بامو M8 کامپتیشن گرن کوپه اولین خودروی پرچمدار و پرفورمنس این برند است. بخش M بامو همیشه در حال تولید سدان های سریع بوده و این یکی هم جزو سریعترین چهار دربهای بازار لقب گرفته است.
M8 گرن کوپه در بریتانیا تنها با نسخه کامپتیشن عرضه میشود و بنابراین پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی آن قدرت ۶۱۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. حتی با وجود وزن ۱۹۸۰ کیلوگرمی، این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیهای دارد که جدای از پیشرانهای به شدت قدرتمند، سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به همراه لانچ کنترل نیز در نمایش چنین عملکردی نقش دارند.
البته همانند جدیدترین نسل M5 کامپتیشن، شما میتوانید M8 را به خودرویی دیفرانسیل عقب تبدیل کنید اما این امر باعث غیرفعال شدن سیستم کنترل کشش نیز خواهد شد. با وجود فاصله بین محوری طویل، M8 کامپتیشن بهترینهای M را ارائه میکند و کنترل و توازن زیادی روی خودرو وجود دارد.
بله M8 گرن کوپه خودرویی بزرگ و سنگینوزن بوده اما بهطور سورپرایز کنندهای در حالت چهار چرخ محرک اسپورت خودرویی چابک و سریع است.
حسی که وجود دارد شبیه سدان های دیفرانسیل عقب متوازن است و دیفرانسیل عقب فعال نیز به عبور پرسرعت M8 از پیچها کمک میکند. درست زمانی که نیازمند کشش اضافی سیستم چهار چرخ محرک هستید شاهد ورود آن به معرکه خواهید بود. این سیستم در جاده بر لذت و هیجان رانندگی میافزاید.
علیرغم وزن بالایی که وجود دارد، M8 از مرکز ثقل با ارتفاع پایینی سود میبرد. چسبندگی زیادی وجود داشته اما فرمانی که حس مصنوعی دارد این موضوع را به شما منتقل نخواهد کرد. غربیلک فرمان خیلی فربه بوده و بازخورد چندانی در مقایسه با سیستم فرمان برخی رقبای دیگر را ندارد.
علیرغم اینکه حس چندانی از فرمان به دستان راننده منتقل نمیشود پرفورمنس و کشش خودرو فوقالعاده است. البته پیشرانه نیز صدای هیجانانگیز برخی رقبا را تولید نمیکند.
گیربکس هم فوقالعاده بوده اما در حالت دستی و به ویژه در دورهای پایین کمی ناهنجاری را نشان میدهد. هرچند با وجود چنین گشتاور زیادی، این ناهنجاری باعث تعجب نمیشود.
به منظور کنترل وزن و پرفورمنس بالایی که M8 دارد، شاسی سفت بوده و تنها دستاندازها و چالههای بزرگ هستند که لرزشهایی را به کابین منتقل میکنند. البته وجود رینگهای ۲۰ اینچی نیز در این امر بیتأثیر نیست. سواری خودرو در اسپورت ترین حالت سفت تر شده اما در اکثر اوقات سواری نسبتاً کنترل شده و راحتی را شاهد خواهید بود.
داخل کابین پر از تجهیزات و تکنولوژیهای روز است که از جمله آنها میتوان به پشت آمپرهای دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، صفحهنمایش مرکزی ۱۰.۲۵ اینچی، اپل کارپلی، دستیار شخصی با کنترل صوتی و… اشاره کرد.
کابین پر از چرم بوده و از دیگر تجهیزات خودرو میتوان به حسگرهای پارک، دوربین، کروز کنترل، دامپرهای تطبیقی، چراغهای LED، سیستم تهویه مطبوع چهار ناحیهای، هدآپ دیسپلی، سرویسهای ارتباطی، ورود بدون کلید و… اشاره کرد.
اما مشکلی وجود دارد! قیمت M8 کامپتیشن گرن کوپه برابر با ۱۲۰۹۷۰ پوند است که با سفارش برخی آپشن ها به بیش از ۱۴۲ هزار پوند در مدل تست شده رسیده است. یکی از این آپشن ها پکیج ۲۱ هزار پوندی اولتیمیت میباشد که شامل صندلیهای تهویه دار جلو، ترمزهای کربن سرامیکی، چراغهای لیزری، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز، سیستمهای ایمنی و کمکراننده بیشتر و… بوده و گرن کوپه را به خودرویی بسیار گرانقیمت تبدیل کردهاند.
از جمله رقبای این خودرو میتوان به پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid اشاره کرد. با وجود برخی قطعات سری ۳ و ۵ در کابین این محصول، M8 کامپتیشن گرن کوپه حتی با وجود کیفیتی بسیار عالی هم گران به نظر میرسد.
حداقل فضای بار و کابین مناسبی وجود دارد. علیرغم خط سقفی خمیده، فضای سر عقب بد نیست و فضای بار ۴۴۰ لیتری نیز کافی میباشد.
بامو M8 کامپتیشن گرن کوپه از نظر فنی بسیار قدرتمند و سطح بالاست اما شاید همانند یک سدان AMG شما را میخکوب نکند و البته حس دقت پورشه پانامرا را نیز نداشته باشد؛ بنابراین این خودرو بین دو رقیب یاد شده قرار میگیرد اما در کل از سواری خوب، فضای کابین مناسب و تجهیزات و تکنولوژی زیادی سود میبرد. نکته این است که محصولات ارزانتر بامو نیز میتوانند بخش اعظم وظیفه M8 را انجام دهند.
مشخصات بامو M8 کامپتیشن گرن کوپه
- قیمت: 120,۹۷۰ پوند
- پیشرانه: 8 سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 616 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۲ ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت (محدود شده الکترونیکی)
- مصرف سوخت: 11.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
BMW
۲۴ شهریور ۱۳۹۹عالییییییییییییییی
واقا خیلی خوب و شیک است
Ghibli
۲۴ شهریور ۱۳۹۹چرا باید پانامرا رو بیخیال شد و اینو خرید؟؟؟
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۹فضای سرنشیمش بیشتره.خیایم جذابو جدیده تاهالا همچین خودرویی تولید نشده amg خیلی اسپرته .
MehdiTurbo
۲۴ شهریور ۱۳۹۹خیلییییییی خوبهههههه لعنتی،میخوام منم ? میرم خارج یه دونشو میخرم.
Erfan
۲۴ شهریور ۱۳۹۹رفتی یکیم برا من بخر
زیزیگولو
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ترکیبی ناب از قدرتو هیجانو کیفیت از چهره این ماشین به آدم القاء میشه
Hadi
۲۵ شهریور ۱۳۹۹واقعاً انتخاب از بین این چهارتا خیلی سخته…
M8
GT 63 4door
Panamera
Rs7
واقعاً آدم میمونه…
یکی از سخت ترین انتخاب های دنیاست……
زیزیگولو
۲۵ شهریور ۱۳۹۹رقابت بین کمپانیا خیلی سختو نفس گیر شده و فاصله ها خیلی کم شده
ماکان
۲۵ شهریور ۱۳۹۹سلام . انشاالله اگر که با تلاش و تحقیقات خودت توانستی راهی را برای بسیار پولدار شدن خودت پیدا کنی و بعد هم انشاالله خیلی پولدار شدی ، برو و هر ۴تا گزینه را همه اش را برای خودت بخر .
MAF
۲۵ شهریور ۱۳۹۹یه فول اپشنشو میخام (:
amg 63
۲۴ شهریور ۱۳۹۹نایس
Hussein
۲۴ شهریور ۱۳۹۹واقعا خیلی خیلی زیباست من بین محصولات بی ام فقط سری هشت رو دوست دارم واقعا هالیه و یه سرگردن از بقیه محصولات بالاتره
ولی بازم من با داشبورد این ماشین مشکل دارم شرکت ها واقعا ابنقدر به فکر فیس خارجی و تکنولوژی هستن یکم هم به فکر فیس داخلی باشن عالیه بازم داشبورد فقط فقط بنتلی ?
ماکان
۲۴ شهریور ۱۳۹۹سلام . دوست دارم که انشاالله اگر در این نسل سری 8 نشد در نسل بعدی بی ام و سری ۸ نسخه ی آلپینا B8 را هم بسازند و تولید انبوه کنند ، البته آن هم به صورت پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی و با مجموع قدرت حد اقل 750 اسب بخار ، و بعد هم بیشتر اگر شد از نظر سلیقه ی شخصی خودم ترجیح می دهم که بیشتر پلاگین هیبرید باشد .
Enzo
۲۴ شهریور ۱۳۹۹اینو مفت جای M5 برنمیدارم . M5 تمام اینایی که این داره رو داره بهترشم داره .قیمتشم از این کمتره .این ماشین توجیه قیمتی نداره. الکی گرونه
Sina
۲۵ شهریور ۱۳۹۹M5 خانوادگی تر و کاربردی تره
M8 اسپرت تر و خاص تر
ماکان
۲۴ شهریور ۱۳۹۹در ضمن جوری هم باشد که انشاالله دکمه و سیستم تنظیم ارتفاع خودرو را به همراه سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب را داشته باشد .
net
۲۴ شهریور ۱۳۹۹بی ام و اگر بجای سدان لوکس بی ام و سری ۷ فیس لیفت با جلوپنجره بزرگ و زشتش بی ام و سری ۸ چهاردرب لوکس( یا )بی ام و ام ۸ چهار درب لوکس تولید میکرد برای رقابت با ایودی a8 و بنز سری اس خیلی فروش میکرد. بی ام و سری ۸چهار درب یا همین ام ۸ که از لحاظ ظاهری با هم فرقی ندارند اگر صندوق عقبش یه کم کشیده تر بود و خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت خیلی زیباتر میشد.چراغ باریک جلو کشیده و جلوپنجره کوچک و چراغ عقب بی ام و سری ۸ یا ام ۸ زیباست و طراحی داخلی اسپرت و زیبایی هم دارند و اگر یه کم لوکسترش میکرد و صندوق عقبش کشیده تر بود و خط نازک سفید اطراف شبشه دربها داشت میتوانست بجای بی ام و سری ۷ فیس لیفت با ایودی a8 و بنز سری اس رقابت کند
مانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۹M5 از این جادارتره این چجوری حریف اس بشه؟
MAHDI
۲۴ شهریور ۱۳۹۹چند روز پیش CARWOW اولین تست M8 گرن کوپه رو انجام داد، در تست خط مستقیم شتاب 0 تا 100 کیلومتر رو در 3 ثانیه و مسیر 400 متر رو در 10.89 ثانیه ثبت کرد که سریع ترین سدان بنزینی بوده که در CARWOW تست شده.
یک ماه پیش هم مجله خودرویی تلویزیونی آلمانی GRIP رقابت بین M8 گرن کوپه و آئودی RS7 و مرسدس AMG GT63S رو انجام دادکه مدت رقابت بیش از نیم ساعت هستش که تست های زیادی بینشون انجام دادن بهمراه رقابت درگ که در هر رقابت بهشون امتیاز داده میشودکه در پایان امتیاز هاشون اینطور ثبت شد.
ب ام و M8 گرن کوپه با – 12 امتیاز
مرسدس AMG GT63S با- 10 امتیاز
آئودی RS7 اسپرت بک با- 8 امتیاز
MAHDI
۲۴ شهریور ۱۳۹۹اما درسته که M8 گرن کوپه خیلی خیلی زیباست و البته شاید کمی از M5 کامپتیشن سریع تر باشه اما چیزی که من در تست هایی زیادی ازشون دیدم این رو نشون میده که M5 کامپتیشن سدان پرفومنس کامل تری هستش و با وجود M8 گرن کوپه اما M5 کامپتیشن رو معیار سوپر سدان ها معرفی میکنن ?
رقابت مجله GRIP بین M8 و RS7 و GT63 تو کانال مجله GRIP در یوتیوب هم هستش اگه خواستید ببینیدش.
در پایان اگه من بخوام انتخاب کنم منتظر M5 CS میمونم هرچند M8 گرن کوپه به شکل عجیبی جذابه مخصوصا با رنگ مشکی ❤️
AMG_S73///
۲۴ شهریور ۱۳۹۹منم m5 cs
MASIHA
۲۶ شهریور ۱۳۹۹من m5 رو خیلی بیشتر از m8 دوس دارم
کی یه سدان لاکچری با پرفورمنس خیره کننده رو ول میکنه؟؟؟
اصن m5 از کل ماشینای دیگه ی بی ام و جداس…
از هر نظر نگاه می کنی گل کاشته.
انگار بیمر تمام زور خودشو زده روی این ماشین چه از نظر لاکچری و چه از نظر پرفورمنس و مهندسی.
وقتی با رقبا رقابت میکنه مشخصه.
ماشین رویاییه منه m5c.
مانی
۲۵ شهریور ۱۳۹۹مرسدس از قدیم ماشینهای سوپر لوکس میساخت که با رلز رویس و بنتلی سر شاخ میشد
هرچند که جدیدا کمتر اتفاق میوفته و تعداد ماشینهای ارزون قیمتش زیاد شده
مرسدس هر چند سال در میون یه ماشین شاخص و خاص میسازه(SLR-AMG one-SLS-CLK.GTR و…)
در نتیجه مرسدس ۱۶۰AMG-GT63sهزار تایی رو راحت تر از ۱۴۰M8Grancoupe Cهزار تایی میفروشه
این همه مجله میگن(نسبت به بیمر) بیرون مرسدس میخکوب کنندست درونش شگفت انگیزه،صداش محشره
تو پیست سریع تره،شخصیت خاص تر و وحشیای داره و خیلی جاها امتیاز بیشتری بهش دادن
نمیدونم چجوری تو دنیا شما مرسدس شکست خورده تمام عیاره
NISSAN GTR SOLTAN
۲۵ شهریور ۱۳۹۹بیخیال داداش با این جور اشخاص بحث نکن
به قول اون داداش گلمون masiha که حرف خوبی زد گفت که ما میایم این سایت که از خوندن مطالب لذت ببریم نه بحث و جدال
من که از این به بعد کوچیک ترین بحثی با کسی نمیکنم و فقط میام و از خوندن مطالب لذت میبرم
حرف برای گفتن زیاد هست ولی بیخیال
یا علی مدد
MASIHA
۲۵ شهریور ۱۳۹۹قربان شما❤❤❤
MAHDI
۲۵ شهریور ۱۳۹۹تو کدوم رقابت GT63S ب ام و M8 گرن کوپه رو شکست داده!؟!؟!؟
اما مجله AUTO ZEITUNG رقابت بین M8 گرن کوپه و آئودی RS7 رو انجام داده و M8 گرن کوپه پیروز شد.
مجله معتبر GRIP که یه مجله خودرویی خیلی قدیمی تلوزیون آلمانی هستش رقابت بین M8 گرن کوپه و GT63S و RS7 رو انجام داده و M8 در جایگاه اول و GT63 در جایگاه دوم و RS7 در جایگاه سوم قرار گرفته.
همونطور که هرخودرویی نقاط قوتی داره در مقابل نقاط ضعفی هم داره.
همونطور که در تست GT63 به چندین موردنقاط اشاره کردن.
نکته آخر::::
من اسم مجله رو بهت دادم اونم از نوع معتبر آلمانی که M8 رو خودروی اول انتخاب کرده و در جایگاه بالاتر از GT63 و RS7 بعد شما داری میگی کدوم مجله. یه زحمت به خودت میدادی یه چک میکردی بعد الکی انکار کن.
MAHDI
۲۵ شهریور ۱۳۹۹خوب آقای مانی. همونطور که گفتم مجلات خودرویی معتبر M8 گرن کوپه و GT63S و RS7 رو مقابل هم قرار دادن. د تست هایی زیادی بینشون انجام دادن مثل هندلینگ، شتاب در مسیر مستقیم، کیفیت رانندگی، راحتی کابین وووو… که در هر تست یه امتیاز دادن.
که M8 گرن کوپه امتیاز 12 در جایگاه اول و GT63S با امتیاز 10 در جایگاه دوم و RS7 با امتیاز 8 در جایگاه سوم قرار گرفت.
چون این رقابت بصورت فیلم طولانی هستش از امتیازات پایانی یه تصویر گرفتم واسه آواتار خودم انتخاب کردم که میتونی ببینیش.
اگه مجله GRIP به گوشت نخورده خودت یه سرچ بکن تو یوتیوب و رقابتش رو تماشا کن.
*******************
اما رقابت GT63S و M5 کامپتیشن رو مجلات زیادی انجام دادن مثل:: مجله AUTO BILD و مجله MOTOR MAGAZINE و مجله CAR SALES و مجله THROTTLE HOUSE و مجله AUTO MOTOR SPORT که در همگی پیروز رقابت M5 کامپتیشن بوده که پدال هم چندوقت پیش یکی از این رقابت هارو مطلبش رو گذاشت.
اینو واسه این میگم که چون در بالا چندتا جمله خوندی فکر میکنی یک خودرو با همون یه مورد برتر شناخته میشه. در حالی که در تست GT63 هم این موارد بوده.
ماکان
۲۴ شهریور ۱۳۹۹در صورت تولید شدن بی ام و آلپینا B8 آن هم البته به صورت پلاگین هیبرید یا تمام الکتریکی و با مجموع قدرت حد اقل 750 اسب بخار خودم به شخصه انشاالله یکی از مشتریان قطعی ی این نسخه از سری ۸ بی ام و هستم از لحاظ شکل یا کلاس آن هم همین نسخه ی گرن کوپه .
ماکان
۲۴ شهریور ۱۳۹۹از یک طرف هم خدا کنه که اگر در هیچکدام از نسخه های فعلی ی موجود در بی ام و سری ۸ دکمه و سیستم تنظیم ارتفاع خودرو وجود ندارد در نسل بعدی اش حتماً در تمام نسخه هایش به صورت استاندارد به این سیستم مجهز کنند .
MAHDI
۲۴ شهریور ۱۳۹۹مجله AUTO ZEITUNG آلمان
https://www.autozeitung.de/audi-rs-7-sportback-bmw-m8-competition-gran-coupe-vergleichstest-198633.html
مهدی موتورز
۲۴ شهریور ۱۳۹۹نمیر لعنتی
مهدی موتورز
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ببخشید تو پدال جدیدا حرفا برعکس میشن
MASIHA
۲۴ شهریور ۱۳۹۹وای چه دلبری میکنه این…
بی ان و لطفا گرن کوپه رو حذف نکن…
سیامکک
۲۴ شهریور ۱۳۹۹یع کامنت داده بودم خارج شهر میرم جی کلاس دیزلی ۲۲۰ یا ۳۲۰ زیادی میبینم. منظورم ایران نبود که. منظورم سالزبروگ اتریشه.
مهرآیین
۲۴ شهریور ۱۳۹۹خودرو در تمام دنیا به عنوان یک کالای مصرفی شناخته می شود که با قیمتهای مناسب و منطقی در اختیار عموم مردم قرار می گیرد اما متاسفانه در ایران به یک آرزوی ندیده تبدل شده است .
SS
۲۵ شهریور ۱۳۹۹تو این رنج قیمتی انقدر ماشین های خوبی وجود دارن که ادم نمیدونه کدومشو بخواد.
چه رنگ قشنگ و جالبی داره این ام 8
جزو رنگ های individual هست?
سورنا
۲۵ شهریور ۱۳۹۹درسته عالیه ولی قیمت به هیچ عنوان خوب نیس و گزینه های خیلی بهتری هست …
ماکان
۲۵ شهریور ۱۳۹۹خیلی دوست دارم اگر که در نسل بعدی بی ام و سری ۸ انشاالله نسخه ی M8 را هم مثل نسخه ی احتمالی M5 در نسل بعدی اش به صورت پلاگین هیبرید و تمام الکتریکی و با مجموع قدرت بیش از ۷۰۰ اسب بخار بسازند و به صورت انبوه تولید کنند .
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۹خیل خووبه لعنتی
فرشاد
۲۵ شهریور ۱۳۹۹از نمای پشت خیلی قشنگه
محمدهادی
۲۶ شهریور ۱۳۹۹این مدل بیمر انصافا بسیار پخته و جا افتاده تو مقوله طراحی ازاب درومده،نمای خارجی ماشین پر از خطوط معنادار و گرافیک های هم هویت دیده میشه که وجود یک مفهوم طراحی واحد و منسجم رو به همه بیننده ها القا میکنه
عالیه
فقط بی ام و