3 رو نده بیرون صلوات!
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵این استدلال و مثالت توحلقه ام
چی با چی مقایسه کردی.ای وای
حميد
۲۳ شهریور ۱۳۹۵من خسته شدم از اینکه بنویسم ماشین خوبیه مشخصاتش خوبه و ……
حمیدرضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۵یکم طراحی گیج کننده داره من اولین بار که تصویر این طراحی رو مدل 5 دیدم حس یه کراس اور بهم داد ولی وقتی تو خیابون یه دونشو دیدم یکم منو زد که چرا این شکلیه هست اما وقتی به مزایاش فکر میکنم میبینم نوآورانه بوده واقعا و اینکه بالاخره سرها به سمت شما خواهد چرخید
محمد حسین
۲۳ شهریور ۱۳۹۵تکرار … تکرار … و بازم تکرار…
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵حالا چرا خودتو اذیت میکنی
مهدی
۲۳ شهریور ۱۳۹۵سلام ببخشید می خواستم یه ماشین تو رنج 200 تا300 بخرم اگه میشه راهنمایی
کنید
جنوب
۲۳ شهریور ۱۳۹۵به نظر من لکسوس
حميد
۲۴ شهریور ۱۳۹۵دویست تا سیصد ماشین خاصی نیست
سانتافیه رافور سورنتو ولی سی بزار روش یک لکسوس ان ایکس بخر
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵منم با دوستان موافقم
بهترین گزینه لکسوس
احمد باقری
۲۳ شهریور ۱۳۹۵در بین کل طراحی های بی ام دبلیو، جزو بهترین هاست.
LamboMercedes
۲۳ شهریور ۱۳۹۵خودروی 3 لیتری تنها 7لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف خوب فقط حجم باک معلوم نیست ..
اگه دنده دستی هم بشه سفارش داد شتابش تا 100 میشه زیر 5 ثانیه ..
که هم ماشین کاربردی و هم ماشین سرعتی هست ..
تخته سرعت 250 کیلومتر که کم نیست و در نتیجه میشه گفت این ماشین قابل احترام هست
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵دقیقا همین