ما برای اولین بار پشت فرمان تریم M440i xDrive از نسل جدید سری ۴ نشستیم و به شدت تحت تأثیر آن خودرو قرار گرفتیم. دومین شوکی که به ما وارد شد ظاهر خودرو و به ویژه جلوپنجره کلیوی شکل آن بود که شاید هنوز هم هضم آن برای بسیاری از افراد سخت باشد.
هماکنون ما فرصتی دوباره برای بررسی سری ۴ جدید در لباس 420i دست داده است. بازهم آن چیزی که در نگاه اول ذهن را به خود مشغول میکند ظاهر خودروست هرچند در نهایت با این موضوع کنار خواهیم آمد مخصوصاً اینکه بامو چنین کوپهی خوشتراش و با استعدادی را روانه بازار کرده است.
از آنجایی که تریم M اسپورت محبوبترین تریم سری ۴ نسل قبل در بین خریداران بریتانیایی بوده بنابراین این خودرو در نسل جدید نیز فقط با همین تریم به این بازار راه یافته است. به این ترتیب فنرهای سفت تر و دامپرهای M اسپورت بهصورت استاندارد وجود داشته و تغییراتی نیز در شاسی رخ داده است. از دیگر تغییرات میتوان به میلههای ضد لغزش فربهتر و کمبر منفیتر نسبت به سری ۳ اشاره کرد.
بسیاری از قطعات خودرو از آلومینیوم ساخته شده است. برای مثال تنظیمات سیستم تعلیق در اکسل جلو ۳۰ درصد سبکتر از نمونههای فولادی مشابه بوده و دامپرهای تطبیقی سفارشی بکار رفته در نسخه تست شده نیز هماهنگی خوبی با شاسی نشان داده و میتوانند سفت تر یا نرمتر باشند.
صرفنظر از تنظیمات رخ داده، سری ۴ توازن و بالانسی را ارائه میدهد که بهتر از هر رقیب دیگری میباشد. همانند مدل پرچمدار فعلی M40i که ما را به شدت تحت تأثیر قرار داد، همین نسخه پایه 420i نیز بهترین عملکرد را به نمایش میگذارد. وقتی با این خودرو وارد پیچ شوید سریعاً شاهد توجه خودرو به دستورات راننده خواهید بود. 420i خودرویی تیز و چابک و درعینحال پایدار و قابل پیشبینی است.
سواری خودرو نیز خوب است. ترکیب رینگهای ۱۸ اینچی و دامپرهای تطبیقی باعث میشوند دستاندازها به زیبایی جذب شوند و نبود لرزش در کابین در زمان عبور از مسیرهای ناهموار نیز جزو ویژگیهای برجسته ساختار مستحکم و قابلاعتنای سری ۴ جدید است.
اگر یک نقطهضعف درباره دینامیک رانندگی این خودرو وجود داشته باشد به فرمان مربوط میشود که ایکاش کمی بااحساستر بود. رینگهای زیبای بامو نیز کمکی به بهبود ماجرا نمیکنند؛ اما خب این فرمان هنوز هم دقت بالایی دارد.
یکی دیگر از انتقادات کوچک سری ۴ پیشرانه ۲ لیتری توربو است که به نظر نمیرسد به اندازه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۵ ثانیهای ادعایی، عضلانی و قلدر باشد. ما فرصت تست جامع و کامل این پیشرانه را نداشتیم اما در برخی موارد شاهد تقلای آن بودیم و از نظر ما نسخه دیزلی 420d که ۶ اسب بخار و ۱۰۰ نیوتون متر قویتر است پرفورمنس بهتری در دنیای واقعی دارد.
اما به آسایش و نرمی سری ۴ حتی در نسخههای پایه نیز نمیتوان شک و شبههای وارد کرد. تمامی مدلها دارای یک نوع گیربکس است و تعویض دندههای این گیربکس ۸ سرعته به نرمی صورت میگیرد. همین گیربکس به نرمی خودرو در سرعتهای بزرگراهی نیز کمک میکند.
و کابین هم جای دوستداشتنیای است. داشبورد کاملاً مشابه سری ۳ بوده و این موضوع بدی نیست. این بخش از خودرو ظاهر هوشمندانهای داشته و تمامی کلیدها در جای درست قرار گرفتهاند. سیستم اطلاعات سرگرمی سری ۴ نیز هماکنون از اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی میکند. واضح است که صندلیهای عقب سری ۴ همان فضای سری ۳ را ندارند اما با سایر رقبا قابلمقایسه میباشند.
سری ۴ جدید تجهیزات زیادی داشته و از جمله تجهیزات مشترک تمامی تریم ها میتوان به رینگهای ۱۸ اینچی، چراغهای جلوی LED، پوشش چرم، صفحهنمایش مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد. برای اولین بار هشدار برخورد از جلو و هشدار خروج از مسیر نیز بهصورت استاندارد در این خودرو نصب شدهاند.
با توجه به مالیاتی که شامل 420i میشود شاید خریداران سازمانی علاقه چندانی به آن نداشته باشند مخصوصاً اینکه نسخه دیزلی مالیات کمتری را به خریدار تحمیل میکند. البته با قیمت ۴۰۴۶۰ پوندی، مدل بنزینی ۲۶۳۰ پوند ارزانتر از برادر دیزلی میباشد.
این قیمت پایه باعث میشود بامو کمی گرانتر از رقبای نزدیک یعنی مرسدس و آئودی باشد.
جدای از اینکه ظاهر سری ۴ جدید را دوست بدارید یا خیر، شکی وجود ندارد که با یک سری ۴ فوقالعاده روبرو هستیم. انتقاداتی که به نسخه پایه 420i وارد میشود شامل پیشرانه عادی و فرمانی است که میتوانست احساس بیشتری داشته باشد و ما همین انتقادات کوچک را نیز میتوانیم به راحتی فراموش کنیم. در آینده این خودرو را با رقبای مطرح مقایسه خواهیم کرد اما به نظر میرسد بامو پیروز میدان است.
مشخصات بامو 420i M Sport
- قیمت: 40460 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 181 اسب بخار/۳۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 7.۵ ثانیه
- حداکثر سرعت: 240 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۳۰ آبان ۱۳۹۹خوبه
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ولی ما که دستمون بهش نمیرسه……
بهراد
۱ آذر ۱۳۹۹https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/2021-bmw-m3-and-m4-would-have-looked-boring-with-a-smaller-grille_2.jpg
MAHDI
۱ آذر ۱۳۹۹این بررسی مال حدود یک ماه پیشه که امروز مجله auto express رقابت بین سری4 و آئودی a5 و لکسوس RC رو انجام داد.
آقا شاهین لطفا زودتر ترجمه اش کن???
راستی درگ M2CS و بنتلی فلاینگ اسپور هم که CARWOWانجام داد باحاله☺️?
مازیار
۳۰ آبان ۱۳۹۹نه این جلو پنجره جدید کم کم داره جای خودشو باز میکنه
R@min
۳۰ آبان ۱۳۹۹یعنی چی جای خودشو باز می کنه ؟؟
در ضمن راجب تلفظ triumph نشد پاسخ بدم ترایِمف هستش یه سر به گوگل بزنین بد نیست
مازیار
۳۰ آبان ۱۳۹۹اگه منظورتون همون کمپانی قدیمی موتورسیکلت سازیه که اون تریومف هست اما اگه مورد دیگه ای باشه بنده اطلاع ندارم
R@min
۳۰ آبان ۱۳۹۹داداش اشتباه داری می گی حالا اگه اصرار به اشتباه گفتن داری حله شما درست می گی اصن این بحثم ادامه نداره اشتباه از من بود. من فقط واسه این گفتم اطلاعات این حوزه چند نفر دیگه بالا بره حتی راجب تلفظ اسامی
مازیار
۳۰ آبان ۱۳۹۹جای همگی دوستان در شمال کشور خالی
بهترین هوای شمال آفتاب بعد از برف پاییزی هست که امروز یه نمونه اش بود
مازیار
۳۰ آبان ۱۳۹۹اینجا تلفظ فارسی هم عنوان شده اما اگه شما میگی که من اشتباه میکنم قطعا همینطوره و شما درست میفرمایید
هرچی باشه شما اطلاع داشتید که در انتخاب دیفندر به عنوان SUV برگزیده سال یه زیرمیزی داده شده
NAVID۰۰۹۸
۳۰ آبان ۱۳۹۹اوایل فکر میکردم با گذر زمان میتونم با این جلوپنجره کنار بیام ، اما مثل اینکه گذرزمان هم کارساز نبود !
آخه این چیه چسبوندی جلو ماشین رو افتضاح کردی دِ لامصب !
Hadi
۳۰ آبان ۱۳۹۹فقط ۱۸۰ اسب؟؟
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹نمیدونم چرا من بر عکس بقیه از این نسل خیلی خوشم اومده ، طراحی چراغ عالی و هماهنگ با جلوپنجره ، طراحی کنسول وسط خیلی زیباست در کل خیلی از این ماشین خوشم اومده اما یه ایراد بزرگ داره:
ا-موتور بدرد نخورش
Ahmadreza2002
۳۰ آبان ۱۳۹۹برا نسخه پایه خوبه که موتورش
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹اخه دولیتری؟
جک s5 هم دو لیتره!!
RezaRs
۱ آذر ۱۳۹۹خو موتور این تا موتور جکs 5
Ahmadreza2002
۱ آذر ۱۳۹۹ببین منم تو رویا هام این ماشین رو تو نسخه M4 میرونم ولی برا ی رانندگی معمولی همین قدرت هم کافیه
JoJo
۳۰ آبان ۱۳۹۹چه بخوایم و چه نخوایم این جلو پنجره جدید امضای محصولات بی ام و شده
به نظرم هرچی زودتر باهاش کنار بیایم زودترم لذت میبریم :)
مهدی
۳۰ آبان ۱۳۹۹اره دقیقا
Alireza
۳۰ آبان ۱۳۹۹پس یه کار دیگه هم بکنید شما بی زحمت با این شرایط اقتصادی هم سریع کنار بیاید تا ازش لذت ببرید !!!
REZA
۱ آذر ۱۳۹۹ملت ما رود با همه چیز کنار میاد از گرونی بگیر تا کرونا همه چی واسمون زود مبشه جوک
JoJo
۱ آذر ۱۳۹۹خیلی وقته کنار اومدیم یه نگاه به خودمون بکنیم متوجه میشیم :)
مهدی
۳۰ آبان ۱۳۹۹بی ام و و بنز هی یه امضا دارن مخصوصا بنز که اون طراحیه صفحه نمایشو چسبونده بود به سرعت سنج بی ام و ام الان امضاش شده این جلو پنجرش
hamed
۳۰ آبان ۱۳۹۹من که هر بار میبینش ظاهرشو بیشتر دوست دار پرفورمنسش که بماند
Ho3in
۳۰ آبان ۱۳۹۹واقعا خیلی خیلی دوست داشتنیه
بعد از سری هشت بهترینه توی برند بی ام
یه سرو گردن از بقیه بالاتره فک نکنم مثل بقیه سری ها از مد بیفته
MAHDI
۳۰ آبان ۱۳۹۹منکه خیلی دوسش دارم. عملکردش هم مثل همیشه فوقالعاده بوده و هست.???
MAHDI
۱ آذر ۱۳۹۹این بررسی مال حدود یک ماه پیشه که امروز مجله auto express رقابت بین سری4 و آئودی a5 و لکسوس RC رو انجام داد.
آقا شاهین لطفا زودتر ترجمه اش کن???
راستی درگ M2CS و بنتلی فلاینگ اسپور هم که CARWOWانجام داد باحاله☺️?
R@min
۳۰ آبان ۱۳۹۹هر وقت می بینمش حالم بد میشه
SF90 STRADALE
۳۰ آبان ۱۳۹۹دلم برای تیم مهندسی طراحی و ساخت انجین BMW می سوزه
هرچی اونا زحمت میکشن ، تیم طراحی BMW زحماتشون رو به باد میده
واقعاً انجین های BMW طلاهای کمیاب هستن
بندازین بیرون اون فن هوی دونک بی مصرف رو
ایشون برای برندی مثل BMW خیلی کوچیک هست
R@min
۳۰ آبان ۱۳۹۹حیف واقعا
MAHDI
۳۰ آبان ۱۳۹۹والا به نظر من نسل قبل اصلا به چشم نمیاد در مقابل این نسل.شما این ماشینو تو فکرت با M4 نسل قبل مقایسه میکنی که نمیشه.
همین الان سری4 جدید رو تو گوگل یا اینستاگرام سرچ کنن و تصاویرش رو در نسخه های مختلف و رنگ های مختلف ببین و بعد با سری4 معمولی نسل قبل مقایسه کن ببین کدوم جذاب تر و سرتره.
R@min
۳۰ آبان ۱۳۹۹نسل قبل
شمام این عبارتو سرچ کن: m4 2021 with small grill
600000
۱ آذر ۱۳۹۹ببین داداش اون با گریل کوچیک خیلی زشتو ناقصه من که اصلا خوشم نیومد ازش
RezaRs
۱ آذر ۱۳۹۹یه بار بات موافقم ?دقیقا
علی
۳۰ آبان ۱۳۹۹تعداد اسب بخارش کمه انصافا
MAHDI
۳۰ آبان ۱۳۹۹نسخه پایه است دیگه. شما میتونی نسخه 440 رو انتخاب کنی که شتاب 3.7 تا 3.8 ثانیه ای داره.
600000
۱ آذر ۱۳۹۹اره من حتما 440 رو میخرم :)
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱ آذر ۱۳۹۹اره اون خوبه ولی با پایه حال نکردم
بهنام
۳۰ آبان ۱۳۹۹ظاهر مضخرف این ماشین جوریه که من رغبت نمیکنم متنو بخونم ببینم چی نوشته. چیه این فیس آخه؟ میدادن چینیا کپی میکردن بهتر از این در میومد.
مهزیار
۱ آذر ۱۳۹۹اتفاقا طراحش کره ایه
زیزیگولو
۳۰ آبان ۱۳۹۹ایمنیو امنیت بالا، کارآیی بالا، طول عمرو دوام بالا، راحتیو آسایش، تنوع گسترده مدل ها، قابلیتای دینامیکی و طراحی مدرنو لوکس تو اکثریت قریب به اتفاق مدلای بی ام و دیده میشه
فرشاد
۳۰ آبان ۱۳۹۹طول عمر بالا رو جدی گفتی ؟
زیزیگولو
۳۰ آبان ۱۳۹۹آره فرشاد جدی گفتم … یه پراید تولید سایپا اگر درست ازش استفاده کنی و ازش نگهداری کنی تا 30 سال واسه ت کار میکنه که نمونه هاشم تو ایران زیاد داریم، این که دیگه اسمش بی ام و هستش، اسمشو بزاری رو سنگ، سنگه ذوب میشه
زیزیگولو
۳۰ آبان ۱۳۹۹ماشینای کمپانی بی ام و یه سرمایه واقعی هستن و میشه گفت ماشینای کمپانی بی ام و نسبت به ماشینای کمپانیای دیگه محصولایی با سرمایه گذاری بلند مدت هستن چون ارزش ماشین از لحظه خروج از نمایشگاه کاهش پیدا میکنه ولی برندایی هستن که نسبت به بقیه برندا ارزش خودشونو به مقدار زیاد از دست نمیدن که ماشینایی مثل بی ام و، بنزو فراریو لامبورگینی دقیقاً مصداق این تعریف هستن البته بستگی به این داره که مالک اینجور ماشینا چقدر از ماشینشون خوب نگهداری کنن که در این صورت ماشین مدت زمان زیادی رو واسه صاحابش کار میکنه و ارزشش هم کاهش پیدا نمیکنه ……((نظر شخصی))
Alireza
۱ آذر ۱۳۹۹هه اتفاقا برعکس ماشینای بی ام و دقیقا بدلیل استهلاکشون تو بازار دست دوم افت شدیدی دارن دقیقا فراری و لامبو هم افت قیمتشون زیاده چون ماشین اسپرت هستن و مالک تحت فشار قرار میده وگرنه اگه قرار بود صاحبش بهش گاز بده که میرفت یه پریوس میخرید
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱ آذر ۱۳۹۹واقعا اصلا حال نمیکنم ماشینی بخرم که فقط نگاهش کنم به چه درد میخوره خوب عکسشو میبینم ماشینو باید ازش استفاده کرد ، وقتی لامبورگینی میگیری باید پاتو تا ته رو گاز بزاری
زیزیگولو
۱ آذر ۱۳۹۹کی گفته فراریو لامبورگینیو بی ام و استهلاک بالایی دارن؟؟ میشه با دلیل و مدرک توضیح بدی؟؟ اونایی که استهلاک بالایی دارن برندای نامرغوب چینی هستن
600000
۱ آذر ۱۳۹۹من کارکردای سوپر اسپرتای دسته دومو نگا میکردم همشون از سه رقم بالاتر نرفته بودن .. این نشون میده این ماشینا ارزش رانندگی ندارن و فقط ارزششون کلکسیونیه . تنها جایییم که میتونه پرفورمنسشو نشون بده فقط پیسته .. بقیه جاها باهاش 100تام نمیتونی بری…
درضمن این نسخه های خیابونیه ماشینارو هم که میسازن اصلا هیچ فرقی با نسخه پیستش نمیکنه و تنها فرقش اینه که پلاک میخوره ولی بازم نمیتونی تو خیابون ازش لذت ببری و در نتیجه باید با تریلی ببریش پیست مسابقه تک نفره بدی
بهنام
۳۰ آبان ۱۳۹۹دوستان لطفاً بفرمایید نظر شما زیر هر خبر یا مقاله در پدال بعد از چه مدتی ثبت میشه. تعجب میکنم برخی از دوستان جوری با هم کامنت رد و بدل میکنن انگار تلگرامه. ما که یه نظر میدیم تا ثبت بشه یه نصفه روز طول میکشه. چرا اینجوریه؟
مازیار
۳۰ آبان ۱۳۹۹برای من که تا حالا پنج دقیقه طول کشیده امیدوارم که چشم نخوره?
Sina
۳۰ آبان ۱۳۹۹فکر کنم متن بیش از اندازه میخواسته این ماشینو خوب جلوه بده در حالی که اینطور نیست.
ظاهرش ماشین اصلا تعریفی نداره ، جلوپنجره کاملا نامناسبه
قدرت موتور کافی نیست برای یه اسپرت ۴۰ هزار پوندی ( ۴۸ هزار دلار میشه تقریبا ، که خیلی گرونه با این قدرت)
این موتور واسه سری ۳ عالیه چون نسخه های پایین رده اش اسپرت نیستن پس کافیه ولی برای این نه
شتاب صفر تا صدش هم خوب نیست ، حتی با ۱۸۰ اسب بخار و این وزن سبک واسه اسپرت ، شتاب ۷.۵ ثانیه نسبتا کمه.
ولی کیفیت و لوکس بودن ، نام بامو و ظاهر پشت ماشین نسبتا خوبه
نمیدونم ولی این ماشین در حد تعاریفی که متن داره درباره این ماشین میکنه نیست .
فرشاد
۳۰ آبان ۱۳۹۹m4 2017 رو با این مقایسه کنید
MAHDI
۱ آذر ۱۳۹۹این سری 4 معمولی هستش نه M4
از شما بعیده که متوجه نشدید سری4 با M4 یه دنیا تفاوت دارن.
فرشاد
۲ آذر ۱۳۹۹اره حق با شماست
ولی باز طراحیش به نسبت 2017 پسرفت کرده
رامتین
۳۰ آبان ۱۳۹۹نسخه پایه سری 4 را بخوای داشته باشی فقط با 2هزار دلار بیشتر انتخاب ارجح مدل 430i هست که 260 اسب توان داره و کاملا میتونه خریدار را روسفید کنه. نسخه 440i که 6 سیلندر میشه و 380 اسب و ورژن ام پاورش هم تا 500 اسب گزینه نهایی هست.
ارش
۳۰ آبان ۱۳۹۹حتی رغبت نکردم متن رو بخونم.
MAHDI
۱ آذر ۱۳۹۹پس اینجا چیکار میکنی?
net
۳۰ آبان ۱۳۹۹این چراغ جلو با این جلوپنجره بزرگ بد جور در نمیاد
[—{^AMIN_MC20^}—]
۳۰ آبان ۱۳۹۹خخخخخ همه کامنت ها مساوی لایک و دیس گرفتن به جز دوتا
Achtung
۳۰ آبان ۱۳۹۹سلام
من ۲ سال نبودم و همش فکر بد بختیام بودم ، یه سوال دارم هنوز بی ام و خودروی صرفن درون سوز میسازه یا همش هایبرید شده؟
600000
۱ آذر ۱۳۹۹درون سوز و هیبریدی و الکتریکی میسازه
ارش
۱ آذر ۱۳۹۹ما هم فکر بدبختیامون بودیم ولی تو پدال هم بودیم? هر دوتا رو می سازه.
net
۳۰ آبان ۱۳۹۹جلوپنجره بزرگ خیلی بد هست
Amin_sto
۳۰ آبان ۱۳۹۹بی ام و کارشو بلده
امیررضا
۳۰ آبان ۱۳۹۹به خدا زبون آدم مو درمیاره
یه مولا جلوپنجره یه ماشین فاکتور تو خریدش نیست.
همهچی رو بعضیا ول میکنن صاف میچسبن به جلوپنجره! انگار این ماشین نه موتور عالی داره نه کابین شیک داره، نه سواری خوب داره، نه شتاب خوب داره. چتونه آخه؟
سر یه موضوع خیلی بیربط کل فلسفه ماشین رو له میکنن یه آبم روش.
net
۱ آذر ۱۳۹۹امیر ضا
در امریکا و اروپا هم به این جلوپنجره بزرگ بی ام و دارن انتقاد میکنند و میگویند خیلی بد هست
Mehdi
۱ آذر ۱۳۹۹جگوار یا بی ام و؟
ارشیاsvj
۱ آذر ۱۳۹۹خیلی ماشین خوشگلیه
البته اگه اون کشور سیاهی که جلوشه در نظر نگیریم!???
محمد
۱ آذر ۱۳۹۹جدا خوشگله… اگه برای پلاک فکری بکنن
جلوپنجره بدون پلاک وسطش واقعا جذابه… چندجا دیدم مدل لامبورگینی زده بودن بغل و جلو پنجره خوب بود
پدر خودروسازی جهان
۱ آذر ۱۳۹۹من از اولش با جلو پنجره اش مشکل نداشتم ولی با نمای پشتش شدیدا مشکل دارم ?.