«زیباترین M5 ی که تاکنون دیدهاید». این یکی از بهترین توصیفهایی است که میتوان در مورد این خودروی جدید بیام و به کار برد. سازندگان خودرو در بیام و، مدل M6 گرن کوپه را «شاید بهترین ترکیب» از M5 و M6 دانستهاند؛ به این دلیل که شبیه به M6 ی است که روی چرخهای یک M5 قرار گرفته است. طراحی سری M ب ام و، ظاهر گرن کوپه را بسیار دلپذیر کرده است. جلوپنجرههای بزرگ خودرو، لبخندی مقتدرانه به آن بخشیده و در حالی که از رنگ منحصر به فرد «نارنجی تیره» برای رنگآمیزی بدنه استفاده شده، باز هم جلوهٔ خود را حفظ کرده است. طراحی چرخها نیز بر زیبایی این مدل افزوده است. اینها را در نظر بگیرید با نشانههای استاندارد یک خودروی سری M ب ام و، مانند: سقف فیبرکربنی، اگزوزهای چهارتایی و همچنین گوشههای نه چندان نوک تیز که این M6 را از مدلهای پایینتر گرن کوپه متمایز میکند.
وقتی ۱۱۵۰۰۰ دلار پول را برای خرید چنین ماشینی صرف میکنید، باید انتظار کابینی مناسب و راحت از آن داشته باشید. خودرویی که برای تست استفاده شد، ۳۵۰۰ دلار بابت روکش چرم «مرینو» هزینه اضافی پرداخت کرده بود. سقف ترکیبی از چرم و جیر آلکانتارا بر خود دارد و با نواری نازک خط وسط سقف M6 گرن کوپه پوشانده شده است. همه جا، فیبر کربنی جای چوب را گرفته است و حس دربر گرفته شدن توسط پوست گاو را کاهش داده است. با این همه توصیفات، وقتی حرف از خودروهای مدل M میشود، همه میدانند که فضای رانندگی در داخل چقدر میتواند خوب باشد و M6 گرن کوپه نیز از این امر مستثنی نیست. با این حال، سقف کوتاه باعث اندکی مشکل در ورود و خروج میشود؛ حتی اگر صندلیها در پایینترین حالت باشند، احتمال برخورد سر با سقف وجود دارد، ولی وقتی وارد کابین شدید، فضای راحت و دلپذیر در انتظار شما خواهد بود.
پنجره کوچک عقب، باعث میشود تا راننده به سه دوربین M6 گرن کوپه و حسگرهای پارکینگ آن تکی شوند. این مدل، تقریباً ابعاد بزرگی دارد؛ مگر اینکه صندلیها را به عقب و جلو حرکت دهید و حالتهای مختلف رانندگی را امتحان کنید.
قلب تپنده این سدان شبیه به کوپه، موتور ۴/۴ لیتری دو توربو شارژر V8 است. با اینکه شخصیت موتور ۵/۵ لیتری V8 مرسدس را ندارد، امّا کارایی منحصر به فرد آن، نمیتواند نادیده گرفته شود. این موتور ۴/۴ لیتری، میتواند ۵۵۲ اسببخار ایجاد کرده و گشتاوری برابر ۶۸۰/۲ نیوتنمتر تولید کند که این دو، در ۱۵۰۰ تا ۵۷۵۰ دور در دسترس خواهند بود. برای تست سرعت، M6 گرن کوپه میتواند در همان مدتی که سازنده تخمین زده، یعنی ۴/۱ ثانیه (و شاید زودتر!) به ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت و در حالت تختگاز نیز به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت برسد.
سیستم و حالت رانندگی بسته به نیاز راننده میتواند تغییر و سوییچهایی برای این منظور فراهم شده است. همچنین، میتوان در سیستم iDrive تغییرات دلخواه را در رانندگی ذخیره کرد و در مواقع لزوم از آنها استفاده کرد. سیستم فرمان گرن کوپه هیدرولیک است و این در حالی است که امروزه همه خودرو به سمت سیستمهای فرمان الکتریکی، به خاطر صرفهجویی مصرف سوخت میروند و بیام و سعی کرده سبک کاری قدیمی خود را حفظ کند.
دو نوع سیستم ترمز در M6 گرن کوپه میتوان انتخاب کرد. سیستم استاندارد ترمز این خودرو با چرخ ۱۵/۷ اینچی جلو و ۱۵/۶ اینچی در عقب، همراه با شش پیستون متوقف کننده ارائه میشود. سیستم ترمز دیگری که میتوان با ۹۲۵۰ دلار انتخاب کرد، ترمزهای کربن-سرامیکی است که میتواند به خوبی چرخهای ۲۰ اینچی خودرو را متوقف کند و علاوه بر آن، ۱۹/۵ کیلوگرم از وزن کلی ماشین که ۲۰۰۹/۴ کیلوگرم است، بکاهد. در هر حال، پدال ترمز خودرو به صورت خطی عمل میکند و به راحتی قابل کنترل است. همچنین در سرعتهای پایین، ترمز کربن-سرامیکی صدای جیغ از خود میدهد که برای چنین سیستمهای ترمزی، طبیعی است.
در کل، سیستم ترمز برای چنین ماشینی، با موتور V8 و نیرویی که برای حرکت ایجاد میشود، اهمیت زیادی دارد. تعویض دنده دستی برای ۷ سرعت مختلف، شاید از سیستمهای دنده اتوماتیک هم راحتتر است، ولی در هنگام برگرداندن دنده، انگار دارید با یک تفنگ شلیک میکنید!
مانند سیستم موتور و تعویض سرعت، سیستم تعلیق M6 گرن کوپه نیز برای شرایط مختلف تدارک دیده شده است. سیستم کنترل جذب نیروی دینامیکی M، کاملاً نیروهای وارده را به خود جذب میکند و شرایط رانندگی راحتی را فراهم میکند. در این خودرو، همهچیز در کنترل راننده است و خودرو به همان ترتیبی که یک وسیله نقلیه چهار در باید باشد، حرکت میکند. چیز دیگری که در مورد M6 گرن کوپه جلب توجه میکند، صدای کمِ این خودرو در مقایسه با مدلهایی مانند مرسدس بنز CLS63 AMG است. حتی موتور جدید دو توربو شارژر V8 و ۴ لیتری آئودی نیز، از موتور این خودرو، صدای بلندتری تولید میکند.
با توجه به وزن و قدرت M6، مصرف سوخت ۸/۶۶ لیتر در بزرگراه و ۱۲/۳۸ لیتر در شهر برای این خودرو منطقی است. البته این ماشین، قیمت کمی ندارد. همانطور که گفته شد، قیمت پایه و بدون آپشنهای اضافی آن ۱۱۵ هزار دلار است. با این حال، ماشینی که مورد ارزیابی قرار گرفت، مجهز به سیستم دستیار راننده به ارزش ۱۹۰۰ دلار، شامل: هشدار عبور از خط، کمک در پارک کردن و دوربینهای کنار و بالا، و پکیج مخصوص ۵۵۰۰ دلاری شامل: روکش فرمان، صندلیهای ویژه، سیستم نور LED، نمایشگر بالا، سیستم ماساژ صندلیهای جلو و سایه شیشه پنجرههای عقب و کنار بوده است و مهمتر از همه سیستم ترمز دینامیکی برای ماشین تست انتخاب شده که روی هم رفته، قیمت ماشین تست شده به ۱۳۷۳۷۵ دلار میرسد.
M6 گرن کوپه ۲۰۱۴، خودرویی که نگاهها را از هر طرف به خود جلب میکند و به نوعی، ازدواج تکنولوژی و کارایی با راحتی و زندگی مجلل است.
فوق العاده ماشین زیباییه از نزدیک واقعا ابهت خاصی داره بی ام و واقعا کار وبی کرد که مدل چهار در این ماشین رو تو خط تولیدش قرار داد طراحی داخلش هم خیلی بهتر شده نسبت به نسل قبل در کل خیلی خوبه خیلی
ای بابا … . ما دهنمون مو درآورد از بس گفتیم … از این نامردا ماشین (لگن) نخرید… اونوقت شما میگی کارت طلایی چند ستاره بگیرم :-( . در ضمن از اونجایی که من از این نامردا تا حالا چیزی نخریدم … اصلا نمی دونم کارت طلایی چی هستش :-)
با اینکه بی ام و بهترین خودروساز دنیا (برایند معیارها) است و طراحی همین bmw که در این مقاله میبینید (یعنی سری6) توسط 1 ایرانی هدایت شده ولی چهره سری 6 قبلی (یعنی 2008 یا همون 630 یا 650 که در بازار میبینیم) که معروف به کوسه باوریاست، بنظرم زیباتر از سری جدید هست. نظر دوستان چیه؟
سلام پژمان عزیز، همانطور که همه علاقه مندان خودرو در جریان اند، ب ام و و مرسدس بنز محدودیت الکترونیکی سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را برای کلیه محصولات استاندارد خود در نظر می گیرند.
محدود کننده میذارن دیگه ، قوانین دستشونو بسته . اصلا هم چیز خوبی نیست به نظرم . یعنی ب ام و 6 معمولی 250میره اینم 250 میره پس چه فرقی داره ؟ کاش تو این موضوع تجدید نظر کنن قانون گذارها
عزیز جان بدنه ماشین کشش سرعتای بیشترو نداره (به دلیل قوانین ایرودینامیکی) وگرنه ربطی به قوانین نداره. اگه اینطوره باید پورشه هم محدود کنه حداکثر سرعت ماشیناشو.
بدنه کشش نداره ؟ منطقی نیست اصلا . یعنی الان مثلا کشش بدنه ب ام و با ماکسیمای 20 سال پیش یکیه ؟؟؟؟؟مثلا چی میشه ؟ مچاله میشه بیشتر از 250 بره ؟ اصلا منطقی نیست . ضریب پسارش از خیلی ماشینا که بیشتر از 250 میرن بهتره ، اصلا مقاومتی نداره .
پژمان جان محصولات بنز و بی ام و اکثرا از نظر سرعت تا همون 320 کیلومتر برساعت میتونن برن منتها با محدود کننده های الکتریکی سرعتشون رو روی 250 کیلومتر محدود میکنن برای امنیت بیشتر
درسته واسه امنیته ، ولی اگه به امنیت باشه 200 هم زیاده ، سرعت مجاز معمولا همون 120 هست همه جا . ولی اگه یه نفر بخواد بره پیست با ماشینش 250 بره یعنی دو نداره 320 هم امتحان کنه ؟ تکلیف اون چیه ؟ اگ واسه ایمنی باشه همون 250 هم زیاده .
یعنی چی که ماشینی با این قدرت رو محدود میکنن روی250تا؟! اگه فقط بخاطر قوانینه، پس چرا پورشه اینکارو نمیکنه؟!درصورتی که بنز،ب ام و،پورشه، همشون تو یه کشور تولید میشن! (من فک میکنم قضیه چیز دیگه ایه!)
توی این کلاس هیچ ماشینی از لحاظ دینامیک به پانامرا نمیرسه توی تخته گاز پانامرا توربو رکورد پیست رو از ماشین هایی مثل لامبورگینی گالاردو و مرسدس sls گرفته و این برای یه اتومبیل سدان خیلی فوق العادست که توی دینامیک حریف سوپراسپرت ها میشه
بی ام و هم که سری 6 2005 سری 5 2005 سری 3 2005 ش خاطره شد ای کاش یه جور طراحی میکرد که میگفتم نسل فعلی خیلی بهتر از نسل قبلیه ولی لامصبا حال میکنن از یه نسل خاص اسطوره بسازن Only Japanese Car I LOVE JDM
عزیزان کسایی که میخوان ماشینشون باتمام سرعت حرکت کنه میتونن به شرکت سازنده سفارش بدن که محدود کننده سرعت رو بردارن .ولی مثلا توی ایران که ماشین مستقیم باسفارش ما نمیاد این کاریکمی مشکله .ولی بازم بادست کاریECUمیشه این کارو انجام داد
عالیه دلم باز شد . دستت درد نکنه پدال خیلی قشنگ و مهندسیه دوست دارم BMW در مورد سرعتش که دوستان بحث کردن فکر کنم روی حالت راتتدگی sport plus تا حد اکثر سرعت بره ……. نا سلامتی اسپرته ها!
درسته اقای نادر فقیه زاده هموطن خوبمون در کار طراحی شرکت بی ام و هستن ما هم برای ایشون موفقیت ارزو میکنیم ولی اقای کریس بنگل یک چیز دیگست شما یک بار طراحی بی ام و سری پنج یک نسل پیش رو از تمامی زوایا مخصوصا از نمای بغل با نسل جدید مقایسه کنید پی به عرض بنده میبرید پیکر خوش تراشیده نسل قبلی بیانگر طراحی اینده اندیش بنگل است درسته در نسل جدید رهبر طراحی اقای فان هویدونگ هلندیست ولی شما یک بار نسل جدید سری پنج رو از نمای جلوی بغل نگاه کنید مثل صابونی که زیر اب مونده است ولی این در مورد طراحی بیرونیست در مورد طراحی داخلی صد در صد که نسل جدید زیباتر است این مطالب بنده در مورد سری شش هم صدق میکند.
moein
۱۱ آبان ۱۳۹۲فوق العاده ماشین زیباییه
از نزدیک واقعا ابهت خاصی داره
بی ام و واقعا کار وبی کرد که مدل چهار در این ماشین رو تو خط تولیدش قرار داد
طراحی داخلش هم خیلی بهتر شده نسبت به نسل قبل
در کل خیلی خوبه
خیلی
km
۱۱ آبان ۱۳۹۲دم طراح ایرانیش گرم. آدم کف میکنه وقتی این و سی ال اس رو میبینه. جفتشون خیلی شاخن(از همه لحاظ)
احسان1
۱۱ آبان ۱۳۹۲یک راهنمایی میخواستم ماشینم کارت طلایی3 ستاره داره 1 ماه دیگه تموم میشه خواستم بدونم به نظر شما همونو تمدید کنم یا برم بیمه بدنه ش کنم
مسی
۱۱ آبان ۱۳۹۲ای بابا …
.
ما دهنمون مو درآورد از بس گفتیم … از این نامردا ماشین (لگن) نخرید… اونوقت شما میگی کارت طلایی چند ستاره بگیرم :-(
.
در ضمن از اونجایی که من از این نامردا تا حالا چیزی نخریدم … اصلا نمی دونم کارت طلایی چی هستش :-)
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲وقتی نمیدونی نظر نده!!!!
yashiroo
۱۱ آبان ۱۳۹۲چی؟کارت طلایی؟به نظر من برو بمیر
shahab
۱۱ آبان ۱۳۹۲واقعا زیبا و هنرمندانه …دم آقای فقیه زاده گرم…براشون آرزوی بهترین ها داریم
HASSANBMW
۱۱ آبان ۱۳۹۲yes of course
مجید
۱۱ آبان ۱۳۹۲واقعا زیباست ولی با این قیمت فقط مال از ما بهترونه ما به همون کیا اپتیماشم راضییم .
اسی 2160
۱۱ آبان ۱۳۹۲خیلی ردیفه موافتم
اسی 2160
۱۱ آبان ۱۳۹۲تو ایران گارانتی معنی نداره ماشین رو چند روز میخوابونن آخر سر پول هم ازت میگیرن
مجید
۱۱ آبان ۱۳۹۲بسیار زیبا بود .
آرش
۱۱ آبان ۱۳۹۲اصلا به این قیمت نمیرزه.
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲کم لطفی نکن از بقیه خیلی بهتره!!!!
رامتین
۱۱ آبان ۱۳۹۲با اینکه بی ام و بهترین خودروساز دنیا (برایند معیارها) است و طراحی همین bmw که در این مقاله میبینید (یعنی سری6) توسط 1 ایرانی هدایت شده ولی چهره سری 6 قبلی (یعنی 2008 یا همون 630 یا 650 که در بازار میبینیم) که معروف به کوسه باوریاست، بنظرم زیباتر از سری جدید هست. نظر دوستان چیه؟
حمید
۱۱ آبان ۱۳۹۲بعضی وقتا بعضیا بخاطر عادت اینطور فکر میکنن . به نظرم یه مدت اگه بهش نگاه کنید بعدش بذارید کنار نسل قبلی نظرتون عوض میشه.
پژمان
۱۱ آبان ۱۳۹۲پدال جان تو کیلومتر شمارش زده 200 مایل یعنی 320 کیلومتر بعد شما نوشتی در حالت تختگاز نیز به سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت میرسد ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
سردبیر
۱۱ آبان ۱۳۹۲سلام پژمان عزیز، همانطور که همه علاقه مندان خودرو در جریان اند، ب ام و و مرسدس بنز محدودیت الکترونیکی سرعت 250 کیلومتر بر ساعت را برای کلیه محصولات استاندارد خود در نظر می گیرند.
حمید
۱۱ آبان ۱۳۹۲محدود کننده میذارن دیگه ، قوانین دستشونو بسته . اصلا هم چیز خوبی نیست به نظرم . یعنی ب ام و 6 معمولی 250میره اینم 250 میره پس چه فرقی داره ؟ کاش تو این موضوع تجدید نظر کنن قانون گذارها
alireza
۱۱ آبان ۱۳۹۲عزیز جان بدنه ماشین کشش سرعتای بیشترو نداره (به دلیل قوانین ایرودینامیکی) وگرنه ربطی به قوانین نداره. اگه اینطوره باید پورشه هم محدود کنه حداکثر سرعت ماشیناشو.
حمید
۱۱ آبان ۱۳۹۲بدنه کشش نداره ؟ منطقی نیست اصلا . یعنی الان مثلا کشش بدنه ب ام و با ماکسیمای 20 سال پیش یکیه ؟؟؟؟؟مثلا چی میشه ؟ مچاله میشه بیشتر از 250 بره ؟ اصلا منطقی نیست . ضریب پسارش از خیلی ماشینا که بیشتر از 250 میرن بهتره ، اصلا مقاومتی نداره .
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲حد اکثر سرعت در آلمان 260 کیلومتره حالا بیشتر از این سرعت کجا می خواد بره!!!!!
شهاب
۱۱ آبان ۱۳۹۲به پای GT-R نمیرسه ولی خوبه!
حمید
۱۱ آبان ۱۳۹۲چه ربطی به هم دارن این و GTR ؟
شهاب
۱۱ آبان ۱۳۹۲در کل نسبت به قیمتش گفتم ! حالا شما نسخه کوپه اینو فرض کن!
ali
۱۱ آبان ۱۳۹۲بعد مدت ها میبینم بی ام و یه دستی به فرمون ماشینش کشیده . چون طراحی فرمون بیشتر ماشین هاش شبیه هم بود نه که بد بود نه ولی تنوع هم بد نیست
ali
۱۱ آبان ۱۳۹۲نسل قبلیش زیباتر بود به نظر من … یه اشنای دوستی کسی هم نداریم بی ام و رو یه بار سوار شیم : ( . نهایتا هیوندای و تویوتا ..
moein
۱۱ آبان ۱۳۹۲پژمان جان محصولات بنز و بی ام و اکثرا از نظر سرعت تا همون 320 کیلومتر برساعت میتونن برن
منتها با محدود کننده های الکتریکی سرعتشون رو روی 250 کیلومتر محدود میکنن برای امنیت بیشتر
حمید
۱۱ آبان ۱۳۹۲درسته واسه امنیته ، ولی اگه به امنیت باشه 200 هم زیاده ، سرعت مجاز معمولا همون 120 هست همه جا . ولی اگه یه نفر بخواد بره پیست با ماشینش 250 بره یعنی دو نداره 320 هم امتحان کنه ؟ تکلیف اون چیه ؟ اگ واسه ایمنی باشه همون 250 هم زیاده .
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲اونهایی که درگ میزارن و پیست می رن محدود کننده ی سرعت رو بر میدارن!!!!!
اسی 2160
۱۱ آبان ۱۳۹۲خیلی عالیه هم داخلش هم بیرونش هم فنیش موافقم
امیرحسین
۱۱ آبان ۱۳۹۲فقط Mercedes Benz
محسن.د
۱۱ آبان ۱۳۹۲خوبه ولی من چهره جلوی سری6سابق رو بیشتر میپسندم.
محسن.د
۱۱ آبان ۱۳۹۲یعنی چی که ماشینی با این قدرت رو محدود میکنن روی250تا؟! اگه فقط بخاطر قوانینه، پس چرا پورشه اینکارو نمیکنه؟!درصورتی که بنز،ب ام و،پورشه، همشون تو یه کشور تولید میشن! (من فک میکنم قضیه چیز دیگه ایه!)
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲نه داستانی وجود نداره . داستان طراحی پورشه و bmw با هم زمین تا آسمون فرق می کنه!!!!!
علی
۱۱ آبان ۱۳۹۲توی این کلاس هیچ ماشینی از لحاظ دینامیک به پانامرا نمیرسه
توی تخته گاز پانامرا توربو رکورد پیست رو از ماشین هایی مثل لامبورگینی گالاردو و مرسدس sls گرفته و این برای یه اتومبیل سدان خیلی فوق العادست که توی دینامیک حریف سوپراسپرت ها میشه
JDM eat sleep
۱۱ آبان ۱۳۹۲بی ام و هم که سری 6 2005 سری 5 2005 سری 3 2005 ش خاطره شد ای کاش یه جور طراحی میکرد که میگفتم نسل فعلی خیلی بهتر از نسل قبلیه ولی لامصبا حال میکنن از یه نسل خاص اسطوره بسازن
Only Japanese Car
I LOVE JDM
فقط سری۳
۱۱ آبان ۱۳۹۲عزیزان کسایی که میخوان ماشینشون باتمام سرعت حرکت کنه میتونن به شرکت سازنده سفارش بدن که محدود کننده سرعت رو بردارن .ولی مثلا توی ایران که ماشین مستقیم باسفارش ما نمیاد این کاریکمی مشکله .ولی بازم بادست کاریECUمیشه این کارو انجام داد
حمید
۱۱ آبان ۱۳۹۲با دست کاری میدونستم ولی سفارش دادن به کمپانی نمیدونستم ، تشکر
محمد
۱۱ آبان ۱۳۹۲کاش بی ام دبلیو لااقل تولید این یکی رو فقط منحصر به نسخه کوپه میکرد….کوپش خیلی خیلی جذاب تر و با ابهت تره
mahsa-faghat alman
۱۱ آبان ۱۳۹۲خیلی خوشگله
زنده باد آلمان
امین
۱۱ آبان ۱۳۹۲عالیه
دلم باز شد . دستت درد نکنه پدال
خیلی قشنگ و مهندسیه
دوست دارم BMW
در مورد سرعتش که دوستان بحث کردن فکر کنم روی حالت راتتدگی sport plus تا حد اکثر سرعت بره ……. نا سلامتی اسپرته ها!
سارا
۱۱ آبان ۱۳۹۲بیرونش خیلی قشنگه … ولی داخلش با توجه به این قیمتی که داره ؟! به نظر من پانامرا داخلش قشنگ تره …
حمید
۱۱ آبان ۱۳۹۲کاملا درسته . من متعصب رو ب ام و هم موافقم
شایان
۱۱ آبان ۱۳۹۲درود بر آلمان
LAMBORGHINI DIAM
۲۳ آبان ۱۳۹۲درود بر شرفت!!!!!
parsa
۱۱ آبان ۱۳۹۲عاشقشم اساسی
hero
۱۳ آبان ۱۳۹۲اگه نمیتونید ماشین آلمانی بخرین برید سراغ ژاپنی. شک نکنید
jalal
۱۳ آبان ۱۳۹۲عجب ماشین خفنی !
masoud v12
۱۵ آبان ۱۳۹۲درسته اقای نادر فقیه زاده هموطن خوبمون در کار طراحی شرکت بی ام و هستن ما هم برای ایشون موفقیت ارزو میکنیم ولی اقای کریس بنگل یک چیز دیگست شما یک بار طراحی بی ام و سری پنج یک نسل پیش رو از تمامی زوایا مخصوصا از نمای بغل با نسل جدید مقایسه کنید پی به عرض بنده میبرید پیکر خوش تراشیده نسل قبلی بیانگر طراحی اینده اندیش بنگل است درسته در نسل جدید رهبر طراحی اقای فان هویدونگ هلندیست ولی شما یک بار نسل جدید سری پنج رو از نمای جلوی بغل نگاه کنید مثل صابونی که زیر اب مونده است ولی این در مورد طراحی بیرونیست در مورد طراحی داخلی صد در صد که نسل جدید زیباتر است این مطالب بنده در مورد سری شش هم صدق میکند.