این روزها همه درباره شعاع حرکتی خودروها صحبت میکنند و مباحث مربوط به مالیاتهای گوناگون و… باعث شده افراد زیادی به خرید خودروهای الکتریکی فکر کنند. به خاطر اینکه خودروهای الکتریکی و در این مورد خودروی پلاگین هیبریدی میتواند برد بیش از ۶۰ کیلومتری داشته باشد بنابراین مصرف سوخت کم با مالیات پایین نصیب خریداران خواهد شد.
به همین دلیل است که بامو با X5 هیبریدی وارد میدان شده و ادعا میکند این خودرو میتواند در حالت الکتریکی شعاع حرکتی بیش از ۸۰ کیلومتری داشته باشد. این خودرو بجای پیشرانه ۴ سیلندر از نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربویی استفاده که با یک واحد الکتریکی ۱۱۱ اسبی همراه شده و قدرت کل ۳۸۹ اسب بخاری و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متری تولید میکنند.
بنابراین اگرچه مصرف سوخت و آلایندگی این خودرو هماکنون کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر و ۳۱ گرم در هر کیلومتر میباشد اما پرفورمنس X5 هیبریدی جدید کاملاً راضیکننده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو تنها در ۵.۶ ثانیه ثبت شده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۳۵ کیلومتر در ساعت میباشد. این آمار و ارقام برای خودرویی که در روی کاغذ مصرف زیر ۲ لیتر دارد واقعاً برجسته محسوب میشود.
به این ترتیب مالیات این شاسیبلند آلمانی در بریتانیا فقط ۸ درصد خواهد بود. برای مقایسه باید دانست ولوو XC90 T8 برد الکتریکی کمتر از ۵۰ کیلومتر داشته و مالیات ۱۴ درصدی دارد. این در حالی است که ولوو از پیشرانه کوچکتر ۴ سیلندری استفاده میکند.
از دیدن X5 نترسید. این خودرو در واقع بسیار شبیه یک شاسیبلند استاندارد حس میشود. حالتهای رانندگی متنوعی وجود دارد که با استفاده از یک دکمه کنار دستهدنده میتوان آنها را انتخاب کرد. این حالات شامل موارد متنوعی از حالت الکتریکی تا هیبریدی و اسپورت میباشند.
ما درباره ادعای برد الکتریکی X5 مشکوک هستیم. خودروی حاضر در تست ما تنها برد ۴۰ کیلومتری را ثبت کرد؛ اما در حالت اسپورت شکی وجود ندارد که خودرو سریع ظاهر شده و سواری طبیعی مشابه برادران دیگر را ارائه میکند. همکاری بیوقفه دو پیشرانه این خودرو باعث میشود جثهی ۲.۵ تنی X5 پلاگین هیبریدی بدون زحمت خاصی جابجا شود.
داخل کابین X5 xDrive45e لوکس و جادار حس شده و این در حالی است که خودرو آرایش ۵ نفره دارد. محفظه بار خودرو اندکی تحت تأثیر قوای محرکه الکتریکی شده قرار گرفته اما تنها چند لیتر اختلاف بین این خودرو با نمونهی استاندارد وجود دارد؛ اما هنوز هم فضای زیادی برای خریدهای یک خانواده وجود دارد.
این خودرو به شدت مجهز بوده و باید هم اینگونه باشد زیرا قیمت بالایی دارد. تمامی مدلهای X5 بهصورت استاندارد به سیستم تهویه مطبوع، اپل کارپلی، صفحه لمسی بزرگ در مرکز داشبورد، کنترلر iDrive و… مجهز هستند.
بامو کار استادانهای در تولید این خودرو انجام داده و باعث شده X5 درست کنار و حتی بالاتر از رقبایی مثل ولوو و پورشه قرار گیرد.
به سختی میتوان به خودرویی که هزینههای مالکیت کم، پرفورمنس سریع و فضای کافی برای ۵ نفر را ارائه میکند ایراد گرفت؛ اما در تئوری باید به آنچه بامو X5 پلاگین هیبریدی جدید ارائه میکند دقت کرد. اگرچه این خودرو قیمت بالایی دارد اما کاملاً احساسبرانگیز بوده حتی اگر محدوده حرکتی الکتریکی آن به اندازه ادعایی که بامو میکند نباشد.
مشخصات بامو X5 xDrive45e M Sport
- قیمت: 66675 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی به همراه واحدی الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 389 اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 5.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 235 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
HR3
۴ دی ۱۳۹۸x5 سلطانه ولی یه طورایی کاین توربو اس بیشتر به دل میشینه خصوصاً اون داشبورد با اون نمایشگر فوق عریض
https://www.netcarshow.com/porsche/2018-cayenne_turbo/1600×1200/wallpaper_7f.htm
MAHDI
۴ دی ۱۳۹۸کاین توربو و کاین توربوS رقیب این ماشین نیست. این X5 معمولی هستش.
کاین توربو و کاین توربو S رقیب ب ام و X5M و
ب ام و X5M کامپتیشن هستش ویا رقیب مرسدس GLE63 یا GLE63S!!!
MAHDI
۴ دی ۱۳۹۸ب ام و X5 یک SUV بی نظیر هستش و از دید مجله CARWOW بهترین SUV سال لقب گرفت اونم در شرایطی که از رتبه 10 تا رتبه 1 که X5 در جایگاه اول قرار گرفت خودروهای قدرتمندی مثل مرسدس G63 و بنتلی بنتایگا و آئودی Q8 و رنجروور و پورشه کاین ووو…. حضور داشتن!!!
هرچند در این بررسی ها کاملا میشه به کیفیت و عملکرد و تکنولوژی ودرکل ارزشمندبودن این SUV پی برد.
باید دیدنسخه پرفومنس و دیوانه X5M و X5M کامپتیشن چه عملکردی خواهد داشت در پرفومنس و رقابت های درگ و همینطور زمان گیری ها دور پیست.
اما واقعا این یه SUV تنومند و دوست داشتنیه.
حميد
۴ دی ۱۳۹۸مصرف سوختشو دریابید
مابقی پیشکش
خدایا ما کجا زندگی میکنیم?
حسین
۵ دی ۱۳۹۸به خاطر اینکه دو خودروساز فوق العاده دزد و ادم کش داریم.
سامی
۵ دی ۱۳۹۸شعاع حرکتی ۸۰ کیلومتر که در عمل ۴۰ کیلومتر بوده ؟؟؟!!!.پس چطور ماشینهای دیگه بالای ۳۰۰ کیلومتر تا ۱۰۰۰ کیلومتر هستن.میشه توضیح بدین ؟یعنی در حالت برقی فقط ۴۰ کیلومتر حرکت میکنه؟??????
سامی
۵ دی ۱۳۹۸ظاهراً فیسکر اوشن از مجموعه باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت 80 کیلووات ساعتی استفاده خواهد کرد و برد بین 402 تا 483 کیلومتری خواهد داشت. ظاهراً در خبری که میتواند جنبههای هیجانی برای مصرفکنندگان داشته باشد اعلام شده اوشن تنها با 30 دقیقه شارژ برد بیش از 320 کیلومتری را به دست خواهد آورد.چطوری با نیم ساعت شارژ برد بالای ۳۰۰ کیلومتر داره.اونوقت BMW بردش بین ۴۰ تا ۸۰ کیلومتر ه.حتمن من دارم اشتباه متوجه میشم .??????
Khan
۵ دی ۱۳۹۸شما اشتباه متوجه نشدی بلکه کلا متوجه نیستی
اون ماشین که 400 تا میره کاملا برقیه، این ماشین پلاگین هیبریدیه. یعنی هم موتور برقی داره هم بنزینی. و باطریش خیلی خیلی کوچیکتر از اون تماما برقی هست واسه همین مسافت کمتری رو میره روی حالت برقی
محمدهادی
۵ دی ۱۳۹۸بله آقای khan مطلب رو کامل تر توضیح دادن
البته بنظر من اگر قراره واقعا بسمت خودرو الکتربکی بریم کزینه تمام الکتریکی گزینه شسته رفته تریه
هم وزن نهایی خودرو هم برد خودرو و هم بحث آلودگی صفر این نوع خودروها