بی ام و

نقاط قوت و ضعف ب‌ام‌و 840i گرن‌کوپه مدل 2020

وقتی بخواهید به بهترین خودروهای ب‌ام‌و فکر کنید چه محصولاتی به ذهنتان خواهد رسید؟ سدان های شیک با سواری هیجان‌انگیز که هم لوکس هستند و هم پرفورمنس. کافی است نگاهی داشته باشید به سری ۳ کد E30 دهه ۸۰، سری ۵ کد E39 اواخر دهه ۹۰ و سری ۳ کد E46 نمادین. ما نمی‌گوییم که شما باید ب‌ام‌و سری ۸ گرن کوپه ۲۰۲۰ به این لیست اضافه کنید اما قطعاً این خودرو ویژگی‌هایی دارد که طرفداران نسل‌های پیشین محصولات ب‌ام‌و نیز آن‌ها را دوست خواهند داشت.

۸۴۰i گرن کوپه البته از برخی جهات پشت سر پیشینیان نمادین خود قرار می‌گیرد. همانند تقریباً همه‌ی محصولات کنونی ب‌ام‌و، این سدان خوش‌ترکیب با راننده ارتباط برقرار نمی‌کند؛ و اگرچه تکنولوژی ب‌ام‌و نسبت به ۲۰ سال پیش بسیار پیشرفت کرده اما سیستم‌هایی را ساخته که یاد گرفتن آن‌ها سخت‌تر شده است.

ولی ۸۴۰i هنوز هم در لیست جدیدترین محصولات ب‌ام‌و است که ما دوستش داریم. پیشرانه قوی، کاراکتری با سواری هیجان‌انگیز و اسپورت بودن باعث می‌شوند سری ۸ جذابیت‌های زیادی داشته باشد.

در ادامه شما را با نقاط قوت و ضعف ۸۴۰i گرن کوپه آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

  • نقاط قوت

طراحی زیبا: زبان طراحی ب‌ام‌و طی سال‌های پیش بسیار تکراری شده بود اما سری ۸ گرن کوپه از این نظر فوق‌العاده عمل کرده است. تناسبات کم ارتفاع و پهن خودرو به همراه کاپوتی طویل باعث شده‌اند خودرویی جذاب تولید شود. با اینکه هنوز هم برخی عناصر طراحی قبلی ب‌ام‌و همچون جلوپنجره و چراغ‌ها و بخش پایینی سپر عقب در سری ۸ دیده می‌شوند اما طراحی کلی ۸۴۰i گرن کوپه دوست‌داشتنی است. از نظر ما این خودرو واقعاً چشمگیر است.

بهترین قوای محرکه ب‌ام‌و: پیشرانه‌های M همیشه جلب‌توجه می‌کنند اما آنچه که واقعاً دوست‌داشتنی است نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربویی می‌باشد که در تعداد زیادی از محصولات این برند بکار می‌رود. البته که دلیلی برای این کار وجود دارد. این پیشرانه در رانندگی روزمره نرم و آرام بوده و البته قدرت زیادی داشته و به راحتی دور می‌گیرد. صدای تولیدی آن نیز جذاب است. یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک هم نیرو را به چرخ های عقب منتقل می‌کند هرچند سیستم چهار چرخ محرک نیز در دسترس است. در شرایط دینامیک‌تر، گیربکس ساخت ZF تعویض‌های دقیق و تیزی خواهد داشت.

اسپورت و درعین‌حال راحت: آنچه با قوای محرکه ترکیب ‌شده سیستم تعلیق متوازن و فرمانی سریع است که باعث می‌شوند در سواری روزمره وضعیت بسیار خوبی داشته باشید. ۸۴۰i خودرویی سریع بوده اما راندن آن سخت نیست. این خودرو در حالت‌های راحت رانندگی به یک سدان لاکچری با سواری پایدار، کابین آرام و باکیفیت تبدیل می‌شود. ۸۴۰i یک خودروی روزمره استثنایی است.

  • نقاط ضعف

قدرت یا توازن؟ یکی را انتخاب کنید: پیشرانه ۳ لیتری این خودرو قدرت ۳۳۵ اسبی داشته و در دنیایی که خودروهای زیادی با دو برابر قدرت این پیشرانه وجود دارند خیلی تحت تأثیر ۸۴۰i قرار نمی‌گیریم. با این وجود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت خودرو در ۴.۹ ثانیه ثبت می‌شود و این در حالی است که توازن وزن تقریباً عالی ۵۰/۵۰ وجود دارد؛ اما موضوع تأسف‌بار اینکه برای سرعت بیشتر باید مدل M850i یا M8 را انتخاب کنید که تنها به‌صورت چهار چرخ محرک در دسترس هستند و وزن آن‌ها بسیار بیشتر از این مدل است. همچنین این خودروها فاقد توازن عالی می‌باشند. M850i شتاب ۳.۷ ثانیه‌ای داشته اما چند کیلوگرمی سنگین‌تر بوده و اکسل جلوی آن وزن بیشتری دارد.

هرگز با راننده صحبت نمی‌کند: این مشکلی است که در محصولات اخیر ب‌ام‌و دیده می‌شود و تقریباً بازخوردی از فرمان یا شاسی به راننده نمی‌رسد. قطعاً ۸۴۰i خودرویی چابک بوده و فرمان هم سنگینی مناسبی دارد اما هرگز نمی‌گوید بین لاستیک‌ها و جاده چه می‌گذرد. هیچ خبری از سطح ارتباط خودروهای قدیمی ب‌ام‌و در ۸۴۰i نیست. البته این مشکل تنها زمانی پدیدار می‌شود که خودرو را به شدت تحت‌فشار بگذارید در غیر این صورت چیز خاصی نخواهد بود.

تکنولوژی عقب‌تر نسبت به رقبا: شاید ۸۴۰i جزو مدل‌های پایه در این خانواده باشد اما تکنولوژی زیادی دارد. جدیدترین نسخه از سیستم iDrive و پشت آمپرهای دیجیتالی به‌صورت استاندارد موجود بوده و خودروی حاضر در تست از سطح وسیع سیستم‌های ایمنی نیز برخوردار بوده است. این ویژگی‌ها در محصولات رقیب همچون مرسدس بنز، آئودی، پورشه و… هم وجود دارند؛ اما رقبا کار بهتری در یکپارچه‌سازی این سیستم‌ها انجام داده‌اند. ارتباط واقعی بین پشت آمپرهای دیجیتال و صفحه‌نمایش iDrive این خودرو وجود نداشته و پشت آمپرها سطح شخصی‌سازی کمتری داشته و فاقد کاربری بالای سیستم‌های MBUX یا کاکپیت مجازی آئودی می‌باشند.

مشخصات ب‌ام‌و ۸۴۰i گرن کوپه ۲۰۲۰

  • پیشرانه: ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۳۵ اسب بخار/۴۹۹ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود شده)
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۹.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
  • قیمت پایه: ۸۴۹۰۰ دلار
  • قیمت مدل تست شده: ۹۵۰۹۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. MHMD

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (68 ديدگاه)

    یه کم لاغره , 10 درصد تپل تر طراحی میشد جذاب تر به نظر میرسید , انگار یک استخونی هیکلمندِ …

    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      اِنگار نحس شده این bmw
      این ماشینو از نزدیک دیدم ، معرکست
      مثل ماری میمونه که روی زمین چسبیده آماده نبرد بخصوص رنگ مشکیش .
      به قیمتش توجه کردین ، نسبت بقیه همکلاسان بنز و آئودی ارزانتره اما جالبه که اُفت قیمت بیشتری هم به نسبت بقیه داره .

      کلاً bmw به جز سری۵ در قسمت شاسی بلندها بهتر و موفقتر از سدان‌ها و کوپه‌هاست .
      بنظرم سری ۸ به حق واقعی خودش در بازار نرسیده ، تیپ خودرو خیلی کشیده و زیباست به خصوص قسمت عقب و دیزاین چراغها
      .

    2. Reza

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (5352 ديدگاه)

      سلام بچه ها . دیشب ۲ نفر از همسایه های نزدیکمون که کرونا گرفته بودند فوت کردند.
      خواستم بگم تو این چندین سال اگه تو بحث و مشاجره ها باهاتون طوری حرف زدم که باعث ناراحتی شما شدم و دلتونو شکستم ازتون می‌خوام حلالم کنید. شاید دیگه نتونیم به این سایت وارد بشیم

      1. سینا BMW

        ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2428 ديدگاه)

        هر کی که کرونا میگیره که نمی میره. بستگی به سنتون داره.میانگین مرگ ها بالای ۶۰ سال بوده

        1. Reza

          ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (5352 ديدگاه)

          اینا حرف های صداسیما هستش گلم چطور تو آمریکا مثل یه بلا اللهی هستش که همه رو میکشه ولی تو ایران فقط بالای 60 سال هارو؟

    3. مهراد

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (819 ديدگاه)

      هر چیزی اندازه ای داره
      این ماشین به اندازه کافی عضلانی و یغور بنظر میرسه
      خیلی خفن و خواستنیه
      دوسش دارم
      ⁦♥️BMW⁦♥️

    4. GERMANY

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      چه زوری هم زدن ازش عیب در بیارن?

  2. محمد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (304 ديدگاه)

    به نظر منم اگه یکم طراحی پُف کرده تر و عضلانی تری میداشت خیلی جذاب تر میشد

  3. Zonda R

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    چقدر زیباس این خودرو کمال تقارن و همسان بودن تمام نقاط
    چقدر سردنده ی جالبی داره
    همه چیز سادس ولی هرچقدر میبینیش برات جذاب تر میشه
    رقیبای گردن کلفتی داره تو سگمنت خودش جناب پانامرا هست که با قیمت پایه 85000 دلار و حتی تو مدل پایه همین قدرت رو داره
    از Audi اتاق a7 و از مرسدس بنز هم cls و با هزینه بیشتر amg gt
    با این قیمت وارد سگمنت سدان های فول سایز هم میشه که از 75000 تا 93000 دلار قیمت دارن هم میشه که شامل Ls سری 7 و s class میشه

  4. علیرضا

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    این طرح در مقابل طرح ۶۴۰ واقعا دچار افت شده . قرار بود اتاق ۶ جاشو به ۸ بده اما به نظرم شکست خورد
    از نظر قیمت و مقبولیت نتونست نظر مشتری رو جلب کنه هرچند پرفورمنس بالاتری داره

  5. Khosrow

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    با این حساب فقط ارتفاع کوتاه ( که نیست ) و پهناش خاصه / هرچی ایراد نداشته بود هم برای 8 پیدا شد / تو عکس سوم پر از ایراده / شاید یه تیونر بتونه سروشکلی بده بهش / مثل WheelsAndMore ..

  6. Joker

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (582 ديدگاه)

    ایراد بنی اسرائیلی (با این وجود شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت خودرو در 4.9 ثانیه ثبت می‌شود و این در حالی است که توازن وزن تقریباً عالی 50/50 وجود دارد؛ اما موضوع تأسف‌بار اینکه برای سرعت بیشتر باید مدل M850i یا M8 را انتخاب کنید که تنها به‌صورت چهار چرخ محرک در دسترس هستند و وزن آن‌ها بسیار بیشتر از این مدل است. همچنین این خودروها فاقد توازن عالی می‌باشند. M850i شتاب 3.7 ثانیه‌ای داشته اما چند کیلوگرمی سنگین‌تر بوده و اکسل جلوی آن وزن بیشتری دارد)توقع داری با مدل پایه ۶ سیلندر به تاپ اسپید بالای ۳۰۰ دست پیدا کنی یا با انتخاب نمونه های قویتر و حجیم تر و سیستم کوواترو وزن افزایش پیدا نکنه؟؟؟!!! M8 کامپتیشن یه هیولاست تو کلاس خودش واسه همین تنها نقطه ضعفی که تونستن ازش در بیارن قدرت بسیار زیادشه که تو این کلاس خودرویی واسه رقبا دردسر ایجاد کرده…

    1. OMID

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      سیستم کواترو؟
      اون ماله ائودیه
      این xdrive داره
      یا میتونستی بگی چهار چرخ محرک
      به جای این که بخوای کلاس بزاری عوضش گاف بدی

  7. رزیتا

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    ب ام و 840i یه فرمول آلمانی تو ترکیب سدانو کوپه و قطعا یکی از پروژه های جذاب از بی ام و هستش که نسخه 2020 اون با ویژگی های خاص تر از قبل راهی بازار شده

  8. ارش

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    نقطه ضعف هم مگه داره این ماشین .

  9. (Saeed(peugeot

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    فوق العاده و دوست داشتنی

  10. Hamidreza

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2458 ديدگاه)

    چرا همه جا دوبار پیام یکسان میدی؟

  11. رامتین

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3195 ديدگاه)

    وقتی m850 توان 523 اسب و m8 توان 617 اسب داره که هر دو موتور 8سیلندر دارند روی این نسخه از سری هشت، یعنی 840i که موتور 6 سیلندر قرار گرفته توان 335 اسب بشدت نازله. دلیل: موتور 6 سیلندر 3لیتری بی ام و بشدت محبوب و در اکثر خودروهاش استفاده میشه. روی m2 حدود 430 و روی m4 توان 472 اسب و در سال 2020 روی m4کامپتیشن 503 اسب میده. بنابراین خیلی خیلی راحت میشد روی این سری هشت، توان دقیقا 400 اسب ارائه کرد که فاصله منطقی با دو خودروی دیگر هم داره. بی ام و اصلا حاضر نشد کمی روی این موتور وقت بزاره و دقیقا از روی z4 موتور را برداشت و روی سری هشت گذاشت.

  12. Enzo

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (319 ديدگاه)

    نمی‌دونم چرا ولی سری ۵ رو کاملتر می‌دونم.حداقل برای من خواستنی تره

  13. بی طرف

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (100 ديدگاه)

    نظرسنجی:
    Cls لایک
    سری ۸ دیسلایک

  14. amg 63

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    طوری میشد این تو خیابونا ماهم بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا