بیشک در روزگاری که همه خودروسازان در تلاش هستند تا خودروهای شاسیبلند و کراس اوور را در هر اندازه و مشخصاتی تولید کنند، BMW یکی از پیشروهای بازار بوده و جدیدترین محصول آن در این کلاس نیز X2 میباشد.
تقریباً ۲۰ سال از زمان معرفی اولین شاسیبلند BMW یعنی X5 گذشته است. این روزها، این نوع خودرو حدود ۳۸ درصد فروش شرکت را تشکیل داده و در ۲۰۱۷ شاهد فروش بیش از ۷۰۰ هزار دستگاهی در سراسر جهان بودهایم. این عملکرد تنها با ۵ خودروی کراس اوور به دست آمده است.
X2 تلاش دارد امسال این روند رو به رشد را سرعت ببخشد. این خودرو به عنوان یک جایگزین شیکتر X1 مرسوم مطرح بوده و در طیف کوچکترین خودروهای سری X قرار میگیرد. رقبای زیادی در این کلاس حضور دارند که از جمله آنها میتوان به مرسدس GLA، مینی کانتری من، آئودی Q3، جگوار ای پیس و… اشاره کرد.
ابعاد و فرم بدنه X2 فوراً مشخصات این خودرو را آشکار میکنند. X2 شدیداً روی جوانان تأکید داشته و برای جذب این دسته از خریداران طراحی شده است.
درست همانند آئودی Q2 که کاراکتر مشخصی در مقایسه با دیگر برادران سری Q خود دارد، بامو X2 نیز شاخصههای منحصربهفرد زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به ستونهای C جالب و سپر جلوی گوشهدار اشاره کرد.
نمای عقب این خودرو دارای فرم گوژپشت مانند و یک شیشه عقب خمیده بوده و کل خودرو نیز تلاش دارد ماهیت اسپورتی خود را به بیننده یادآوری کند. البته X2 در برخی زوایا بیشتر به یک هاچبک بزرگ شده شباهت دارد تا یک شاسیبلند کامل.
داخل کابین نیز فضای پای زیادی در مقایسه با X1 وجود داشته و بخش عقب خمیده تأثیر زیادی روی فضای سر نگذاشته است. محفظه بار ۴۷۰ لیتری این خودرو نیز علیرغم اینکه ۳۵ لیتر کمتر از X1 است اما کاملاً کافی میباشد. نکته دیگر درباره کابین X2 اینکه موقعیت نشستن راننده نسبتاً پایین بوده و شاید افرادی که به دنبال یک سواری شاسیبلند مانند و بلندقد هستند در این رابطه زبان به گلایه باز کنند.
البته با نشستن پشت فرمان X2 سواری خوب آن عیان میشود. کابین تقریباً از X1 به ارث رسیده است. طراحی کابین خودرو در مقایسه با طراحی خارجی محافظهکارانهتر بوده اما کیفیت و طراحی آن کاملاً پذیرفتنی است.
خودروهای M اسپورت نیز از فرمان اسپورتی بهره میبرند. این فرمان کاملاً تیز بوده و دقیق عمل میکند. با موقعیت سواری پایین و نمای عقب کوپه مانند، X2 بیشتر همانند یک هاچبک احساس شده و مرکز ثقل آن نیز پایین حس میشود. این خودرو یک کراس اوور چابک و دینامیک است که البته یک تهدید محسوب میشود. خودروهای بخش M اسپورت ارتفاع کمتری (۱۰ میلیمتر) در مقایسه با نسخههای استاندارد داشته که این امر به لطف سیستم تعلیق اسپورت میسر شده است.
کیفیت سواری X2 درخور شان یک محصول بامو بوده بنابراین در سرعتهای پایین و جادههای پر پیچ و خم کمی سفت بوده اما در بزرگراهها و سرعتهای بالا نرمی مناسبی دارد.
احتمالاً نسخه دیزلی 20d این خودرو در بریتانیا فروش بالایی را تجربه خواهد کرد. این قوای محرکه بهصورت استاندارد با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری میکند. همچنین این نسخه تنها بهصورت چهار چرخ محرک در دسترس بوده اما وجود سیستم xDrive باعث نشده X2 خیلی سنگین احساس شود. مدلهای دیفرانسیل جلوی این کراس اوور در آینده نزدیک عرضه خواهد شد و سبکتر و کمی چابکتر خواهند بود.
مشخصات بامو X2 xDrive20d M Sport
- قیمت: ۳۶۵۹۰ پوند
- پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
- قدرت/گشتاور: ۱۸۷ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۷.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 220 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
CNA
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷زیادی زیباست
خیلی ازش خوشم اومده
علی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷به شدت منتظرم پاش به ایران برسه و به عنوان اولین نفر در صف پیشنهاد خرید آن به دوست پولدارم باشم که یکیشو بخره و من هم پشتش بشینم و لذت ببرم .
با تچکر
بهزاد
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷یعنی دوستت چقد پولداره؟ داره یه دو تومن دستی بم بده؟ میخوام گوشیمو عوض کنم.
MoNsTeR
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷داداش فک کنم با این وضعیت واردات خودرو این پاش به ایران نرسه
آخه قیمتش بالاتر از 40 هزار دلار میفته ?
Khosrow
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ب ام و — راهشو دوباره پیداکرده و چقدر خوبه که داره از چسبوندن چراغ به جلوپنجره دور میشه / 2-3 تا ایراد ریز داره این ولی درکل فوق العاده س ..
Landscape
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷چه کابین شیک و جمع وجوری
همه چی عالی
Maximus
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ای جان آرم بی ام و روی ستون C( پشت در عقب)
گذشته از این آرم زیبا و موقعیت خلاقانهش ، زبان طراحی بی ام و خیلی خوب با زمان جلو میره
مشخصات فنی هم که عالی
ADAK
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷آرم بی ام و روی ستون C( پشت در عقب)
را یادم نیست کدوم کمپانی ، اما یکی از برندهای چینی اول ابداع کرد …
فتنه گوساله سامری
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷یه ماشین مناسب وجذاب.مثل همیشه ساخته باواریا عالی بوده.خودروهای bmwشاید زرق وبرق زیادی نداشته باشن ولی خیلی بیشتر ازاون چیزی که ازشون انتظار داریددرنهان دارن.
حسین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷حیف نیست؟ خدایی چطور دلتون اومد بگید با gla باید رقابت کنه؟ یه سرو گردن بالاتره
Bilbo
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷چقدر این فرم جلو پنجره های جدید، فیس جلوی بامو ها رو خشن و وحشیتر میکنه. سری هشت، ام هشت گرن کوپه هم همینطورن.
پورشVWبنزBMWآئودی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحیش محشره
رامتین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷چراغ جلوش زیاد جالب نیست. میتونست خطوط صافتر و تمیزتری داشته باشه مانند m4. در کل با ارتفاع 153 سانتیمتر یک هاچبک محسوب میشه. از نظر من خودروهای زیر 160 سانت، کراس اور نیستند. یا میشه اینطور طبقه بندی کرد: subcompact crossover= full size hatchback
بنابراین پژو2008 با ارتفاع 155 و کپچر با ارتفاع 156 حتی بلندتر از x2 جلوه میکنند گرچه طولشون حدود 20 سانت کمتره.
shirko
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷گل کاشتی ب ام و جان
ADAK
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷طراحی بیرونیش خیلی چینی ایزه شده …
حسین وی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷بی ام و هم از لحاظ طراحی کابین راحته ها یه چی طراحی کرده رو همشون میندازه
emad1990
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷بین کراس اورهای بی ام و x4 و x6طراحی واقعا خوبی دارن
اگرx2 نسخه ی کوچکتر x4 بود واقعا عالی میشد.ولی متاسفانه نه طراحی جالبی داره نه قد و قامت یه کراس اور رو
از بی ام و یه چنین طرحی بعید بود
emad1990
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷در واقع من تفاوت زیادی بین این و بی ام و سری۱ هاچبک نمی بینم. در نسل جدید هر دو دیفرانسیل جلو هستند و اختلاف ارتفاع چندانی هم ندارن
اگر تفاوت خاصی دارن که من ازش بی اطلاعم خوشحال میشم نظرتون رو بگید!
KamyR
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷آرم نمای جانبی رو از مازراتی اسکی رفته
Ebi
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ب ام و که ب ام و نباشد ،ب ام ل است